رازیانه برای دل درد نوزاد مفید است؟!

تحقیقات نشان داده که چای رازیانه و روغن رازیانه برای درمان کولیک یا دل درد در نوزادان مفید می باشد که بهتر است توسط مادر شیرده استفاده شود…

رازیانه برای دل درد نوزاد

تحقیقات نشان داده که چای رازیانه و روغن رازیانه برای درمان کولیک یا قولنج در نوزادان و کودکان مفید می باشد که بهتر است توسط مادر شیرده استفاده شود.

رازیانه برای دل درد نوزاد

کولیک به گریه‌های بی‌وقفه بیش از سه ساعت در روز که بیش از سه روز در هفته رخ دهد و حداقل سه هفته تداوم یابد، گفته می‌شود.

درست است که دل درد نوزاد جزو بیماری‌های خوش‌خیم پزشکی محسوب می‌شود، اما همین دردِ پیش پا افتاده، می‌تواند والدین را گرفتار کند. والدینی که با این مشکل درگیر هستند، حاضرند هرکاری بکنند تا درد کودک‌شان آرام بگیرد. دارویی که برای این درد استفاده می‌شود دی‌سیکلومین هیدروکلوراید نام دارد که ممکن است اثرات جانبی جدی به جای بگذارد. در ضمن، اگر به‌طور مرتب استفاده شود اثرگذاری خود را از دست می‌دهد.

خبر خوش اینکه تحقیقات نشان داده روغن دانه‌ی رازیانه درد را تسکین می‌دهد و روده‌ی کوچک را به کار می‌اندازد که در نتیجه به عنوان یک درمان طبیعی برای دل‌پیچه در نظر گرفته می‌شود.

روغن رازیانه از تقطیر بخار دانه های خرد شده رازیانه بدست می آید. رازیانه با داشتن اسید اسپارتیک یک داروی ضد نفخ فوق العاده است که از تجمع گازهای معده می کاهد و نفخ شکمی را برطرف می کند.

تحقیقی در سال ۲۰۰۳ انجام شد که اثر روغن دانه‌ی رازیانه و یک مسکّن شیمیایی را روی ۱۲۵ نوزاد بررسی کرد. نتایج نشان داد که درد نوزادانی که تحت درمان توسط روغن دانه‌ی رازیانه بودند نسبت به درد گروه دیگر ۶۵٪ کمتر بود. پس استفاده از این روغن می‌تواند اثر بیش‌تری داشته باشد، به‌علاوه اینکه اثر جانبی خاصی هم نخواهد داشت.

با وجود اینکه این خبر می‌تواند خیلی امیدوارکننده باشد، اما هنوز دُز مطمئنی برای استفاده نوزادان مشخص نشده است و مصرف سرِ خود از آن می‌تواند خطرناک باشد.

مطمئن‌ترین روش این است که مادرِ شیرده، چای رازیانه میل کند تا روی نوزاد هم اثر خود را بگذارد.

۱ قاشق چای خوری دانه های رازیانه را خوب بشویید و آن ها را در یک فنجان آب جوش بریزید، بگذارید ۷ تا ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس نوش جان کنید.

تخم رازیانه را بو داده و آسیاب کنید سپس پودر حاصل شده را الک کرده و نصف قاشق چایخوری از پودر را به همراه آب گرم ۲ الی ۳ بار در روز مصرف کنید تا باعث رفع نفخ و سلامت روده خودتان و نوزادتان شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *