ساک حاملگی كوچک یعنی چه؟ دوباره باید برم سونوگرافی؟!

ساک حاملگی كوچک یعنی چه؟

پاسخ:

ساک حاملگی كوچک یعنی این که حاملگی شما به قدری که شما فکر می کنید، نرسیده است. در ابتدای بارداری، بویژه در سونوگرافی اولیه، ساک حاملگی کوچکتر از حد انتظار، می تواند به این معنی باشد که بارداری، در مقایسه با انتظارات شما، بر اساس تاریخ آخرین دوره قاعدگی شما نمی باشد.

با توجه به این که بسیاری از زنان دوره قاعدگی ۲۸ روزه ندارند و تخمک گذاری دقیقا در وسط روز چهاردهم رخ می دهد، این امر کاملا رایج است. یک چرخه قاعدگی ممکن است از ۲۱ تا ۳۵ روز طول بکشد و تخمک گذاری همیشه در روز ۱۴ سیکل اتفاق می افتد. همچنین ممکن است که شما به طور تصادفی تاریخ آخرین دوره قاعدگی خود را اشتباه کرده باشید.

در این وضعیت، قدم بعدی این است که سونوگرافی بعدی را انجام دهید. در طول سونوگرافی دوم، دکتر اندازه ساک حاملگی را اندازه گیری می کند. اگر بارداری به طور طبیعی پیشرفت کند، ساک حاملی باید به طور مناسب رشد کند.

ممکن است بارداری پیشرفت نداشته باشد. در موارد دیگر، متأسفانه، ساک کوچک حاملگی نگران کننده است. ممکن است ساک کوچک حاملگی به معنی پیشرفت نداشتن حاملگی باشد، در این صورت سونوگرافی بعدی انجام می شود.  

ساک حاملگی اولین نشانه ای از بارداری زود هنگام در سونوگرافی است و می تواند با سونوگرافی واژینال در حدود هفته ۳-۵ بارداری دیده شود، در حالی که قطر متوسط ساک (MSD) حدود ۲-۳ میلی متر است .

با این حال، باید در تشخیص ساک شبه بارداری احتیاط انجام شود. در یک زن با بتا-hCG مثبت، هر سیکل مایع داخل ساک مانند در سونوگرافی به احتمال زیاد ساک بارداری است. برخی معتقدند اگر سطح بتا hCG- بیشتر از ۱۸۰۰ باشد، سونوگرافی واژینال باید قادر به شناسایی ساک بارداری داخل رحمی باشد. درمان بارداری مشکوک به شکست ناپذیر نباید بر اساس بارداری همودینامیک سطح بتا hCG شود. اگر نمی توانید کیسه زرده را در ساک بارداری با قطر ۱۶-۲۴ میلیمتر مشخص کنید، مشکوک است، اگر چه تشخیص زود هنگام بارداری ناموفق است.

ساک حاملگی معمولا در سونوگرافی شکمی در هفته پنجم بارداری دیده می شود. اولین نشانه های بارداری در سونوگرافی دیده می شود. 

ساک حاملگی معمولا بین هفته سوم بارداری تا هفته پنجم بارداری ، یا در زمانی که سطح hCG به ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ برسد توسط سونوگرافی واژینال قابل مشاهده است.

منبع خبر : ooma

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *