زردی نوزاد کی مشخص میشود؟!

از کجا بفهمیم نوزاد زردی داره؟ زردی نوزاد از کی مشخص میشود؟

زردی نوزاد یکی از مشکلات نوزادان تازه متولد شده است که بین روز دوم و پنجم تولد نوزاد ظهور می کند و مشخص می شود.

زردی نوزاد کی مشخص میشود

در این شرایط در چشم و پوست کودک لکه های زرد رنگ ایجاد می شود. برخی از کودکان نیز در خوردن شیر یا خواب به مشکل دچار می شوند.

زردی در نتیجه ناتوانی کبد کودک در تجزیه سلول های خونی ایجاد شده که در نتیجه آن میزان بیلی روبین در خون نوزاد افزایش می یابد. این اتفاق تقریبا رایج است.

برای پیشگیری از این اتفاق باید اطمینان حاصل کنید که کودک تان میزان زیادی از شیرتان را بخورد. شیر پستان مادر حاوی ملانین بوده و مکونیوم را از معده کودک حرکت می دهد. در این صورت زردی کاهش یافته یا مدت زمان ابتلا به آن کمتر می شود. 

بررسی خون نوزاد برای تشخیص زردی
تجزیه خون برای بررسی میزان بیلی روبین در نوزاد رخ می دهد. تجمع بیلی روبین به ایجاد لکه های زرد رنگ روی پوست منجر خواهد شد. اگر میزان بیلی روبین از حد خاصی فراتر برود، متخصص اطفال از شما می خواهد نوعی از نور درمانی انجام دهید.

نور درمانی می تواند به حالت پوششی انجام شود. به این صورت که نوزاد در معرض پوششی از نور قرار می گیرد تا پوس اش در معرض این نور قرار گرفته و بیلی روبین تجزیه شود. مدل های قدیمی تر هم وجود دارد که همانند چمدان های نوری هستند. قرار دادن نوزاد در معرض نور غیر مستقیم خورشید نیز می تواند فرایند تجزیه بیلی روبین را تسریع کند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *