رابطه زناشویی شما را جوان و زیبا می کند!

فواید رابطه با همسر

خانمهای که از کرم‌های ضد چروک استفاده می‌کنند این را بدانند که تحقیقات اخیر نشان داده داشتن رابطه جنسی‌ منظم با همسرتان میتواند حداقل ۷ سال چهره شما را جوانتر نشان بدهد. البته داشتن رابطه منظم برای اقایان هم بسیار مفید میباشد به طور مثال باعث سوزاندن کالری، بهتر خوابیدن، طول عمر بیشتر، افزایش رضایت و تندرستی میشود. 

۱٫ کاهش استرس با رابطه جنسی

تحقیقات نشان داده‌اند زوجها‌ی که روابط جنسی‌ منظمی دارند در موقعیت‌های استرس زا کنترل بهتری روی خود دارند. در طول رابطه جنسی‌ بدن ما دوپامین، آندورفین‌ها و اکسیتوسین تولید می کند که همهٔ اینها در کاهش استرس موثر هستند همچنین در آغوش کشیدن همسرتان بعد از رابطه باعث کاهش ترشح هرمون کورتیزول می‌باشد، این هورمون در هنگام استرس ترشح میشود.

۲٫ تنظیم فشار خون

داشتن رابطه جنسی‌ منظم در دوران زناشوی باعث تنظیم فشار خون شما میشود، حتی اگر مدت زمان رابطه بسیار کوتاه باشد باعث تنظیم فشار خون و سلامت بدن شما میگردد.

۳٫ پیشگیری از سرطان

اگر میخواهید از سرطان (به ویژه سرطان پروستات در آقایان) جلوگیری کنید حتما با همسرتان به طور منظم رابطه داشته باشید. آقایان توجه داشته باشند پاک کردن سموم بیضه‌ها نیازمند داشتن رابطه منظم با همسرشان است.

۴٫ بالا بردن ایمنی بدن

با رابطه جنسی‌ به جنگ سرما خوردگی و انفولانزا بروید! پادتن‌های مانند پادتن A در هنگام رابطه جنسی‌ در بدن ترشح میشوند که با سرماخوردگی‌ و حتی انفولانزا مقابل میکنند و پادتن بیشتر در بدن به معنی‌ ایمنی بیشتر و سلامت بدن میباشد.

۵٫ بهتر بخوابید

از بیخوابی رنج می‌برید ؟ رابطه جنسی‌ راه حل بسیار مناسبی برای کسانی‌ باشد که از بیخوابی رنج میبرند زیرا رابطه جنسی‌ همانند ورزش کردن ضربان قالب شمارا بالا میبرد و بعد از رابطه بدن شما آرامش بیشتری می‌گیرد و باعث میشود شما خوابی‌ بهتر و با آرامش بیشتر داشته باشید. این یکی‌ از محبوب‌ترین دلایل داشتن رابطه در دوران زناشویی میباشد.

۶٫ عادت ماهیانه منظم و رفع گرفتگی عضلات

یکی‌ از دلایلی که برخی‌ از بانوان عادت ماهیانه منظمی ندارند میتواند به سبک زندگی‌ آنها مربوط باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم داشتن رابطه جنسی‌ منظم میتواند استرس شما را کاهش دهد و داشتن استرس کمتر در بانوان میتواند کمک شایانی به داشتن عادت ماهیانه منظم داشته باشد و خبر بهتر این که تاثیر بسزای در کاهش درد‌های مربوط به این دوره میشود.

۷٫ جلوگیری از حمله قلبی

رابطه جنسی‌ همانند یک تمرین هوازی لذت بخش میباشد.رابطه در سوزاندن کالری به شما کمک می‌کند و باعث بهبود سلامت قالب شما میشود. تحقیقات نشان داده ا‌ند داشتن ۳ بار رابطه جنسی‌ در طول هفته شانس حمله قلبی و مغزئ راا تا ۵۰ درصد کاهش میدهد.

۸٫ مهار افسردگی

همانطور که احتمالا تا بحال شنیدید رابطه جنسی‌ در دوران ازدواج بعد از مدتی‌ با هیجان و اشتیاق کمتری همراه خواهد بود ولی‌ در نظر داشته باشید همچنان تاثیرات مثبت بسیاری مخصوصا در ذهن شما خواهد داشت.رابطه جنسی‌ باعث ترشح هرمونهای در بدن شما میشود که باعث تغییر حالت روحی‌ مثبت در شما هر چند موقت میشود. کیلید اصلی‌ ضد افسردگی در بدن شما هورمونی است به نام سرتنین که در هنگام داشتن رابطه جنسی‌ در بدن شما ترشح میشود و باعث حس خوشایندی در شما میشود در نتیجه سرتنین بیشتر باعث جلوگیری از افسردگی در شما میشود.

۹٫ ظاهری جوانتر و جذابتر داشته باشید

داشتن یک رابطه جنسی‌ منظم باعث جوانتر و جذابتر شدن شما میشود زنان و مردانی که در زندگی‌ زناشویی خود رابطه جنسی‌ فعالی‌ دارند حد عقل تا ۷ سال جوانتر از سن خود بنظر میایند.

علاوه بر این رابطه جنسی‌ باعث بالا رفتن جذابیت شما میشود. زیرا عامل شیمیای به نام فرومون در هنگام رابطه جنسی‌ در بدن شما آزاد میشود که باعث جذابیت بیشتر در شما میگردد.

۱۰٫ بالا رفتن اعتماد به نفس

و در اخر به نکته‌ای مهم اشاره می‌کنم که آن بالا رفتن اعتماد به نفس شما میباشد کسانی‌ که رابطه جنسی‌ خوبی‌ با همسرشون داشته باشند حس بهتری نسبت به خودشون و بدن خودشون دارند و در نتیجه آن اعتماد به نفس بالاتری پیدا میکنند که این باعث پیشرفت در کار آنها نیز میشود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.