دیدنیهای شهر آمستردام در کشور هلند و تور اروپا!

کشور هلند با طبیعت زیبای خود یکی از بهترین مقصدهایی است که می توانید آن را برای سفر انتخاب کنید. آمستردام پایتخت کشور هلند، یکی از شهرهایی محسوب می شود که هیچ وقت از سفر به آنجا پشیمان نمی شوید. جاذبه های شهر آمستردام را نمی توان محدود به دیدنی های طبیعی و یا تاریخی آن کرد بلکه تمام آن ها در کنار همدیگر روح این شهر زیبا را می سازند. پارک های طبیعی و ساختمان های تاریخی آن جایگاه موزه های بی نظیری هستند که بازدید از آن ها را به شما بسیار پیشنهاد می کنیم. در ادامه این مطلب به معرفی گوشه ای از جاذبه های این شهر می پردازیم.

کانال بلت در شهر آمستردام
مرکز شهر آمستردام چهار کانال آبی دارد که از قرن ۱۷ میلادی بر جای مانده است. سیستم این کانال ها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این مسیرهای آبی به دست شهردار آمستردام ساخته شده اند به جهت اینکه سیستم انتقال آب شهر را بهبود ببخشند. خانه های بسیار زیادی در این منطقه توسط این کانال ها آبرسانی می شود که بعضی از آن ها پیشینه شان به دوران رنسانس باز خواهد گشت.

موزه اشتدلیک شهر آمستردام
موزه اشتدلیک آمستردام در تور اروپا یکی از مهمترین موزه های هنر مدرن و معاصر در دنیا به حساب می آید که جایگاه هنرهایی از صد سال قبل و یا بیشتر است. این موزه به صورت مداوم آثار مهم جدید و قدیمی را به مجموعه خود اضافه می کند و در حال حاضر بیشتر از ۹۰ هزار اثر در آن قرار گرفته است. نقاشی های نقاش مشهور ون گوگ هم در این موزه قابل دیدن است.

وندلاپارک در شهر آمستردام
به گزارش سفر باتو ، وندلاپارک را بی شک می توان یکی از مشهور ترین پارک ها و جاذبه های شهر آمستردام به شمار آورد که در زمینی گسترده شده است که محله های اودوست و همینطور اود زوید را از یکدیگر جدا می کند. کافه ها، زمین های بازی، تئاتر روباز و مراتع سبز آن به زیباتر کردن این پارک کمک می کنند. شما می توانید برای یک پیک نیک نیم روزه ساعات بسیار خوبی را در اینجا بگذرانید.

سیناگوگ پرتغالی
در طی قرن ۱۷ میلادی مردم یهودی از کشور پرتغال به علت شرایط نامساعد کشور خود به شهر آمستردام مهاجرت می کنند. آن ها به صورت آزادانه می توانستند در هلند و در آمستردام ساکن شوند و به مرور زمان تاثیراتی بر روی فرهنگ و معماری این قسمت از شهر گذاشتند. این مورد از جاذبه های شهر آمستردام را هم می توانید جزو برنامه های سفر خود قرار دهید.

میدان سد
زیرساخت های این میدان به صورت کلی از قرن ۱۳ میلادی آغاز شده است. دورانی که روستانشینانی که در مجاورت رودخانه های آمستدل ساکن بودند تصمیم گرفتند که در قسمت های شمالی رودخانه محلی را احداث کنند. ساختمان های خیلی مهمی در این مکان و در طول سال ها بنا شده است. تا جایی که در حال حاضر این منطقه جایگاه کاخ سلطنتی آمستردام، بنای یادبود ملی و بناهای مهم دیگری است. با تور روسیه سفری لذت بخش را تجربه کنید.

ریکسمیوزیم
این موزه که احتمالا یکی از مهمترین موزه ها و جاذبه های کشور هلند به شمار می رود، بیشتر از ۱ میلیون اثر مهم و ارزشمند را در دل خود جای داده است. این مجموعه بسیار بزرگ شامل شاهکارهایی از شخصیت های بسیار مشهور مانند ون گوگ، رامبرانت و ورمیر است.

د اود کرک
د اود کرک که قدیمی ترین ساختمان در شهر آمستردام شناخته شده است، با تاریخ این شهر پیوندی ناگسستنی خورده است. کلیسا در اصل متعلق به مقامات کاتولیک شهر آمستردام بود، ولی توسط کالوینیست ها در دوره اصلاحات مصادره شد و تبدیل به یک کلیسای پروتستان گردید. در حال حاضر فعالیت های فرهنگی و مراسم مذهبی بسیار زیادی در این کلیسا برگزار می شود.

دِ هورتوس بوتانیکاس
دِ هورتوس بوتانیکاس یکی از کهن ترین باغ های گیاه شناسی در دنیا به حساب می آید و بیشتر از ۶ هزار گیاه گرمسیری را در درون خودش جای داده است. در طول قرن هفدهم میلادی، باغ اصلی منبع گیاهان دارویی در شهر آمستردام بوده است و توسط پزشکان و شیمیدانان این شهر مورد استفاده قرار می گرفت. در حال حاضر گلخانه ها و سالن های بسیار زیادی برای بازدید مردم باز است و در طول سال هزاران بازدید کننده را سوی خود جذب می کند.

پته توچینسکی
پته توچینسکی به علت طراحی بسیار بی نظیر خود به عناون زیباترین سینما و سالن تئاتر در دنیا شناخته شده است. تمام سالن با هنر تزیینی و هنر نو طراحی شده و تلفیق بسیار خوب این دو هنر سبب شده است که خصوصیات و ویژگی های هنری این بنا بسیار با ارزش شود و به عنوان یک مکان با معماری ویژه شناخته شود.

ادام تورن
این برج بسیار بزرگ در ساحل شمالی شهر آمستردام شامل چند شرکت فرهنگی، یک کافه زیرزمینی به نام شلتر، یک رستوران مجلل وهمچنین بلندترین تاب معلق در قاره اروپا است. ادام تورن از سال ۲۰۱۶ میلادی شروع به کار کرده است و امروزه قسمت مهمی از چشم انداز فرهنگی آمستردام است. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *