سردرد در هفته نهم بارداری، علتش چیه؟!

هفته نهم بارداری هستم و بیشتر عصر به بعد دچار سردرد می شوم؛ در حالی که اصلاً سابقه سردرد مداوم نداشتم. علت این سردرد ها چی میتونه باشه؟!

علت سردردهای مربوط به حاملگی تغییرات هورمونی و گردش خون است، که در حین بارداری رخ می دهد. در سه ماهه اول میزان هورمونهای بارداری و همچنین در پی آن سردردها بخصوص در هفته نهم و دهم به حداکثر خود می رسد.

برای جلوگیری و بهبود سردرد به توصیه های زیر عمل کنید:

– با دراز کشیدن و تنفس عمیق فشارهای عصبی خود را کم کنید.

– به تدریج مصرف نوشابه های کافئین دار را قطع کنید، کافئین ممکن است سردرد را کم کند ولی زمانی که اثر آن از بین می رود ممکن است سردرد بیشتری داشته باشید. کافئین را یکباره قطع نکنید زیرا ممکن است دچار سردردهای بیشتری شوید.

– حوله ی گرم بر پیشانی خود قرار دهید.

– چشم های خود را بسته و استراحت کنید.

– از فرد دیگری بخواهید گردن و شانه ها و احتمالا صورت، شقیقه ها و پل بینی شما را ماساژ دهد.

– اگر احساس می کنید سردرد شما به علت تحریک سینوس است پنجره ها را بسته و به میزان کافی مایعات بنوشید و ضمن استفاده از بخور استراحت کنید.

– اگر از عینک استفاده می کنید مطمئن شوید که به پل بینی یا گوش فشار نمی آورد و کاملا اندازه است و از محکم بستن موها و روشهای آرایش مو که باعث کشیده شدن موها می شود اجتناب کنید.

– قبل از مصرف هرگونه مسکنی به استثنای استامینوفن با پزشک خود مشورت کنید. اگر سردرد شما شدید و دایمی است فورا به پزشک خود اطلاع دهید زیرا این نوع سردرد می تواند علامت مسمومیت حاملگی باشد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *