دانستنی های مهم درباره لیزر موهای زائد در سالن زیبایی!

لیزر موهای زائد در سالن زیبایی

اگر از ژیلت کشیدن، وکس و موم کردن موهای زائد خسته شدید، لیزر موهای زائد یکی از گزینه‌های جایگزینی است که می‌توانید در نظر بگیرید.

بر خلاف تصور عموم، تنها خدماتی که در سالن زیبایی ارائه می‌شود شامل آرایش عروس نمی‌شود بلکه لیزر موهای زائد نیز یکی از خدمات معمول زیبایی است که در سالن زیبایی انجام می‌شود. در این روش نور فوق‌العاده متمرکزی به فولیکول‌های مو تابانده می‌شود. رنگدانه‌های موجود در فولیکول مو این نور را جذب کرده و در نتیجه نور لیزر باعث از بین رفتن موها می‌شود.

مزایای لیزر موهای زائد
استفاده از لیزر معمولا برای از بین بردن موهای زائد دست، پا، بازوها، زیر بغل، بکینی و دیگر مناطق در سالن زیبایی و توسط اپراتور حرفه‌ای انجام می‌شود.

از جمله مزایای لیزر موهای زائد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
دقت- نور لیزر می‌تواند به صورت خاص و دقیق موهای تیره، ضخیم و خشن را هدف قرار دهد و به هیچ عنوان به نواحی مختلف اطراف موها آسیبی وارد نمی‌شود.

سرعت- زدن هر شات لیزر تنها در کسری از ثانیه طول می‌کشد و در این مدت تعداد موهای زیادی را از بین ببرد. دستگاه لیزر می‌تواند موهای زائد موجود در هر ثانیه ناحیه‌ای به اندازه یک سکه را از بین ببرد.از بین بردن موهای زائد در نواحی کوچکی مثل پشت لب در کمتر از یک دقیقه امکان‌پذیر است و در بخش‌های بزرگ مثل کمر یا پاها این کار ممکن است یک ساعت طول بکشد.

قابل پیش‌بینی بودن- اغلب بیمارانی که برای لیزر موهای زائد به سالن زیبایی مراجعه می‌کنند به صورت میانگین پس از سه تا هفت جلسه درمان قطعی دریافت کرده و دیگر نیازی به مراجعه به سالن زیبایی برای از بین بردن موهای زائد ندارند.

لیزر موهای زائد در سالن زیبایی

آمادگی پیش از انجام لیزر در سالن زیبایی
لیزر موهای زائد کاربردی فراتر از نابودی موها دارد. لیزر یک فرآیند درمانی است که اپراتور آن پیش از هر چیز به تمرین و آموزش در این زمینه احتیاج دارد و از جایی که این فرآیند درمانی و پزشکی است مسلما دارای ریسک‌ها و خطرات احتمالی نیز خواهد بود. بنابراین پیش از انجام لیزر باید تمامی مدارک و نحوه کار اپراتور لیزر را بررسی کرده و کار چندین سالن زیبایی را با یکدیگر مقایسه کنید.

ممکن است یک سالن زیبایی در کار آرایش عروس یا سایر خدمات نظیر مانیکور و پدیکور و غیره بسیار معروف باشد و خدمات خوبی ارائه دهد اما در زمینه لیزر موهای زائد اپراتور چندان باتجربه‌ای نداشته باشد. بنابراین برای تصمیم‌گیری در انتخاب سالن زیبایی برای این منظور به کار اپراتور لیزر آن توجه کنید.

چنانچه قصد انجام لیزر را دارید، باید به مدت شش هفته پیش از آن از وکس یا موم انداختن اجتناب کنید. دلیل این امر آن است که لیزر ریشه‌های مو را هدف قرار می‌دهد و فرآیندهایی مثل موم یا وکس یا استفاده از دستگاه‌های اپیلاتور ریشه موها را از پوست خارج می‌کند.

علاوه براین باید به مدت شش هفته قبل و بعد از درمان با لیزراز قرار گرفتن در معرض نور خورشید پرهیز کنید. زیرا قرار گرفتن در معرض نور آفتاب باعث کاهش تاثیر لیزر و نیز بروز مشکلاتی پس از آن می‌شود.

در حین لیزر موهای زائد
درست پیش از انجام لیزر موهای زائد را با استفاده از ژیلت مو ها را اصلاح کرده تا فقط چند میلیمتر از مو خارج از سطح پوست قرار داشته باشد. اپراتور باید با توجه به رنگ پوست شما، ضخامت موهای زائد، و محل روییدن موها تنظیمات لازم روی دستگاه را اعمال کند.

گاهی نیاز استبر حسب نوع لیزر مورد استفاده و شدت نور آن مراجعه‌کننده و اپراتور، هر دو از عینک‌های مخصوصی استفاده کنند. علاوه براین باید روی لایه خارجی پوست ژل خنک‌کننده زده شود یا از دستگاه کولینگ مخصوص پس از لیزر استفاده شود. این امر به نفوذ نور لیزر به عمق پوست کمک می‌کند. بنابراین در مراجعه به سالن زیبایی به امکانات و نوع دستگاه لیزر نیز توجه داشته باشید.

سپس اپراتور باید برای نخستین بار شات لیزر را روی نقطه مورد نظر بزند و چند دقیقه منتظر بماند و ناحیه را بررسی کند تا بدین ترتیب مطمئن شود که تنظیمات دستگاه با نیازها فرد مطابقت داشته باشد و واکنش پوست فرد را مشاهده کند.

وقتیکه انجام لیزر موهای زائد تمام شد، احتمالا برای از بین بردن التهاب پوست پس از لیزر، کیسه‌های یخ، کرم‌ها یا لوسین‌های ضد التهاببه مراجعه‌کننده داده می‌شود.
در اکثر سالن‌های زیبایی خدمات لیزر نیز همراه با آرایش عروس در پکیج ویژه عروس جای می‌گیرد.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها
این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.
در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *