خونریزی پس از زایمان چند روز طول می کشد؟

 به ترشحات واژینال پس از زایمان لوشیا گفته می‌‌شود؛ این اصطلاح از کلمه‌ای یونانی به معنای «مربوط به پس از زایمان» می‌‌آید. این ترشحات شامل خون، بافت کنده شده دیواره رحم و باکتری‌ها می‌‌باشد.

در چند روز ابتدای پس از زایمان، لوشیا حاوی مقدار قابل توجهی خون است، به همین دلیل به رنگ قرمز روشن است (به این صورت که گویی شما دچار یک قاعدگی سنگین شده‌اید). این خونریزی می‌‌تواند متناوب و به صورت فوران‌های کوچکی از خون باشد یا به‌طور یکنواخت‌تری جریان داشته باشد.

اگر برای مدتی دراز کشیده باشید و خون در مهبل شما جمع شده باشد، ممکن است زمانی که بلند می‌‌شوید لخته‌هایی کوچک از خون را مشاهده کنید که خارج می‌‌شوند.
اگر همه چیز به طور معمول پیش برود، هر روز ترشحات‌تان کمتر می‌‌شود و ۲ تا ۴ روز پس از زایمان ترشحات‌تان بیشتر صورتی و آبکی می‌‌شود. نزدیک به ۱۰ روز پس از تولد کودکتان، شما باید تنها به میزان کمی‌ ترشحات سفید یا زرد رنگ داشته باشید که بیشتر از گلبول‌های سفید و سلول‌های کنده شده از بافت پوششی دیواره رحم‌تان تشکیل شده است.
لوشیا قبل از این‌که به طور کامل متوقف شود به‌طور آهسته کمتر و کمتر می‌‌شود و این فرآیند به طور کلی ۲ تا ۴ هفته دیگر هم طول می‌‌کشد. با این وجود تعداد کمی‌ از زنان لکه بینی یا ترشحات را کمی‌ بیشتر از زمان گفته شده نیز خواهند داشت.
اگر مصرف قرص‌های بارداری که تنها پروژسترون دارند (Minipill) را آغاز کرده‌اید یا تزریق ضد بارداری هورمونی انجام داده‌اید (دپوپروورا)، ممکن است برای یک ماه یا بیشتر لکه بینی داشته باشید، این کامل طبیعی است. 

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. من تا ۱۲ روز خونریزی شدید داشتتم و در کل ۴۰ روز طول کشید. البته من سزارینی بودم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *