درمان کیست تخمدان با قرص ال دی

درمان کیست تخمدان با قرص ال دی

كیست تخمدان عبارت است از توده های تخمدانی معمولاً خوش خیم كه اغلب از نسج تخمدان تولید می شود و در بسیاری از موارد از فولیكول های سطح تخمدان سرچشمه می گیرد. در واقع كیست تخمدان از توده های كیسه مانندی كه دارای یک جدار است و مقداری مایع ساده داخل آن جمع شده، تشكیل شده است.در ادامه عوامل و علائم ایجاد کیست تخمدان مفصل توضیح خواهید و به بررسی درمان کیست تخمدان با قرص ال دی خواهیم پرداخت.

چه عواملی باعث بروز كیست تخمدان می شود؟

علل متفاوتی می تواند باعث بروز این كیست ها شود كه اكثراً علت آن عدم تخمک گذاری است، چون فولیكولی كه قرار است «تخمک» را ایجاد كند و معمولاً در روز چهاردهم بعد از شروع عادت ماهیانه، پارگی طبیعی پیدا كرده و تخمک را آزاد می كند، این اتفاق در این فرد رخ نمی دهد و با تجمع آب در داخل خود، تبدیل به كیست می شود. گاهی چند تخمک چند كیست تولید می كنند و این عمل تكرار شده، تعداد زیادی كیست كوچک در تخمدانها ایجاد می شود كه آنها را به نام تخمدانهای «پلی كیستیک» می شناسیم.

كیست تخمدان چند نوع است؟

كیست ها انواع مختلف دارند ولی كیست های تخمدان شایع كه بیشتر دیده می شود، اكثراً كیست های ساده و همان كیست هایی است كه شرح داده شد. ولی در مواردی این كیست ها می تواند بدخیم و خطرناک باشد كه برای تشریح آنها به بحث های پیچیده پزشكی نیاز می باشد. گاهی هم از محل فولیكول تخمدانی در مرحله دوم سیكل ماهانه كه دوره «لوتیئنی» نامیده می شود كیست های لوتیئنی ساخته می شود كه آنها نیز به نام كیست «فونكسیونل» شناخته شده و خطرناک نیستند. این كیست ها یا خود به خود و یا بوسیله درمانهای ساده رفع می شوند.

درمان کیست تخمدان با قرص ال دی

همانطور كه اشاره شد، كیست هایی كه جدار نازک و صاف دارند، ساده هستند و در داخل آنها مایع صاف بدون هیچ گونه نسج اضافی ملاحظه می شود اینها كیست های «فونكسیونل» هستند و اكثراً خود به خود رفع می شوند، پس به درمان خاصی نیاز ندارد. ولی گاهی همین كیست ها، كمی بزرگتر شده و می توانند علایمی مثل درد در زیر دل و اختلال در دوره ماهانه بیمار تولید كنند. گاهی هم لكه بینی در این بیماران دیده می شود كه با استفاده از قرص های ال دی (ضد بارداری) به راحتی درمان می شوند و با یک سونوگرافی ساده هم تشخیص داده می شوند.

در ضمن تخمدانهای با كیست های متعدد (پلی كیستیک) نسبتاً خوش خیم هستند ولی درمان آنها در بیماران مختلف بر حسب شرایط بیمار نظیر وزن و اینكه ازدواج كرده یا نه و یا بچه می خواهد یا نمی خواهد كاملاً متفاوت است و به بررسی ها و آزمایشهای دقیق تر و مراجعه های متعدد به پزشک نیاز دارد.

مطلب پیشنهادی: مصرف قرص ال دی برای کیست تخمدان باعث نازایی میشه؟!

قرص ال دی برای کیست

چه كیست هایی به جراحی نیاز دارند؟

در بیماری كه كیست تخمدان دارد، اگر علایم غیر عادی رخ دهد، ممكن است كار به جراحی بكشد، مثلاً كیست پاره شود و یا دردهای شكمی و لگنی حاد و علایم خونریزی داخل شكمی پیدا شود، اكثراً كار به جراحی می كشد.

در بعضی موارد هم ممكن است كیست دچار پیچ خوردگی شود و این پیچ خوردگی ادامه یافته منجر به تحریک پریتون و كیست دچار كم خونی شود. در این صورت نیز اگر علایم با جابجایی و استراحت تغییر نكند و درد و استفراغ ادامه پیدا كند، باید جراحی شود.

در حالتی كه كیست خیلی بزرگ شود و یا آنكه پس از چند دوره درمان طبی به درمان جواب ندهد (باید جراحی شود) معمولاً تخمدانهای با كیست های متعدد به جراحی نیاز ندارند ولی بیمار باید با دقت تحت نظر باشد و ممكن است سالها به درمان طبی نیاز داشته باشد كه بر حسب شرایط سنی، وضعیت كیست ها و شرایط زناشویی و وزن بیمار، درمانها متفاوت خواهد بود.

علائم کیست تخمدان

علایم حاد كیست تخمدان شامل: احساس درد ناگهانی شكم، تهوع و استفراغ، تغییرات نبض، احساس ضعف كه ممكن است به علت خونریزی داخلی باشد. بعضی وقتها با خونریزی مختصر پریتون علایم شدت پیدا نمی كند و با استراحت در بیمارستان علایم بهبود پیدا كرده و احتیاج به عمل ندارد.

قرص ال دی برای کیست

پیشگیری بدون استفاده از دارو برای كیست تخمدان وجود ندارد فقط تجربه نشان داده كه افرادی كه از قرصهای ال دی  (ضد بارداری) استفاده می كنند، كمتر دچار كیست تخمدان می شوند و در حاملگی و شیردهی نیز به علت مهار فعالیت تخمدان كیست های تخمدان كمتر مشاهده می شود و اگر هم وجود داشته باشد در دوره بارداری و شیردهی خود به خود پس رفت پیدا می كند. معمولاً خانم هایی كه دیر ازدواج می كنند و دیر حامله می شوند، بیشتر در معرض این كیست ها قرار می گیرند، ولی كاملاً نمی توانیم بگوییم كه برای جلوگیری از كیست تخمدان قرص ضد بارداری بخورند چون همه خانمها كیست تخمدان پیدا نمی كنند بنابراین توصیه می شود با مراجعه مرتب سالانه به پزشک متخصص زنان مشاوره و معاینه شوند و هرگاه دردهای مبهم لگنی، لكه بینی و یا بی نظمی در عادت ماهانه پیدا كردند باید با متخصص زنان مشورت كنند و به موقع سونوگرافی انجام دهند تا در صورت كیست، نوع آن مشخص شود و درمان به روش صحیح صورت گیرد. چون اكثر این كیست ها در صورت تشخیص بموقع با درمان دارویی رفع خواهند شد( استفاده از هورمون ها) و به ندرت كار به جراحی می كشد.

آیا كیست تخمدان مانع بارداری می شود؟

معمولاً دختر خانمهایی كه كیست تخمدان دارند، از اینكه در آینده بار دار نشوند، نگران هستند. در این رابطه می توان گفت:
در تخمدانهای پلی كیستیک با توجه به اینكه كاملاً وضع آندوكرینولوژی زن به هم می خورد و از تخمدانهای كیستیک و بدون تخمک گذاری هورمونهای مردانه ترشح می شود همچنین پرمویی (هیرسوتیسم) و اختلالات شدید دوره ماهانه دیده می شود (مثلاً هر شش ماه یا هر سه تا چهار ماه یكبار پریود می شوند) فرد دچار «الیگومنوره» شدید می شود، در نتیجه با شرایط حاملگی دشوار روبه رو است و به كمک پزشک نیاز دارند.

علاوه بر این افرادی كه هنوز ازدواج نكردند، هم نباید رها شوند چون اختلالات و تغییرات هورمونی ایجاد عوارض می كند و حتی می تواند حالتی شبیه دیابت در بیماران ایجاد كند.

خوردن قرص ال دی برای کیست و تاثیر آن بر بارداری

اثر قرصهای ال دی (ضدبارداری) در عقیم كردن خانمها علمی نیست، مگر اینكه به مدت خیلی طولانی قرص بخورند، به طوری كه اندومتر خیلی لاغر شود، ولی هیچ منبعی ننوشته است كه قرص ضد بارداری كسی را برای ابد عقیم می كند. ممكن است بارداری را مدتی به تأخیر بیندازد، ولی عقیم و نابارور نمی كند.حتی بعضی خانمها كه قرص مصرف می كنند، وقتی آن را قطع می كنند، دچار آمنوره (قطع پریود) می شوند.
توصیه می شود كسانی كه قرص مصرف می كنند، قبل از پنج سال دوباره بازنگری كنند و با نظر پزشک معالج قرص را ادامه دهند.

روش مصرف قرص ال دی برای درمان کیست تخمدان

هر بسته قرص ال دی شامل ۲۱ عدد قرص است. قرص اول را از روز ۳-۵ قاعدگی مصرف کنید. و بعد از آن هر روز یک قرص ال دی بخورید. و این روند را تا اتمام بسته قرص ادامه دهید. سپس ۷ روز استراحت کنید و از روز هشتم مجددا شروع به مصرف قرص کنید.

توصیه: سعی کنید قرص ال دی را بعد از شام و قبل از خواب میل کنید تا دچار مشکلات گوارشی نشوید.

نحوه مصرف قرص ال دی برای درمان کیست تخمدان

موارد ممنوعه برای افراد مبتلا به کیست تخمدان

خانمهایی كه كیست تخمدان دارند و دارو مصرف می كنند، باید از حركات ورزشی جهشی و كششی، دو و میدانی، شنا، یوگا و نظیر آن پرهیز كنند. در واقع هر كاری كه فشار به لگن بیاورد ممنوع است. پس از دوره درمان هم كه پزشک تعیین می كند، دوباره مراجعه كنند تا از درمان كامل خود مطلع شوند و در صورت جواب ندادن درمان و بهبود نیافتن، بررسی های آزمایشگاهی دقیق تر از آنها به عمل آید.

مراجعه به پزشک برای کیست تخمدان

تمام خانمها باید سالی یكبار به متخصص زنان مراجعه كنند و تحت معاینه قرار گیرند. بخصوص پس از سن ۵۰ سالگی كه مشكلات خطرناک تخمدانی (سرطانها) شایعتر است و از این سن باید هر شش ماه یكبار حتماً مورد معاینه دقیق قرار گیرند.

ساده ترین و كم خرج ترین درمان کیست تخمدان با قرص های ال دی (ضد بارداری) است ولی بیمار نباید خودسرانه عمل كند، بلكه باید تحت نظر متخصص زنان باشد.

ساده اندیشی هرگز در هیچ مسأله پزشكی مجاز نیست، بخصوص در مورد مسأله تخمدان كه عضوی كلیدی است و سلامتی و شادابی و زایندگی زن مستقیماً با آن در ارتباط است. خانمها باید حساس باشند و مثل یک نگین الماس آن را گرانقیمت بدانند. مشكلات تخمدانی از جنین داخل شكم مادر تا صد سالگی می تواند ظهور كند پس در هر مرحله ای از زندگی حتی در كودكی باید مواظب این عضو حساس باشیم كه جانشین ندارد.

تمام مادران عزیز اگر دختر خانمی دارند كه چاق است، اختلال عادت ماهانه دارد و بخصوص موی اضافی غیرعادی در بدن دارد (هیرسوتیسم) این سه علامت را جدی بگیرند و حتماً با پزشک متخصص زنان مشورت كنند. نكته مهم دیگر اینكه به دختران خود تفهیم كنند كه به خاطر سلامتی ازدواج كنند، نه به خاطر اتومبیل و آپارتمان و ویلا چون دیر ازدواج كردن باعث كیست تخمدان، فیبروم رحم، زایمانهای با سزارین، شیردهی ناموفق، آندومتریوز و… می شود.

اشتراک‌گذاری
567 نظر
  1. استفاده از مواد غذایی زیر در رژیم روزانه خانمها بخصوص کسانی که سابقه خانوادگی تنبلی تخمدان یا یائسگی زودهنگام دارند می تواند در بهبود عملکرد تخمدان و محافظت از آن موثر باشد.

    ۱- میوه آووکادو

    ۲- لوبیا و عدس

    ۳- آجیل برزیلی

    ۴- دانه های کنجد

    ۵- انواع توت

    ۶- سبزیجات برگ سبز

    ۷- زنجبیل

    ۸- نوعی شلغم (maca root )

    ۹- دارچین ( قرص سینامون پلاس)

    ۱۰- رویال ژلی( غذای زنبور ملکه)

    ۱۱- ویتاگنوس( گیاه پنج انگشت)

    ۱۲- قرص کیوتن :Q10 آنتی اکسیدان طبیعی

    ۱۳- ال آرژنین: مکمل سه آمینه ای ترکیبی از سه اسید آمینه های ضروری: آرژینین-اورنیتین -لیزین

    ۱۴- ویتامین E-C: آنتی اکسیدان

    ۱۵- مکمل DHEA :دی‌هیدرو اپی اندرستندیون هورمونی تولید شده توسط غدد فوق کلیوی بدن

    ۱۶- آب( ۸ لیوان روزانه)

    ۱۷- قرص PREGNACAREبرای اقدام(مشترک بین خانم و آقا)

    ۱۸- قرص OVA- BOOST برای خانم ها( در ایران موجود نیست)

    ۱۹- قرص MYO-INOSITOL برای خانم ها( در ایران موجود نیست)

    ۲۰- قرص WELLWOMEN برای خانم ها( در ایران موجود می باشد)

    1. سلام خسته نباشید من ۲۱ سالمه ۳ سال هست که ازدواج کردم و طبیعی جلوگیری میکنم و تا به الان همیشه پریودی های منظمی داشتم ولی الان سه ماه هست که پریودی نامنظم داری و یک ماه هم پریود نشدم میخوام برای منظم شدن پریودیم از قرص جلو گیری استفاده کنم و حامله بشم به نظر شما از چه قرصی استفاده کنم و در چه زمانی!!!

  2. سلام من کیستی به قطر ۲۷ دارم قرص ال دی مصرف کنم ضرر نداشته باشد

    1. من کیستم بزرگتر از این بود ساپوژکس مصرف کردم ۱ ماه مشکلم رفع شد.

  3. سلام بهترین راه درمان جهت برطرف نمودن کیست چیست؟

    1. سلام بستگی به شرایط و وضعیت هر فرد دارد اما معمولا برای درمان کیست قرص های جلوگیری تجویز می شود که باید زیر نظر پزشک مصرف کنید.

    2. خوردن قرص ال دی

  4. سلام من کیستی به قطر ۵میلیمتر دارم ۳ساله ازدواج کردم و میخوام دوسال دیگه باردار بشم و هیچ قرصی مصرف نمیکنم ایا این کیست میتونه مشکلی برای بارداریم به وجود بیاره

    1. سلام اگر پریودتان منظم میباشد مشکلی وجود ندارد اگر سن شما بالای ۲۵ سال میباشد بهتر است که بیشتر از ۳ سال جلوگیری نداشته باشید.

  5. سلام من کیست و موی زیر چانه داشتم دکتر اسپیرونولاکتون و مدروکسی ومتفورمین نوشت.با اینکه خیلی لاغرم.اما دچار خونریزی شدم ۱ماهه که پریودم وخونریزی و گاهی لک دارم میترسم برم دکتر باز بدتر بشم چکار کنم ال دی بخورم قطع میشه؟

    1. سلام بله میتوانید از قرص ال دی استفاده کنید.

  6. سلام و خسته نباشید خدمت شما
    یه سوال دارم خواهش میکنم کمکم کنید خیلی نگرانم
    من به علت تاخیر و نامنظیه داعمی پریودم به ماما مراجعه کردم وبعد از سنو گرافی گفتن که کیست تخمدان دارم برای درمان قرص ال دی تجویز کردن ، ولی در حین سنو گرافی پزشک به من گفت که هیچ مشکلی ندارم فقط کمی تنبلی تخمدان دارم که با قرص حل میشه و در برگه سنوگرافی نیز نوشته شده که کیستک یا چیزه فضا گیری رویت نشده
    نگرانم که تشخیص ماما اشتباه باشه و الان نمیدونم که واقعا کیست دارم یا نه و باید این قرص هارو مصرف کنم یا خیر؟

    1. سلام گفته دکتر سونوگرافی برای ما مهمه احتمالا شما تخمدانهای تنبلی دارید و پلی کیستیک نیستید آن هم با مصرف قرص ال دی پریودتان منظم میشود.

  7. سلام ببخشیدمن کیست تخمدان هموراژیک دارم رفتم دکتر بهم قرص الی دی داد و گفت خونریزیت قطع میشه قطع شد ولی بازم دوباره دارم یکم عادیه ک با مصرف قرص بازم خونریزی و لکه داشته باشمم توروخدااا جواب بدین

    1. سلام در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته تا با گرفتن شرح حال کامل بهتر راهنماییتان کنیم زیرا سوال شما ناقص میباشد و شرح حال کامل ندادید.

  8. سلام و خسته نباشید .من۲۹ سالمه ۲ ساله ازدواج کردم قصد بچه دارشدن داشتم از ۴ ماه پیش ولی بعد از عدم بارداری با یه سونو متوجه شدم که یه کیست به قطر ۵ سانتی متر دارم.که دکتر برام ۲ ورق قرص ال دی نوشته .میخواستم بدونم با مصرف یه دوره قرص کیست از بین میره یا خیر ؟؟

    1. سلام بهتره طبق دستور پزشک خود ۲ ورق قرص را مصرف کنید.

      1. سلام ببخشید من هم این سوال رو داشتم پزشکم دو ورق قرص ال دی برام تجویز کردن ک نمیدونم باید دو ورق رو پی در پی بخورم یا نیاز هست ک بینشون ی وقفه ای ایجاد بشه؟

  9. سلام.من ی دوره کلن پریودنشدم ب دکتر مراجعه کردم فهمیدم کیست دارم قرص ضدبارداری خوردم و دوتاآمپول پروژسترون هم تزریق کردم و دوره بعدش ک قرصهام تموم شد پریودشدم دوسه روز بعدش.دوباره بعداز پایان پریودیم سونو دادم دکترگفت که کیست باهمین یک دوره هم ازبین رفته.اماالان بازم تواین دوره یک هفته اززمان تاریخ پریودیم گذشته ک نشدم.علتش چیه ؟یعنی کیست دارم هنوز یا مشکل دیگس آزمایش خون هم دادم باردارنبودم.دوباره قرص ضدبارداری بخورم؟

    1. سلام اگر قصد باردار شدن دارید بهتره از قرص هایی استفاده کنید که هم پریود شما را منظم میکند وهم به باردار شدن شما کمک میکند برای شما قرص جلوگیری مناسب نمیباشد میباشد اگر قصد بارداری داشته باشید.

    2. عرق پنیرک مناسب

  10. سلام ببخشید من عمل سالپنژکتومی انجام دادم چون ای پی شدم .دو هفته پیش با این بتا خونریزی شدم .دیروز دکتر رفتم گفت تو همون سمت عمل تخمدانت کیست داره باید ال دی بخوری.نوشته از ۵ قاعدگی
    من هنوز پریود نشدم دوباره
    درد زیر شکم دارم بخاطر کیست
    یعنی باید صبر کنم پریود بشم بعد قرص ال دی مصرف کنم یا از الان شروع کنم ؟؟ممنون میشم جوابم رو بدین

  11. سلام.قصد باردار شدن دارم اما نشدم.و متوجه شدم که کیست کوچکی دارم.تجویز شد که از قرصLDاستفاده کنم..آیا باردار میشم وچگونه مصرف کنم؟؟ممنونم

    1. سلام بله باردار میشوید شما مشکل جدی ندارید معمولا در خانمهایی که قصد بارداری دارند قرص های جلوگیری تجویز نمیشود بهتره با مشورت پزشک معالج خود از داروهایی که هم باعث ازبین رفتن کیست میشود وهم به باردارشدن کمک میکند تجویز میشود.

  12. سلام من ۲۳سالمه قصدباردارشدن دارم دکتر گفت سه ماه ldمصرف کنم چون کیست ریزومتعدددارم آیا با مصرف ldباردارمیشم

    1. سلام برای شما که قصد بارداری دارید قرص ال دی گزینه مناسبی نمیباشد زیرا این قرص جلوگیری میدهد میتوانید با مشورت پزشک معالج خود از قرص مدروکسی پروژسترون استفاده نمایید تا هم پریود شما منظم شود وهم به زودتر باردار شدن شما کمک میکند.

    2. سلام من ۱۸ سالمه پریودی نامنظمی دارم ب دکتر مراجعه کردم گفت کیست ریز داری سه ورق قرص ال دی داد قرص ها رو تا سه ماه ادامه دادم ولی بعد از قطع قرص دوباره پریودم نامنظم شد دوباره قرص ها رو تهیه کنم ایا در اینده برای باروری من مشکلی ایجاد نمیکنهb

  13. سلام خسته نباشیدمن ۶ساله تخمدان پلی کیست دارم تاحدودی تحت درمان بودم یک ساله پیش دکتر برام قرص ال دی نوشت وتاالعان دارم میخورم اندازه کیستهام ۱۰میل بود الان ۴میل ایاباید قرص ال دی رو ادامه بدم قصدباردارشدن دارم کم کاری تیروئیدم دارم چکار باید کنم

    1. سلام ممنون. دوست عزیز ما برای خانمهایی که پلی کیستیک هستند و قصد بارداری دارند قرصهای جلوگیری را تجویز نمی کنیم واز قرص های دیگری که هم برای درمان تخمدان پلی کیستیک به کار میروند وهم به باردار شدن شما کمک می کنند تجویز می نماییم زیر نظر پزشک داروی خود را عوض کنید این قرص برای شما مناسب نمی باشد.

  14. اخه هردکتری که میرم همین قرص رو میده نمیدونم چکارکنم میشه اسم قرصاروبهم بگید که به دکتر بگم برام بنویسه

    1. عزیزم میتوانید با مشورت پزشک معالج خود برای درمان تخمدان پلی کیستیک و منظم شدن پریود خود از قرص مت فورمین و قرص دوفاستون استفاده کنید.

  15. سلام خسته نباشين
    من ىه كيست خيلي ريز دارم دكتر ال دى داد بهم
    لكه بينى داشتم
    يك هفته قرص مصرف كردم الان ٥روز هست كه نخوردم براى هفت روز بعد دوباره بايد مصرف كنم ولي امروز پريود شدم
    ميخواستم ببينم باير پريود ميشدم يا نه؟

    1. سلام ممنون. شما باید بسته کامل قرص را یعنی ۲۱ عدد قرص را کامل مصرف نمایید تا هم کیست شما از بین برود وهم پریودتان منظم شود چون فقط ۷ عدد از بسته قرص را مصرف کردید دوباره پریود شده اید.

  16. اخه دكتر به من گفت ٧روز مصرف كنم ٧روز مصرف نكنم بعد دوباره ٧روز ديگه مصرف كنم و بعد سونو بدم 
    شما ميگين الان بايد چيكار كنم؟

    1. لطفاً سوالات را کامل و مستقل از سوال قبلی مطرح فرمایید.

    2. سلام من با خونریزی ک داشتم ب پزشک مراجعه کردم و با سونو گرافی متوجه وجود کیست۴۰ میلی شدم پزشک هم دو ورق قرص ال دی تجویز کردن ولی نمیدونم ک قرص ها رو باید پی در پی مصرف کنم یا نیاز هست ک بینشون ی وقفه ای ایجاد بشه؟

  17. دكتر براي از بين بردن كيست به من گفت ٧ روز قرص مصرف كنم و ٧ روز مصرف نكنم بعد دوباره ٧ روز ديگر مصرف كنم و بعد سونو بدم براى از بين رفتن كيست.
    الان در ٧ روزي هستم كه نبايد مصرف كنم ولي پريود شدم
    بايد چكار كنم؟

    1. دوست عزیز اگر برای شما قرص جلوگیری تجویز شده باید ۲۱ عدد قرص را کامل مصرف کنید یعنی از روز پنجم پریودی شروع به مصرف کنید تا بسته قرص تمام شود بعد ۷ روز فاصله میزارید از روز هشتم بسته بعدی را شروع میکنید به این طریق مصرف قرص جلوگیری صحیح میباشد موفق باشید.

  18. سلام. من ۱۹ سالمه یک هفته قبل به دلیل اینکه پریود نامنظمی داشتم(حدود ۳،۴ ماه پریود نشده بودم) به دکتر مراجعه کردم بعد سونو مشخص شد که کیست ریزه ۵mm دارم دو عدد آمپول تجویز کرد هر دو رو تزریق کردم. ۵ روز بعد پریود شدم دو ورق هم قرص ال دی داد تا از روز سوم پریود مصرف کنم. امروز یکیش رو خوردم، میخوام بدونم بعد اینکه ۲۱ عدد قرص تموم شد باید پریود بشم؟ یا چند روز بعد اون لازمه که پریود بشم؟ و اینکه اگه ۲۱ عدد رو خوردم و بعد ۷ روز فاصله دوباره شروع کردم به ورق دوم بعد تموم کردن اون پریودم منظم میشه؟

    1. سلام بله معمولا در آن ۷ روز فاصله بین قرص شخص پریود میشود این قرص به منظم شدن پریود شما کمک میکند.

  19. سلام.ببخشید من تقریبا یه ماهه که فهمیدم کیست دارم دکترم میگه خارج از تخمدانه با مصرف قرص ال دی بر طرف میشه؟در آینده این کیست منجر به ناباروی من میشه؟لطفا کمکم کنین ممنون

    1. سلام اگر کیست اندومتریوز باشد ما توصیه میکنیم که زودتر برای بارداری اقدام کنید.

  20. ممنون.ولی من مجردم و ۱۸ سالمه!با عمل لاپراسکوپی کیست مجاورتم مشکلی برای آیندم پیش میاد؟

  21. خیلی ممنون.من کیستم پارااوراین.مجردم میخواستم بپرسم این کیست ناباروری میاره؟
    ممنونم از شما

    1. خیر باعث ناباروری نمیشود و درمان دارد.

  22. سلام . ۲۴ سالمه. وزنم ۵۸ قدم ۱۵۷ هست. پلیکیستیک نسبتا شدید دارم. کیست دوسانتی هم دارم که دکتر م گفته برای بارداری مشکلی نداره ولی اگه بخوام قرص کمک بارداری بخورم باید اول رفع بشه. ایا میتونم به جای قرص کمک بارداری قطره ویتاگنوس مصرف کنم و این قطره میتونه تو آزاد شدن تخمک کمکی بهم کنه؟ دوسال اقدامم .لوله هام همین ماه متوجه شدم چسبندگی داشته که باعکس رنگی باز شد

    1. سلام میتوانید قطره ویتاگنوس مصرف کنید اما همراه این قطره باید از داروهای کمک باروری هم استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  23. سلام…من چن روز پیش رفتم سونوگرافی و ازمایش خون دادم متوجه شدم تستوسترونم بالاست و ۸تا۱۰ فولیکول ریز حاشیه ای ۵میلی متری در هر تخمدانم وجود داره…چونم موهای ریز و ضخیم در میاره و کم پشتی موی شدید دارم….میخاستم ببینم ایا در اینده اگر قصد باروری داشته باشم میتونم باردار بشم یا نازا محسوب میشم؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید مشکل شما درمان دارویی دارد ومیتوان با مصرف دارو ان را کنترل کرد بهتره به مدت طولانی جلوگیری نداشته باشید وبرای بارداری اقدام کنید با مصرف دارو میتوانید باردار شوید موفق باشید.

  24. سلام من تازگی متوجه شدم که کیست تخمدان به اندازه ۳۸م م دارم
    خیلی میترسم
    باید چیکار کنم و آیا برا رابطه جنسی چه پیشنهادی دارید؟؟
    خطر نداره؟؟

    1. سلام نگران نباشید کیست تخمدان درمان دارویی دارد میتوانید دو دوره از قرصهای جلوگیری استفاده کنید کیست شما ربطی به رابطه جنسی ندارد خطری هم شما را تهدید نمی کند نگران نباشید.

  25. سلام خسته نباشید.فرق کیست داخل تخمدان با کیست خارج تخمدان چیه؟کیست خارج تخمدان خطرناکه؟من کیست پارااوراین خارج از تخمدان به اندازه ۴۹m دارم.خیلی میترسم لطفا راهنمایی کنین

    1. سلام ممنون نگران نباشید باید زیر نظر پزشک متخصص دارو مصرف کنید اگر سایز کیست شما کوچک نشد در مرحله آخر باید عمل جراحی انجام شود.

  26. سلام دکتر…من یک دختر ۲۰ ساله هستم که هنوز ازدواج نکردم…از ۹ سالگی صورتم جوش میزد از بچگیم تپل بودم ولی الان لاغر تر شدم…چند وقت پیش برای اینکه قسمت جلوی موم ب شدت خالی شده بود رفتم ازمایش خون و سونو دادم تا برای دکتر پوست ببرم ک جواب هارو براتون میفرسم…خلاصه ازمایشم این بود که همه چیز خوب بود فقط کمبود ویتامین دی دارم وکمی کمخونی وتستوسترونه خونم بالاست…تستوسترونم۱.۶۳ هست و این خیلی منو نگران کرد و توی سونو کرافیم نوشته تعداد ۸_۱۰فولیکول ریز حاشیه ای به اندازه ی ۵میلی متر در هر تخمدان وجود دارد…من جلوی سرم خالی شده چونمم موهای زبر در میاره …ولی برای هیچ کدوم از اینا نگران نیستم فقط میخام بدونم بعد ازدواج با مشکل نازایی مواجه هستم یا نه چون تو سایت های مختلف دیدم خیلی ها ب همین دلیل نازا میشن…ممنون میشم جوابمو بدین

  27. ممنون.ببخشید یه سوال دیگه هم‌داشتم.من مجردم اگه کیستم کوچیک نشدو عمل لاپاراسکوپی انجام بدم برای آیندم مشکلی پیش نمیاد؟؟شنیدم میگن کیست عمل شه فرد نازا میشه صحت داره؟؟؟(کیستم خارج تخمدان،پارااوراین)

    1. خیر باعث نازائی نمیشود نگران نباشید.

  28. سلام دکتر…من یک دختر ۲۰ ساله هستم که هنوز ازدواج نکردم…از ۹ سالگی صورتم جوش میزد از بچگیم تپل بودم ولی الان لاغر تر شدم…چند وقت پیش برای اینکه قسمت جلوی موم ب شدت خالی شده بود رفتم ازمایش خون و سونو دادم تا برای دکتر پوست ببرم ک جواب هارو براتون میفرسم…خلاصه ازمایشم این بود که همه چیز خوب بود فقط کمبود ویتامین دی دارم وکمی کمخونی وتستوسترونه خونم بالاست…تستوسترونم۱.۶۳ هست و این خیلی منو نگران کرد و توی سونو کرافیم نوشته تعداد ۸_۱۰فولیکول ریز حاشیه ای به اندازه ی ۵میلی متر در هر تخمدان وجود دارد…من جلوی سرم خالی شده چونمم موهای زبر در میاره …ولی برای هیچ کدوم از اینا نگران نیستم فقط میخام بدونم بعد ازدواج با مشکل نازایی مواجه هستم یا نه چون تو سایت های مختلف دیدم خیلی ها ب همین دلیل نازا میشن…ممنون میشم جوابمو بدین

  29. سلام من ۱۶ سالمه و پارسال به علت داشتن کیست دکتر برام قرص ال دی تجویز کرد
    و به مدت ۶ماه مصرف کردم و بعد از یه مدت دوباره رفتم پیش دکتر که گفت باید دوباره مصرف کنم.سوالم اینه آیا قرص ال دی در ای سن به مدت طولانی باعث نازایی میشه؟

    1. سلام خیر باعث ناباروری نمیشود اما اگر پریود شما منظم است نیازی به مصرف قرص ال دی نیست.

  30. سلام اگر قرص الدی را برای درمان کیست تخمدان قبل از عادت ماهیانه شروع کنیم چه عوارضی دارد

  31. سلام من ۵ ماهه ازدواج کردم و۱۸ سالمه رفتم دکتر گفت کیست های ریز داری و قرص متوفورمین و ال دی داد بهم برای ۳ ماه من قصد بارداری دارم دکتر بهم گفت که بعد ۳ ماه بیا تا یه قرص بهت بدم که باردا ر شو وزنمم زیاده گفت کم کن من الان ۲ ماهه بیشتر از ۲.
    و۳ کیلو نتونستم کم کنم درسته که افراد چاق بچه دار نمی شن؟

    1. سلام شما با ورزش و سبک غذایی سالم و گیاهی می تونید باعث تحریک تخمک گذاری و افزایش احتمال بارداری خود شوید. بهتر است تحت درمان باشید. سن شما برای بارداری کم است. بهتر است با ورزش و رژیم غذایی سالم به وزن ایده آل برسید و بعد اقدام به بارداری کنید تا از عوارض چاقی در بارداری در امان باشید.

  32. چقدر طول میکشه جواب بدین

  33. سلام خسته نباشید.کیست پارااوراین احتمال تِرکیدنش چقدره؟؟؟

    1. سلام ممنون باید دارو مصرف کنید وبعد اینکه از انجام فعالیتهای سنگین ورزشهای کششی وجهشی پرهیز نمایید.

  34. سلام خانوم دکتر جان
    معمولا همیشه پریودم ی هفته عقب میزنه اما الان دوبار شده ک ی سری۱۰ روز و ی سری هم ۲۰ روز عقب زده
    آزمایش پرولاکتین و هورمونی دادم همه خوب بوده
    الان سه روزه که پریودم تمام شده؛ میتونم برا تنظیم پریود از الان قرص ال دی مصرف کنم
    راهنمایی لطفا….

    1. گاهی استرس، تغییر آب و هوا و یا ورزش سنگین ممکن است باعث اختلال در عادت ماهیانه شود. عقب افتادن پریود تا ۱۰ روز طبیعی است. قرصهای تنظیم پریود متنوع است که پزشک با توجه به شرح حال شما آن را تجویز می کند.

  35. سلام خانوم دکتر جان معمولا همیشه پریودم ی هفته عقب میزنه اما الان دوبار شده ک ی سری۱۰ روز و ی سری هم ۲۰ روز عقب زده آزمایش پرولاکتین و هورمونی دادم همه خوب بوده الان سه روزه که پریودم تمام شده؛ میتونم برا تنظیم پریود از الان قرص ال دی مصرف کنم ؟
    اینم بگم ک ی پسر ۴ ساله دارم و الان ۳ -۴ ماهه ک قصد بارداری دارم ولی هنوز موفق نشدیم.
    ممکنه ک کیست داشته باشم؟

    1. کیست با سونوگرافی مشخص می شود. ناباروری تا یک سال طبیعی است البته اگر زیر ۳۰ سال باشید؛ بعد از ۳۰ سالگی ۶ ماه بعد از اقدام به بارداری بهتر است به پزشک مراجعه فرمایید تا داروهای تحریک تخمک گذاری برای شما تجویز شود و همچنین بعد از این زمان همسرتان هم بهتر است آزمایش اسپرم بدهد. چون شما قصد باداری هم دارید ممکن است پزشک شما با توجه به شرایط شما قرصی مثل دوفاستون تجویز کند که رحمتان برای بارداری آماده شود. قرص ال دی باعث پیشگیری از بارداری می شود.

  36. تخمدان های من کیست های ریز پراکنده داره… امکانش هست که با قرص جلوگیری این کیست ها رفع بشه؟؟؟

    1. بله امکانش هست که با مصرف قرص های جلوگیری تعداد این کیست ها کم شود.

  37. سلام ده ماه پیش به دکتر مراجعه کردم فهمیدم کیست دارم دکتر بهم اطمینان داد که رفعه میشه ومشکلی نیست و یک ورق قرص ال دی و دو ورق قرص ویتامین E تجویز کردن بعد مصرفشون پریودم کاملا منظم شد و دیگه زیردلم درد نداشتم تابعد عروسیم پریودم بازبهم ریخت تاریخش منم سرخودرفتم یک بسته قرص ال دی گرفتم که دزش بالابودوحالم روبدمیکرد خلاصه قرصا تموم شده وچند روز گذشته و من پریود نشدم ٬نگرانم

    1. تا یک هفته صبر کنید، پریود می شوید.

  38. سلام . من ۲۸ سالمه. پریودی منظم با سیکل ۲۸ روزه دارم . امروز سونو دادم متوجه شدم کیست ۶۵ میلی با جدار نازک دارم بدون هیچ علایمی . رفتم متخصص قرص مارلین بهم داده واسه سه ماه .با این قرص ها رفع میشه کیستم . من میتونم باردار بشم بعد این سه ماه چون قصد بارداری دارم . لطفا کمکم کنید

    1. سلام بله نگران نباشید با مصرف قرص جلوگیری این کیست ها رفع میشود.

  39. سلام ممنون از سایت خوبتون

  40. سلام ببخشید یه سوال داشتم.من پلی کیستیک شدید دارم یعنی ۱۵کیست کمتر از ۱۰میلی داخل یه تخمدان و ۱۵تا داخل یه تخمدان دیگه.حالا برای ازبین بردنشون دو ورق قرص الدی گرفتم و دارم استفاده میکنم.ولی دکترم میگه کی گفته قرص الدی به مدت دو ماه میتونه کیستاتو از بین ببره تو حداقل باید یه سال بخوری که از بین برن که با این ندت مصرف هم تخمدونات ضعیف میشن.حالا به نظر شما من چیکار کنم؟آخه با این تعداد کیست که نمیشه واسه بارداری اقدام کرد.دو ساله اقدامم ولی بی فایده.بنظرتون من چیکار کنم؟اصلا بارداری برای من ممکنه؟چون موی زایدمم زیاده.ولی هومون تستوسترونم نرماله.نمیدونم چرا موی زایدم زیاده.ببخشید زیاد شد.اگه امکانش هس به ایمیلم جوابو بفرستین.مرسی

    1. سلام باید وزن خود را کاهش بدهید تا تخمدان های شما فعال تر شود میتوانید زیر نظر پزشک معالج خود از قرص متفورمین استفاده کنید برای شما که قصد بارداری دارید قرص ال دی مناسب نمیباشد و بهتر است بیشتر از یک دوره مصرف نشود وبه جای آن از داروهای کمک باروری زیر نظر پزشک خود استفاده نمایید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  41. سلام خبر ivf رایگان در ماه مبارک رمضان صحت دارد. چرا کسی پاسخگو تلفنها نیست. منم خودم از شهرستان تماس می گیرم و مشکل نازایی دارم کسی جوابگو نیست ..

  42. فوق العاده نگرانم که با این کیست ۶۵ میلی متر باردار نشم . من هنوز فرزندی ندارم . خیلی حالم بده . نمیدونم چکار کنم

  43. سلام دکتر خسته نباشین.بعد لاپارسکوپی کیست پارااوراین(۴۷m) چون گاز اکسیژن میزنن بعد عمل شکم همونطور بزرگ میمونه؟؟؟ممنون میشم جواب بدین!آیا این عمل عوارضی داره؟مجردم دکترم گفته باید عمل کنم

    1. سلام ممنون نگران نباشید خیر شکم، بزرک نمی ماند و قطعا بزرگی شکم با ورزش و رژیم غذایی مناسب از بین میرود.

  44. سلام. دکتر به دلیل کیست ریز، به من ۲ ورق قرص ال دی داده یک ورق رو کامل امروز تموم کردم باید بعد ۷ روز ورق بعدی رو شروع کنم. گفته که این ۷ روز فاصله، ۷ روز پریود هست. میخوام بدونم اگه تو این ۷ روز پریود نشدم دوباره شروع کنم قرصهارو مصرف کنم؟ یا باید صبر کنم که پریود بشم بعد اون قرص هارو مصرف کنم؟

    1. سلام معمولا در این ۷ روز فاصله پریود ی اتفاق می افتد اما اگر پریود نشدید بهتر است صبر کنید تا پریود شوید.

  45. سلام خسته نباشید ممنون از سایتتون.یه سوال داشتم.کیست پارااوراین اگه اندازش تغییر نکنه عمل توصیه میشه؟و این‌که رابطه جنسی خطری نداره؟

    1. سلام ممنون خیر توصیه نمیشه – خیر ایرادی ندارد.

  46. سلام ۴۴سالمه و دارای کیست۴میلیمتری هستم.باتوجه به اینکه قرص ضدبارداری واس بالای ۴۰سال نیست چه درمان دارویی باید داشته باشم.درضمن دوماه پیش پاهامم سوخته و خیلی فعالیت ندارم و احتمال ترومبوز وریدی در پاهام هست.درمان جایگزینه قرص ال دی چیه؟

    1. شما به هیچ وجه نباید از قرصهای هورمونی ضدبارداری استفاده کنید. بهترین پیشنهاد برای پیشگیری از بارداری در سنین بالای ۴۰ سال استفاده از کاندوم است.

  47. با سلام . من ۲۵سالمه دچار بی نظمی و لکه بینی قبل از پریود هستم لکه بینیم بیشتر از سه هفته طول میشه بعد این مدت لکه بینی تازه پریودم باز میشه و ۷روز خونریزی عادی دارم دوره دو دوره اس که اینطور میشم سونو‌ ازمایش دادم تو سونو فولیکولهای ریز به اندازه حداکثر ۴mmمشاهده شده که نشاندهنده pcos میباشد آزمایش نرمال بود فقط پرولاکتینم به حد آخر آزمایش نزدیک بود ینی رنج آزمایش بین ۱۰۲_۴۹۶ هس که ماله من ۴۸۰بود دکتر ۴بسته ال دی داد گفت از امروز شرو‌کن به خوردن به طور مداوم دیگه نگفت ۷روز قط کن . به نظر شما مداوم خوردن مشکلی ایجاد نمیکنه ؟

    1. شما تخمدان پلی کیستیک دارید. شما باید از روز پنجم قاعدگی تا اتمام یک بسته، مصرف قرص را آغاز کنید و بعد از ۷ روز فاصله بسته ی دیگر را شروع کنید.

  48. سلام من کیست ی ماه پیش سونو دادم گفتن کیست هموراژیک واندومتروما,ضخامت ۵۱mmدوباره بعد ی ماه سونو دادم کیستم بزرگتر شده یود ۷۵mmدارم ال دی میخورم,به نظرتون به قرص از بین میره,نازایی نمیاره,چقد باید مصرف کنم,مجردم و۲۶سالمه و این که چسبندگی تخمدان میاره,خیلی نگرانم اخه منم سال قبل حراحی باز تخمدان انجام دادم,واین که این کیست اندومتریوز هست به نظرتون چسبندگی میاره,توروخدا کمک کنید خیلی نگرانم,افسردگی گرفتم

    1. سلام نگران نباشید با مصرف قرص ال دی مشکل شما بر طرف میشود بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود ۳ ماه تا ۶ ماه از این قرص استفاده کنید این قرص باعث چسبندگی ونازائی نمی شود و کیست شما را برطرف می کند.

  49. سلام من قبل عید ۲۰روز پریود بودم رفتم دکتر وسونو کیست داشتم سه ماه قرص ال دی مصرف کردم تااینکه توبسته اخر دچار درد شدید توناحیه زیر شکم سمت چپ شدم وتب زیاد اسهال وضعف شدید تایه هفته این علائموداشتم تااینکه رفتم سونو که بعداز سه ماه فقط یه ذره کیستم کوچیک شده ودکترمو عوض کردمدکترجدیدم گفتن که کیستم سوراخ بوده والانم هست وبهم قرص اچ دی دادن تادوماه
    ومن یک سال دیگه میخوام بارداربشم ایامشکلی پیش نمیاد۲۱سالمه
    ممنون

  50. سلام من قبل عید ۲۰روز پریود بودم رفتم دکتر وسونو کیست داشتم سه ماه قرص ال دی مصرف کردم تااینکه توبسته اخر دچار درد شدید توناحیه زیر شکم سمت چپ شدم وتب زیاد اسهال وضعف شدید تایه هفته این علائموداشتم تااینکه رفتم سونو که بعداز سه ماه فقط یه ذره کیستم کوچیک شده ودکترمو عوض کردمدکترجدیدم گفتن که کیستم سوراخ بوده والانم هست وبهم قرص اچ دی دادن تادوماه
    ومن یک سال دیگه میخوام بارداربشم ایامشکلی پیش نمیاد۲۱سالمه
    ممنون

  51. سلام.من ۲۵سالمه و ۴ساله ازدواج کردم.یه کیست ۳۲×۲۹ میلی دارم دکتر گفت دو ورق ال دی مصرف کنم وچون حالم بد میشه قرص ب ۶ هم داد ولی یدونه دیشب با غذا خوردم ولی صبح حالم خیلی بد شد که رفتم دکتر .من چیکار کنم حالم بد نشه ؟ممنون

  52. با سلام . ببخشید خانم دکترچرا تخمدان دچار پلی کیستیک میشه با مصرف قرص ال دی از بین میره؟میگن اختلالات هورمونی باعث تخمدان پلی کیستیک میشه من تاز گیا اضافه وزن پیدا کردم تحرکم و ورزشم خ کمه دکتر گفت شاید به این دلیل باشه که دچارتنبلی تخمدان شدی با وزن کم کردن مشکم حل میشه ؟ ینی پلی کیستیک از بین میره؟با تشکر

  53. سلام من کیست پارااوراین یا فانکشنال ۵۴در ۴۵ میل دارم ایا با روکین ک میخورم رفع میشه و باردار میشم ؟ خیلی نگرانم کمکم کنید

  54. باعرض سلام وخسته نباشید من ۴۰سالمه ماه قبل بعدازاینکه پریودیم یک ماه عقب افتادفهمیدم کیست دارم اندازه کیستم ۴۵خیلی نگرانم فعلادارم قرص ال دی مصرف میکنم درضمن قصدبارداری نیزدارم لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام من ۱۸ سالمه پریودی نامنظمی دارم ب دکتر مراجعه کردم گفت کیست ریز داری سه ورق قرص ال دی داد قرص ها رو تا سه ماه ادامه دادم ولی بعد از قطع قرص دوباره پریودم نامنظم شد دوباره قرص ها رو تهیه کنم ایا در اینده برای باروری من مشکلی ایجاد نمیکنهb

      1. من تخمدانم کیست داره ب دکتر مراجعه کردم ب من ال دی داد بعد اخوردن تا سه ماه البته سه ورق ال دی پریودم منظم شد بعد از قطع ال دی دوباره با نامنظمی روب رو شدم سه سال گذشته اگه دوباره سه بسته ال دی مصرف کنم مشکلی ایجاد نمکنه در ضمن برای بارداری مشکل ایجا نمکنه

  55. سلام خسته نباشید.من ۱۶سالمه و کیست تخمدان دارم.دکتر۳بسته قرص ال دی تجویز کرده.یک بسته قرص ال دی خوردم و بعد از هفت روز قرص بعدی رو شروع کردم .بسته دوم هم تمام شدو من ب خاطر اینکه در ماه رمضان پریود نشم بسته دیگری رو شروع کردم.امروز قرص رو فراموش کردم بخورم.ب نظر شما مریض میشم؟چون دفعه پیش به محض اینکه قطع کردم فرداش پریود شدم.لطفا راهنمایی کنید

  56. سلام لطفاشماره تماستونوبزارین خانم مشاورممنون.من کیست تخمدان دارم قرص ال دی طبق نظرپزشک دوورق ی ورق قرص تموم شدبایدورق دومشوکی استفاده کنم درضمن هورمونهای شیردهیمم بالاست؟؟؟ممنون میشم شماره تماس بدین

    1. سلام شماره تماس مشاوره مامایی وزنان باتلفن ثابت بدون گرفتن کد ۹۰۹۹۰۷۱۹۶۲

  57. سلام، من یک ماهه که زیر نظر پزشک تصمیم به بارداری داریم pcoبودم متفورمین و اووبوست مصرف میکردم البته لتروزول و دوفاستون صرف کردم که پریودم طولانی و لکه بینی داشتم روز سوم پریود بعد سونو شدم یک کیست ساده در تخمدان چپم مشاهده شد دکتر تعجب کرد و علاوه بر داروهای قبل مارولین هم تجویز کرد گفتروز سه پریود بعد سونو شو اگر کیست برطرف شد با آمپول ادامه درمان باروری انجام میشود….میخواستم بپرسم کیستم در عرض یک دوره برطرف میشه؟ مارولین تاثیر منفی روی روند باروری من ندارد؟؟؟

    1. سلام اگر سایز کیست کوچک باشد بله بایک دوره دارو برطرف میشود قرص جلوگیری مارولین جلوگیری از بارداری میدهد بهتر است بیشتر از یک دوره مصرف نکنید.

  58. سلام‌خسته نباشید.کیست پارااوراین چه قدرخطرناکه؟!

    1. سلام نگران نباشید این کیست قابل درمان می باشد.

  59. سلام،،خسته نباشید
    مطالب خیلی مفید بودن
    ی سوال داشتم،،من ۲۷سالمه،مجردم،پریودم نامنظم شده،تا ده روزهم عقب میفته،، ۵سال پیش تخمدان پلی کیستیک داشتم،،اگه اشتباه نکنم،،دکتر ۵تا بسته قرص مدروکسی پروژسترون نوشت،بعد از مصرف قرصها مشکلم برطرف شد،الان دوباره سونو رفتم،،و کیست تخمدان دارم،،این بار برام قرص ال دی تجویز کردن
    میخواستم بدونم قرص ال دی ضرر نداره،،بعدا برام مشکلی پیش نمیاره

    1. سلام خیر ضرری ندارد .

  60. سلام و خسته نباشید خدمت دکتر و مشاور عزیز
    من از روز ۵ ام پریودیم برای رفع کیست تخمدان ب تجویز پزشک قرص یاسمن مصرفکردم تا ۲۱ روز.امروز روز ۷ ام بعداز مصرفمه ولی هنوز پریود نشدم .مجرد هستم.چکار کنم؟

    1. سلام باید صبر کنید تا پریود شوید.

    2. من تخمدانم کیست داره ب دکتر مراجعه کردم ب من ال دی داد بعد اخوردن تا سه ماه البته سه ورق ال دی پریودم منظم شد بعد از قطع ال دی دوباره با نامنظمی روب رو شدم سه سال گذشته اگه دوباره سه بسته ال دی مصرف کنم مشکلی ایجاد نمکنه در ضمن برای بارداری مشکل ایجا نمکنه

    1. سلام من کیست شکلاتی دارم دکترگفت سه ماه بدونه وقفه ال دی بخورم وبعدیک ماه نخورم دوباره سه ماه اخرورق دوم بود لکه بینی دارم چندروزه چیکارکنم

  61. سلام، من كسيت تخمدان هموراژيك دارم دكتر قرص ال دي تجويز كردن ميخواستموبدونم مصرف دم كرده رازيانه يا عرق فراسيون با مصرف أين قرص مشكلي إيجاد نميكنه؟ ممنون.

    1. سلام میتوانید از قرص ال دی استفاده کنید.

  62. سلام. من ۲هفته پیش سالپنژکتومی شدم. از روز دوم عمل تب خفیف وتپش قلب دارم. قرص سفککسیم دکتر داده اما سه روزه هنوز خوب نشدم علت تب چیه

    1. سلام اگر تب شما علی رغم مصرف قرص سفکسیم برطرف نشد به پزشک جراح خود اطلاع دهید.

  63. سلام. من کیست مویی تو رحم سمت راستم به اندازه ۵۲میلیمتر دارم و دکتر برام یک بسته قرص ال دی نوشته بنظرتون خوب میشه؟

    1. سلام بله موثر است.

  64. سلام.من ۲۰ سالمه دو ماه اقدام ب بارداری کردم ولی موفق نشدم با مراجعه ب پزشک و سونو کیست هموراژیک دارم حدودا ۵ونیم سانت دکترم قرص ال دی تجویز کردن برای دو دوره.میخاستم بدونم باوجود کیست نزدیکی خطرناکه؟من قصد بارداری دارم هرچه زودتر ،حتما باید صبر کنم کیستم رفع بشه بعد اقدام کنم؟قرصی دیگه ای وجود نداره ک هم ب بارداریم کمک کنه هم کیستم رفع بشه؟

    1. سلام خیر نزدیکی داشتن ایرادی ندارد با توجه به سن شما میتوانید دو دوره از قرصهای جلوگیری استفاده کنید بعد مجدد برای بارداری اقدام کنید.

  65. سلام خسته نباشید .. دختر ۲۱ ساله و مجرد هستم طبق حرف دکتر سونوگرافی در تخمدان سمت چپم یک کیست uni-locular به ابعاد ۲۰ در ۲۱ میلیمتر بدون سپتاسیون و بدون ندول جداری مشاهده شده .. برگه سونو را به دکتر زنان نشون دادم بهم دو بسته قرص ال دی دادن و گفتن که از روز سوم پریودی هر دو بسته را به مدت ۴۲ روز و بدون بدون فاصله از هم مصرف کنم .. سوالم این است که طبق گفته ی دکترم لازم نیست ۷ روز فاصله بین مصرف دو بسته قرص باشه ؟ مشکلی برام پیش نمیاد ؟ البته من بین دو پریودی ام به مدت ۳ روز لکه بینی داشتم .. ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج خود از قرص های خود استفاده کنید.

  66. سلام. آیا قرص ال دی بارداری داری رو به تاخیر می ندازه؟ من این ماه بخاطر کیستم یه بسته قراره استفاده کنم ماه دیگه امکان بارداریم هست؟

    1. سلام بله ماه آینده میتوانید برای بارداری اقدام کنید.

  67. سلام خسته نباشد ببخشید من رفتم دکتر سنوگرافی دادم گفته کیست ریز داری یا همون تنبلی تخمدان قرص گلوکوفاژ داده به نظرتون چه دارویی باید مصرف کنم
    خیلی نگرانم
    چند ماهه فقط لکه بینی دارم ۸ الی ۱۰ روز اصلا باز نمیشم میشه راهنمایی کنید.
    خیلی ممنون

    1. سلام زیر نظر پزشک معالج خود فعلا از قرص مت فورمین استفاده کنید ووزن خود را پایین بیاورید.

  68. سلام و خسته نباشید. من ۱۹ سالمه و کیست ریز دارم دکتر هم دو ورق قرص ال دی تجویز کرد قرص هارو مصرف کردم و تو اون مدت ۲بار مرتب پریود شدم ولی الان که قرص ها تموم شدن ۱هفته از زمان عادتم گذشته ولی هنوز پریود نشدم، الان ترشحات واژن دارم امکانش هست که بعد از چند روز پریود بشم یا باید دوباره به دکتر مراجعه کنم؟

    1. سلام بله امکانش هست.

  69. سلام من ۱۸ سالمه و بهم گفتن که کیست دارم..بهم قرص ال دی دادن..و چون به معدم نمیسازه و با خوردنش سریع حالت تهوو میگیرم بهم قرص ب۶ دادن..اما دردم کم نشده..تازه درد هام بیشترو شدید تر شده و حالت تهووم هم قطع نمیشه..اما دکتر میگه باید قرصامو تا ۲ سال بخورم

    1. سلام بهتر است وزن خود را کاهش دهید یک دوره مصرف قرص ال دی کافی است شب قبل از خواب مصرف کنید اگر باز هم پریود شما نا منظم بود می توانید از داروهای دیگری استفاده کنید.

  70. سلام ببخشید قرص الدی برای رفع کیست تخمدان ازروز چندم قاعدی شروع میشه من خوربزی خیلی شدیددارم؟؟

    1. سلام از روز پنجم پریودی شروع به مصرف کنید.

  71. سلام خانم دکتر من۲۵ سالمه کیست ریز داشتم با مصرف قرص یاسمین برطرف شد اما دوباره عود کرده پریودم یک ماه سرموقعست ولی ماه بعد ده روز عقب میفته و قبل پریود۲ روز لکه بینی دارم و خونریزیم فقط چهار روزه و قصد ازدواج دارم در آینده من میتونم باردار بشم؟

    1. سلام بله می توانید باردار شوید جای نگرانی وجود ندارد.

  72. سلام من کیست های ریز داشتم دکتر قرص های ال دی داد.اولش گفت لازم نیست قرص بخوری اما وقتی گفتم پریودیم نامنظمه قرص داد.حالا باید ۳ تا ورقشو بخورم؟؟یا یه ورق کافیه؟؟

    1. سلام بهتر است طبق دستور پزشک معالج خود از قرصهای خود استفاده کنید .

  73. ببخشيد من ٢٥ سالمه ازدواج كردم فعلا قصدي براي باردار شدن ندارم.. پريودهام قبلا نا منظم بود الان تا حدودي منظمه ولي خونريزيم كمه تعداد روزها هم شده سه روز…سونو انجام دادم فوليكول به قطر ١٠-١٢ ميليمتر تو هر دوتا تخم دان دارم
    اگر برام قرص ال دي بدن و مصرف كنم رفع ميشه و اينكه حالا هرموقع بخوام باردار بشم مشكلي پيش نمياد برام؟؟

    1. خیر قرص ال دی خون ریزی را کاهش می دهد.

  74. سلام من ۲۵روزه کیستموکه پشت رحمم بودبه قطر۴سانت چپوراست عمل کردم.درهمان زمان پریودهم شدم.الان که بعد۲۲دوروزاحساس کردم لک دیدم بازم حواسم نیست که بخاطرعفونتی که کردم لک.دیدم یاپریودم بوده همون لک.دکتر بهم قرص ال دی داده که ازروز اول پریودبخورم بسته که تمام شد یه هفته فاصله بعدبسته دوموشروع کنم.من بااینکه دقیق نمیدونم لک بوده یاعفونت قرص ال دیو شروع کردم ۲روزه چیکارکنم ادامه بدم یانه قطعش کنم؟توروخداجوابموبددردزیردل هم دارم.که داروانتی بیوتیک میخورم بخاطرعفونتم

    1. سلام مصرف قرص را ادامه دهید.

  75. سلام
    دو هفته است که به دستور پزشک برای درمان کیست تخمدانم ال دی مصرف میکنم اما چند باری در طول روز دردهای شدیدی زیر دلم احساس میکنم و گاهی هم احساس تهوع دارم
    این دردها نشونه چیه
    ایا از عوارض قرص یا تاثیرش؟
    دوباره به پزشک مراجعه کنم؟

    1. سلام این علائم طبیعی است واز علائم پیش از قاعدگی می باشد.

  76. سلام من اقدام به بارداری کردم ولی نشدم بعد فهمیدم دوتا کیست ریز در تخمدان دارم، دکتر گفت دو دوره قرص ال دی بخورم،، میخواستم نحوه مصرفشو بدونم وهم اینکه بعد از اتمام قرص ها کی باردار میشم.؟

    1. سلام یک دوره قرص ال دی کافی است از روز پنجم پریودی شروع به مصرف کنید اگر بعد از ۳ ماه باردار نشدید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود تا زودتر باردار شوید.

  77. سلام من اقدام به بارداری کرده بودم اما موفق نشدم.
    بعد متوجه شدم دو عدد کیست تخمدان دارم.
    به تجویز دکتر باید دو ماه قرص ال دی مصرف کنم.
    می خواستم بدانم. طریقه مصرف این دارو چگونه است و همچنین تاچه مدت بعد از مصرف، من باردار می شوم.

  78. سلام من متأهل هستم ۴۱سالمه یک کیست ۶سانتی در تخمدان راستم هست که سوراخ شده و کمی مایعات اون پشت رحم جمع شده چند روز پیش درد خیلی شدید از پشت کمر تا زیر شکم داشتم دکترم گفته با کمی استراحت امکان داره خوب بشی اما از امکان پاره شدن کیست هم بهم گفته قرص ال ای بهم داده اما نمیدونم الان بخورم یا اینکه صبر کنم تاپریود بشم تا ده روز دیگه پریود میشم لطفا راهنمایی کنید ایا امکان پارگی هست

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج خود از قرص باید استفاده کنید.

  79. با عرض سلام.داروهایی ک برای بیماری تخمدان پلی کیست تجویز میشن چند ماه باید مصرف بشن؟و چند ماه پس از قطع دارو باید دوباره دارو مصرف کرد؟من ۵ دوره سیپروترون خوردم و تا ۶ ماه پربود داشتم.اما الآن دو ماهه که پریود نشدم و مشکلم برگشته.

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما داروی دیگری تجویز شود.

  80. سلام دکتر جان.ممنون از اطلاعاتی که میدین.من ۳۷ سالمه و مجردم به تازگی نامزد کردم ودرشرف ازدواجم .چند روز قبل رفتم یه سونو دادم تا دوتا فیبروم دوسانتی داخل رحمم دارم دکتر یه سونوی رکتوم هم چون مجرد بودم ازم گرفت و گفت یه کیست مشکوک به آندومتریوز روی تخمدانم هست برام ۴بسته قرص ال دی تجویز کرده که بون وقفه مصرف کنم و گفته بعد از سه ماه مراجعه کنم.خیلی نگرانم که این قرصها باعث رشد فیبرمم بشه از روزی که خوردم دردهای مبهمی تو لگنم ودر ناحیه رحم ومثانه احساس میکنم شبیه درد قاعدگی است .خواهش میکنم به من بگید آیا ممکنه این دردهانشانه چیز بدی باشد وآیا این قرصها در این سن باعث مشکلات باروری نمیشه؟؟..ومهمتر از همه آیا کیست آندومتریوز با این قرصها کامل از بین میره؟ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام خیر نگران نباشید بعد از ازدواج نباید جلوگیری داشته باشید.

  81. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر،ببخشین اگر شخص مجردی به خاطر تخمدان پلی کیستیک قرص دیان میخوره همزمان برای فعال شدن دوباره تخمدانها چه کار میتونه انجام بده چون اگه اشتباه نکنم این قرصا جلوی فعالیت تخمدان و تخمک گذاری رو می گیرن ممنون که پاسخ میدین

    1. سلام با توجه به اینکه شما تخمدان پلی کیستیک دارید مصرف موقت قرص دیان باعث کاهش کیست ها و فعال شدن تخمدان شما می شود.

  82. سلام خسته نباشید .ممنون ازسایت خوبتون.ببخشیدآیا شروع درمان کیست تخمدان با استفاده از قرص ال دی باید حتما از روز ۵ قاعدگی باشه؟آخه دکترم خودش با مریض حرف نمیزنه دستیارش بهم گفت از هر وقت بخوام میتونم شروع کنم ومن از وسط دوره شروع کردم و درد وحشتناکی دارم اگه قطعش کنم اشکالی داره.

    1. سلام باید در ۵ روز اول پریودی شروع به مصرف کنید من شرح حال کاملی از شما ندارم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  83. سلام . من پریودی نا منظمی داشتم طی چند ماه گذشته . و دو سه شب درد های شدید زیر دل لگن و … داشتم ب دکتر ک مراجعه کردم دکتر بعد سنو بهم گفتن ک کیست دارم . اندازه کیستم زیر ۵. هست . دکتر برام قرص متفورمین نوشت . ب من گفت ک هفته اول ی دونه و از هفته دوم دوتا . الان در هفته دوم هستم . ولی متاسفانه من در ماه دوبار پریود شدم . یک بار ۸ و یک بار امروز ۲۱ . قبلا هم یک ماهش دوبار پریود شدم . تو اینترنت ک زدم قرص متفورمین‌ مال قنده . حالا نمیدونم چیکار کنم . ؟؟؟ ترو خدا راهنمایی کنید . من قرص ال دی بخورم جواب نمیگیرم . ازدواج کردم ۲۱ سالمه . باردار نیستم . ( ازمایش خون دادم ) راهنمایی کنین . ترو خدا

    1. سلام می توانید از قرص جلوگیری ال دی استفاده کنید .

  84. سلام .ممنون از سایت خوبتون. من ۳۳سالمه. دو عدد کیست ۲*۳ توی هردو تخمدانم دارم و به دستور پزشک در حال مصرف قرص اتیسترون هستم. قصد بارداری دارم وهنوز اقدامی نکرده ام. ۱-آیا با یک دوره مصرف، کیست از بین می رود یا باید مجددا قرص مصرف کنم؟ ۲- آیا در صورت برطرف نشدن کیست،احتمال بارداری وجود دارد؟

    1. سلام بله مصرف یک دوره کافی است می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  85. ضمنا پریود منظمی دارم. با سیکل ۲۶ روز .و تاکنون برای بارداری اقدام نکردم. قبل از استفاده از قرص اتیسترون درد شکمی داشتم که پس از سونوگرافی این قرص برایم تجویز شد. آیا پس از اتمام دوره مصرف ، بمی توانم برای بارداری اقدام کنم؟

  86. سلام وقتتون بخیر،من ۲۱ سالمه و متاهلم حدود هفت یا هشت ماه پیش ی کیست تخمدان داشتم ک با مصرف آمپول پروژسترون و ی ورق قرص آل دی و ی ورق قرص دوفاستون،کیست برطرف شد، ماه پیش پریودم کمتر از همیشه بود و این ماه پریود نشدم،باردار نیستم و با توجه ب شرایط ميدونم ک مجدد کیست تخمدان دارم،اگر خودم طبق همون دستور ی ورق آل دی و بعد پریودم ی ورق دوفاستون بخورم حل ميشه!؟ ایرادی نداره؟؟ ممنون ميشم راهنماييم کنید،سپاس از شما

    1. سلام شما باید یک قرص را انتخاب کنید اگر قصد بارداری دارید قرص دوفاستون را مصرف کنید اگر قصد بارداری ندارید بهتر است از قرص ال دی استفاده کنید.

  87. سلام اسپرم رفته توم شک دارم نمیدونم جکار کنم قرص ال دی هم ندارم جکار کنم بنظرتون

  88. سلام. من۲۶ سالمه و مجردم. همیشه پریودم ۳ الی ۷ روز عقب میوفته. تو شیش ماه گذشته ۱ ماه پریود نشدم ولی ماه بعدش خونریزی شدید داشتم طوری که روز اول هر ۲۰ دقیقه نیم ساعت نیاز به پد داشتم به مرور نرمال شد.تا ۸ -۹ روز طول کشید. ماه های بعدش چند روز عقب انداختم ولی نرمال بود. رفتم سونو گفت کیست داری. تو دوره بعدی سومین روز رفتم سونو گفتند نداری! خیلی گیج شدم دکتر. از طرفی تو دوره هام از زیر دلم تاکنارهای زانوم وحشتناک تیر میکشه .لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام می توانید یک دوره از قرص جلوگیری استفاده کنید.

  89. سلام ٣٨ سالم قصد بارداري دارم دكتر زنان تو مطب با سونوي واژينال گفت كيست داري ٥ روزه پريودم عقب افتاده و فقط لكه بيني دارم بهم ال داده ولي سونوي رو شكم دكتر سونوگرافي گفت كيشت ندارم بنظرتون ال دي بخورم يا متفورمين كمكم كنيد

    1. سلام بهتر است برای انجام سونوگرافی به متخصص سونوگرافی مراجعه نمایید با توجه به اینکه کیست ندارید و قصد بارداری دارید نیازی به مصرف قرص ال دی نیست شما باید از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  90. سلام من ماه پيش به علت نا منظم بودن قاعدگي ب دكتر زنان مراجعه كردم و متوجه شدم كيست ب اندازه ٤ سانت دارم دكتر قرص ٢ بسته ال دي برام تحوير كرد و گفت ٢ ماه نبايد پريود بشي پشت سر هم قرص هارو بخور
    من نگرانم دوماه پريود نشدن مشكلي براي بدنم نداره؟و اينكه بهتر نيس بينش ٧ روز نخورم قرص رو؟

    1. سلام بله میتوانید ۷ روز فاصله بزارید بعد از دوماه مجدد سونو گرافی انجام بدهید.

  91. سلام خسته نباشیدمن ۲۶سالمه دوساله ازدواج کردم قصدباردارشدن دارم پریودیمم منظم بوده ولی این ماه ۵روزهمش لکه بینی داشتم تاروزششم پریودشدم قبلشم سمت چپ زیربدنم خیلی دردمیکردوپیش دکترم نرفتم ازعلایماتی که داشتم فکرمیکنم که کیست داشته باشم میخواستم ببینم چه قرصی مصرف کنم که هم کیستم برطرف شه هم به حامله شدنم کمک کنه باتشکر

  92. اخه يك مشكلي هست من ٢٣ روز خوردم بعد قطع كردم چه مشكلي پيش مياد؟

  93. سلام وممنون ازسایت خوبتون ،من قصدبارداری دارم و سونوگرافی برای قبل ازبارداری دادم که متوجه شدم تخمدان سمت راستم یک کیست۳۸میلیمتری داره ،باتوجه به اینکه قصدبارداری دارم نمیتونم ال دی مصرف کنم اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید بجای ال دی چی استفاده کنم تا کیستم برطرف بشه؟

  94. سلام من یه دونه کیست تخمدان دارم .فقط یک تا .وریز نیست ودکتر گفت با مصرف قرص ال دی یک ماهه ازبین میره..ایا اگه تموم بشه کیستهای بزرگ بیشتر قابل برگشت هستن یا ریز…اگر مجردباشیم وبک شب قرص را فراموش کنیم بخوریم چکار باید کرد؟؟

    1. سلام با مصرف قرص ال دی از بین می رود قرص فراموش شده را باید مصرف کنید.

  95. با سلام و عرض ادب
    ببخشید وقتتونو میگیرم
    من ۳۴ سالمه و حدودا دو ماه قبل اولین بارداری من با میزوپروستیل تو دو ماهگی بدلیل تشکیل نشدن قلب جنین ختم داده شد دو هفته بعد از سقط تو سونوگرافی یه فیبروم تقریبا ۱۱در۱۲ میلیمتری تشخیص دادن که من با مراجعه به طب سنتی یه دوره یک ماهه قرص گل مغربی همراه با گذاشتن پارچه آغشته به روغن کرچک و کیسه آب گرم زیر شکم و دمنوش رازیانه و گزنه سعی در از بین بردن اون داشتم چند روز قبل ک مجددا سونو دادم متوجه شدم نه تنها فیبروم کوچیک نشده بلکه دچار یه کیست ۳۳در ۲۸ ور تخمدان چپم شدم متخصص زنان یه بسته قرض ال دی دو بسته قرص دوفاستون و چند بسته B6 رو تجویز کردن که متاسفانه طریقه مصرف قرصارو نگفتن و بدلیل مسافت زیاد من فعلا نمیتونم به ایشون مراجعه کنم شما لطف میکنید طرز مصرف این قرصارو بگید و اینکه دلیل ایجاد کیست چیه ؟ خیلی ممنون از وقتی که به من اختصاص میدین

    1. سلام قرص ال دی را از روز سوم پریودی شروع به مصرف کنید .

  96. با عرض سلام
    در سونوگرافی متوجه کیست فانکشنال ۳۱mmو فوکوس اکوژن ۶mmبدون پایه عروقی شدم. پزشک ۲ بسته کنتراسمین تجویز کردند.باتوجه به اینکه ۲۴ ساله هستم و قصد بارداری دارم ایا مصرف این قرص کمک میکند؟اگر نه چه دارویی استفاده کنم؟

  97. با سلام
    من دوماه پيش به علت دل درد شديد بيمارستان رفتم وًتشخيص اپانديس داده شد اما موقع عمل متوجه شدن ي كيست سمت راست تركيده بعد از جراحي سونو دادم و مشكلي نبود تخمدان ها سالم و كيستي هم نبود ماه بعد سر تاريخ پريود شدم كه ادامه دار شد و لكه بيني داشتم تا يك ماه كه دكتر بعد سونو گفت ي كيست سه سانتي سمت چپ هست قرص ياسمين خوردم و بعد دوباره سونو دادم گفتن كيست رفع شده اما ظاهرا تخمدان ها خوب تخمك گذاري نميكنن و قرار شد يك دوره ياز مصرف كنم از روز دوم پريودم شروع كردم الان روز پنجم پريودمه خونريزي ندارم ديگه اين ايرادي داره يا طبيعيه ؟ در ضمن من به قرص ال دي و اچ دي حساسيت دارم واسه همين از اين دونوع استفاده كردم قبلا پريودهام منظم و بدون مشكل بود لاغر هستم و ازمايش هورمون و تيرويدم مشكل نداشت سن ٣٢ ازدواج كردم البته توًهمين دوماه كه اين مورد پيش اومد و هنوز دخترم در ضمن دوماه قبل عروسيم شديد استرس داشتم

  98. سلام و خسته نباشید. من ۱۹ سالمه کیست ریز دارم اردیبهشت ماه همین سال چون قاعدگیم نامنظم بود و حدود ۳ ماه پریود نشده بودم به دکتر مراجعه کردم ۲تا آمپول زدن ۲ ورق قرص ال دی هم دادن ۲ بار پریودم منظم شد ولی پس از قطع ال دی ۲ بار پریود نشدم، الان دوباره به دکتر مراجعه کردم آمپولهارو زدم الان منتظرم عادت شم تو این مدت میشه ورزشهایی مانند دو یا درازنشست انجام بدم یا مضرره؟

    1. سلام اگر کیست بزرگ ندارید می توانید ورزش کنید مانعی ندارد.

  99. با عرض سلام در سونوگرافی متوجه کیست فانکشنال ۳۱mmو فوکوس اکوژن ۶mmبدون پایه عروقی شدم. پزشک ۲ بسته کنتراسمین تجویز کردند.باتوجه به اینکه ۲۴ ساله هستم و قصد بارداری دارم ایا مصرف این قرص کمک میکند؟اگر نه چه دارویی استفاده کنم؟

    1. سلام یک بسته از قرص را استفاده کنید زیرا این قرص باعث جلوگیری از بارداری می شود.

  100. با عرض سلام در سونوگرافی متوجه کیست فانکشنال ۳۱mmو فوکوس اکوژن ۶mmبدون پایه عروقی شدم. پزشک ۲ بسته کنتراسمین تجویز کردند.باتوجه به اینکه ۲۴ ساله هستم و قصد بارداری دارم ایا مصرف این قرص کمک میکند؟اگر نه چه دارویی استفاده کنم؟

  101. سلام وقت بخیر. من کیست ریز دارم و ۱۹ سالمه که پریودم نامنظمه به دکتر مراجعه کردم ۲تا آمپول پروژسترون رو زدم الان ۶ روز میگذره پریود شدم ولی خیلی خیلی کم در حد ۲ ۳ قطره و خیلی نگرانم چون این دومین بار هست که این آمپولهارو میزنم و بدون آمپول و قرص ال دی اصلا در وقت معین پریود نمیشم. و آیا میشه قرص آهن رو در روزهای عادتم مصرف کنم؟

    1. سلام بله می توانید از قرص آهن استفاده کنید.

  102. سلام وقت بخیر. من ۴۲ سالمه تازه ازدواج کردم از سن ۱۳ سالگی که پریود شدم نامنضم بودم تشخیص دکتر کسیت تخمدان بود قرص ال دی که میخوردم بر طرف میشد بعد ۳، ۴ ماه دوباره نامنظم میشد تا این زمان که دوماهه ازدواج کردم برای بارداریم دکترقرص متفورمین و دوفاستون تجویز کرد الان دو ماه مصرف کردم ایا برای بارداری دوباره از این قرص استفاده کنم یا برای دو ماه از ال دی استفاده کنم خواهش میکنم کمکم کنید ایا با این سن میتونم بچه دار شم ….

    1. سلام قرص ال دی برای شما مناسب نیست با توجه به سن شما بهتر است از داروهای کمک باروری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  103. سلام.خانم دکتر من مرتب بعد از هرچند دوره دچار کیست میشم الان یه کیست ۳۷مل دارم قرص ال دی شروع کنم یا بذارم پریود بشم ببعدش مصرف کنم/؟؟؟//////

    1. سلام باید صبر کنید پریود شوید بعد شروع به مصرف قرص ال دی کنید.

  104. سلام خانم دکتر من ۱۹سالمه دوسال ازدواج کردم یه چند ماه پریدم نامنظم بود رفتم سونو گفت کیست تخمدان ۳سانتی دارم دکتر بهم قرص LDدادن من یه چند ماه اقدام به بارداری کردم منیخواستم بدونم این قرص LDبخوردم یا پیش دکتر دیگه برم

    1. سلام بهتر است یک ماه از قرص ال دی استفاده کنید .

  105. سلام خانوم دکتر. لطفا راهنماییم کنید
    ۲۶ سالمه ۴ ساله ازدواج کردم وزنم ۵۷ کیلو.قصد باردار شدن داشتم نزدیک یک ساله اما نشدم. پریود های ۳۰ روزه دارم. سونو انجام دادم یه کیست درموئید به قطر ۴۳ میلی متر در تخمدان چپم دارم. دکتر دو‌ ورق ال دی برام نوشت . آیا دو دوره قرص باعث نمیشه من بارداریم خیلی به عقب بیفته برام مهمه؟ و اینکه کیست درموئید به این قطر احتمالش هست با قرص ال دی برطرف بشه. خیلی نگرانم

    1. سلام بهتر است اول قرص ال دی مصرف کنید تا کیست شما برطرف شود بعد از آن از ۲ ماه بعد از داروهای کمک باروری استفاده کنید ضمنا بهتر است همسر شما آزمایش اسپرم بدهند.

  106. سلام خانم دکترخدا خیرتون بده که زود جواب میدیدخیلی سایت های متفاوت رفتم ولی کسی جواب نمیده هرجا هستید موفق باشید

  107. ترو خدا دکتر جوابموبده.۳۸سا دارم. نازایی دارم .دکتر البرزی قبل از انتقال جنین،بخاطرکیست۱سانتی گفت به مدت ۴ماه مدام قرص ال دی بخورم هر روز.بعدش برم سونومجدد بدم.الان تو ماه دوم استفاده هستم.دیماه نوبت دارم.الان لکه بینی و لکه خون حالت روز آخر پریودی دارم،گاه دل درد چند دقیقه میگیرم.الان چکار کنم؟امکان ویزیت البرزی تا هفته اینده ندارم.چکار کنم.

    1. سایز کیست شما خیلی کوچک بوده نیازی به مصرف قرص ال دی نبوده زیرا با خون ریزی پریودی دفع خواهد شد با توجه به اینکه قصد بارداری دارید نیازی به مصرف قرص ال دی به مدت آنقدر طولانی نیست .

  108. سلام دکتر جان خسته نباشید
    من یه دختر۲۴ساله هستم یه مدت بود پریودیم نامرتب بود و هر دو ماه یه بار پریود میشدم بعد رفتم سونو گفتن که تخمدانت پلی کیست داره
    قرص متفورمین نوشتن برام مصرف کردم خوب نشدم این بار قرص ال دی دادن بعد دوره پریودیم قرصارو خوردم ولی دو روز تو این میان نخوردم لک دارم الان ایا به علت اون دو روز مصرف نکردنشه یا اینکه نه
    ایا با این قرصا پریودیم حتما مرتب میشه و پلی کیستم تموم میشه من وزنمم نرماله نمیدونم چرا پلی کیست گرفتم ۵۸کیلو هستم

    1. سلام باید قرص ال دی را در ۵ روز اول پریودی شروع به مصرف کنید.

  109. سلام.وقت بخیر دکترمن ۴روز هست امپول زدم وجمعا الان۱۵روز هست پری نشدم گفتم که کیست داشتم گفتید باید پری بشم بعد قرص شروع کنم ولی هنوز نشدم چرا؟/اولین بارهست امپول میزنم////

    1. سلام بعد از تزریق امپول تا ۲ هفته زمان دارید تا پریود شوید.

  110. سلام من کیست تخمدان دارم دکتر بهم دو بسته قرص LDدادن یه بستش تموم شده الان سه روز نمخورم ولی پرید نشدم کمرم و هام خیلی درد میکنه چیکار باید کنم

    1. سلام تا ۷ روز زمان دارید تا پریود شوید.

  111. سلام.دکترجان همسرم اسپرمشون ضعیف هست جوریکه رفتیم ای یو ای انجام بدیم گفتن باید فریز بشه وامکان ای یو ای نیست باید ای وی اف انجام بدید با این حساب که خودمم قبلا بدون کیست ولی دورم با فاصله سس س و دو سیو سه روز میشد یعنی دچارتنبلی تخمدان شدم الان سی ویک سال دارم میخواییم اقام کنیم ای وی اف بیمارستان مادر کودک شیراز زیر نظر کدوم دکتر اقدام کنیم ای باردار میشم البته شرایط مادی مهیا کنیم.واینه هزینه ای وی اف چقدر هست؟زمان ای یو ای گفت مال همسرم ۱ هست !!!!!!!!ممنونم ازراهنمایی کامل وجامع بهم بدید.

  112. سلام خانم دكتر خسته نباشيد
    براي درمان كيست به من دو ورق ضدبارداري تجويز شد و گفتند تا ٤٢ شب بخور،،بعد از اينكه ورق اول تموم شد من ورق دوم رو هم شروع به خوردن كردم و شش روز از زماني كه بايد پريود ميشدم گذشته و نشدم آيا بايد بين دو ورق وقفه مينداختم؟الان چه كنم؟

    1. سلام تا یک هفته دیگر برای پریود شدن زمان دارید وجای نگرانی ندارد.

  113. سلام،من دختر مجرد ۱۹ ساله هستم،در تخمدانم کیست دارم و درد قاعدگیم خیلی شدید و ازار دهنده است، با مراجعه به دکتر قرص ال دی تجویز کردند، اما متوجه نشدم از چه روزی شروع کنم مصرف قرص ها رو! پیشنهاد شما چیست ؟

    1. سلام از شب پنجم سیکل قاعدگی مصرف کنید.

  114. سلام دکتربرای نظر من جوابی نداشتید؟

  115. با سلام من ۳۰ سالمه پریودم دو هفته عقب افتاده سونو دادم یه کیست ۴ سانتی تو تخمدان راستم هس قصد بارداری دارم دکتر بهم دو بسته قرص desoceptiveسبز رنگ نوشته اگه استفاده کنم کیست میره یا میتونه در اثر قرص بزرگتر هم بشه با تشکر

    1. سلام در اثر مصرف قرص کیست از بین می رود نگران نباشید.

  116. سلام خسته نباشید من۳۱ سالمه کیست ۵ سانتی داشتم رفتم یه دکتر زنان بهم دوبسته قرص ال دی داد و گفت بدون فاصله مصرف کن ینی دوبسته پشت سرهم خواستم بددنم این نحوه خوردن قرص ضرر نداره و آیا درسته؟!!!!

    1. سلام بهتر است یک هفته بین دو بسته قرص فاصله بزارید.

  117. سلام ببخشید من تو دوماه چهار بار عادت شدم قبلا دکتر گفت کیست داری که بخاطر شیر دهی میخواستم بدونم امکان داره بازم کیست داشته باشم باقرص ال دی رفع میشه

    1. سلام در دوران شیردهی نامنظمی پریود ی طبیعی است وجای نگرانی ندارد .

  118. سلام. من به کیست شش سانتی هموراژیک توی تخمدان چپم دارم و دکتر برام قرص ال دی تجویز کرده و گفت از روز سوم شروع کنم به مصرف ولی هر جا راجب ال دی خوندم نوشته بود از روز پنجم باید مصرف بشه ممکنه پزشکم اشتباه کرده باشه؟ و دوباره بهش مراجعه کنم ؟یا بنظرتون از همون روز سوم شروع کنم

    1. سلام خیلی فرق نمی کند طبق دستور پزشک معالج خود از روز سوم پریودی شروع به مصرف کنید .

  119. باسلام .من ۲۴ ساله هستم و دارای پریودهای منظم ۳۰ روزه ..یکی دوروز قبل از پریود شدن لکه بینی خفیف دارم ..این ماه ۱۷ مهر سر موعد پریود شدم .و ۲۳ پاک شدم .براساس محاسبه ی زمان تخمک گذاری ۳ ابان ماه روز تخمک گذاری اقدام به بارداری کردم.یک هفته بعد یعنی ۹ ابان لکه بینی های قهوه ای رنگ مشاهده کردم که به مروز زیادتر از مقدار اولیه میشدن وبا درد های شبیه قاعدگی ولی خیلی نامحسوس که اذیت نمیشدم .فکر کردم لکه بینی لانه گزینی است ولی تا ۱۳ ابان ادانه داشت تا اینکه تبدیل به خونریزی قرمز رنگ شد و با درد های قاعدگی که درد اور بود و مجبور به خوردن مسکن شدم .بعد از کلی ترسیدن به متخصص مراجعه کردم .سونو رحم و تخمدان انجام دادخدارا شکر سالم بودم ولی ضخامت دیواره رحمم ۲۰ بود.بهم قرص دوفاستون دادند و گفتن از همون روز ۱۳ مصرف کن یعنی روز اولی که خون ریزیم شروع شده بود..با مصرف قرصها خونریزیم خیلی خیلی کم شد ولی قطع نشد تا ۱۹ .امروز که ۲۰ ابان ماه است من هنوز لکه بینی قهوه ای رنگ را مشاهده میکنم .باید چکار کنم علت این لکه بینی ها چیست..دوباره برم پیش یه متخصص دیگه .الان ۱۱ روزه که لکه بینی و خونریزی دارم ..خیلی میترسم کمک و راهنمایی کنید .با تشکر

     با سللم دوباره ..من ۲۳ ابان رفتم سونو گرافی تو تخمدان چپم کیست ساده داشتم و تخمدان راستم یه توده به قط ۱۱ م م که نوشته فولیکول هموراژیک یا اندومتریومای کوچک ..و سونوی کنترل را توصیه کرد..هنوز پیش متخصص نرفتم ..و قصد بارداری دارم حتمن ..ایا با خوردن ال دی درمان میشوم..الان دارم دوفاستون میخورم ..ایا کیست هام خطرناکه ..

    1. سلام نگران نباشید کیست شما خیلی کوچک است بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید .

  120. سلام من فيبروم داشتم ٤ماه پيش عمل كردم در آوردن، ولى همچنان درد داشتم دردم در ناحيه رحم و پشتم تا رونم .پرييود كه قبل عمل ميشودم ٧ روزه بود الان شده ٣يا ٤ روز بعد واسه درد زيادبعد پرييودم رفتم سونو گفتن كيست دارم از ديروزكه ميشه گفت ٥روزبعد پرييودم هست شروع كردم و دردامانم را بريده ميخوام ببينم طبيعى هيت اين دردا ؟؟?

    1. سلام درد شما به علت کیست به وجود آمده است بهتر است برای از بین رفتن کیست زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  121. سلام من در ۲۹شهریورماه پریود شدم و در ۲۶مهرماه رابطه ی سطحی داشتم و منی همسرم خارج از بدنم بود( پیشاب رو نمیدونم)
    پریودم عقب افتاد و من قرص مدروکسی خوردم تا ۱۰ آبان پریود شدم
    در ۲۴آبان لکه های قهوه ای و صورتی دیدم بمدت یک روز و شروع کردم ب مصرف مدروکسی . ۲۹ ابان تست زدم و تست اول شاید من اشتباه دیدم یا کیت مشکل داشت خط منفی پررنگ و خط خیلی خیلی خیلی محو دوم هم دیدم ، دوبذره مجدد یکساعت بعد تکرار کردم تست رو تست منفی بود ، آیا من باردارم؟!

    1. سلام خیر باردار نیستید.

  122. سلام.من ۲۶سالمه,سه سال هست که ازدواج کردم وزنم ۴۵باقد۱۵۵.ازاول ازدواجم به طور طبیعی جلوگیری کردم الانم یک سال هست اقدام به بارداری کردم ک نتیجه نگرفتم تازگیا سونو گرفتم یک کیست درتخمدان سمت چپم به قطر۳۴م م مشاهده شده دکترم فقط قرص سینامون پلاس داد برای برطرف شدن.گفت این قرص روبخور تا مانع بارداری نشه.ایا کیست من با این قرص برطرف میشه؟الان ک کیست دارم میتونم باردار شم یا نه؟ایاورزش ایروبیک یا بدنسازی باتوجه ب کیست ک دارم برام ضرر داره؟

    1. سلام خیر سایز کیست شما کوچک است ورزش کردن منعی ندارد شما می توانید برای بارداری اقدام کنید وزن شما خیلی کم است بهتر است تغذیه مقوی ومغذی داشته باشید وزیر نظر پزشک از مکمل های تقویتی استفاده کنید در ضمن علت ناباروری شما اگر پریود منظمی دارید کیست نیست ممکن است وزن کم ویا عدم تخمک گذاری علت آن باشد.

  123. سلام خسته نباشید. من کیست ریز دارم ۱۹ سالمه ۱ ماه پیش آمپول تزریق کردم برای پریود شدن چون پریود نامنظم دارم بعد آمپول پریود شدم ولی دکتر قرص ال دی تجویز نکرد دفعه ی قبل که به دکتر مراجعه کرده بودم ۲ ورق قرص داد ۲ بار منظم شدم ولی بعد تموم شدن قرصها دوباره نشدم الان ۲ روز از وقت پریود شدنم میگذره ترشحات همراه با خون دارم ولی پریود نمیشم. امکانش هست بشم یا این ترشحات خطرناکه؟

    1. سلام بله احتمال پریود شدن وجود دارد ترشحات شما خطرناک نیست.

  124. سلام خانوم دکترعزیز.من۲۵سالمه وازدواج کردم وبچه ندارم وسال دیگه هم قصدبارداری دارم قرص جلوگیری ازبارداری هم ازاول ازدواج مصرف نکردم.۶ساله که پریودی نامنظم وبه ندرت منظم وگاهی تاچندماه قطع میشه والانم پریودیم درحد۲یا۳روز واونم خیلی خونریزیه کم،درطول این مدت چندبارسونودادم وآزمایش خون وهورمونی وتراکم استخوان هم انجام دادم که دکتر گفت هردوتخمدانم دارای کیستهای ریزمتعددمحیطی همراه باافزایش اکوی استروماکهpcoمیباشد وکمبودویتامینDهم دارم ودرشروع پوکی استخوان هستم.ازطرفی پرمویی هم گرفتم ولی مشکل هورمونی نداشتم.چندین بارطبق دستورپزشک آمپول ودارو(مثل مدروکسی پروژسترون)مصرف کردم ولی اسپیرونولاکتون روبخاطرحساسیت نتونستم.وهرباربعدمدتی دوباره مشکلم سرجاش بود.چه دارویی مصرف کنم که مشکلموحل کنه؟آیاLdواسه من جواب میده؟دیگه خسته شدم،خواهش میکنم راهنماییم کنید.ممنون

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است برای بارداری اقدام کنید .

  125. سلام خانوم دکترعزیز.من۲۵سالمه وازدواج کردم وبچه ندارم وسال دیگه هم قصدبارداری دارم قرص جلوگیری ازبارداری هم ازاول ازدواج مصرف نکردم.۶ساله که پریودی نامنظم وبه ندرت منظم وگاهی تاچندماه قطع میشه والانم پریودیم درحد۲یا۳روز واونم خیلی خونریزیه کم،درطول این مدت چندبارسونودادم وآزمایش خون وهورمونی وتراکم استخوان هم انجام دادم که دکتر گفت هردوتخمدانم دارای کیستهای ریزمتعددمحیطی همراه باافزایش اکوی استروماکهpcoمیباشد وکمبودویتامینDهم دارم ودرشروع پوکی استخوان هستم.ازطرفی پرمویی هم گرفتم ولی مشکل هورمونی نداشتم.چندین بارطبق دستورپزشک آمپول ودارو(مثل مدروکسی پروژسترون)مصرف کردم ولی اسپیرونولاکتون روبخاطرحساسیت نتونستم.وهرباربعدمدتی دوباره مشکلم سرجاش بود.چه دارویی مصرف کنم که مشکلموحل کنه؟آیاLdواسه من جواب میده؟دیگه خسته شدم،خواهش میکنم راهنماییم کنید.ممنون

  126. سلام خسته نباشید.من۲۵سالمه وازدواج کردم وبچه ندارم وسال بعد قصدبارداری دارم وتوی مدت ازدواجم ازقرصهای جلوگیری ازبارداری استفاده نکردم.مدت ۶ساله که دچارپریودی های نامنظم وبه ندرت منظم وگاهی کلاقطع شدم ومدتیه خونریزیم۲یا۳روزه اونم خیلی کم شده.توی این مدت چندین بارپیش ماماودکترزنان رفتم وهرباربعدازتزریق آمپول ومصرف دارو(مثل مدروکسی پروژسترون واسپیرونولاکتون) موقتا مشکل رفع شده.وآزمایش سونووهورمونی وخون وتراکم استخوان هم دادم ولی هربارسونو نشون داده که هردوتخمدانم دارای کیست های ریزمتعدد محیطی همراه باافزایش اکوی استروما(pcoخفیف)میباشد ودرشروع پوکی استخوان هستم وکمبودویتامینDهم دارم مدتیه که پرمویی هم گرفتم ومشکل هورمونی نداشتم.دیگه خسته شدم،خواهش میکنم راهنماییم کنید که چه دارویی مصرف کنم که مشکلم که روزبه روزبیشترمیشه روحل کنم.آیاقرصLd برای من میشه؟یعنی برای بارداری درسال بعدم مشکلی نداره؟چندمدت مصرف کنم؟ممنون ازراهنمایی های عالیتون…

    1. سلام به این شکل نمی توانیم دارو تجویز کنیم باید پزشک برای شما دارو تجویز نماید ضمنا اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید تا کیست های شما کمتر شود نباید به مدت طولانی جلوگیری داشته باشید.

  127. سلام خسته نباشید من کیست تخمدان دارم دکتر بهم قرص ال دی داده یهو بسته.دردمند اینکه ماه پرید نشدم دکتر آمپول بهم داده زدم الان ااروز از آمپول زدنم گذشته ولی پریدنشدم میتونم آگه پرید نشدم قرص ال دی رو شروع کنم بخورم مشکلی نداره ممنونم

    1. سلام باید صبر کنید تا پریود شوید بعد شروع به مصرف قرص ال دی کنید.

  128. سلام من در ۲۹شهریورماه پریود شدم و در ۲۶مهرماه رابطه ی سطحی داشتم و منی همسرم خارج از بدنم بود( پیشاب رو نمیدونم) پریودم عقب افتاد و من قرص مدروکسی خوردم تا ۱۰ آبان پریود شدم در ۲۴آبان لکه های قهوه ای و صورتی دیدم بمدت یک روز و شروع کردم ب مصرف مدروکسی . ۲۹ ابان تست زدم و تست اول شاید من اشتباه دیدم یا کیت مشکل داشت خط منفی پررنگ و خط خیلی خیلی خیلی محو دوم هم دیدم ، دوباره مجدد یکساعت بعد تکرار کردم تست رو تست منفی بود ، در ۱آذر رابطه از مقعد داشتم و چون میترسیدم آب منی سرخورده باشه و به واژن رسیده باشه دوساعت بعد از روش اورژانسی ۴ال‌دی و ۱۲ساعت بعد ۴ال‌دی دیگر استفاده کردم ( در مصرف عر وعده چهار پنج ساعت بعد دچار تهوع و استفراغ شدم) امروز ۶ آذره و خبری از پریودی نیس، کمی تهوع دارم چون در همین موقع ک قرص اورژانسی خوردم مسموم هم شدم ، کلا ترسیدم و میترسم حامله باشم ، مخصوصا اینکه شنیدم یسریا در حاملگیشون پریود هم شدن. کمک کنین من نامزدم الان اصلا نمیشه و امکان نداره برای این کار. چکار کنم که پریود شم، آزمایش لازمه؟!

    1. سلام به این شکل احتمال بارداری وجود ندارد نیازی به انجام آزمایش نیست تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  129. سلام دوسال قبل کیست ساده داشتم بادودوره قرص ال دی رفع شد.الانم دوباره خونریزی و لکه بینی دارم وتواین ماه دوبارپریودشدم و طولانی شد.رفتم دکتر بدون سونو یک دوره قرص ال دی نوشت.سه روزه مصرف می کنم اما هنزلکه بینی دارم.مشکل چیه واینکه یک دوره قرص کافیه؟
    سپاس از سایت خوبتون

    1. سلام مصرف قرص ال دی را طبق دستور پزشک ادامه دهید.

  130. سلام خانوم دکتر. در مورد کیست شکلاتی اطلاعات میخواستم . ممنون

    1. سلام سوال شما خیلی کلی است لطف کنید شرح حال کامل خودتان را بفرستید یا با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته تا شرح حال کاملی از خودتان بدهید .

  131. سلام. من چهار ماهه تغییرا ازدواج کردم.و بخاطر کیستی که داشتم پزشکم قرص ضدبارداری بهم داده و من مصرف کردم فقط یک هفته فاصله انداختم بعد دوباره مصرف کردم.از ان روز جوش دراوردم و لکه حالت تهوع دارم و از بیشتر غذاها بعدم میاد و کمرم درد میکنه.و نمیدونم باردارم یانه.و میخام بدونم امکانش هست باردار باشم؟اصلا چرا این علایم رو دارم؟

    1. سلام اگر بین مصرف دو بسته قرص یک هفته فاصله گذاشته اید احتمال بارداری وجود ندارد و این علائم به علت مصرف قرص جلوگیری است .

  132. سلام من ۱۷سالمه ویه کیست۸۲mmدر تخمدان چپم دارم دکتر به من قرص ldرو تجویز کرد ولی ممکنه که عمل بشم؟؟؟
    بعد از مشکلی برام پیش نمیاد؟؟؟

    1. سلام معمولا با مصرف قرص جلوگیری سایز کیست تخمدان کاهش می یابد نگران نباشید.

  133. سلام خسته نباشین من ۳۰ سالمه یه ساله ازدواج کردم ۵ ساله کم کاریه تخمدان داشتم و با قرص پریود شدم چند ماه قبل یه کیست هموراژیک ۸.۵ سانتی داشتم بستری شدم و اماده عمل که بهم دارو قرص جلوگیری دادن بعد کم کم کیست کوچیک شد و از بین رفت بعد دکتر بهم گفت اقدام به بارداری بکن . حالا من چون سرکارم و موقعیتشو ندارم مشکلی نیست یه سال دیگه اقدام به بارداری کنم ؟ بعد نباید از قرص جلوگیری استفاده کنم ؟ چون کم کاری تخمدان دارم سه ماه یک بار پریود میشم باید چیکار کنم؟ خواهشن جواب سوالمو بدین

    1. سلام با توجه به سن شما و وضعیت تخمدان های شما بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید برای درمان تنبلی تخمدان باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  134. سلام من تخمدان پلی کیستیک دارم وقصد بارداری دارم هرماه اگه hcgبزنم ب موقع پریود میشم وگرنه تاخیر میفته این ماه hcgنزدم و پریودم تاخیر افتاد پریود نشدم قرص جلوگیری رو شروع کردم ینی روز۳۵پریودی ک ی موقع اگه تخمکا ازاد نشده باشه با مصرف قرص دفع بشه میخواستم بدونم مصرف قرص تو این زمانی ک من مصرف کردم تاثیر داره برا دفع تخمک؟؟؟؟

  135. با سلام دکتر واسه من دو بسته ال دی داده واسه کیستم من بسته اول رو از روز ۴ پریود خوردم تا ۲۱ عدد هفت روز پیش تموم شد ولی الان هنوز پریود نشدم واسه اینکه بسته دوم رو شروع کنم دکتر گفته بود بسته دوم رو همون روزپریودی بخور که بسته اول رو خوردی یعنی روز ۴ پریود الان من باید بسته رو شروع کنم یا صبر کنم تا پریود بشم چون هفت روز گذشته و هنوز پریود نشدم با تشکر

    1. سلام باید صبر کنید تا پریود شده وبعد شروع به مصرف مجدد قرص ال دی کنید .

  136. سلام من کیست تخمدان داشتم دکتر برام قرص دزوسپتیو نوشت ۳بسته رنگشم سبزه .یک بستشو مصرف کردم ودکترگفت بعد۷روز یه بسته دیگ رو شروع کن ولی من توی این ۷روز پریودنشدم .بایدبه دکترمراجعه کنم ؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید تا چند روز آینده پریود می شوید .

  137. سلام خسته نباشید کیست درموئید دارم دکتر دو ماه قرص ال دی برام نوشته. چند وقت بعد از تمام شدن قرص خوبه که سونوگرافی بدم؟ (یعنی قرص تاثیر خودش رو بزاره)
    لطفا جواب بدید متشکرم

    1. سلام اگر نیاز به انجام سونوگرافی باشد پزشک معالج شما سونوگرافی درخواست می دهد.

  138. سلام خسته نباشین، من حدود ۲ ماه پیش که سونو دادم یه کیست ۹۴،۳۳ میلیمتری در تخمدان سمت راستم بود که دکتر بهم ۲ ورق قرص آل دی داد الان که نزدیک ۲ ماه میشه و هنوز چند روز مونده که ورق دومین قرص تموم بشه همش احساس سنگینی توی شکمم دارم، و بعضی اوقات زیر دلم درد میگیره میخواستم بپرسم این علایم برای چیه، و اینکه آیا نیاز به جراحی هست یا با همین قرص کوچیک میشه ، خیلی ممنونم که با حوصله به همه سوال ها جواب میدین

  139. سلام خسته نباشین، من حدود ۲ ماه پیش یه کیستی به قطر ۹۴،۳۳ میلیمتر در تخمدان سمت راستم داشتم که دکتر ۲ ورق قرص آل دی برام تجویز گرد و الان چند روزه مونده که ورق دوم هم تموم بشه اما یه احساس سنگینی در شکمم، و درد خلیی زر دلم حس میکنم، میخواستم بدونم طبیعیه،و اینکه آیا کیستم با این ابعاد با دارو کوچیک میشه و نیاز به عمل نداره،چون خیلی نگرانم که عمل بشه، ممنون که با حوصله جواب سوال هارو میدین

    1. سلام علائم شما طبیعی است و مربوط به پیش از قاعدگی است با مصرف قرص های جلوگیری کیست تخمدان از بین می رود وشما نیازی به عمل جراحی ندارید.

  140. سلام خسته نباشین من۲۴سالمه ۶ماهه که ازدواج کردم الان۲۷روزه که از پریودم گذشته حامله هم نیستم رفتم سونوگرافی نشون داده که تنبلی تخمدان دارم یاهمونpcodدکتر بهم یه ورق قرص اچ دی ودوتاورق قرص ال دی داده آیا بامصرفش کیستم رفع میشه؟برای حاملگی مشکل ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام بله با مصرف قرص جلوگیری کیست تخمدان از بین می رود.

  141. باسلام ۳۱ساله ام ،۱۶ساله ازدواج کردم و‌یک پسر ۱۳ساله دارم ،برای بارداری دوم اقدام کردم سونو دادم میوم داشتم و چند کیست ریز و فولیکولها هم ۳_۶بود ،دکتر به من مدروکسی پروژسترون ،متفورمین ،دگزامتازون و لتروفم داد یه دوره خوردم دوباره سونو رفتم علاوه بر مشکلات سونوی قبلی ،یکی از تخمدانهام دچار کیست شده
    قبلا مشکل خاصی هم نداشتم،هر ۳۰_۳۵روز پریود میشدم ،الان دکتر برامن دزوسپتیو تجویز کرده ،میخواستم بدونم با توجه به اینکه من در حال اقدام ب بارداری ام مشکلی نیس اگه من این قرص و استفاده کنم؟چون ظاهرا این جزو قرصهای جلوگیری هست

    1. سلام با توجه به اینکه تخمدان های شما دچار کیست شده است این قرص تجویز شده می توانید یک دوره برای رفع کیست تخمدان از این قرص جلوگیری استفاده کنید.

  142. سلام من برای نامنظمی پریودم به دکتر مراجعه کردم بهم ۳بسته قرص جلوگیری داده فعلایه بستشو مصرف کردم بعداز۴روز پریودشدم الان دردوحشتناکی زیر دلم دارم میخوام بدونم مشکلی داره یانه برای بهترشدن این درد چیکارکنم؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد برای کاهش درد پریودی خود می توانید از قرص مسکن استفاده نمایید .

  143. سلام خسته نباشین من ۲ماه پیش کیست تخمدان سمت راست داشتم که ۸۴ میلیمتر بود برای ۲ماه قرص ال دی خوردم و امروز رفتم سونو گفت بزرگتر شده و ۱۱۱ میلیمتره نمیخوام عمل کنم با قرص حل میشه؟

    1. سلام اگر پزشک جراح معالج شما اجازه دادند از ۲ بسته قرص جلوگیری بدون فاصله استفاده نمایید.

  144. سلام ببخشید من یه کیست ۴ سانتی دارم که دکتر یه ورق ال و بعد یه و ق اچ دی دادن و الان حدود ده روزه که اچ دی دارم میخورم بعد اتمام ال دی
    میخواستم ببینم رابطه محافظت نشده تو این زمان وجود داره یا نه؟

    1. سلام این قرص پیشگیری از بارداری می کند.

  145. سلام،من یک سال و چهار ماه پیش بعلت تاخیر در قاعدگی به پزشک مامایی مراجعه کردم بعد از انجام سونوگرافی متوجه شدند که پلی کیستیک دارم و با تزریق آمپول پریود شدم و به مدت ۱ سال قرص ضد بارداری کلاریت مصرف کردم،با تفاوت یک الی دو روز تقریبا پریود منظمی داشتم،از ۲ ماه پیش که قرص ها رو قطع کردم بازم پریودم نامنظم شده و تاخیر دارم،دلیلش چی میتونه باشه ،هنوز درمان نشدم و باید قرص مصرف کنم؟

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا داروی دیگری برای شما جایگزین شود .

  146. سلام وخسته نباشید ، من ۲۶ سالمه یک سالو چهار ماه که ازدواج کردم ،بخاطر نامنطمی پریودم رفتم سونو گفتن پلی کیستیک داری مراجعه کردم دکتر بهم قرص مارولن تجویز کرده برا سه ماه چون قصد بارداری دارم میخواستم ببینم مشکلی که پیش نمیاد یا باید از قرصای دیگه ای استفاده کنم

    1. سلام دوست عزیز با توجه به اینکه قصد بارداری دارید بهتر است زیر نظر پزشک دیگری از قرص دیگری استفاده نمایید.

  147. باسلام من کیست ریزریز دارم قرص استروژن واسترومارین استفاده کردم ماه اول عادت شدم ولی این ماه نشدم دکترواسم ال دی نوشت بنظرتون برطرف میشه کیستم

    1. سلام بله مشکل شما درمان دارویی دارد.

  148. سلام.خسته نباشید.من متاهل ۲۴ سالمه.بخاطر پریودی نامنظم رفتم دکتر تشخیص سونو کیست هموراژیک ۵۰ سانتی بود دکتر بهم پروژسترون۵ میل داد به مدت ده شب شبی دوتا گفت پریود شدم روز پنجم اچ دی استفاده کنم..درد وحالت تهوع دارم بنظرتون به مصرف این دوقرص اکتفا کنم

    1. سلام بله با مصرف دارو های تجویز شده کیست شما رفع می شود .

  149. سلام‌من ۴۲ سالمه . تا الان همیشه پریود منظم ۲۷ روزه داشتم ولی الان ۱۵ روز عقب افتاده . ازمایش خون دادم و باردار نبودم.. دکتر گفت طبیعیه و ممکنه از هر ۱۳ دوره یک دوره تخمک گذاری پوچ باشه و اینطور پیش بیادو فقط دو تا امپول پروژسترون داد که زدم
    نیاز به درمان دیگری نیست ؟ ممکنه پریودکه از علایم یاسگی زودرس باشه؟ من ورزش میکنم و وزنم ۵۷ و قدم ۱۶۲ میلاشد . با تشکر

    1. سلام اگر سابقه فامیلی یائسگی زودرس ندارید جای نگرانی وجود ندارد اگر ماه آینده نیز بیشتر از ۱۰ روز تا خیر در پریود داشتید باید آزمایشات هورمونی انجام بدهید و دارو مصرف کنید.

  150. سلام من سی و دو ساله چهار سال پیش بخاطر فیبروم بزرگ. باردار شدم و درحین سزارین فيبرومم رو خارج کردن البته حين بارداری متوجه دي وي تي ساق پاي راست شدند بدلیل. تورم. پاي راستم دوازده. روز. تو هفته هشتم بارداري م. بستری بودم و بعد ازون تا پایان دوران. بارداريم روزی دو عدد آمپول کلگزان ميزدم داخلپهلو هام اواخر بارداريمم ديابت بارداري داشتم الان بعداز چهار سال براي چکاب و سونوگرافي داپلر سونو گرافی واژينال رفتم دکتر سونوگرافي بمن گفتن سونوگرافي داپلرم کاملا نورمال هست اما تو سونوي واژينالم داخل تخمدان چپم کیست غير ساده ديدن به ابعاد سه در چهار
    با توجه به اینکه من مشکل دي وی تی داشتمونمیتونم از قرص های ضد بارداری استفاده کنم شما. نظر تون در درمان کیست بنده ميخام بدونم چيه
    عايا فقط باید لاپراسکوپي و بعد عمل باز بشه تا این کیست غير ساده دفع بشه یا دارویی وجود داره برای افراديکه مثل من مشکل لخته خون و عدم توان مصرف قرص های ضد بارداری رو دارن
    با تشکر

    1. سلام مشکل شما درمان دارویی دارد نیازی به عمل جراحی نیست.

  151. سلام
    تو رو خدا یکی به داد من برسه
    کیست تخمدان دارم و دکتر گفته باید ال دی مصرف کنم و ازونجایی که کیست سینه دارم مصرف الی دی برام ضرر داره . خب الان غیر از عمل چه راهی برام هست؟

  152. سلام خانومی ۲۱ ساله هستم از ۱۶سالگی کیست تخمدان داشتم فقط تخمدان راستم با قرص ال دی رفع می شد سالی چهار پنج بار من سونو میدادم کیست هر دفعه یه سایزی بود کیست دو سانت سه و چهار و همین اواخر که سونو دادم پنج سانت بود که باقرص رفع شد البته دردای شدید موقع پریودی کم پشتی مو اونم تیپ مردانه و مو های زائد زیاد هم دارم الان از اول ۹۶هرچی دکتر قرص ال دی میده و می گه بعد تموم شدن قرصات برو سونو کیستام دیگه رفع نمی شه فقط سایزش کوچیک بزرگ می شه دوسالم هست که جلو گیری دارم و دکترم گفتن تشخیصشون تخمدان پلی کیستیک هست و تا دوسال اینده هم قصد بارداری ندارم عایا تشخیصشون درست بوده و این تاخیر باعث نازایی من می شه یا نه در ضمن در ۱۸سالگی ازمایش هرمون دادم میزان هرمون مردانم خیلی خیلی بالا بود ولی چند بار دیگه ازمایش دادم گفتن طبیعیه

    1. سلام با توجه به علائمی که ذکر کرده اید وبالا بودن هورمون مردانه باید به پزشک دیگری مراجعه نمایید تا برای شما داروی مناسبی جایگزین شود تا باعث کاهش هورمون مردانه در بدن شما شود .

  153. سلام خانومی ۲۱ ساله هستم از ۱۶سالگی کیست تخمدان داشتم فقط تخمدان راستم با قرص ال دی رفع می شد سالی چهار پنج بار من سونو میدادم کیست هر دفعه یه سایزی بود کیست دو سانت سه و چهار و همین اواخر که سونو دادم پنج سانت بود که باقرص رفع شد البته دردای شدید موقع پریودی کم پشتی مو اونم تیپ مردانه و مو های زائد زیاد هم دارم الان از اول ۹۶هرچی دکتر قرص ال دی میده و می گه بعد تموم شدن قرصات برو سونو کیستام دیگه رفع نمی شه فقط سایزش کوچیک بزرگ می شه دوسالم هست که جلو گیری دارم و دکترم گفتن تشخیصشون تخمدان پلی کیستیک هست و تا دوسال اینده هم قصد بارداری ندارم عایا تشخیصشون درست بوده و این تاخیر باعث نازایی من می شه یا نه در ضمن در ۱۸سالگی ازمایش هرمون دادم میزان هرمون مردانم خیلی خیلی بالا بود ولی چند بار دیگه ازمایش دادم گفتن طبیعیه

  154. سلام خانوم دکتر.من ۱۹ساله هستم که ۳ماه پریودنشدم که که دراخربامراجه به پزشک زنان وسونوگرافی فهمیدم که کیست تخمدان دارم.الان ۲۱روزه دارم قرص ال دی مصرف میکنم وهرروزصبح حالت تهوع دارم.وبعضی وقتهادردزیردل وناحیه لگن دارم.ایااین درداطبیعیه یاضررداره

    1. سلام بله طبیعی است واز علائم پیش از قاعدگی می باشد وجای نگرانی ندارد موفق باشید.

  155. سلام خسته نباشید. خانم دکتر من ۲۵ سالمه و دو سالهازواج کردم از همون اول اقدام به بارداری کردم کهنشده متاسفانه, دچار بی نظمی پریودی هستم که چند ماهیه لکه بینی هم دارم. الان از اول دی تا الان لکه بینی هستم دکتر آمپول ویتامین K۱ و دو بسته قرص ال دی داد که گفت بسته اول هر دوازده ساعت دوتا و بلافاصله بسته ی دوم هر دوازده ساعت یکی.
    من میترسم قرص ال دی مشکلی برای بارداریه من ایجاد نکنه تو رو خدا کمکم کنید دکترجان. ممنونم

    1. سلام اول باید شما سونوگرافی و آزمایش هورمونی انجام بدهید تا علت مشکل شما مشخص شود .

  156. سلام خسته نباشید. خانم دکتر من ۲۵ سالمه و دو سالهازواج کردم از همون اول اقدام به بارداری کردم کهنشده متاسفانه, دچار بی نظمی پریودی هستم که چند ماهیه لکه بینی هم دارم. الان از اول دی تا الان لکه بینی هستم دکتر آمپول ویتامین K۱ و دو بسته قرص ال دی داد که گفت بسته اول هر دوازده ساعت دوتا و بلافاصله بسته ی دوم هر دوازده ساعت یکی.
    من میترسم قرص ال دی مشکلی برای بارداریه من ایجاد نکنه تو رو خدا کمکم کنید دکترجان. ممنونم

  157. با سلام خدما شما خانم دکتر من زنی ۳۴ ساله هستم تا ۷ ماه پیش که اقدام کنم برای بارداری هیچ وقت کیست نداشتم و از زمانی که قرص کلومیفن دکتر برام تجویز کرد کیست پیدا کردم به اندازه ۶ سانت که با مصرف قرص اچ دی از بین رفت واز زمانی که کلومیفن خوردم چندماه به نواربهداشتی حساسیت پیدا کردم که باعث سوختگی پوستم شد در ضمن من اولین آزمایش برای بارداری که دادم همچی خوب بود اما بعد از مصرف قرصها آزمایش AMH ام شد زیر یک امکان داره که مصرف قرص ها و آمپول های محرک تخمدان باعث بهم ریختن سیستم بدنم شده باشه

    1. سلام با توجه به اینکه فقط قرص کلومیفن مصرف کرده اید خیر به تنهایی قرص کلومیفن باعث کاهش آنتی مولرین هورمون نمی شود علت های دیگری مانند افزایش سن دخیل است .

  158. سلام
    من ٢٣ سالمه و مجردم…تازگى به دكتر مراجعه كردم و سونو دادم…مشخص شد كيست ٧سانت هموراژيك در تخمدان چپ دارم…يكى از دكتر هايى كه رفتم قرص سيپروترون كامپاند واسم تجويز كرد و ى دكتر ديگه گفت بايد يك نمونه قرص HD بخورى…ميخواستم ببينم براى درمان كيست من استفاده ى كدوم بهتره؟ آيا استفاده HD خطرناك نيست؟

    1. سلام خیر استفاده از قرص HD خطرناک نیست . معمولا در ابتدا ۲ دوره قرص ضدبارداری اچ دی تجویز می شود همچنین انجام سونوگرافی مجدد پس از اتمام دوره درمان توصیه می شود.

  159. سلام من ۳۰ سالمه ۶ ماه برای بارداری اقدام کردم و نتیجه نگرفتم دکتر زنان با وجود منظمی پریودم برام کلومیفن نوشت رفتم سونو دادم یک کیست ۴ سانتی در تخمدان چپم بود سونو قبل از اقدام من نرمال بود آیا این کیست بخاطر مصرف قرص کلومیفن است؟الان چه کار کنم
    لازم به ذکراست تازه جواب آزمایش اسپرم شوهرم اومد و فهمیدیم که الیگواسپرم هست

    1. سلام بله از عوارض مصرف قرص کلومیفن است باید زیر نظر پزشک هم شما وهم همسرتان همزمان دارو مصرف کنید.

  160. سلام
    من ۳۰ سال دارم و در تخمدان سمت راست یک کیست ۳۰mmدارم و تا دو سال آینده قصد بارداری ندارم.پزشک آل دی تجویز کردن که تا زمان بارداری استفاده کنم ظرف دو ماه اول قطر کیستم به مقدار کمی کوچک شد و پزشک توصیه کردن تا زمان اقدام به بارداری از آل دی استفاده کنم بطوری که دوماه مداوم بخورم و یک ماه قطع کنم برای پریود شدن.اوایل عوارضی نداشتم اما به تازگی دچار تعرق شدم و گرمای بدنم زیاد شده
    میخواستم بدونم باید چکار کنم با توجه به عوارض آل دی که برام پیش اومده

    1. سلام با توجه به سن شما جلوگیری طولانی مدت با قرص ال دی را به شما توصیه نمی کنم زیرا عوارض دارد بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید.

  161. من هجده سالم خون ریزی بعد عادت ماهانه داشتم دکتر گفت کیست در سمت چپ تخمدانمدارم
    بهم ی ورق قرص ال دیدی داد .. چند روز خوردم یک شب فراموش کردم..
    الان دوباره خون ریزیم شروع میشه ؟؟
    باید چیکار کنم؟؟؟

    1. باید قرص فراموش شده را مصرف کنید.

  162. سلام من ۱۷سالمه کیست دارم و بهم قرص ال دی داده دکتر و گفته از شب ۵ قاعدگی مصرف کن ولی اصلا این ماه پریود نشدم معمولا قاعدگی من به پنج روز نمیرسه و خون خیلی کم دارم و رنگ خون همیشه قهوه ای تیره هست.ممنون میشم راهنمایی کنید که قرص رو کی مصرف کنم و اینکه رنگ خون که قهوه ایه خطرناکه یا نه.مرسی

    1. سلام بهتر است از عرق رازیانه استفاده کنید.

  163. سلام من ۱۷ سالمه کیست دارم دکتر بهم قرص ال دی داد گفت از شب ۵ قاعد گی بخور ولی من اصلا این ماه پریود نشدم و قاعدگیم اصلا به ۵ روز نمیرسه و خون خیلی کم دارم که همیشه رنگش قهوه ای تیره هست ممنون میشم راهنمایی کنید قرص هارو از کی مصرف کنم و اینکه رنگ خون که قهوه ایه خطرناکه یا نه ممنون‌.

  164. من چندروزه کیست توواژن پیداکردم قرص وامپول بهم داددکتر امادرددارم چیکارکنم

  165. روزی چند بار عرق رازیانه بخورم؟پریود رو منظم میکنه؟

  166. سلام وقت بخیر. بنده ۲۰ سال دارم و مدت طولانی هست که موهای زائد در بدن و زیر چانه ام روییده، و از طرفی شاهد ریزش موهای سرم هستم؛ قاعدگی ام به طور کاملا منظم هر ماه رخ میده و هیچ اختلالی در آن وجود نداره، پس از سونو و آزمایش متوجه وجود کیست هایی با قطر ۹ میلیمتر و غلظت بالای DHEA-so4 شدم، ضخامت آندومتر هم ۱۲٫۹ میلیمتر میباشد. آیا با این اوصاف قرص ld توصیه میشود یا اسپیرونولاکتون؟؟؟؟؟؟ تا دو سال دیگه قصد بارداری ندارم. آیا این بیماری باعث ناباروری نمیشود؟ و با از بین رفتن کیست ها، به راحتی میتوان باردار شد؟؟؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید، خیلی فکرم درگیر این قضیه شده، با تشکر

    1. سلام باید زیر نظر پزشک معالج خود دارو مصرف کنید بهتر است به مدت طولانی جلوگیری نداشته باشید.

  167. باسلام و خسته نباشید. من در ۲۵ آذر در اولین بارداریم سقط خودبه خودی داشتم در هفته ی هشتم به علت تشکیل نشدن قلب.بعد از دو هفته که برای چک اپ رفتم متوجه شدم کیست ۵ cmدر تخمدان راستم وجود داره که پزشکم قرص ال دی از اولین روز پریودی تجویز کردن ومن سر تاریخ همیشگی پریود شدم ومصرف کردم ولی الان دو هفته میگذره من خونریزی خیلی کمی دارم آیا جای نگرآنی هست؟؟

    1. سلام خیر جای نگرانی وجود ندارد.

  168. باسلام و خسته نباشید. من در ۲۵ آذر در اولین بارداریم سقط خودبه خودی داشتم در هفته ی هشتم به علت تشکیل نشدن قلب.بعد از دو هفته که برای چک اپ رفتم متوجه شدم کیست ۵ cmدر تخمدان راستم وجود داره که پزشکم قرص ال دی از اولین روز پریودی تجویز کردن ومن سر تاریخ همیشگی پریود شدم ومصرف کردم ولی الان دو هفته میگذره من خونریزی خیلی کمی دارم آیا جای نگرآنی هست؟؟

  169. باسلام و خسته نباشید. من در ۲۵ آذر در اولین بارداریم سقط خودبه خودی داشتم در هفته ی هشتم به علت تشکیل نشدن قلب.بعد از دو هفته که برای چک اپ رفتم متوجه شدم کیست ۵ cmدر تخمدان راستم وجود داره که پزشکم قرص ال دی از اولین روز پریودی تجویز کردن ومن سر تاریخ همیشگی پریود شدم ومصرف کردم ولی الان دو هفته میگذره من خونریزی خیلی کمی دارم آیا جای نگرآنی هست؟؟

  170. سلام من خانمی ۳۱ ساله متاهل هستم ببخشید من یه کیست تخمدان دارم ودارای موهای زاید درصورت وروی سینه به شکل مردها هستم به پزشک مراجعه کردم دکتر به من قرص اسپیرونولاکتون داده میخاستم بپرسم تاثیر داره من این قرص رو استفاده کنم ؟آیا تاثیری در بارداری من داره یا نه ممنون

    1. سلام بله تاثیر دارد.

  171. سلام من خانمی ۳۱ ساله متاهل هستم ببخشید من یه کیست تخمدان دارم ودارای موهای زاید درصورت وروی سینه به شکل مردها هستم به پزشک مراجعه کردم دکتر به من قرص اسپیرونولاکتون داده میخاستم بپرسم تاثیر داره من این قرص رو استفاده کنم ؟آیا تاثیری در بارداری من داره یا نه ممنون

  172. سلام من دختری ۲۰ ساله هستم مجرد ببخشید من پریود های منظم داشتم با دردی طبیعی در روز اول بعد از اخرین پریودم چند روز بعدش حس درد خیلی خفیفی در سمت چپ شکم کردم و خیلی اتفاقی برای چکاپ سونو کل شکم دادم و همه چیز نرمال بود فقط در تخمدان چپم یه کیست دارای هموراژی با طول ۶۷ mm(هموراژیک یااندومتریوما ) دیده شد همون روز دکتر رفتم و برای اطمینان سونو داپلر انجام دادم و هیچ پیچ خوردگی و چسبندگی وجود نداشت بهم قرص سیپروترون کمپوند دادن گفتن ۲۱ روز بخورم کوچک میشه من خیلی میترسم درد شدید ندارم ولی درد همش در سمت چپم حس میشه ایا طبیعیه ؟؟؟ تا کی این درد ها باید ادامه داشته باشه ؟؟؟ میگن با دو یا سه دوره قرص بر طرف میشه خیلی میترسم لطفا توضیح کامل بدین ممنون

    1. سلام نگران نباشید با مصرف قرص جلوگیری کیست شما کوچک می شود.

  173. با سلام
    من ۲۷ سالمه و مجردم چند روز پیش به خاطر درد شدید در پهلوی سمت راستم به دکتر عمومی داخلی مراجعه کردم و بعد از سونوگرافی متوجه شدیم علاوه بر کلیه راستم که سنگ داره
    به طور اتفاقی متوجه کیست ۴۰*۴۳ میلیمتر با دبری داخلی با منشا از تخمدان سمت چپ شدیم
    دکتر عمومی به من سه ورق قرص ld داد گفت از همین امشب که یک هفته به پریود شدنم مونده شروع کن به خوردن بسته ها با فواصل هفت روز به مدت سه ماه
    با توجه به اینکه من یک هفته به پریودم مونده آیا این مشکلی نداره که زودتر از پریودم شروع به خوردن کردم چون شما به اکثرا پیشنهاد دادید از روز سوم یا پنجم قاعدگی شروع به خوردن قرص کنند کمی نگران شدم که شاید چون ایشون متخصص زنان نیستند اینجوری گفتند
    در ضمن من ورزش هم میکنم این مشکلی برای کیست به وجود نمیاره؟
    با تشکر

    1. سلام بهتر است صبر کنید تا پریود شوید بعد از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص ال دی کنید .

  174. با سلام.من ۲۵ سالمه و متاهلم.برای پرولاکتین بالا قرص کابرلین ۰/۵ استفاده میکنم.دکتر بهم گفت کیست کوچکی هم روی تخمدان چپم دارم برام ۲بسته ال دی تجویز کردن.یجایی خوندم که قرص کابرلین نباید همزمان با قرصهای ضدبارداری مصرف بشه،حالا نمیدونم ال دی رو بخورم یا بذارم بعد از اتمام مصرف کابرلین؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج خود از داروهای خود استفاده کنید.

  175. با سلام.من ۲۸ سالمه.دو ماه ازدواج کردم. یک هفته هستش که قرص ال دی مصرف میکنم. اما سینه ها و زیر دلم درد داره. میخواستم بدونم طبیعی هستش؟ مخصوصا اینکه زیر شکمم مثل دوران پریودی درد داره. ممنون ص

    1. سلام بله طبیعی است.

  176. سلام دکتر،من ۱۹ سالمه و مجرد هستم،مدتی بود احساس دردو فشار تو ناحیه تناسلی و درد در زیرشکم احساس میکردم.رفتم دکتر و طبق سونو گفتن که کسیت دارم و یک ورق ال دی بهم دادن.
    و گفتن دوباره برای سونو بیا.من دو تا سوال داشتم،۱ اینکه ال دی رو از شب پنجم شرو و تا اخر ورق ادامه بدم؟
    و اینکه درمورد درد ناحیه تناسلی گفتن که کمی متورم شده.ولی من خیلی زیاد احساس فشار میکنم.و ازونجایی که نمیتونستن معاینه داخلی بکنن گفتن که اگر کیستت خوب شد و بازهم درد داشتی به اون مشکل رسیدگی میکنیم.من چند وقت پیش یه قطره خون هم دیدم.
    ب نظرتون مشکلم چیه؟خیلی ممنونم ازتون?

    1. سلام بله باید از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف کنید اگر رنگ ترشحات شما تغییر کرده است ویا بوی بدی می دهد ویا سوزش وخارش والتهاب واژن داشته باشید باید دارو مصرف کنید.

  177. ، من قبلا پلی کیستیک داشتم دکتر گفت ال دی بخور یه دوره یک ساله مصرف کردم جدی نگرفتم دیکه پیگیری نکردم بیماری ام رو الان باز تو سونو زده دارم هم سمت راست هم چپ،هم پلی کیستیک هم کیست هموروژیک، دکتر برام اچ دی تجویز کرده تا دو ماه،آیا موثر هست تو رفعشون؟و این که چه موقع به عمل نیاز داره کیست؟خانم دکتر من شهرستان هستم خواهش میکنم راهنمایی ام کنید شب و روز از ترس عمل خواب و خوراک ندارم ?

    1. خیر نیازی به انجام عمل جراحی نیست کیست هموراژیک تخمدان با دارو رفع می شود کسانی که تخمدان پلی کیستیک دارند معمولا همیشه داخل تخمدان های خود کیست های خیلی ریز دارند که با مصرف دارو این کیست ها کاهش پیدا می کنند .

  178. ، من قبلا پلی کیستیک داشتم دکتر گفت ال دی بخور یه دوره یک ساله مصرف کردم جدی نگرفتم دیکه پیگیری نکردم بیماری ام رو الان باز تو سونو زده دارم هم سمت راست هم چپ،هم پلی کیستیک هم کیست هموروژیک، دکتر برام اچ دی تجویز کرده تا دو ماه،آیا موثر هست تو رفعشون؟و این که چه موقع به عمل نیاز داره کیست؟خانم دکتر من شهرستان هستم خواهش میکنم راهنمایی ام کنید شب و روز از ترس عمل خواب و خوراک ندارم ?

  179. سلام ببخشید من ۲۰ساله هستم و مجرد کیست هموراژیک در تخمدان چپم دارم دکتر بهم قرص سیپروترون کمپوند دادن اوایل کمی درد داشتم الان دردم کلا رفع شده با مصرف نصف قرص گفتن دو تا سه دوره باید مصرف کنم الان الان در حال کوچک شدن هست ؟ این مشکل چقدر طول میکشه ؟ ایا کلا این نوع کیست ها برطرف میشه ؟
    چه کار هایی جز قرص برای بهبودی زود تر موثره؟ خیلی میترسم مجردم میگن عمل نمیخاد ولی بازم میترستم

    1. سلام بله با مصرف قرص جلوگیری کیست تخمدان برطرف می شود .

  180. سلام ببخشید من روز ۱۵ ام مصرف قرص سیپروترون کمپوند لکه بینی جزی داشتم دردم ندارم که این قرص رو برای کیست هموراژیک سمت چپ تخمدانم داده بودن در ضمن مجردم
    چرا ایجوری شد باید چه کار کرد

    1. سلام مشکلی ندارد باید به مصرف قرص ادامه دهید‌.

  181. سلام
    ببخشید من ۲۷ساله. مجرد هستم.کیس ۶سانتی داشتم که دو بسته قرص یاز مصرف کردم و سونو انجام دادم و کیستم ۲سانت شده.دیشب اخرین دونه قرص بسته یاز و خوردم منتها هنوز پریود نشدم.و دکتر یه بسته قرص اچ دی بهم داده و گفته از روز ۵پریودی بخورم.اگه همچنان پریود نشم چیکار کنم قرص اچ دی و چه موقع مصرف کنم؟
    اخه باید قرص های صورتی که تموم شد پریود بشم که بسته تموم شد و من هنوز پریود نشدم فقط یه لکه کوچیک قهوه ای دیدم.لطفا راهنمایییم کنین میترسم پریود نشم به زودی.
    ممنون

    1. سلام نگران نباشید تا ۷ روز برای پریود شدن زمان دارید از شب پنجم قاعدگی باید قرص Hd را شروع به مصرف کنید.

  182. سلام خسته نباشید من ۲۱ سالمه و ۳سال ازدواج کردم و تا الان مشکلی نداشتم و همیشه پریودی منظمی داشتم و الان پریودیم نا منظم شده و یک ماه هم اصلا نشدم و طبیعی جلوگیری میکنم و الان میخوام برای تنظیم پریودیم قرص جلو گیری مصرف کنمو میخوام حامله شم به نظر شماازچه قرصی استفاده کنم!!!و کی شروع به خوردن قرص کنم قبل از پریودیم یا بعد از پریودیم؟؟

  183. سلام کیست تخمدان هموراژیک ۶۷ میلیمتری داشتم بهم قرص سیپرون کمپوند دادن روزای اول درد داشتم بعد از قرص ۵ به بعد کلا خوب بودم تا الان ۲ شب دیگه بخورم تموم میشه یهو امروز صبح دلم درد گرفت خیلی بد همون اول سونو کرده بودم پیچ خوردگی نداشت از اواسط قرص لکه بینی کم داشتم دکترم گفت اشکال نداره به قرص ادامه بده الان دو تامونده
    چرا دلم دوباره درد گرفت در اواخر قرص بعدش موقع درد چه کار کنم تو رو خدا راهنماییم کنید۲۱ سالم و مجرد خیلی از دردش میترسم هی میگیره خوب میشه

    1. سلام این دردها طبیعی است واز علائم پیش از قاعدگی می باشد .

  184. سلام من ۲۶ سالمه و دو ساله ازدواج کردم، یه کیست ۴سانتی ساده دارم، ممکنه بدون مصرف دارو خوب بشه؟، چون با خوردن قرص جلوگیری حالم خراب میشه، بنظر شما خوردن رازیانه موثره برای درمان کیست؟
    ممنون

    1. سلام می توانید زیر نظر پزشک از نوع دیگری از قرص های جلوگیری استفاده کنید تا کمتر دچار حالت تهوع شوید ویا اینکه از قرص ویتامین ب۶ استفاده کنید.

  185. سلام، من ۲۶ سالمه و دو ساله ازدواج کردم، یه کیست چهار سانتی ساده دارم، ممکنه بدون مصرف دارو خوب بشه؟ چون با خوردن قرص جلوگیری حالم خراب میشه،
    بنظر شما مصرف رازیانه میتونه واسه درمان کیست موثر باشه؟
    ممنون.

  186. سلام.من حدود دو ساله که بین پریودهام مدام لکه بینی و خونریزی دارم.به دکتر هم زیاد مراجعه کردم، هم قرص یاز خوردم و هم اتیسترون. و الان هم بهم دزوسپتیو دادن. اما موقع خوردن این قرصها نه تنها بهتر نشدم بلکه خونریزی شدید بین پریودها برام ایجاد شده.سونو هم دادم و هیچ چیزی وجود نداشته و همه چیز سالم بوده!!! با توجه به اینکه نمیتونم با دکترم تماس بگیرم ؛ قرص دزوسپتیو رو قطع کنم؟ از وقتی قرص رو شروع کردم خونریزی دارم. اما وقتی قرص نمیخورم(هر قرصی) وضعیتم خیلی بهتره. قطعش کنم؟

    1. سلام بهتر است هر ۸ ساعت از قرص مفنامیک اسید استفاده کنید .

  187. سلام.من حدود دو ساله که بین پریودهام مدام لکه بینی و خونریزی دارم.به دکتر هم زیاد مراجعه کردم، هم قرص یاز خوردم و هم اتیسترون. و الان هم بهم دزوسپتیو دادن. اما موقع خوردن این قرصها نه تنها بهتر نشدم بلکه خونریزی شدید بین پریودها برام ایجاد شده.سونو هم دادم و هیچ چیزی وجود نداشته و همه چیز سالم بوده!!! با توجه به اینکه نمیتونم با دکترم تماس بگیرم ؛ قرص دزوسپتیو رو قطع کنم؟ از وقتی قرص رو شروع کردم خونریزی دارم. اما وقتی قرص نمیخورم(هر قرصی) وضعیتم خیلی بهتره. البته این رو هم اضافه کنم که همراه دزوسپتیو صبح و عصر اسپرینولاکتون ۲۵ هم میخورم!قطع کنم دزوسپتیو رو یا هر دوشو؟

  188. ایا استفاده از قرص LD برای کیست تخمدان مضر است ؟؟بنده کیست تخمدانم خونریزی کرد و بعد عمل کردم و الان برای جلوگیری از پریودی مصرف قرص مشکلی نداره؟؟

    1. خیر مشکلی ندارد .

  189. سلام من ۱۷ سالمه و کیست دارم قرص ال دی یه دورهر۲۱ روزه مصرف کردم و بعد از قطع مصرف پریود شدم و روی قرص نوشته بعد یک هفته دوره جدید رو شروع کنیم خب من الان یک هفته گذشته و پریود هستم و دوره جدید مصرف میشه روز دوم پریودم ینی مشکل پیش نمیاد اگه قرصو بخورم؟یا صبر کنم پریودم تموم شه بعد شروع کنم ممنون میشم جواب بدین.

    1. سلام خیر مشکلی پیش نمی آید باید بعد از ۷ روز فاصله از قطع قرص از روز هشتم شروع به مصرف قرص جلوگیری کنید .

  190. سلام ببخشید من یه کیست هموراژیک ۷۰ میلیمتر تخمدان سمت چپ بدون تروشن چسبندگی داشتم دکتر بهم یه دوره سیپروترون کمپوند داد اوایل قرص درد های تیرکشیدنی سمت چپ داشتم بعد خوب شد بعد قرص پریود شدم الان باید امشب قرص جدید دزوسپتیو شروع کنم روز سوم پریودم میشه پریدم خیلی دردناک نبود و شدید هم نبود فقط همین امروز دوباره درد سمت چپ و گاهی هم راست تیرکشیدنی یا ضربه ای داشتم خیلی بابت این دردها نگران میشم و میترسم علت چیه ؟
    قرص جدید بهتره و عوارضش مثل همونه یا فرق میکنه ؟ دکتر گفت با چند دوره این قرص کیستم اب میشه درسته خیلی از درد گرفتناش استرس میگیرم مجردم هستم

  191. سلام ببخشید من یه کیست هموراژیک ۷۰ میلیمتر تخمدان سمت چپ بدون تروشن چسبندگی داشتم دکتر بهم یه دوره سیپروترون کمپوند داد اوایل قرص درد های تیرکشیدنی سمت چپ داشتم بعد خوب شد بعد قرص پریود شدم الان باید امشب قرص جدید دزوسپتیو شروع کنم روز سوم پریودم میشه پریدم خیلی دردناک نبود و شدید هم نبود فقط همین امروز دوباره درد سمت چپ و گاهی هم راست تیرکشیدنی یا ضربه ای داشتم خیلی بابت این دردها نگران میشم و میترسم علت چیه ؟
    قرص جدید بهتره و عوارضش مثل همونه یا فرق میکنه ؟ دکتر گفت با چند دوره این قرص کیستم اب میشه درسته خیلی از درد گرفتناش استرس میگیرم مجردم هستم

    1. سلام نگران نباشید این علایمی را که ذکر کرده اید طبیعی است با مصرف قرص جلوگیری کیست تخمدان شما برطرف می شود .

  192. با سلام من ۳۸ سالمه همیشه پریود منظمی داشتم چند ماهی که پریودم نامنظم شده و دوازده تا پانزده روز پریود می شم درد پهلو دارم به دکتر مراجعه کردم و سونو دادم دکترم میگه دو تا کیست داری و رحمت بزرگ و دیوارش ضخیم شده به من قرص یاسمین دادند نوع خارجیه اون را گرفتم اما با این که از روز سوم شروع کردم از موقع قطع قرص سی روز گذشت تا پریود شدم بسته دوم را هم با اکراه شروع کردم باز همین مشکل برام پیش اومد قرص را قطع کردم دوباره دوازده تا سیزده روزه پریود می شم بخورم سی روزه پریود می شم واقعا نمی دونم چه کار کنم اگه ممکنه راهنماییم کنید

  193. با سلام من ۳۸ سالمه همیشه پریود منظمی داشتم چند ماهی که پریودم نامنظم شده و دوازده تا پانزده روز پریود می شم درد پهلو دارم به دکتر مراجعه کردم و سونو دادم دکترم میگه دو تا کیست داری و رحمت بزرگ و دیوارش ضخیم شده به من قرص یاسمین دادند نوع خارجیه اون را گرفتم اما با این که از روز سوم شروع کردم از موقع قطع قرص سی روز گذشت تا پریود شدم بسته دوم را هم با اکراه شروع کردم باز همین مشکل برام پیش اومد قرص را قطع کردم دوباره دوازده تا سیزده روزه پریود می شم بخورم سی روزه پریود می شم واقعا نمی دونم چه کار کنم اگه ممکنه راهنماییم کنید

    1. سلام بهتر است آزمایش های هورمونی زیر نظر پزشک انجام بدهید.

  194. سلام خسته نباشید. من چون پریود نامنظم دارم امروز رفتم آمپول پروژسترون زدم چند ورق هم قرص آهن گرفتم. مهم نیست که قرص آهن از کی مصرف بشه؟ مثلا میتونم از امروز مصرف کنم؟

    1. سلام باید با تجویز پزشک معالج از قرص آهن استفاده کنید.

  195. سلاموببخشید من سه دوره ال دی خوردم برای کیست ۳٫۵سانتی بعدش تموم شد پری شدم دیکه نخوردم حالا که بازپری شدم کلا لک بینی داشتم رفتم سونو کیست ۴سانتی همون تخمدانم بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!خیلی نگران هستم دکترگفت ال دی بخور منم ال دی خارجی گرفتم واینکه متفورمینم شروع کردم نظرتون میخواستم بدونم همینکه علت کیست مجددفوری شده وقرص ال دی خارجی خوبه وهمچنین متفورمین که میخورم/

    1. سلام زیر نظر پزشک معالج خود باید مجدد دارو مصرف کنید.

  196. سلام من ۲۴سالمه چندماه پیش متوجه شدم دوکیست ۲۶و۳۸میل در تخمدان چپ دارم دکتر بهم ۲ورق ال دی داد. قرصام ک تموم شد رفتم سونو دیدم بهتر ک نشده بدتر شده و کیستا سدن ۳تا ک بزرگترینشون ۵۴میل هست و گفتن ک از نوع آندومتری هست. دکترمو عوض کردم دوباره بهم قرص ال دی دادن. ب نظرشما خوب میشه یا باید جراحی کنم. لطفا کمکم کنید. من مهماندارم و بهم گفتم شرایط پرواز برای کیستم خوب نییت و باید هرچه سریعتر درمان بشم. خواهش میکنم کمکم کنید

    1. سلام باید مجدد قرص جلوگیری مصرف کنید .

  197. سلام کیست با جدار ضخیم دارم. قبلا با تشخیص پزشک دو‌ماه با قرص ال دی از ۴۲ میل به ۳۲ میل رسیده. الان برام قرص جستیران نوشته بمدت ۳ ماه. خواستم ببینم این قرص چقدر قویه. چون قصد بارداری دارم یکساله

    1. سلام این قرص برای وضعیت شما مناسب است .

  198. سلام خانم دکتر تو‌ درمان کیست چه غذایی نخوریم . و ایا تاثیرش چقدره

  199. سلام، من ۱۹ سالمه و کیست ریز دارم دکتر قرص ال دی و قرص آهن بهم تجویز کرده من از همون روز اول که آمپولهارو زدم قرص آهن هارو مصرف میکنم الان که پریود شدم و میخوام از روز ۵ام قرص ال دی هارو مصرف کنم میخواستم بپرسم باید قرص آهن و ال دی رو باهم بخورم یا روش مصرف خاصی داره؟

    1. سلام از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص ال دی کنید قرص آهن را باید طبق دستور پزشک معالج خود مصرف کنید.

  200. باسلام من ۲۷ سالمه و مجرد هستم سابقه کیست تخمدان داشتم ۵ سال قبل که با خوردن ۱ماه قرص ال دی رفع شد.الان چند ماه هست که پریود نامنظم دارم. چند روز قبلش علائم پریود دارم با ترشح بعد که خونریزی شروع میشه دوره پریودم خیل کم شده و سر ۳ روز تمام میشه.احتمالش هست دوباره کیست تخمدان داشته باشم؟ با خوردن قرص ال دی ایا دوباره پریودم منظم میشود؟

    1. سلام اگر بیشتر از ۱۰ روز تا خیر در پریودی داشتید آن وقت از قرص ال دی استفاده کنید.

  201. سلام من یه کیست ۶۷ * ۵۲ میلیمتر هموراژیک اندومترومیا تخمدان چپ داشتم سونو داپلر کردم گفتن تروشن یا پیچ خوردگی نداره یه دوره قرص سیپروترون کمپوند استفاده کردم سونو دادم شده بود۶۴*۴۶ازمایش هم انجام دادم ولی بعضی از روزا درد گرفتی بدی میگرفت که نیم ساعت کلا خیلی شدید بود بعد خوب میشد
    رفتم دکتر گفت دو دوره دزوسیپتو استفاده کن بعدش دو دوره هم یه قرص ۲۸ تایی داد گفت خیلی خوب جواب میده و برو تا شهریور با سونو بیا من این دزوسیپتو رو خوردم اصلا درد نداشتم تا دیشب وسط خواب درد شدید گرفتی سمت چپ داشتم با کیسه اب گرم بعد یک ساعت خوب شد خیلیی ترسیدم این درد ها تا کی ادامه داره چند وقت خوبم یه دفعه درد میگیره میشه توضیح بدین ؟؟؟؟؟
    الان واقعا نگران نباشم کیستم اب میشه ؟نیاز به عمل نیست چون مجردم

    1. سلام نگران نباشید خیر نیازی به عمل جراحی نیست با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود.

  202. سلام.خسته نباشین.من حدود۳سالی میشه که تنبلی تخمدان دارم.اولا دوفاستون میخوردم که پریودم منظم بود تا حدودی بعدش با چای بابونه پریود میشدم چندجا دکترم رفتم گفتم مشکل خاصی نداری طبیعیه ولی باید تا اخرش دارو مصرف کنی.الان حدودا۴۵ روز حس پریچد نمیشم دکترم رفتم ازمایش دادم گفت هورمونات مشکلی ندارن ولی سونو تنبلی نشون میده.تو سونو اینو نوشته:ضخامت اندومتر۴ هس تخمدانها نمای پی سی او دارن حجم تخمدان راست۱۴وچپ۱۵Cc رویت شد.برام امپول وقرص ال دی نوشتن.میخام اندازه تخمدان هام خوب نیس؟خیلی نگرانم??

    1. سلام نگران نباشید با مصرف قرص ال دی پریود شما منظم می شود مشکل شما برطرف می شود.

  203. سلام ،من یه کیست پنج سانتی در تخمدان سمت چپ دارم الان دارم قرص ال دی مصرف میکنم .بنظرتون از بین میره ؟الان بسته سوم الی دی هست که دارم مصرف میکنم

    1. سلام بله با مصرف قرص جلوگیری کیست تخمدان از بین می رود.

  204. سلام خانم دکتر ۲۲سال سن دارم و ۵ساله که تخمدان چپم پلی کیستیک شده هربار با قرص الی دی برطرف شده اما بازم برگشته قصده بارداری هم دارم لوله ی سمت راستم هم بسته شده تو عکس رنگی متوجه شدم دکتر بهم قرص لتروزول داد که دوباره باعث کیست شد برام من باید چیکار کنم که هم کیستم برطرف شه و هم بتونم باردار شم چون قرصای محرک برای بارداری باعث کیست میشن واقعا نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنین

    1. سلام باید به کلینیک تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  205. سلام،من ۱۹سالمه،مجردم،چند ماهه پریود نامنظم دارم و لکه بینی،دکتر رفتم سونو کیستتخمدان ۶۰*۷۰ میلی متر نشون داد،۲ورق قرص ال دی داد که زمان پریود مصرف کنم،۱ماه گذشته اما هنوز پریود نشدم.چیکار کنم؟قرصا رو چطور مصرف کنم؟
    افسردگی گرفتم:(

    1. سلام باید آمپول پروژسترون تزریق نمایید تا پریود شوید.

  206. سلام من ۲۰ سالمه.بخاطر پریود نشدن ب مزشک مراجعه کردم و متوجه شدم که کیست دو طرفه دارم.بعد از مصرف پماد و قرص باز ازمایش دادم ک کیست راستم تبدیل ب توده بزرگتر شده بود.دکتر بهم قرص ضد بارداری و قرصهای دیگ داد.الان دو روزه که جلوگیری ندارم برای نزدیکی.میخوام ببینم احتمال داره باردار شم؟!

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید .

  207. سلام خانوم دکتر خسته نباشین.من از ۲۵ بهمن پریود نشدم ۲۹ اسفند سه تا امپول پروژسترون ۵۰ میلی باهم قاطی کردم زدم ولی تا الان پریود نشدم.چیکار کنم؟تا کی صبر کنم؟ممکنه دیگه پریود نشم???؟خیلیییی نگرانم دم عیدی اعصابم خورده
    تخمدان پلی کیستیک باشه درملن قطعی نداره اصلا؟بعد من اگه تا زمانی که پریودم منظم نشده واسه هرماه از قرص دوفاستون استفاده کنم بعدا واسه بارداری ضرر نداره که؟چون با دوفاستون معمولا ا چند روز تاخیر میشدم

    1. سلام خیر قرص دوفاستون منعی ندارد بهتر است آزمایشات هورمونی زیر نظر پزشک انجام دهید.

  208. سلام خسته نباشین ببخشید برای کیست تخم دان قرص دزوسیپتو استفاده میکنم دو تا قرص اخرم یعنی ۲۰ و ۱۲ امین قرصم مونده بود درد سینه دارم سینه چپم سفت شده و درد میکنه خیلی نگران شدم امشب قرصم تموم شد برای پریوده یعنی چون قرص تموم شده برای از بین بردن دردش چه راحی پیشنهاد میکنین

    1. سلام این علائم شما جزء علائم پیش از قاعدگی می باشد و طبیعی است.

  209. سلام خسته نباشید.ببخهشید من از ۲۵ بهمن پریود نشدم ۲۰ اسفند امپول پروژسترون زدم ولی تا الان که ۲۸ اسفنده پریود نشدم.تا کی باید صبر کنم؟اژمایش هورمونم دادم که روز دوم پریودم بود تو ماه قبل
    TSH 2.85 FT4 1.02 FSH 2.6 prolactin 28.7
    سونوگرافی هم به این صورت بود ضخامت اندومتر۴ تخمدانها نمای پی سی او دارن حجم تخمدان راست۱۴ و چپ۱۵ سی سی هس.میشه نظرتونو بگین راجب ازمایش و سونوم؟

    1. سلام تا ۱۴ روز بعد از تزریق آمپول پروژسترون زمان دارید تا پریود شوید شما تخمدان پلی کیستیک دارید برای منظم شدن پریودی خود باید ۲ تا ۳ دوره از قرص جلوگیری استفاده کنید .

  210. سلام. من ۱۹ سالمه برای رفع کیستم از قرص ال دی استفاده میکنم دکتر ۳ ورق تجویز کرده، الان که دارم ورق اول رو مصرف میکنم ۴ عدد قرص از ۲۱ تا هنوز مونده ولی من در ناحیه شکم دردی که موقع شروع پریود شروع میشه رو دارم نگران این هستم که قبل از تموم کردن ورق پریود بشم آیا این مشکلی ایجاد میکنه؟ اگه پریود بشم باقی قرصهارو چطور مصرف کنم؟

    1. سلام این دردها طبیعی است وجای نگرانی ندارد مصرف قرص را ادامه دهید.

  211. سلام ببخشید من مجرد هستم و بیست و سه سالمه نزدیک به یک سال است که یک کیست ساده در تخمدان چپم به اندازه ۳۴mmدارم دکتر مارولین برام نوشت که کیستم هیچ تغییری نکرد سری بعد برام ال دی نوشت سونو دادم بزرگ تر شده سایزش شده ۳۶mmخیلی می ترسم این خطر ناکه ممکنه که کارم به جراحی بکشه یا نه با دارو رفع میشه ممکنه باعث نازایی بشه خواهش میکنم جواب بدید به خدا خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود ونیازی به جراحی نیست .

  212. سلام خانم دکتر خدا خیرتون بده و ممنون از سایت خوبتون.ببخشید میشه بگید چرا کیستم با خوردن ال دی۲mm بزرگتر شده و با چه دارویی بر طرف میشه درد های شدیدی به مدت چند ثانیه تحمل میکنم مثل تیر کشیدن ناحیه واژن من ساکن کرمانشاه هستم متاسفانه اکثر دکتر ها الان مسافرت هستند .

    1. سلام نگران نباشید می توانید از قرص دیان یا سیپروترون کامپاند استفاده کنید.

  213. سلام خسته نباشین
    من کیست تخمدان سمت چپ دارم ۶۴mmدو بسته قرص استفاده کردم الان بسته سوم دزوسیپتو رو تازه ۴ تا هست شروع کردم از شروعش درد دارم دردش خیلی نیست ولی هست این چند روز میخواستم بدونم چرا درد دارم قبلا نداشتم اوایل داشتم بسته اول و اوایل بسته دوم نباید الان کمتر میشد خیلی نگرانم علت این دردا چیه که بعضی وقتی خوبه بعضی وقتا دارم
    ۲۱سالمه و مجردم
    مرسی بابت سایت خوبتون

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو کیست تخمدان شما کوچک می شود واین دردها طبیعی است.

  214. همسر من قرص ال ادی مصرف میکنه ایا این قرص یاعث کاهش میل جنسی و کم حوصلگی بشه؟؟

    1. بله قرص های جلوگیری روی میل جنسی و خلق و خو تاثیر می گذارند .

  215. با سلام. یه سوالی داشتم از شما، چون من کیست تخمدان دارم و قرص ال دی مصرف میکنم به تجویز پزشک، ولی الان ۶ روز از تموم کردن ورق اول قرص میگذره و من هنوز پریود نشدم و باید از روز ۸ام ورق بعدی رو مصرف کنم میخواستم بپرسم چرا بعد از قطع قرص پریود نشدم؟ و اینکه باید ورق بعدی رو شروع کنم یا نه صبر کنم پریود بشم؟

    1. سلام باید صبر کنید پریود شده واز شب پنجم قاعدگی مجدد شروع به مصرف قرص ال دی کنید

  216. سلام خانم دکتر وقتتون به خیر ببخشید من ی کیست ۳۶mmدر تخمدان چپ دارم امروز صبح که بیدار شدم احساس سوزش خیلی شدید در حد سوختگی از داخل واژنم شروع می شد و به سمت تخمدان چپم کشیده میشد رو تا حدودا ۲۰تجربه کردم و همچنین احساس حالت تهو شدید بدون خون ریزی ممکن است کیستم ترکیده باشه ؟حالت تهوع هم الان شب شده ولی ادامه داره همیشه ترکیدن کیست با خون ریزی هستش ؟من مجرد هستم شنیدم برای رفع عفونت می توان در آب ولرم و جوش شیرین نشست آیا برای من که دخترم زیانی نداردو باعث آسیب نمیشود ؟خیلی ممنون

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  217. سلام خانم دکتر توروخدا کمکم کنید.من از یه روستا دورافتاده هستم وضع مالیم بده برم دکتر.میخوام بارداربشم.پریودمنظمی داشتم سه ماه پیش عقب زدم رفتم سونو گفت کیست داری فقط قرص متفورمین داد.دوتا آمپول پروژسترون دادتا پریود شدم..استفاده کردم دوباره این ماه عقب زدم.چهارده روزه.دوباره آمپول بزنم بنظرتون؟چکارکنم باردار بشم؟چی بخورم؟

    1. سلام اول برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید ممکن است باردار باشید .

  218. سلام ببخشید من یه کیست ۸سانتی در۶ سانتی دارم دکتر دودوره قرص نوشته باقرص خوب میشم یا باید عمل کنم ۲۰ سالمه و مجردم

    1. سلام بله باید طبق دستور پزشک معالج خود از دارو استفاده کنید بعد مجدد سونوگرافی انجام بدهید .

  219. سلام ببخشید من یه کیست ۸سانتی در۶ سانتی دارم دکتر دودوره قرص نوشته باقرص خوب میشم یا باید عمل کنم ۲۰ سالمه و مجردم

  220. سلام ببخشید من یه کیست ۸سانتی در۶ سانتی دارم دکتر دودوره قرص نوشته باقرص خوب میشم یا باید عمل کنم ۲۰ سالمه و مجردم

  221. با سلام و خسته نباشید
    من ۲۵ سالمه و متاهل
    پریودم نامنظمه و هر بار شکم درد شدید دارم این ماه قرص ال دی مصرف کردم و بعد ۹ روز یه اتفاقی افتاد که نتونستم مصرف کنم دو روز بعدش پرود شدم کیست اومده بود ولی بزرگ بود فقط همون روز خون کمی اومد و تموم شد و درد هم اصلا نداشتم امروز ۵مین روز هست میخوام بدونم میتونم ال دی استفاده کنم تا اگه کیستی داشته باشم از بین بره؟

    1. سلام بله زیر نظر پزشک می توانید از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص ال دی کنید.

  222. با سلام و خسته نباشید
    من ۲۵ سالمه و متاهل
    پریودم نامنظمه و هر بار شکم درد شدید دارم این ماه قرص ال دی مصرف کردم و بعد ۹ روز یه اتفاقی افتاد که نتونستم مصرف کنم دو روز بعدش پرود شدم کیست اومده بود ولی بزرگ بود فقط همون روز خون کمی اومد و تموم شد و درد هم اصلا نداشتم امروز ۵مین روز هست میخوام بدونم میتونم ال دی استفاده کنم تا اگه کیستی داشته باشم از بین بره؟

  223. باسلام وخسته نباشید من سنوگرافی انجام دادم بااحتمال زیاد کیست اندومتریوما وبا احتمال کم کیست هموراژیک تشخیص داده که حاوی مایع غلیظ می باشد واندازه ی ان ۳۵/۲۴mm است وبدون بخش solidوseptation می باشد نظر دکترم بر ۲ماه قرص ال دی بود که اگر برطرف نشه نیاز به جراحی دارم خیلی نگرانم می توانید راهنماییم کنید که چه پیش خواهد امد ؟
    ۲۷ سالمه ۴ ساله ازدواج کردم بچه هم ندارم.

    1. سلام نگران نباشید با مصرف قرص ال دی کیست شما برطرف می شود بعد از دوماه بهتر است برای بارداری اقدام کنید ‌.

  224. سلام خسته نباشید.من تخمدان پلی حیستیک دارم و دکتر برام برای ۴ دوره قرص ال دی نوشته اولین ورقش فردا تموم میشه ولی من هنوز پریود نشدم.ایا مصرف ورق دیگه ال ای دی بعد ۷ روز ادامه بدم یا صبر کنم پریود شم بعد روز۵ پریود مصرف کنم؟
    کلا قرص ال دی به پریود شدن ربط داره یا باید بدون وقفه مصرف شه؟
    ممنون???

    1. سلام بعد از قطع قرص شما پریود می شوید بعد از ۷ روز فاصله از روز هشتم شروع به مصرف بسته دوم می کنید .

  225. سلام.کیست تخمدان
    من بیست سالمه و مجردم.سونو دادم و دکتر گفت دو تا کیست ۳۱و۳۶م.م دارم.به دکتر مراجعه کردم و ال دی و متفورمین دادن که از شب پنجم پریودم مصرف کنم دقیقا از پنجم فروردین.الان چندروزه دل درد خیلی زیادی دارم و لکه بینی قهوه ای.انگار که دارم پریود میشم.چهار شب مونده تا بسته قرص تموم بشه و هفت روز استراحت بدم و دوباره شروع کنم.منتها سوالم اینه که اگه من تا قبل از تموم شدن بسته اول پریود بشم باید خوردن قرصو کنار بزارم؟یا اینکه اگه تا اتمام قرص پریود نشدم ولی بین این هفت روز استراحتم یا همزمان با شروع بسته دوم پریود بشم تکلیف من چیه؟باید به جز اون هفت روز بازم صبر کنم تا پریودم تموم بشه؟

    1. سلام اگر لکه بینی دارید مصرف قرص را قطع کنید تا به خون ریزی بیافتید بعد ۷ روز فاصله گذاشته و بسته دوم را شروع با مصرف کنید .

  226. سلام وقت بخیر.من ۲۷سالمه وبعداز ۲بار سونا متوجه پلی کیستیک شدم پیش دکتر رفتمو گفت دخترید هیچ دارویی برای من تجویز نکرد .برای رفع کیست هابه نظرتون خودم ال دی مصرف کنم دچار مشکل میشم؟

  227. سلام و وقت بخیر
    من۲۸ سالمه و قصد دارم ماه دیگه باردار بشم. من کم کاری تیرویید دارم و چهارساله هر روز قرص میخورم. تا الان جلوگیریم با پوشش بهداشتی بوده (۳ سال). امروز رفتم دکتر چک اپ کامل و سونوگرافی هم گفتم بنویسن. جواب آزمایش هفته بعد میاد اما چیزی که نگرانم کرده جواب سونوگرافی بود: کیست تخمدان چپ فاقد اکوی داخلی به فطر ۲۰ م م رویت شد. cul de sac خلفی مایع است.
    به نظرتون من میتونم زود باردار بشم یا باید چندماهی در مان بشم. میشه راهنمایی کنید به جای ال دی چی میتونم مصرف کنم و آیا تغذیه هم میتونه کمکم کنه. ممنونم

    1. سلام نیازی به مصرف قرص ال دی نیست بهتر است سریعتر برای بارداری اقدام کنید.

  228. سلام خانم مشاور عزیز من ۲۲سالمه که ۱۷سالگی بارداری دوقلو داشتم ک یکی از قلها رشد نکرده بود ۵۰۰گرم بود فوت کرد.ویکی دیگه کم شنواست الان ۴سالشه.ویک سقط داشتم .ویک بارداری مول ک کورتاژ شدم .الان یک سال و۲ماهه جلو گیری دارم.سونو دادم کیست پاراورین دارم و چند کیست دیگه در دو تخم دان.وقصد بارداری دارم ولی جلو گیریهام ول نکردم طبیعی جلوگیری دارم.هیچ دارویی مصرف نکردم .میخواستم بدونم اقدام ب بارداری کنم .یا باید کیستهادرمان بشن بعد اقدام کنم.وایا امکان داره بچه بعدیم هم ناشنوا بشه.

    1. سلام شما به سایز کیست تخمدان خود اشاره ای نکرده اید اگر سایز کیست شما کوچک است می توانید برای بارداری اقدام کنید .

  229. سلام وقته باارزشتون بخیر،من کیست تخمدان دارم ویه ماه پیش رفتم دکترودکتردوبسته قرص ال دی بمن داد،من الان سه شبه بسته ی اول قرص راتموم کردم،میشه بین دوبسته قرص ال دییعنی تاوقتی ک پاکم وهنوزپریودنشدم تابسته ی دوم روشروکنم برایه بچه دارشدن اقدام کنم وممکنه تواین مدت نطفه بسته بشه ومن حامله بشم؟؟بعدببخشیدایرادی نداره اینکاربنظرتون؟؟

    1. سلام در فاصله ۷ روزه بین مصرف قرص جلوگیری احتمال بارداری وجود ندارد.

  230. سلام من به پزشک مراجعه کردم وگفت که کیست داری ولی اونقدر بزرگ نیس وبا قرص درمان میشه…قاعدگی هام منظم بوده تا الان برای همین از قرص ها استفاده نکردم ولی چند وقته دردای خفیفی سمت چپ که کیست داره حس می کنم…. اگه به حال خودش رها کنم بدترمیشه یا خودش خوب میشه؟؟

    1. سلام باید تحت نظر پزشک معالج خود دارو مصرف کنید.

  231. سلام من به پزشک مراجعه کردم وگفت که کیست داری ولی اونقدر بزرگ نیس وبا قرص درمان میشه…قاعدگی هام منظم بوده تا الان برای همین از قرص ها استفاده نکردم ولی چند وقته دردای خفیفی سمت چپ که کیست داره حس می کنم…. اگه به حال خودش رها کنم بدترمیشه یا خودش خوب میشه؟؟

  232. سلام و خسته نباشید
    میخواستم بپرسم آیا قرصی هست که تخمدان پلی کیستیک رو درمان کند و در عین حال باعث جلوگیری از باروری نشود.
    منظورم قرص های محرک برای تخمک گذاری نیست. منظورم اینه که باعث جلوگیری نشود و پریود را منظم کند و کیست ها را از بین ببرد.

    1. سلام بله وجود دارد.

  233. سلام . خسته نباشید. من ۳۱ سال دارم و ۴ ساله ازدواج کردم. جلوگیری طبیعی داشتم دو سال اخر. از ۶ ماه پیش اقدام کردیم برای بارداری همه ارمایشات خودم و همسرم نرمال بود. دکتر برای تقویت تخمک قرص اووبوست تجویز کرد بعد از دوماه مصرف که پریودم نا منطم شد رفتم سونو فهمیدم یه کیست ۳ سانتی در تخمدان چپ و ۵۴ سانتی در سمت راست دارم. برام دو دوره قرص ال دی تجویز شد. برای بارداری اینده مشکلی ایجاد نمی کنه؟ می تونم همراه قرص عرق رازیانه هم بخورم؟ ورزش کردن برام خوبه؟

  234. باسلام.‌ من ۳۰ ساله و مجرد هستم.‌ متاسفانه در ماه اردیبهشت سه بار پریود شدم. الان یک کیست ۵ سانتی در تخمدانم دارم. و عدد ازمایش
    ca-125 برای من ۴۳ هست و ستاره دارهست.
    الان پنج روز هست قرص دزدسپتیو مصرف میکنم اما هنوز خون ربزی دارم. میخواستم بپرسم چرا خونریزی قطع نمیشه؟ این مساله باعث بالاتر رفتن عدد ازمایشم میشه؟
    درواقع اصلا نباید حرکت کنم یه کم فعالیت کوچیک میکنم، خونریزی دارم. خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام نگران نباشید مصرف قرص دزوسپتیو را باید ادامه دهید.

  235. سلام من کیست تخمدان دارم ۶میله بهم گفتن باید ۳ماه ldبخورم ولی بهم نمیسازه حالت تهوع شدید و روی اعصاب و روانم اثر میزاره آیا قرص یا داروی دیگه ای وجود داره

  236. سلام خانم دکترمن سوالی داشتم ۱۷سالمه ۱ساله ازدواج کردم فقط پیشگیری طبیعی داشتم الان یک ماهه دوبارپریود شدم اول لکه بینی داشتم بعدپریودمیشدم الان دوباره فقط لکه بینی دارم تستم دادم باردارم نیستم ایااحتمال کیست وجودداره میخواستم قرص ال دی استفاده کنم نظرشماچیه ؟

  237. سلام خسته نباشید ..من ۱۹سالمه و پلی کیستیک دارم حدودا ۲سال قبل ب تجویز دکتر قرص ال دی مصرف کردم ک تا زمان استفاده از این قرص پریودم منظم بود و بلافاصله بعداز قطعش همچی بهم ریخت و من ماه ها پریود نمیشدم و باز خودسرانه مصرف ال دی رو شروع کردم ک ب معده م خیلی آسیب زد، باز سونو انجام دادم و پزشکم گفت هنوز کیستاهاتو داری و من آمپول زدم و ۲ ماه ی قرص ک اسمشو نمیدونم مصرف کردم ک بازم بعداز قطعش شدم مثله روز اول و الانم ۶/۷ ماه هست ک اصلا پریود نشدم،، از دکتر و قرص خوردن خسته شدم نمیدونم چیکار باید بکنم، فک میکنم آروم براثر همین کیستا میمیرم 😐 بنظرتون ورزش کردن جواب میده؟؟

    1. سلام اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید ورزش کردن موثر است می توانید از داروهای گیاهی قاعده آور استفاده کنید.

    2. منم دقيقا مشكل تورو دارم خسته شدم ديگه
      پريود نميشم بخوامم بشم بايد كلي قرص و امپول بزنم. فك كنم تا موقع ازدواجم اقيم شده باشم? به قول تو با همين كيستا ميميريم اخر:/

  238. سلام خسته نباشید من یه دختر۱۸ ساله هستم که همیشه پریودم نامنظم بود رفتم دکتر وسونو و بهم گفتن پلی کیستیک دارم و دوتابسته قرص ال دی بهم دادن که خوردم و الان دوره دوم عادت ماهیانه م شدم و میخام برم سونو مجددا ولی خیلی ترس دارم در ضمن من خیلی لاغرم و چربی خونمم بالاست وصورتمم پراز جوشه به خاطر کیست میخاستم بدونم ایا بیماریم قابل حله و در اینده برام مشکلی پیش نمیاد

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود.

  239. سلام من۱۸ سالمه و پلی کیستیک دارم رفتم دکتر دوتا بسته ال دی داد مصرف کردم وچند روز دیگه وقت سونو دارم من خیلی لاغرم ولی چربی خونم بالاس وکبدم چربه وصورتم پراز جوشه ودکترمیگه علتش هم کیسته میخاستم بدونم ایا مشکل من حل شدنیه من خیلی نگرانم دکتر

  240. سلام خسته نباشيد، من ١٨ سالمه و يع دوره ديدم پريوديم ٢ماه عقب افتاده به دكتر زنان مراجعه كردم. سونوگرافي كه دادم فهميدم پلي كيستيك(كيستاي ريز) دارم، الان ٢ ماهه از قرص ال دي استفاده ميكنم يعني يه ورقشو كامل استفاده كردم الان تو ورقه دومم. مشكلم اينجاست كه پريود نميشم الان دوماهه از قرص ال دي استفاده ميكنم ۴ تا امپولم زدم ولي بازم پريود نشدم خيلي نگرانم نميدونم ديگه بايد چيكار كنم خيلي ناراحتم.
    بعد اينكه من ورزش ميكنم باشگاه هم ميرم ضرري نداره؟
    وزنم ٥١ و قدم ١٦٠، آزمايش خونم دادم كلرسترولم ١٨٤ بود لاغرم هستم به نظرتون به خاطره كيستمه؟
    ممنون ميشم راهنماييم كنين خيلي ناراحتم و نگرانم❤️

    1. سلام تا ۱۴ روز بعد از تزریق آمپول پروژسترون زمان دارید تا پریود شوید.

  241. سلام من ۲۱ سالمه ۱ساله به تجویز دکترم چون pcod هستم متفورمین میخورم ولی دوباره که رفتم سونو گرافی گفت کیستایی که داری برطرف نشده وزنمم خیلی زیاد نیست دکترم گفت باید متفورمینو ادامه بدی ولی خب متفورمین تو این یه ساله ج نداده به نظرتون من چی کار کنم؟

    1. سلام نیازی به مصرف طولانی مدت قرص مت فورمین نیست در کسانی که تخمدان پلی کیستیک دارند ممکن است کیست ها کاملا از بین نروند اگر پریود منظمی دارید جای نگرانی وجود ندارد اما اگر پریود شما نامنظم است می توانید ۲ تا ۳ دوره از قرص های جلوگیری استفاده کنید .

  242. سلام من ۲۱ سالمه ۱ساله به تجویز دکترم چون pcod هستم متفورمین میخورم ولی دوباره که رفتم سونو گرافی گفت کیستایی که داری برطرف نشده وزنمم خیلی زیاد نیست دکترم گفت باید متفورمینو ادامه بدی ولی خب متفورمین تو این یه ساله ج نداده به نظرتون من چی کار کنم؟

  243. سلام،من ٢٠سالممه، بخاطر داشتن كيست خيلي ريز، دكتر بهم ٢ ورق قرص ضد بارداري داد، و گفت روز سوم پريودي مصرف كن ، اما من اونو از روز پنجم مصرف كردم، ايا ايرادي داره؟ قطع كنم و از ماه بعدي شروع كنم؟ يا اشكالي نداره؟
    سوال بعديم اينه كه الان اين قرص ضد باروري كه برايه درمان كيست استفاده ميكنم تو دوران مصرف قرصم اگه جلو گيري نكنم حامله ميشم يا نه؟يا اينكه چون واسه كيسته احتمال حاملگي وجود داره؟
    ممنونم

    1. سلام خیر ایرادی ندارد می توانید در یکی از پنج شب اول قاعدگی شروع به مصرف قرص جلوگیری کنید بنابراین شما درست از قرص استفاده کرده اید.

  244. خسته نباشيد
    ايا ورزش كردن و باشگاه رفتن براي كسي كه مبتلا به پلي كيستيك هست ضرري داره؟

    1. خیر ورزش کردن در کسانی که تخمدان پلی کیستیک دارند منعی ندارد.

  245. سلام خسته نباشید, من۲۳ سالمه و تقریبا ۴ سال ازدواج کردم و طی ای سال ها پریودیم همیشه مرتب بود فقط گاهی در ماه ۲ بار پریود میشدم , اما الان ۲ ماهه که زیردلم درد میکنه و پریودیم اصلا رو نظم نیست به نظرتون با مصرف قرص اوسپت ال دی مشکلم حل میشه؟ فعلا هم قصد بارداری ندارم , مشکلی که پیش نمیاد برای باردارشدنم؟؟!

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است جلوگیری طولانی مدت نداشته باشید .

  246. عزیزم من تو این ۴ سال ازدواجم فقط با کاندوم جلوگیری کردم و گاهی هم طبیعی جلوگیری کردم , ایا بازم خطری منو تهدید میکنه یا نه؟..!
    واقعا ممنونم که با جواب دادنتون بهم کمک میکنین..

    1. بهتر است طولانی مدت جلوگیری نداشته باشید.

  247. سلام خسته نباشید من یکسال تمام هست مرتب تخمدان چپ کیست ۳۳میلی میزنمواینکه تخمدان راست ورحمم وهمه چی اکی هست حتی هورمون های من.دیگه خسته شدم ازبس که ال دی دوره تمام کردم ودوباره کیست زدم.توروخدا یکی بگه مشکل من چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام اگر قصد بارداری دارید بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید.

  248. سلام ۲۹سالمه قصدبارداری دارم کیست باجدارضخیم وسپتای داخلی دارم دکتر قرص یاسمین خارجی تجویز کرده ۲سال هست میخام باردار بشم ولی هردفعه کیست دارم به نظرشما چکار کنم؟

    1. سلام با توجه به اینکه قصد بارداری دارید استفاده از قرص جلوگیری توصیه نمی شود باید به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید .

  249. سلام خسته نباشین من کیست تخمدان سمت چپ دارم دکتر بهم قرص ویزان دادن دو دوره استفاده کردم الان دوره سوم هست بعضی وقت ها درد کمی دارم گفتن عب نداره ولی چند روزه درد پهلو دارم نگرانم چه کار باید بکنم ؟

    1. سلام طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد.

  250. سلام خسته نباشین من کیست تخمدان سمت چپ دارم دو دوره ویزان خودم الان بسته سومم گاهی درد زیر دل دارم ولی الان دو روزه پهلوم درد میکنه نه مدام چه کار باید بکنم ؟

  251. سلام.وقت بخیر.خانم دکتر من ۲۸ سالمه و ۳ ساله ازدواج کردم.الان قصد بارداری دارم.چون پریودهام نامنظم بود بعد از سونو متوجه شدم که ی کیست۶ میلی توی تخمدان چپم دارم.ضخامت آندومتر من هم ۱۲ میلی بود.البته زمانی که سونو دادم تقریبا ۵۰ روز از دوره قبلی پریودم میگذشت.مشکل خاصیه آیا؟

    1. سلام خیر نگران نباشید باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید تا مشکل شما برطرف شود.

  252. سلام خوبین خدا خیرتون بده ک جواب مردم نگرانو میدین وکمکشون میکنیدمن پارسال فهمیدم کیست تخمدان و عفونت ادراری دارم دو بسته قرص ال دی داد گفت تموم شدن بیا ببینم در چ وضعی هستی بخاطر یه سری مشکل نتونستم برم بیخیالش شدم تا اینکه ازدواج کردم نه ماه بدون جلوگیری اقدام ب بارداری کردم نتیجه نگرفتم رفتم دکتر زنان گفت کیست اندومتریوما۵۸ م م ک مطرح کننده اندومتریوزه و عفونت ادراری با لحن خیلی بدی گفت باردار نمیشی توروخدا کمکم کنین من باردار میشم؟؟؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید بهتر است به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  253. سلام خسته نباشيد من پارسال كيست داشتم باقرص خوردن ب مدت سه ماه رفع شد اما الان دوباره زيردلم دردميكنه ولگنم همينطور اياامكانش هست دوباره كيست گرفته باشم

    1. سلام می توانید برای اطمینان سونوگرافی انجام بدهید.

  254. سلام. .من بعد از تشخیص پزشک مشخص شد که کیست دارم . دکتر برام یه بسته قرص ld نوشت و گفت سه ماه پشت سرهم استفاده کنم طوریکه یک بسته تموم شد بسته ی بعدی رو شروع کنم و مابینش پریود نشم .دو بسته رو تموم کردم ولی الآن نگرانم که نکنه برام بد باشه و برای بچه دار شدنم مشکلی پیش بیاد. من ۳۰ سالمه وقصد حامله شدن داشتم که دکتر گفت اول باید کیستت درمان بشه.

    1. سلام نگران نباشید بهتر است در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  255. سلام، ميخواستم بدونم براي سندرم پلي كيستيك جراحي گزينه ايي هست كه كاملا خوب شه؟
    ايا زايمان كردن به كاهش كيست پلي كيستيك كمك ميكنه؟
    قرص كه تا الان برام تاثيري نداشته…
    شما براي كم شدن اين كيست ها چي پيشنهاد ميكنيد؟

    1. سلام اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید وبرای بارداری اقدام کنید.

  256. سلام، من به تجویز پزشک تقریبا نزدیک به یکسال میشه که از قرص ال دی استفاده میکنم بخاطر کیست و لازم بذکرِ که تو این یکسال، استفاده از ال دی به صورت مداوم نبوده هر بار مثلا ۳ الی ۴ ورق تجویز میکنه. ولی بعد از تموم شدن اون چندتا ورق قرص دیگه پریود نمیشم، الان یک هفته از روزیکه باید پریود میشدم و نشدم میگذره و فقط تو این مدت خیلی کم ترشحات بسیار چسبناک با کمی خون هست، الان دوباره باید به دکتر مراجعه کنم؟ راه حل دیگه ای هم هست؟ چون فقط این روال ادامه داره و بعد از تموم شدن قرصها دیگه پریود نمیشم

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  257. خسته نباشيد،
    معمولا پلي كيستيك درمانش با ال دي چقدر طول ميكشه؟

    1. من شرح حال کاملی از شما ندارم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  258. سلام من ۱۷ روزه عمل لاپاراتومی انجام دادم دو تا کیست بزرگ تخمدان داشتم . دکتر برام ال دی تجویز کرده ولی طریقه ی مصرفشو یادم رفته فقط یادمه که گفت تا ۶ ماه نباید پریود شی ‌میشه راهنمایی کنید چجوری بخورم که تا ۶ ماه پریود نشم ؟؟؟ خواهش میکنم شرایط مراجعه به پزشکو ندارم بخدا…

    1. سلام باید بین مصرف قرص فاصله نگذارید البته ۶ ماه زیاد است بهتر است بعد از ۲ تا ۳ ماه مجدد به پزشک مراجعه نمایید.

  259. سلام
    اين شماره بالاي سايتتون مثله اينكه اشتباهه من چند بار سعي در تماس داشتم كه ميگن شماره اشتباهه
    ميشه يه شماره درست بهم بدين براي طرح سوالم؟

    1. سلام خیر اشتباه نیست با تلفن ثابت بدون کد با شماره ۶۲ ۱۹ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید.

  260. سلام.دوستان دکترمعصومه یونسی کسی میشناسه؟اگرمیشناسید میخوام پیشش ای وی اف کنم ایا دکترخوبی هست

  261. سلام.دوستان دکترمعصومه یونسی کسی میشناسه؟اگرمیشناسید میخوام پیشش ای وی اف کنم ایا دکترخوبی هست

  262. دوستان واقعا کسی اطلاعات داره بگه نیاز دارم میخوام هزینه کنم نمیخوام برم دکتری که بی نتیجه باشه.

  263. ایا مصرف ویتاگنوس با پودراینوفولیک وقرص کیو۱۰ایجادمشکل میکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. بستگی به شرح حال و وضعیف شخص دارد که اگر با تجویز پزشک معالج باشد منعی ندارد.

  264. سلام خسته نباشید. من برای رفع کیست مراجعه کردم به دکتر و قرص یاز رو به من دادن که از روز ۳ پریودی شروع کردم به مصرف و دیشب آخرین عدد قرص رو مصرف کردم.از دیروز لکه های قهوه ای رنگ هر از گاهی میبینم الان نمیدونم دوباره مصرف دوره دوم قرص رو شروع کنم از امشب یا منتظر باشم بعد از اینکه پریود شدن؟واینکه اگه سونوبدم وکیست برطرف شده ادامه بدم قرص یا نه؟چون فقط یه دوره بهم دادن

  265. سلام خسته نباشید. من برای رفع کیست مراجعه کردم به دکتر و قرص یاز رو به من دادن که از روز ۳ پریودی شروع کردم به مصرف و دیشب آخرین عدد قرص رو مصرف کردم.از دیروز لکه های قهوه ای رنگ هر از گاهی میبینم الان نمیدونم دوباره مصرف دوره دوم قرص رو شروع کنم از امشب یا منتظر باشم بعد از اینکه پریود م؟واینکه اگه سونودادم کیست رفع شده بود ادامه بدم یا نه؟درحال حاضرفقط یه بسته برای کیست سه سانت دادن بنظرتون برطرف میشه با یه دوره

    1. سلام بله یک دوره دارو کافی است .

  266. با سلام، من ۲۰ سالمه و کیست(پلی کیستیک) دارم. حدود ۱ سالی میشه که از قرص ال دی استفاده میکنم به تجویز پزشک ولی هر بار بعد قطع مصرف پریودم منظم نمیشه این بار بعد قطع مصرف قرار بود ۱تا۸ این ماه پریود بشم ولی فقط لکه بینی داشتم ۱ هفته صبر کردم و بعد روز ۱۷یا۱۸ اُم پریود شدم(تو این مدت لکه بینی داشتم) ولی الان هم پریودم طول کشیده نسبت به دفعه های قبل، از یه دکتر دیگه پرسیدم گفتن در زمان دفع کیست از این اتفاق ها میفته، میخواستم از شما هم بپرسم آیا این لکه بینی ها طبیعیه یا نه باید به دکتر مراجعه کنم؟
    ممنون از وقت و جوابتون

    1. سلام بهتر است صبر کنید اگر ماه بعدی نیز این مسئله تکرار شد آن وقت به پزشک مراجعه نمایید.

  267. سلام.کیست سه سانت ساده دارم یک دوره یاز دادن که از۵ پری استفاده میکنم ایا همزمان میتونم ویتاگنوس هم مصرف کنم ؟یا اینکه این دو اثرات متفاوت دارند؟ا

  268. سلام.کیست سه سانت ساده دارم یک دوره یاز دادن که از۵ پری استفاده میکنم ایا همزمان میتونم ویتاگنوس هم مصرف کنم ؟یا اینکه این دو اثرات متفاوت دارند؟ا

    1. سلام بهتر است طبق دستور پزشک معالج خود از قرص یاز استفاده کنید. استفاده همزمان از قرصهای گیاهی و شیمیایی توصیه نمی شود.

  269. سلام و خسته نباشید. من یک کانون کیستیک به قطر ۳۲mm در تخمدان چپ حاوی اکوی اینترنال قابل توجه مطرح کننده کیست کمپلیکه و با احتمال کمتر اندومتریوما هستم علاوه بر آن در مجاورت فوقانی تخمدان چپ یک کانون کیستیک نسبتاً طولی و اکوفری به ابعاد ۱۵*۲۶ mm به نفع پارااوراین یا احتمال کمتر هیدروسالپنکس هستم. سه ماه پیش به پزشک متخصص زنان مراجعه کردم به من سه بسته قرص ld دادن که سه ماه پشت سرهم مصرف کنم بدون اینکه مابینش پریود بشم بعد از مصرف این قرص‌ها و پریود شدنم به سونوگرافی مراجعه کردم اندازه ی کیست به اندازه ۲ mm کاهش پیدا کرده . من ۳۰ سال سن دارم و برای اولین بار قصد حامله شدن را دارم. آیا با وجود این کیست‌ها میتوانم باردار شوم؟ آیا این کیست ها برای جنین مشکلی بوجود می آورد؟ آیا این کیست ها با حامله شدن از بین نمی رود؟
    خیلی خیلی نگرانم ضمن اینکه سنم هم بالا می رود و میترسم باردار نشوم. ممنون میشم راهنماییم کنید.
    آیا باز هم قرص مصرف کنم یا باید لاپاراسکوپی شوم؟ ممنونم از وقتی که می‌گذارید.

    1. سلام نگران نباشید سایز کیست تخمدان شما کوچک است بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی این کیست ها از بین می روند .

  270. ببخشید یادم رفت بگم بعد از سه ماه که پریود شدم دردهای شکمی خیلی دردناکی دارم طوری که دردش از پهلوی چپ شروع میشه و تا قسمت معده تیر می‌کشه طوریکه خمیده راه میرم و هنگام دفع مزاج خیلی درد میکشم .بخاطر همین دردهای شدید به پزشک مراجعه کردم برام سونوگرافی اورژانسی نوشتن که جواب سونو هم همینی بود که در پیام قبلی گفتم فقط ۲mm کوچیکه شده بود.ممنون

  271. سلام دکتر خسته نباشیدد من یه ماه بعداز عروسیم‌ درد خیلی بدی سمت کلیه ها داشتم که رفتم سنو و گفتن مه کیست به قطر ۷ سانتی دارم رفتم پیشه ماما بهم قرص yaz داد و گفت بعد از ۳ ماه بیا هنوز ۱۲ روز مونده از قرصم ایا این قرص باعث ناباروریم میشه اخه من قصد دارم حامله بشم ولی بعضی وقتا هنوز درد میگیره کیستم چیکار باید بکنیم خیلی میترسم حامله نشم

    1. سلام نگران نباشید خیر این قرص باعث نازایی نمی شود بلکه باعث از بین رفتن کیست تخمدان شما می شود بعد از اتمام بسته قرص می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  272. سلام ببخشید من چند ماه پیش کیست تخمدان اندومتریوز سمت چپ داشتم ۷ سانتی متر بعد از چند ماه مصرف قرص ویزان کیستم کوچیک شده ۵ شده و دکترم دزوسپتیو دادن ولی اول که ازمایش داده بودم همه موارد خوب بود فقط ca125 بالا بود یه کمی الان که سونو دادم دکترم‌هم‌از روند کوچک شدن کیست راضیه ازمایشو دادم‌‌ فقط مورد ca125 بیشتر شده ولی کیست در سونو خیلی بهتر شده
    میگن دلیلش همون‌ اندومتریوز هست مجردم ۲۰ ساله لطفا میشه بگید چه کار کنم عدد اون پایین بیاد یا چرا بالا رفته

    1. سلام نگران نباشید به تدریج این مارکر ها کاهش پیدا می کنند بهتر است مجدد یک ماه دیگر آزمایش انجام بدهید تا بتوان نظر قطعی را داد.

  273. خسته نباشيد
    من ١٨ سالمه و pco دارم كه به تجويز دكترم تا الان بسته ي ٦ اُم يا ٧امِ كه ال دي ميخورم
    عوارضِ خاصي تا الان برام نداشت فقط تو اين چند ماه حس ميكنم شكم اوردم نميدونم دليلش چيه خودم لاغرم ولي از موقعي كه شروع كردم به خوردن اين ال ديا حس ميكنم وزنم بيشتر شده ورزشم ميكنم ولي بازم اين قرصا تاثير ميزارن بازم
    به نظرتون خوردنشو قطع كنم به حالت اوليه بر ميگردم؟ قرص جايگزين براي پلي كسيتيك هست؟
    حتي نميدونم كيستاي ريزم بهتر شدن يا نه چون فايده ايي نداره بازم بري سونو كه تعدادشو واست نميشمارن كه بازم ميگن pco داري نميدونم چجوري بفهمم بهتر شده يا نه
    خانم دكتر خيلي لطف ميكنين به سوالاتم جواب بدين نگرانم

    1. با توجه به اینکه ۶ تا ۷ ماه از قرص ال دی استفاده کرده اید می توانید مصرف قرص را قطع نمایید ورزش کردن و کاهش چربی شکمی در روند درمان موثر است .

  274. با سلام و خسته نباشین
    من ۱۸ سال دارم و به تازگی برای چکاب به سونوگرافی مراجعه و متوجه شدم که دوباره به کیست تخمدان دچار شدم پزشکم برای من تجویز داروی یاسمین کرد و من دوماه استفاده کردم ولی هنوز متاسفانه سایز کیستم هیچ تغیری نکرده و همان ۵۶*۵۱ میلی هست الان من باید چیکار کنم مصرف قرص رو ادامه بدم جواب دریافت میکنم؟

    1. سلام بهتر است برای ماه سوم تحت نظر پزشک از داروی دیگری استفاده کنید.

  275. سلام خانم دکتر خسته نباشید.۲۰ سالمه و مجرد هستم. من کیست پلی کیستیک داشتم و پریودهام نامنظم بودن، تقریبا به مدت ۲ سال زیر نظر پزشک بودم و الان ۴ماهه که منظم پریود میشم بدون مصرف قرص، ولی الان یک دوره هست که در زمان پریود در قسمت لگنم درد احساس میکنم به نظرتون کیستم ترکیده؟ و اگه کیست بترکه خوبه یا بد؟

    1. سلام خیر ربطی به ترکیدن کیست ندارد درد در زمان پریود طبیعی است .

  276. سلام. قبلاً براتون پیام گذاشتم و مشکلم رو گفتم که یک کیست ۳۲ mm در تخمدان چپ داشتم بعد از سه دوره مصرف ال دی زیر نظر پزشک فقط ۲ mm سایز کیست کم شده بود .سه ماه هم هست که اقدام به بارداری کردم اما باردار نشدم. خیلی نگران هستم که نکنه باردار نشم .من ۳۰ سالمه و برای اولین بار اقدام به بارداری کردم. پیام قبلیمو اوایل برج ۵ براتون فرستادم. توی اون پیام بهم گفتین اقدام به بارداری کن. به نظرتون باید چیکار کنم؟ دوباره به پزشک مراجعه کنم یا یه ماه دیگه هم صبر کنم؟ ممنون از وقتی که میزارید خدا خیرتون بدهد.

    1. سلام اگر تا ماه آینده باردار نشدید به پزشک مراجعه نمایید.

  277. سلام. ببخشید من پریودهای منظمی دارم و درد هم ندارم ولی ماه پیش که برای اقدام به بارداری (بعد از ۶ ماه از سقط به دلیل تشکیل نشدن قلب) به دکتر مراجعه کردم سونونوشتن تو سونو نوشته یک کیست هموراژیک به قطر ۲۰ میلی متر در تخمدان چپ و دارای چند سپتوم ضخیم می باشد. ۷ رور رژیم خام گیاهخواری گرفتم و به مدت ۲۰ روز عرق رازیانه مصرف کردم. به نظر شما دوباره سونو بدم در صورتی که رفع نشده بود قرص مصرف کنم؟

    1. سلام بهتر است مجدد سونوگرافی انجام بدهید و تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  278. سلام وخسته نباشد اگه قرص ها جلوگیری که برای کیست استفاده میشه از روز ۷ استفاده بشه مشکل پیش میاد؟؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد .

  279. خسته نباشيد،
    من پلي كسيتيك دارم و حدود ٦ ماه ال دي مصرف كردم الان ٢ ماهِ كه قرص رو كنار گذاشتم و با جوشونده رازيانه پريودهاي منظمي دارم
    بنظرتون ديگه قرص نخورم با توجه به اينكه با اين روش پريودهام منظمه؟ ١٨ سالمه و ٥٢ وزنمه

    1. سلام با توجه به اینکه پریود منظمی دارید خیر نیازی به مصرف قرص ندارید .

  280. سلام، كيست pco از كجا ميشه فهميد كه بهتر شده؟ چون تو سونو كه واست كيست ريزا رو كه نميشمارن هردفعه فقط ميزنه پلي كيستيك داري
    ممنون ميشم ج بدين

    1. سلام اگر پریود شما منظم شده باشد نشانه بهبود است.

  281. سلام..خسته نباشید..من مجرد و ۲۹سالمه..و ۹ساله که کیست پلی‌کستیت دارم..وه یه دوره اول تحت درمان بودم…و بعد از اون موقع یه ماهه‌ای هست که دوباره رفتم دکتر…من خیلی پریودی‌هام نامنظم بودش…حتی یه دوره ۸ماه پریود نشدم…الان دکتر زنان بهم آمپول پروژسترون..قرص ال دی و قرص ویتامین D نوشته..و بهم گفت از روز سوم قاعده‌گی شروع به مصرف قرصا بکنم..و بهم گفت تا سه ماه استفاده کنم…
    ولی من بعد خوردن قرصا..خونریزیم بند نیومده و تا الان که یک و نیم ماه دارم استفاده میکنم همچنان خونریزی دارم…
    میخام بدونم این خونریزی مشکلی که نداره؟؟؟
    و من اینکه روند درمانم خوبه یا نه؟؟؟

    1. سلام داشتن خون ریزی به مدت طولانی به این شکل غیر طبیعی است .

  282. ميخواستم بدونم سندروم پلي كيستيك با زايمان از بين ميره؟

    1. بعد از زایمان به علت فعال بودن رحم و تخمدان ها این مسئله بهبود می یابد اما احتمال عود آن در آینده وجود دارد.

  283. با سلام.من دور ماه پریود نشدم آیا میتونم قرص اچ دی با مدروکسی ب مدت یک ماه مصرف کنم و پریود شوم.علایم پریودی دارم ولی نمیشوم

  284. باسلام.
    من ۲۵ سالمه و مجردم. ۲ سال پیش به دلیل لکه بینی به دکتر مراجعه کردم و کیستی به ابعاد ۴۱*۳۲ میلی‌متر تشخیص داده شد. پزشک برام قرص ال دی و دو تا قرص دیگه تجویز کرد همون ابتدا با مصرف قرص‌ها لکه بینی ‌ها قطع شد. دو ماه قرص ها رو مصرف کردم و تا الآن مشکلی نداشتم. الآن بعد از دو سال دوباره لکه می‌بینم. میخواستم ببینم دوباره با مصرف قرص ال دی مشکلم حل میشه؟

  285. سلام دکتر جان. آیا عرق رازیانه به تنهایی میتونه مشکل لکه بینی رو بر طرف کنه؟
    حدودا چه مدت طول میکشه اثر کنه؟

  286. من پلی کیستیک بودم از یه داروی گیاهی استفاده کردم مشکلم رفع شد. عصاره ساپوژکس اسمش بود. کمتر از ۱ ماه کیست حل میشه!

    1. منم مشكل پلي كيستيك دارم ميشه بگين اين دارو گياهيو از كجا و چه مقدار تهيه كردين؟ چجوري مصرف كردين؟

  287. سلام خسته نباشی من ۲۷mm کیست تخمدان دارم و پزشکم قرص ال دی تجویز کرده. در طول مصرف قرص ال دی نزدیکی داشتم و مایع منی همسرم داخل واژنم ریخته شد و بعدش دوتا قرص اچ دی خوردم و ۱۲ ساعت بعد دوباره دوتا اچ دی مصرف کردم. احتمال بارداریم هست؟
    و یه سوال دیگه ایا در طول مصرف ال دی کلا احتمال بارداری هست یا نه؟

    1. سلام با توجه به شرح حال شما نیازی به مصرف قرص اچ دی نبوده شما از قرص ال دی استفاده می کردید بهتر است بی جهت از این قرص های هورمونی استفاده نکنید .

  288. سلام خانم دکتر خسته‌نباشید من ۲۱ سالمه ،قبلا پریود هام خیلی نامنظم بود و تقریبا هر ۶ ماه یک بار پریود میشدم و مدتشم خیلی زیاد بود بعد که رفتم دکتر تنبلی تخمدان و کیست های ریز زیادی توی هر دو تخمدانم داشتم دکتر برام قرص متفورمین و دوفاستون از روز ۱۴ چرخه قاعدگی تجویز کرد الان دو ماه هستش که مصرف میکنم در این دو ماه پریود شدم ولی با ۵ ،۴روز تاخیر ؛؛این هفته دوباره سونو دادم بازم کیست هام رفع نشده بود واسه همین برام قرص ال دی نوشتن الان موندم چیکار کنم ؟؟اگه ال دی بخورم باید دوفاستون هم مصرف کنم یانه ؟اول ال دی با متفورمین بخورم کیست هام برطرف بشه و بعد از اون از دوفاستون و متفورمین استفاده کنم یا نه ؟ تازه خودمم سال بعد قصد بارداری دارم میشه راهنمایی کنید خیلی سردرگمم ممنون

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید بهتر است از قرص ال دی استفاده کنید نیازی به مصرف قرص متفورمین و دوفاستون ندارید.

  289. سلام اندومتریوز و مجرد هستم و قرص جلوگیری مصرف می کنم امروز متوجه شدم که قرص دیروز را مصرف نکردم یعنی یک روز را فراموش کردم باید چه کار کنم؟

    1. سلام قرص فراموش شده را به همراه قرص بعدی مصرف کنید.

  290. سلام .من ۲۳ سالمه و کیست اندومتریوما دارم دکترم تا یک سال بهم گفت این قرص رو بخورم غیر از یکسال ۶ ماه قرص ال دی هم بهم داده بود بدون اینک قطعش کنم و پریود بشم ..بهم گفت اگه خواستم ازدواج کنم و بچه دار شم قرص رو قطع کنم،تا بچه دارشم،برای اونموقعه ی من مشکلی تو بچه دارشدن ایجاد ک نمیکنه؟بعد الان بااینک قرص میخورم پریود شدم!دلیلش چی میتونه باشه؟؟اخه چندین ماه هم گذشته اما اینطور نشدم..

    1. سلام مصرف طولانی مدت قرص ال دی به این شکل توصیه نمی شود نمی توانید به مدت طولانی جلوی پریود فیزیولوژیک بدن خود را بگیرید اگر سایز کیست شما کوچک است جای نگرانی وجود ندارد.

  291. سلام
    ببخشید من۲۵سالمه و تقریبا۴ساله ازدواج کردم.پریودیام منظمه و ۲۸هرماه پریود میشم.ولی این ماه اواسطش یعنی۱۷ام خونریزی داشتم چند روز.سونو گرفتم که مشخص شد تخمدان سمت راستم کیستی ب قطر۳۲در۴۰میلی متر دیده میشه.دکتر برام سه بسته قرص مارلین تجویز کرده برای ۳ماه.قصد بارداری هم دارم.این قرصا مشکلی برا بارداریم ایجاد نمیکنه؟ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام با توجه به شرح حال شما مصرف یک دوره قرص مارولین کافی است.

  292. سلام.خسته نباشید.من قصد باراری داشتم.اما با مراجعه به دکتر و انجام سونوگرافی متوجه شدم یک کیست خیلی ریز دارم.دکتر با وجود اینکه میدونست قصد بارداری دارم برام قرص الی دی تجویز کرد.۲ دوره مصرف کردم و دوباره سونو انجام دادم و کیست رفع شد.الان میخوام اقدام به بارداری کنم ولی شنیدم بعد از مصرف قرص جلوگیری تا ۳ ماه تخمدان ها تنبل هستن و امکان بارداری خیلی کمه.آیا منظورشون مصرف مداوم و چند ساله این قرص بوده یا با همین ۲ بسته هم دچار تنبلی تخمدان و تاخیر در باروری میشیم؟

    1. سلام خیر همچین مطلبی از نظر علمی صحت ندارد می توانید برای بارداری اقدام کنید مشکلی ندارد.

  293. سلام از افغانستان من پریود نامنظم دارم و خیلی پریودم طولانی تقریبا ۷ روز یا ۸ روز است درد زیر شکم و کمر درد دارم خیلی کم انر‍ژی و خسته میشم عصبانی استم و ۸ ماه شده قصد بارداری دارم هیج باردار نمیشم چون سنوگرافی کردم و کیست تخمدان دارم به اندازه ۲ و ۳ سانتی متر در هر دو تخمدانم دارو ضد بارداری تجویز کرد لطفا مشوره بدهید. ممنون

    1. سلام باید در زمان تخمک گذاری خود سونوگرافی انجام بدهید تا علت مشکل شما بررسی شود ضمنا فقط یک ماه از قرص جلوگیری استفاده کنید.

  294. سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲۱ سالمه و ۴ماهه عروسی کردم و یک ماه پیش رفتم سونوگرافی دادم توتخمدان راستم ی کیست ۲۷میلی دارم ونوع کیستم کورپوس لوتئوم هس دکتر دوورق قرص روکین داد من ی ورقشو استفاده کردم و خوداین قرص هارو هم ازوقتی خوردم لکه قهوه ای رنگ میاره میخوام زودتربارداربشم میخواستم این دوره دیگه نخورم ایاباردارمیشم یانمیشم لطفا کمکم کنید

    1. سلام سایز کیست تخمدان شما کوچک است نیازی به مصرف بسته دوم ندارید می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  295. سلام خانم دکتر خسته نباشید.من ۲۳ سالمه از زمانی که به سن بلوغ رسیدم پریودم نامنظم بود پیش دکتر رفتم تخمدان پلی کیستیک تشخیص داد و متفورمین و قرص ld تجویز کرد ولی من قرص ld رو کامل نمیخورم یعنی هر ماه یک عدد از قرص میخورم بعد ۶ روز پریود میشم.ایا عوارضی نداره یا در آینده مشکلی برام ایجاد نمیشه؟؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  296. سلام من پریودم نا منظم هس ممکنه در ماه دوبار پریود شم الان ۱۲ روزه که پریودم سونو هم رفتم گفته کیست ریز داری دکترم رفتم نتیجه نگرفتم پلاکت خونم هم پایین هس به نظرتون من چه قرصی استفاده کنم تا پریودم منظم بشه قرص ال دی استفاده کنم خوبه؟ ممنون

  297. سلام خانم دکتر عزیز. خواهش میکنم به سوالم جواب بدین.من ۳۲ سالمه.حدود یکسال پیش سونو دادم.یک کانون کیستیک در تخمدان راست به ضخامت ۶۰ م م داشتم.دوماه ال دی خوردم.سایزش رسید به ۵۲ م م و یک کانون کیستیک در تخمدان چپم با ضخامت ۳۴ م م ایجاد شد.باز ال دی خوردم و بار سوم رفتم سونوی واژینال،یک فولیکول با ضخامت۱۰ م م توی تخمدان چپم دیده شد و اندومتر که قبلا ۸ م م بود،شد ۴ م م.و کیستامم اندازش کاهش کمی داشت.و لیولیوم ساب سرویزال دیواره خلفی و فوندوس به ابعاد ۳۰*۲۷. الان میخوام حامله بشم.اولین بچه. سنمم داره میره بالا.دکترم پیشنهاد لاپاروسکوپی رو دادن،اما گفتن بازم بهتره بری مرکز ناباروری نوین در مشهد. چون نزدیکتربن جاست..الان ۵ ماهه دارم ال دی میخورم.اما وقتی بعد ۲۱ روز قطع میکنم و پریودم که تموم میشه درد زیادی قسمت کمر و زیر دلم دارم البته در طول مصرف قرصم درد دارم اما کمتر و با کیسه آب گرم روی دلم بهتر میشم تا حدودی.با این درد چجوری سر کنم تا حامله بشم؟از طرفی میگن اندومتریوز نمیزاره که باردار بشم یا باعث سقط میشه.خواستم بپرسم بدون لاپاروسکوپی امکان بارداریم هست؟با درد بدون ال دی چه کنم؟درضمن دوساله توتال تیروئیدکتومی کردم و لووتیروکسین میخورم.

    1. سلام با توجه به شرح حال شما باید زودتر برای بارداری اقدام کنید مصرف قرص ال دی برای شما مناسب نیست .

  298. سلام. خانم دکتر عزیز در پاسختون که گفتید ال دی برای بنده مناسب نیست. با وجود اندومتریوز اگه اقدام به بارداری کنم امکان سقط زیاد نیست؟لاپاروسکوپی پیشنهاد نمیکنید؟واینکه نباید قرص محرک برای زودتر باردار شدن بخورم؟

    1. سلام بستگی به اندازه کیست آندومتریوز دارد اگر کیست آندومتریوز بزرگ و چسبندگی داده باشد باعث ناباروری می شود نه سقط اگر لوله های رحمی باز باشند و باردار شوید مشکلی ندارد اگر تا دو ماه آینده باردار نشدید آن وقت باید دارو مصرف کنید .

  299. با سلام و عرض تبریک سال نو. خواستم از خدمتتون بپرسم بعد از مصرف ۲۱ روزه قرص ال دی وقتی مصرفش رو قطع میکنیم تا زمان پریود شدن امکان باردارشدن وجود داره؟ چون بعضیا میگن بالافاصله بعد قرص امکانش کمه.

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  300. با سلام. خانم دکتر برای داشتن فرزند دختر بهتره قبل از رابطه در تشت آب همراه با سرکه بنشینیم یا بعد آن؟

    1. سلام نشستن در آب و سرکه از نظر علمی اثبات نشده است تعیین جنسیت با مرد است زیرا کروموزم xy دارد اگر x دهد جنین دختر و اگر y دهد جنین پسر می شود.

  301. سلام خسته نباشید..خانم دکتر سوالی داشتم..۲۰ سالمه و عقدم..مهر ماه سال ۹۷ بخاطر دل درد شدید و قاعدگی دردناک تشخیص کیست واسم دادن..تا اسفند ماه قرص ال دی مصرف کردم..و بعد از اون دکتر نرفتم.. بهم گفتن وزنم بالاست حدود ۷۷ و اینا..یه مدت لاغر شدم ولی دوباره چاق شدم اینم بخاطر استرس عروسیمه و استرس باعث چاقی من میشه..دوره پریودیم هم تقریبا ۳۰ تا ۳۲ روزست..و الان بخاطر اینکه بتونم وزنم رو کنترل کنم دو جلسه ایروبیک رفتم..از دیشب تا الان زیر شکمم و کشاله ران راستم درد میکنه..ممکنه درد برای کیست باشه؟

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد با ورزش کردن مشکل شما برطرف خواهد شد.

  302. سلام خانم دکتر وقت بخیر.من ۲۳ سالمه به خاطر به هم ریختگی پریودم چند وقت پیش رفتم دکتر سونو نوشتن ومعلوم شد یه کیست ۵ سانتی در تخمدان چپم دارم ۳ بسته قرص ال دی واسم تجویز کردن الان همشو طول این سه ماه خوردم تموم شده میخواستم بدونم کیستم برطرف میشه وپریودیم هماهنگ میشه چون از روزی که ماه پیش شدم یکی دوروز گذشته ولی هنوز پربود نشدم.ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام باید یک هفته بین مصرف قرص ها فاصله می گذاشتید به هر حال باید صبر کنید تا پریود شوید.

  303. سلام خسته نباشید سوال خدمتتونداشتم که من برای از بین بردن کیست های تخمدانم از قرص های ال دی استفاده میکنم و دوره ماهانه ایی تو این ماهی که قرص هارو مصرف میکنم نداشتم بعد ایا تو این دوره امکان بارداریی وجود دارد؟

    1. سلام باید مصرف قرص را قطع کنید تا پریود شوید نباید پیوسته از قرص های جلوگیری استفاده کنید.

  304. سلام خانوم دکتر.پریود نامنظم دارم میخوام برای بارداری اقدام کنم.رفتم دکتر گفت کیست ۴ سانتی داری.دو بسته قرص ال دی داد گفت از روز ۳ پریودی بخور.اما شب که اومدم خونه زیر شکمم تیر کشید و درد داشت.ترسیدم و قرص رو از همون شب شروع کردم به خوردن.۱۷ روز مونده به پریودی بعدی.به نظرتون موقع پریودی قطعش کنم یا تا آخر قرص ادامه بدم؟و اینکه از وسط ماه شروع کردم به خوردن ال دی کیستم برطرف میشه؟

    1. سلام باید یک بسته قرص را کامل مصرف کنید.

  305. سلام من ۲۵سالمه تخمدان پلی کیستیک هستم قصد بارداری دارم دکترم برام سه بسته قرص کنتراسمین نوشته میگه باید کیستای ریزت بر طرف بشه ولی من از یه دکتر دیگه شنیدم این کیست های ریز از بین نمیرن درسته؟

    1. سلام نیازی به مصرف قرص جلوگیری ندارید بهتر است برای بارداری اقدام کنید.

  306. سلام.من ازروز۴ام پریودم قرص های ال دی رو شروع کردم الان که ۹قرص مونده تموم شه دقیقا حالات روزهای قبل از پریود رو دارم و دو بار هم لکه دیدم. درد سینه وکمرهم دارم. درسته میگن اگه با مصرف ال دی لکه ببینی نشانه بارداریه؟

    1. سلام خیر ربطی ندارد .

  307. سلام.ببخشید من همون پیام قبلی رو فرستادم.پس دلیل لکه بینی و درد سینه چی میتونه باشه؟

  308. سلام خسته نباشید. من ۲۱ سالمه و مجردم. پلی کیستیک دارم بعد مراجعه به دکتر و تزریق آمپول پروژسترون بعد از گذشت ۱ هفته امروز پریود شدم. ولی مقدار پریودم خیلی کمه و دکتر گفتن از روز ۳ پریودی قرص مصرف کنم. الان میخواستم بدونم امروز رو هم از پریود حساب کنم یا صبر کنم مقدار پریودم زیاد بشه و ۳ روز بعد از اون به مصرف قرص شروع کنم؟

    1. سلام بهتر است از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص جلوگیری کنید.

  309. سلام. دکتر برای پلی کیستیک من داروی سیپروترون کامپاند تجویز کردن. روی بسته ی دارو نوشته از روز اول قاعدگی مصرف بشه ولی دکتر گفتن از روز سوم قاعدگی مصرف بشه. الان من چیکار کنم؟

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج خود از دارو استفاده کنید .

  310. سلام. برای درمان پلی کیستیک قرص ال دی بهتره یا سیپروترون کامپاند؟ من اول قرص ال دی مصرف میکردم ولی طبق گفته دکتر میخوام سیپروترون مصرف کنم. ولی شنیدم میگن بعد قطع مصرف سیپروترون صورت خیلی جوش میزنه درسته؟

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید خیلی فرقی نمی کند می توانید همان قرص ال دی را یک دوره دیگر مصرف کنید .

  311. سلام
    كيست چهار سانتي هموراژيك شده با مصرف يكماه قرص ال دي امكانش هست كه اب بشه؟

    1. سلام باید مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  312. سلام.من کیست pco و یه کیست ۴سانتی داشتم که دکتر بمن قرص ال دی داده ولی الان تقریبا پنج روزی میشه که لخته میاد گاهی هم گاهی زیاد.هنوز سه تا از قرص هام مونده تا تموم شه. حالت تهوع هم دارم.میل به غذام هم کمتر شده.ولی رابطه جنسی نداشتم.ممنون میشم کمک کنید

    1. سلام مشکل شما از عوارض مصرف قرص هورمونی است .

  313. سلام وقت بخیر
    من دو ماه پشت سر هم دوبار پریود شدم و دکتر گفتن کیست دارم بهم دو بسته قرص دادن گفتن روزی که پریود شدم از شبش بخورم که الان بعد از ۱۱ روز یه قطره خون ریزی داشتم ایا مشکلی هست که قرص مصرف میکنم و خونریزی دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.