دیر کشیدن بخیه

آیا دیر کشیدن بخیه سزارین عوارض دارد؟! | زمان کشیدن بخیه سزارین

ببخشیددر صورتی که نخ بخیه سزارین غیر جذبی و کشیدنی باشد چند روز بعد باید کشیده بشه؟، عوارض دیر کشیدن بخیه سزارین چیست؟، آیا کشیدن بخیه سزارین درد دارد؟ 

دیر کشیدن بخیه سزارین

پاسخ مشاور نی نی نما:

کشیدن بخیه سزارین زودتر از موعد سبب باز شدن زخم و دیر کشیدن بخیه سزارین سبب بروز اسکار (بافت اضافه) و بجا ماندن آثار بخیه خواهد شد. از دیگر عوارض دیر کشیدن بخیه سزارین می توان به این موضوع اشاره کرد که در طی ترمیم شدن جای زخم، نخ های بخیه به زیر بافت گوشت بروند که این موضوع می تواند زمینه ساز عفونت در جای زخم شود. و در آن زمان پزشک مجبور می شود برای کشیدن نخ بخیه پوست شما را بشکافد.

مطلب پیشنهادی: مدت زمان جوش خوردن بخیه سزارین چند هفته است؟!

زمان کشیدن بخیه سزارین

زمان مناسب برای کشیدن بخیه های سزارین را پزشک معالج تان مشخص می کند و بهتر سر موعد گفته شده برای کشیدن نخ بخیه سزارین به مطب او بروید. همان طور که در بند فوق اشاره شد دیر کشیدن بخیه سزارین شما را متوجه عوارض آن خواهد کرد. اما بطور کلی اگر زخم و برش سزارین با نخ غیر قابل جذب بخیه شود در زمان مناسب باید بخیه ها کشیده شود. بخیه ناحیه سزارین را ۷ تا ۱۰ روز بعد از عمل می توان کشید.

آیا کشیدن بخیه سزارین درد دارد؟

برای کشیدن نخ بخیه ابتدا با استفاده از مواد ضدعفونی کننده، جای زخم را به خوبی پاک می کنند تا اگر احتمالا خون خشکیده شده بر روی زخم باقی مانده باشد از بین برود. سپس با استفاده از انبر های استریل دو سر بخیه را نگه مدارند و آنگاه  با استفاده از قیچی و یا چاقو جراحی بخیه را می برند و از انبر برای کشیدن و دور نگه داشتن نخ بخیه از پوست استفاده می کنند. کشیدن نخ بخیه معمولا بدون درد است، اما این امکان وجود دارد که زمان بریدن نخ بخیه یک فشار یا کشیدگی کوچک احساس کنید. اما این فشار آنقدر نیست که بخواهید نگران آن باشید و یا از آن بترسید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *