مضرات عنبر نسارا

دود عنبر نسا در بارداری | عنبر نسارا چه خواص و مضراتی دارد؟

سلام من هفته ۱۶ بارداری هستم و برای دومین بار است که دچار عفونت واژن می شوم . می توانم از دود عنبرنسارا برای رفع عفونت استفاده کنم؟ برای جنین ضرری نداره؟! آیا استنشاق دود عنبر نسا در بارداری ضرر داره؟

در اصل عنبر نسارامدفوع الاغ ماده” است که در گذشته برای درمان بسیاری از انواع زخم ها ، ناراحتی های پوستی و بسیاری عفونت ها تاثیرات مفیدی داشته است.

نام دیگر : پشگل الاغ ماده، پشگل ماچه الاغ، سرگین الاغ، پهن الاغ

مضرات عنبر نسارا

استنشاق میزان زیادی از دود عنبر نسارا می تواند فرد را دچار عوارض ریوی کند. اگر به قصد استفاده از خواص ضد میکروبی عنبرنسارا از آن استفاده می کنید، سعی کنید دود فقط وارد فضای بینی و سینوس هایتان شود. و برای این کار نیز از دود ملایم عنبر نسارا استفاده کنید. و از استنشاق مقدار زیاد دود عنبر نسارا پرهیز کنید. مصرف زیاد دود عنبرنسارا درصد ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

مصرف به اندازه از دود عنبر نسارا می تواند بدون غارضه و مشکل باشد.

دود عنبر نسا در بارداری

پاسخ مشاور:

از دیدگاه طب سنتی استفاده از دود عنبر نسارا در بارداری برای رفع عفونت اشکالی ندارد و توصیه هم می شود. اما در میان پزشکان مخالفینی هم دارد.

برای درمان عفونت واژینال بهتر است تحت نظر پزشک خود از درمانهای دارویی کمک بگیرید.

همچنین سبک زندگی خود را تغییر دهید و از سیر و ماست بیشتر استفاده کنید و مصرف غذاهای شیرین را به حداقل برسانید و حتما همیشه خود را خشک نگه دارید و لباسهای نخی و گشاد بپوشید و از دوش واژینال استفاده نکنید.

دود عنبر نسا در بارداری

تاریخ استفاده از دود درمانی بر اساس کتیبه‌های نوشته شده به‌خط میخی موجود در بین‌النهرین به ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و هنوز هم در درمان بیماریهایی مثل سرفه، سرماخوردگی، آسم، سینوزیت مزمن، برونشیت، پنومونی، فارنژیت، رینوره، اتوره، دیسمنوره، قاعدگی نامنظم، عفونتهای ادراری تناسلی، هموروئید، بیماریهای پوستی، التهاب و عفونتهای انگلی و بیماریهای دندانی به کار می‌رود.

خواص درمانی عنبر نسارا

  • ضد عفونی کننده محیط زیست، دفع حشرات
  • درمان سینوزیت
  • از بین برنده ویروس سرما خوردگی و آنفولانزا
  • درمان تنگی نفس ، آلرژی فصلی ، آسم و ناراحتی های تنفسی مانند برونشیت
  • درمان مشکلات پوستی مانند : اگزما ، کهیر ، برخی قارچهای پوست
  • درمان زخم های چرکی
  • درمان عفونت زنانه (عفونت واژن یا واژینال)

روش مصرف عنبر نسارا

عنبر نسارا برای ضد عفونی کننده محیط زیست، دفع حشرات:

سوزاندن و دود کردن عنبر نسارا در محیط هایی مانند فضای منزل همانند اسفند اثر ضد عفونی کننده طبیعی داشته و مصرف مرتب آن تاثیر قابل توجهی در کاهش ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل سرما خواهد شد و باعث جلوگیری از انتشار این ویروسها از طریق هوا می شود و همچنین باعث فراری دادن حشرات موزی در فصل گرم خواهد شد.

عنبر نسارا برای درمان عفونت واژنینال:

برای درمان عفونت باید واژن را بخور دهید که برای این کار باید ۱ الی ۲ عدد عنبر نسارا خشک شده را روی وسلیه ای که برای دود کردن اسپند و کندر استفاده می شود دود کرده و در زمانی که دود زیاد شد داخل شیشه ای با دهانه گشاد بریزید سپس دهانه شیشه را مقابل واژن بگیرید این عمل را هر روز دو بار مصرف نمایید تا کاملا اثرات عفونت از بین برود این دستور در درمان کیستهای رحمی نیز موثر است.

عنبر نسارا برای درمان مشکلات تنفسی:

استنشاق دود عنبر نسارا یکی از بهترین راه های درمان مشکلات تنفسی مانند آلرژی فصلی و تنگی نفس است.

درمان زخم، درمان مشکلات پوستی  با استنشاق عنبر نسارا:

استفاده از دود و قرار دادن قسمتهایی از بدن که دچار مشکلات پوستی مانند اگزماست در مجاورت و روی دود یکی از راه های مناسب درمانی توسط عنبرنسارا است که روند درمان را سریعتر خواهد کرد و همچنین باعث قطع خونریزی می شود.

نتیجه تحقیق دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در مورد عنبر نسارا

خواص و مضرات عنبرنسارا

ایرناک برامون بسیار جالب بود که دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یک تحقیق روی دود عنبرنسارا انجام داده است و به این نتیجه رسیده اند که این دود، اثرات ضدمیکروبی روی میکروب های بسیار مقاومی مانند استافيلوکوک اورئوس و سودوموناس آئروژينوزا دارد. خوشحالیم که یک نهاد پزشکی، روی این مساله تا حدی کار کرده است و نتایج یکی از آزمایشات خود را منتشر کرده اند.

دلیل این همه خاصیت عنبرنسارا چیست ؟

ایرناک میگویند الاغ ماده به علت شیر دادن به کرّه ی خود، مجبور به خوردن علوفه های متفاوتی می باشد تا بتواند مواد لازم برای فرزند خود را تامین کند مکانیسم بدن آنها نیز طوری طراحی شده که پس از هضم و دفع مواد غذایی، این مواد خاصیت سم زدایی و میکروب کشی پیدا میکنند و این خاصیت در مواد دفع شده از این حیوان نیز وجود دارد.

از کجا عنبر نسارا بخریم؟

این دارو معمولا توسط عطاری ها و مغازه های گیاهان دارویی فروخته میشود. عنبرنسارا را باید از جای مورد اعتماد تهیه کنید و قبل از هرگونه خوددرمانی، با پزشک یا متخصص مشورت کنید.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. سلام.
    چطور تماس بگیرم

  2. سلام خسته نباشید من ۲۶سالمه حدود ۳۵روز پزیودم عقب افتاده سه چهار روز لکه بینی دارم بی بیچک استفاده کردم منفی بوده زیر دلم درد میکنه کمردرد شدیدم دارم

  3. دود عنبر نسارا باعث از بین بردن عفونت‌های واژینال (دود باید با بدن تماس پیدا کند)، از بین بردن قارچ پوستی و قارچ واژینال و کیست، درمان و کاهش عوارض بواسیر، دندان‌درد به‌خصوص اگر ناشی از عفونت باشد، می‌شود. دود عنبر نسارا فرآیند زایمان طبیعی را آسانتر می‌کند، به دفع جنین مرده از بدن زنان کمک می‌کند، کمک قابل توجه به مشکلات تنفسی مثل آلرژی فصلی و تنگی نفس، از بین بردن دانه‌های آبله‌مرغان، از بین بردن گل‌مژه و عفونت چشم، از بین بردن ویروس‌های معلق در هوا (ضدعفونی کردن فضای داخل اتاق)، جلوگیری از واگیر بیماری‌ها، کمک به درمان مخملک، سیاه‌سرفه یا یرقان کودکان می‌کند و تبخال را برطرف و از ترکیدن تبخال پیشگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *