زايمان در خانه!/ آیا زایمان در منزل را توصیه می کنید؟

می خواهم زايمان در خانه را تجربه کنم!

من هفته ۳۷ بارداری هستم و مدتهاست به این موضوع فکر می کنم که زایمان را به همراه ماما در خانه انجام دهم. خیلی دوست دارم این تجربه را داشته باشم. به نظر شما مشکلی پیش نمیاد؟ شما توصیه می کنید؟ بارداری اولم هست و ۲۸ ساله هستم.

پاسخ مشاور نی نی نما:

زایمان در منزل ممکن است با خطراتی همراه باشد. گاهی روند زایمان به دلایلی مثلاً بالا یا پایین آمدن ضربان قلب جنین دچار اختلال می شود که این مسئله در بیمارستان با مانیتور کنترل می شود و در مواقع لازم فوراً سزارین انجام می شود و یا با ابزار خاصی جنین بیرون کشیده می شود. همه اینها در شرایطی است که بارداری شما کاملاً بی خطر باشد و جنین چرخیده باشد و دچار بیماری خاصی مثل بیماریهای قلبی، دیابت، فشار خون و … نباشید.

هر چند زایمان در خانه ممکن است هیجان انگیز باشد اما ریسک پذیر هم هست. بهتر است برای زایمان به بیمارستان بروید.

 برای برخی از خانمها زایمان در خانه محیط ایده آلی برای به دنیا آوردن فرزندشان فراهم می کند. معمولا برای زایمان های در خانه، یک ماما حضور پیدا می کند، و یک متخصص زایمان در مواردی که مشکلاتی بروز کند، به طور تلفنی در دسترس است. زایمان های در خانه مسلما برای خانم هایی مناسب است که در حداقل خطرات ناشی از عوارض قرار دارند.

اطلاعات مبنی بر ایمنی زایمان های در خانه متناقض است: اگرچه برخی از مطالعات نشان می دهد زایمان های در خانه با خطرات بیشتری برای مادر و بچه مرتبط است مطالعات دیگر نشان می دهد زایمان در خانه برای خانم های سالم و کم خطر، حداقل به اندازه ی بیمارستان بدون خطر است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *