راهنمای خرید کالسکه نوزاد

آیا ساکن شهر هستید و باید از سطوح سخت و حمل و نقل عمومی استفاده کنید؟ به فکر کالسکه سبک و کوچک اما محکم باشید.

آیا در حومه شهر هستید که بیشتر جاها رانندگی می کنید و تنها روی سطوح آسفالت صاف از کالسکه استفاده می کنید؟ شما فضا برای یک کالسکه بزرگتری دارید, اما هنوز باید بتوانید به آسانی آن را بلند کنید و داخل ماشین بگذارید و بیرون بیاورید.

آیا پله در زندگی روزمره شما وجود دارد؟ فراموش نکنید که شما احتمالا پله ها را با کالسکه در یک دست و کودک در دست دیگر بالا می روید بنابراین وزن و قابلیت جمع شدن را در تصمیم خرید خود در نظر داشته باشید.

عمدتا, شما متوجه می شوید که رابطه ای بین وزن کالسکه و اندازه آن و محکم بودن آن وجود دارد. اگر شما در شهر زندگی می کنید و چیزی می خواهید که آسان حرکت کند, ممکن است کالسکه ای بخواهید که کوچکتر, باریک تر و راحت تر باشد- حتی اگر شما مجبور باشید در عرض یک سال آن را عوض کنید. با این حال اگر شما نمی خواهید از پله ها بالا بروید و نگهداری مسئله ای ایجاد نمی کند, ممکن است نیاز به کالسکه محکمتر و بزرگتر داشته باشید که می تواند بیشتر مورد استفاده قرار گیرد و برای بیش از یک کودک باقی خواهد ماند.

هر کالسکه ای که شما می خرید نیاز به مقداری آموزش دارد مطمئن شوید قبل از اینکه آن را بخرید قادر هستید آن را جمع کنید, تنظیم کنید و آن را با سهولت دستکاری کنید. ممکن است نیاز به آموزش و نیز آزمون و خطا داشته باشید اما اگر برای شما هنوز استفاده از آن بعد از چند بار تلاش سخت است, باید به دنبال مدلی باشید که برای شما آسان تر است. شما کالسکه را باید با یک دست باز, بسته و به حرکت درآورید بنابراین مهم است که این کار ها برای شما اسان باشد.

ویژگی هایی که باید به دنبال آن باشید

  • سازگاری با صندلی ماشین. اگر قرار است که زمان زیادی را در کالسکه بزرگ یا مخصوص همه اماکن صرف کنید به دنبال کالسکه ای باشید که سازگار با صندلی ماشین شما باشد به خصوص اگر زیاد از ماشین سوار و پیاده می شوید.

  • دسته های با قابل تنظیم. قابلیت تنظیم ارتفاع دسته می تواند میان ویژگی های مهم برای استفاده راحت طی زمان باشد به خصوص برای والدینی با قدهای بسیار متفاوت

  • نوع دسته. در حالی که بیشتر کالسکه های بزرگ یک دسته مستقیم دارند, بیشتر کالسکه های چتری دو دسته منحنی دارند. دسته مستقیم حرکت را اندکی آسانتر می کند اما دسته های منحنی باعث می شود که کالسکه بهتر جمع شود بناباین این مسئله را در نظر بگیرید.

  • راحتی. زمانی را صرف تست این مسئله کنید که چقدر در راندن کالسکه های متفاوت راحت هستید و مطمئن شوید که تناسب خوبی با شما دارد. اندازه چرخ ها, زاویه صندلی, و وضعیت دسته ها همگی در راحتی والدین اثر می گذارد.

  • قابلیت بسط. بعضی کالسکه ها گزینه های چند مرحله ای یا چند فرزندی ارائه می کنند که به شما امکان می دهد خانواده خود را با سرمایه گذای اولیه ای که کرده اید گسترش دهید.

  • محکم بودن. ممکن است بتوانید کالسکه را برای بیش از یک کودک استفاده کنید. ساخت چرخ ها را بررسی کنید زیرا چرخ های پلاستیکی می تواند شروع به چسبیدن کند و حرکت دادن آنها طی زمان دشوار شود.

  • قابلیت شستشو. کالسکه ای انتخاب کنید که تمیز کردن آن راحت باشد.

  • فضای بار. هر کالسکه یک فضا برای حمل بار دارد. تصمیم بگیرید که آیا وسایل زیادی با خود می برید یا به رفع احتیاجات پایه قانع هستید و کالسکه را بر همان اساس انتخاب کنید.

  • قابلیت برگشت صندلی. در بسیاری از کالسکه های بزرگ شما می توانید کودک را در هر جهتی که می خواهید درون آن قرار دهید. شما احتمالا ترجیح م دهید که کودک را رو به خودتان بنشانید که می تواند بین احساس سپری کردن زمان با کودکتان و صرفا هل دادن یک کالسکه تفاوت ایجاد کند.

  • ترمز ها. این ویژگی امنیتی، کالسکه شما را از راه افتادن زمانی که شما آن را حرکت نمی دهید باز می دارد. به دنبال ترمز هایی باشید که زمانی که دست های شما پر است به راحتی در دسترس باشند. اگر شما در شهر پر از سراشیبی زندگی می کنید, ممکن است ترمز های مقاوم تری بخواهید که به شما امکان می دهد که روی شیب سرعت کالسکه را کم کنید.

  • قفل کردن چرخ های جلویی. به صورت نرمال, چرخه ها برای چرخیدن از یک طرف به طرف دیگر به صورت مستقل برای مانور حداکثری ساخته شده اند اما بسیاری از کالسکه های مناسب همه اماکن با چهار چرخ، چرخ های جلویی امکان این را دارند که قفل شده و با هم حرکت کنند و عملکرد آنها را مثل جاگر کرده و امکان حرکت در خط مستقیم را فراهم می کنند.

  • وضعیت های موجود قابل تنظیم صندلی. در تمام کالسکه های بزرگ و مناسب همه اماکن, صندلی وضعیت های مختلفی می گیرد به صورتی که کودک شما می تواند صاف بنشیند, اندکی تکیه بدهد یا برای چرت زدن در حالیکه شما راه می روید دراز بکشد.

  • ویژگی های دونده. اگر شما یک کالسکه مخصوص دویدن می خرید, باید قابلیت جمع شدن, وزن کلی, اندازه, و مدل چرخ ها و دسترسی بخش ها و سرویس های قابل تعویض را در نظر داشته باشید.

  • نوار ایمنی. تمام کالسکه ها یک نوار دارند که نزدیک دسته ها قرار دارد بنابراین شما می توانید آن را دور مچ خود برای امنیت بیشتر ببنندید و کالسکه از دست شما در نمی رود. هر چند که احمقانه به نظر می رسد اما می تواند اتفاق بیفتد.

 

ملاحظات سبک زندگی

فضا. اگر شما در آپارتمان زندگی می کنید و پارکینگ ندارید, شما واقعا درک می کنید که داشتن کالسکه چتری کوچک که می تواند جمع شود و در گوشه ای قرار داده شود چقدر خوب است. برای مراحل اولیه قبل از اینکه کالسکه چتری بتواند استفاده شود سیستم فراگیر یا سفری بهترین مورد است.

چند مرحله ای. بیشتر کالسکه های بزرگ و مناسب همه اماکن با مجموعه ها و وسایل فرعی مجهز شده اند که شما برای استفاده از کالسکه کودک خود احتیاج خواهید داشت. کالسکه های مناسب تمام اماکن مزیت چند عملکردی دارند از این نظر که آنها می توانند شما را از خرید کالسکه مخصوص دویدن مجزا معاف می کند.

برای سفر. برای سفر شما گزینه های زیادی دارید. شما می توانید سیستم فراگیری داشته باشید که به شما امکان می دهد صندلی ماشین را به چرخ ها, سیستم سفری یا کالسکه چتری که به آسانی خم می شود متصل کنید. بعضی افراد سیستم سفر را ترجیح می دهند اما اگر شما از قبل کالسکه ای با عملکرد فراگیری داشته باشید واقعا ضروری نیستند. بهترین، توصیه ما؟ یک کالسکه چتری سبک وزن بخرید. بعد از شش ماه اول, این بهترین گزینه برای سفر است.

سبک. قابل درک است که بخواهید زیباترین کالسکه را بخرید زیرا شما بیرون با آن دیده می شوید. اما به خاطر داشته باشید در طولانی مدت, مطمئن شوید که ظاهر را به عملکرد ترجیح نمی دهید.

نکات لازم برای استفاده

  • همیشه از سیستم های حمایتی استفاده کنید. زمانی که کودک شما بزرگتر می شود, اجازه دادن به او برای نشستن در صندلی بدون کمربند وسوسه برانگیز می شود اما به ما اعتماد کنید, شما که نمی خواهید برای یادگرفتن این درس تجربه بدی داشته باشید.

  • کیف های پوشک, کیف دستی, کوله پشتی و آیتم های دیگر را به دقت از پشت کالسکه آویزان کنید. کالسکه ها می توانند برگردند به خصوص در حالیکه بچه ها داخل آن هستند.

  • کالسکه ها برای نشستن یا دراز کشیدن هستند. اجازه ندهید که کودک شما به هیچ دلیلی در آن بایستد.

  • قبل از اینکه کودک را در آن قرار دهید مطمئن شوید که کالسکه کاملا باز است. کالسکه های نیمه جمع شده می تواند نه تنها کودک شما را بترساند بلکه دست یا پا در آن گیر می کند. چه کالسکه را باز می کنید یا می بندید این کار را کامل و بدون اینکه کودک در آن باشد انجام دهید.

  • در تپه ها مراقبت باشید. درست مثل دوچرخه ها کالسکه ها می توانند افزایش سرعت داشته باشد. والدین شلوغ با دست های شلوغ باید از احتیاط اضافی موقع پایین رفتن از تپه ها استفاده کنند به خصوص از آنجایی که سراشیبی ها به تقاطع ها ختم می شود. این مواقع ممکن است زمان خوبی برای استفاده از نوار ایمنی باشد.

  • درست مثل چک کردن روغن ماشین, نگهداری دوره ای کالسکه فکر خوبی است چون که کالسکه ها روز به روز تفننی تر می شوند, آپشن های بیشتری داشته و بیشتر شبیه دوچرخه های مدرن ساخته می شوند. لاستیک های پر شده با هوا می تواند پنچر شود.

وسایل فرعی مورد نیاز

محافظ در مقابل باران. برای مواقع بارانی یکی از ضروریات است. این پوشش ها همرا با بعضی کالسکه های ارائه می شوند اما اگر نداشتند می نوانید آن را جدا تهیه کنید.

سایبان. اگر شما زیاد بیرون می روید, یک سایبان قابل تنظیم راه خوبی برای حفاظت کودک از آفتاب است به خصوص اگر او دوست دارد که با کلاهش بازی کند.

پشه بند. افراد کمی از پشه بند استفاده می کنند اما بسته به جایی که شما زندگی می کنید, ممکن است استفاده از آن ضروری باشد. همینطور ممکن است در پیک نیک ها به آن احتیاج پیدا کنید. بیشتر کالسکه های بزرگ و مناسب همه اماکن با این وسیله فرعی اختیاری همراه هستند.

ساپورت سر نوزاد. بسته به میزان پدگذاری که کالسکه شما دارد, شما ممکن است بخواهید که بالش هایی در آن قرار دهید تا سر کودک در جای خود قرار گیرد- به خصوص زمانی که کودک شما کم سن و سال است.

فنجان و نگهدارنده غذا. کالسکه شما ممکن است مجهز به این ها باشد یا آنها را به عنوان گزینه پیشنهاد کند اما اگر این طور نیست اضافه کردن یک نگهدارنده فراگیر که با هر کالسکه ای کار می کند آسان است.

گیره های کیف. این ها برای آویزان کردن خرید ها از دسته های کالسکه عالی هستند. آنها با کالسکه همراه هستند یا ممکن است لازم باشد به صورت جداگانه خریداری شود.

پتوی کالسکه. اگرچه پتوی تخت استاندارد می تواند استفاده شود بسیاری از کالسکه ها شامل پتوهایی به خصوص برای مراحل ابتدای نوزادی هستند. هر دو گزینه عالی هستند به خاطر اینکه روی زمین نمی افتند.

کیف سفر کالسکه. اگر شما با کالسکه سفر می کنید, ممکن است کیف طراحی شده مخصوص حمل آن بخواهید. اما تا زمانی که سفر اول را بروید برای خرید آن صبر کنید- چیزهای زیادی درباره روش  سفر خود در آن زمان یاد می گیرید و قادر خواهید بود که انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

اسباب بازی های آویزان شده از کالسکه. چه این اسباب بازی با بست ولکرو برای آویزان شدن از کالسکه باشد یا چیزی که بتوانید به نوار وصل کنید, داشتن چیزی که کودک بتواند با آن بازی کند خوب است.

 

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. کالسکه از جمله وسايلي است که هنگام بيرون رفتن به کمک‌تان مي‌آيد. کالسکه‌ها انواع گوناگوني دارند اما باز هم جداي مدل، ايمني است که حرف اول را مي‌زند. نشيمن‌گاه کالسکه بايد ثابت، به اندازه کافي سفت و مقاوم بوده و ترجيحا قد کالسکه کمي بلند باشد. موقع خريد به وزن کودک، کيفيت پارچه، سيستم توقف و حرکت دقت کنيد. کالسکه پلاستيکي با پارچه نامرغوب نخريد. در ضمن کالسکه‌هايي که امكان برگرداندن روي کودک به سمت والدين دارند، ارجح‌‌ بوده و حس امنيت بيشتري به کودک انتقال مي‌دهند.

    آغوشيبرخي از والدين ترجيح مي‌دهند به جاي استفاده از سبد حمل نوزاد يا کالسکه، آغوشي تهيه کنند. اين وسيله تا زماني که نوزاد شما سنگين نشده باشد بسيار خوب بوده و صداي شنيدن ضربان قلب و بوي تن مادر يا پدر سبب آرامش و القاي حس امنيت به کودک مي‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *