رابطه مقعدی در روز تخمک گذاری!/ قرص اورژانسی بخورم یا نه؟!

احتمال بارداری با پیشاب در رابطه مقعدی، حتی در روز تخمک گذاری نزدیک به صفر است…

نزديكي در روز تخمك گذاري و نگرانی از بارداری با پیشاب

سلام من امروز تو روز تخمک گذاریم رابطه مقعدی داشتم. مایع منی بیرون خالی شد. از پیشاب نگرانم. ایا قرص اورژانسی بخورم. البته نامزدم قبل رابطه ادرار کرده بود.

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام خیر نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست. زیرا رابطه از طریق واژن نبوده که احتمال بارداری با پیشاب وجود داشته باشد و با توجه به اینکه منی بیرون از مقعد تخلیه شده؛ احتمال بارداری نزدیک به صفر است.

رابطه مقعدی در روز تخمک گذاری

رابطه مقعدی یکی از خطرناک‌ترین روش‌های رابطه جنسی است که می‌تواند در انتقال بیماری‌های رابطه جنسی (STD) بسیار موثر باشد؛ با وجود استفاده از روان کننده‌ها، روغن، اسپری، ‌کاندوم و… و احتمال کاهش درد در حین رابطه مقعدی، این رابطه همچنان خطرناک خواهد بود و پزشکان آن را توصیه نمی‌کنند. زیرا در این روش احتمال زخم شدن و امکان انتقال خون آلوده بین زن و مرد بالا می‌رود.

از دیگر عوارض این رابطه آسیب دیدن اسفنکتر مقعدی است که این موضوع می‌تواند در سنین بالا به عدم توانایی در کنترل مدفوع منجر شود. در این صورت مدفوع به صورت ناخواسته و غیر ارادی از دریچه مقعد خارج شده و همیشه آثاری از مدفوع در لباس زیر مشاهده می‌گردد. (مقعد توسط حلقه‌ای عضلانی به نام اسفنکتر کنترل می‌شود و از طریق باز و بسته شدن این اسفنکتر، کنترل حرکات دستگاه گوارش میسر می‌شود.) از سویی دیگر این اسفنکتر همانند واژن قابلیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری لازم برای نزدیکی و حرکت رفت و برگشتی آلت تناسلی مردانه را ندارد؛ در واقع وظیفه‌ی عضلات اسفنگتر اطراف مقعد بستن مجرا می‌باشد بگونه‌ای که به طور طبیعی و غیر ارادی از ورود آلت و فشاری که آلت تناسلی مرد به هنگام دخول وارد می‌کند ممانعت بعمل می‌آورد و بنا به طبیعت خود منقبض می‌گردد تا از ورود جلوگیری کند. بنابراین اصرار به ورود آلت تناسلی به داخل مقعد باعث احتمال خراش برداشتن و خون ریزی می‌شود.

بسیاری پس از انجام این رابطه گمان می‌کنند که اتفاق خاصی نیفتاده است؛ در صورتی که زخم‌ها و خراش‌های حاصل از این عمل جنسی بسیار ریز و ظریف می‌باشند که در باقت مقعد ایجاد می‌شود و با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست. همچنین به دلیل اینکه محیط مقعد،‌ محیط مناسبی برای رابطه جنسی نیست،‌

احتمال خراش بر نوک آلت تناسلی مردان و خطر دریافت ویروس در آنان افزایش می‌یابد. این زخم‌ها اگر چه بسیار ریز باشند و دردی در اثر ایجاد آن‌ها ایجاد نشود، شاهراه فوق العاده بزرگی برای ورود باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک (اعم از ویروس‌های داخل روده و مدفوع و یا ویروس‌هایی که از طریق آلت مرد وارد می‌شوند) به داخل جریان خون می‌باشند. این میکروب‌ها می‌توانند بیماری‌های STD نظیر انواع عفونت‌های دستگاه گوارشی و عفونت های روده‌‌ای را ایجاد کنند.

به طور کلی امکان بروز عوارض زیر در رابطه مقعدی وجود دارد:

احتمال خونریزی‌ (کم یا زیاد) در مقعد و افزایش احتمال بروز بیماری‌های عفونی
بروز مشکلات در گیرنده‌های احساسی موجود در کانال مقعد
درد شدید
بیماری بواسیر
درد شکم
احتمال بالای شکستن آلت تناسلی مردانه و پارگی در مقعد زن

به دلیل نزدیکی زیاد مقعد به مهبل، کوچکترین دستکاری در مقعد (نه صرفا رابطه جنسی مقعدی) می‌تواند موجب ورود ویروس‌های موجود در روده به واژن شده و بیماری‌های عفونی در این ناحیه، همانند ترشحات بد بو در واژن، عفونت مثانه، زگیل تناسلی، تبخال، اختلال و عفونت کلیه‌ها و حتی سرطان را ایجاد نماید.

افزایش احتمال ابتلا به ایدز: دیواره داخلی روده بزرگ (که همان بخش داخلی مقعد می‌باشد) دارای قابلیت جذب مستقیم مواد و انتقال مستقیم آن به خون می‌باشد. بر اساس آمار، انتقال ویروس اچ آی وی از طریق رابطه جنسی مقعدی، بالاترین میزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص می‌دهد.

بنابراین هیچ نظریه پزشکی مبنی بر سالم بودن و بی‌ضرر بودن این رابطه جنسی وجود ندارد و همیشه از نظر پزشکی نقض گردیده است.

منبع خبر : setare

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *