دستور پخت شیرینی دانمارکی

دستور پخت ساده و آسان شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی از پرطرفدارترین شیرینی ها می باشد و در قنادی ها نیز جزو پرفروش شیرینی ها است. دستور پخت شیرینی دانمارکی ساده است و با کمی حوصله به راحتی می توانید شیرینی دانمارکی درست کنید. دستور پخت شیرینی دانمارکی در ادامه آمده است. اما اگر بخواهید طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری  و شیرینی دانمارکی قنادیها را یاد بگیرید، این طرز پخت آن کمی متفاوت است که به شما پیشنهاد می کنیم مطلب طرز تهیه شیرینی دانمارکی خوشمزه و کرم شیرینی دانمارکی مانند قنادی ها را در وب سایت پارسی دی بخوانید.

مواد لازم

  • ۲ فنجان کره آب شده
  • ⅔ فنجان آرد سفید
  • ۲ ½ فنجان شیر
  • ½ فنجان شکر سفید
  • ۲ قاشق چایخوری نمک
  • ۴ ½ قاشق چای خوری مخمر
  • ۸ فنجان آرد سفید
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۱ قاشق چایخوری عصاره لیمو
  • ۱ قاشق چایخوری عصاره بادام

دستورالعمل پخت شیرینی دانمارکی ساده

مرحله ۱

در یک کاسه متوسط ، کره و ۲/۳ فنجان آرد را با هم، هم بزنید. به ۲ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر نیم را بین ۲ تکه کاغذ شیرینی پزی درون یک ورق ۶×۱۲ اینچ بچرخانید (رول کنید). در یخچال بگذارید.

مرحله ۲

در یک کاسه بزرگ مخمر خشک و ۳ فنجان آرد باقیمانده را با هم مخلوط کنید.در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ، شیر ، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید.گرما را تا ۱۱۵ درجه فارنهایت (۴۳ درجه سانتیگراد) برسانید یا فقط گرم کنید.مخلوط شیر گرم را درون آرد و مخمر به همراه تخم مرغ و عصاره های لیمو و بادام مخلوط کنید. ۳ دقیقه هم بزنید.در آرد باقیمانده ۱/۲ فنجان از ان را مخلوط کنید تا خمیر سفت و محکم شود.مخلوط را کناری گذاشته تا اندازه ان دو برابر شود.

مرحله ۳

خمیر را به نصف برش داده و هر نیم را به شکل مربع ۱۴ اینچ رول کنید.یک ورقه کره سرد را روی هر تکه خمیر قرار دهید و خمیر را مانند جلد کتاب روی آن بچسبانید. لبه ها را با فشار دادن با انگشت ها مهر و موم کنید.هر قطعه را به یک مستطیل ۲۰ در ۱۲ اینچی رول کنید سپس با تا کردن قسمتهای طولانی در وسط ، قسمت سوم را به درون بکشید.رول کردن را تکرار کنید تا به یک مستطیل بزرگ برسید و قسمت سوم را به درون بکشید.

مرحله ۴

یک بار ان را از یخچال خارج کرده و هر قطعه را دو بار دیگر رول کنید و بکشید.قبل از شکل دادن دوباره به یخچال برگردانید تا دوباره خنک شود. اگر کره خیلی گرم شود ، کنترل خمیر دشوار می شود.

مرحله ۵

برای تهییه دانمارکی ها،خمیر را به ضخامت ۱/۴ اینچ رول کنید.خمیر را می توان به مربع خرد کرد ،به همراه محل پر کردن در مرکز.۲ تا از گوشه ها کشیده و ان را در وسط آن قرار دهید تا شکل الماس بگیرد.یا ، قطعه را تا نصفه بکشید، به نوارهای ۱ اینچی برش دهید ، بکشیدش ، پیچش دهید و به صورت مارپیچ بپیچیدیک نگهدارنده یا پر کننده دیگری را در مرکز قرار دهید.دانمارکی ها را روی یک ورقه پخت نچسب قرار دهیدو اجازه دهید تا بلند شود تا دو برابر شود.فر را تا ۴۵۰ درجه فارنهایت (۲۲۰ درجه سانتیگراد) گرم کنید.دانمارکی ها را میتوان با سفیده تخم مرغ براش زد تا براق تر شوند.

مرحله ۶

۸ تا ۱۰ دقیقه در فری که از قبل گرم شده است ان را بپزید ، یا تا زمانی که زیرش قهوه ای طلایی شود اجازه پخت دهید.

مطلب پیشنهادی: نکاتی برای پخت شیرینی دانمارکی حرفه ای مانند قنادی ها

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *