خوردن فلفل تند در بارداری ضرر دارد؟!/ فواید خوردن فلفل

مصرف بیش از اندازه غذاهای تند حاوی انواع فلفل در دوران بارداری، مقدار اسید معده را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، بنابراین مصرف زیاد آن توصیه نمی شود…

خوردن فلفل تند در بارداری

مصرف انواع فلفل در حد متعادل اشکالی در بارداری ایجاد نمی کند. 

عوارض مصرف مداوم غذاهای تند در بارداری
 رفلاکس معده:
وقتی باردار هستید، هورمونی به نام پروژسترون در همه عضلات و رگ های بدن شما آزاد می شود. غذاهای ادویه دار باعث به وجود آمدن رفلاکس معده می شوند.علاوه بر این ، با گذشت زمان هم جنین و هم رحم در حال بزرگ تر شدن هستند.جنین به معده فشار وارد می کند و به همین دلیل سوزش معده به وجود می آید.

 سوزش سر دل:
به طور معمول سوزش سر دل از ماه چهارم شروع می شود. سوزش سر دل به دردی گفته می شود که از بالای سینه شروع می شود و تا قسمت پایینی گلو ادامه پیدا می کند.

 مواردی که موجب سوزش سر دل می شوند:
پیاز و سیر پخته شده یا خام

غذاهای روغنی و پرچرب

مصرف نوشیدنی هایی مانند کافئین

برخی داروها

قورت دادن برخی غذاها

 استفراغ و تهوع صبحگاهی:
غذاهای ادویه دار می توانند حالت تهوع شما را بیشتر کنند. ممکن است بوی غذاهای تند باعث شوند احساس تهوع کنید.

 جایگزین های مناسب برای غذاهای تند در طول بارداری:
اگر می خواهید که حتما غذای تند میل کنید، بهتر است خودتان در منزل تهیه کنید و به مقدار خیلی کم فلفل و ادویه های تند بریزید.

پونه کوهی، فلفل هالیپینو …اینها ادویه هایی هستند که تندی کمتری دارند و می توانید در غذاهای خود از آنها استفاده کنید.

خوردن فلفل چه فوایدی دارد؟!

فلفل و بهبود گردش خون
غذاهای تند همچنین به بهبود گردش خون در بدن کمک بسیاری می‌‌کنند. وقتی شما فلفل یا یک غذای تند می‌‌خورید، دمای بدن‌تان افزایش می‌‌یابد. در نتیجه سرعت گردش خون بیشتر می‌‌شود و قلبتان تند‌تر می‌‌زند. همچنین با توجه به اینکه فلفل دارای ویتامین A و C است، با خوردن آن، دیواره رگ‌ها مقاومت بیشتری پیدا می‌‌کنند.

فلفل؛ ضد سرطان
مطالعات بسیاری نشان می‌‌دهند که با مصرف فلفل و غذاهای تند می‌‌توان احتمال ابتلا به سرطان را کاهش داد. کاپسایسین سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌‌دهد و گاه باعث نابود شدن سلول سرطانی بدون آسیب رساندن به سلول‌های اطراف می‌‌شود. در برخی کشورها که مصرف فلفل و غذاهای تند در آنها زیاد است، مانند هند و مکزیک، نرخ ابتلا به سرطان بسیار کمتر است.

فلفل و بهبود هضم غذا
فلفل به هضم غذا کمک می‌‌کند زیرا باعث افزایش ترشحات هیدروکلریک معده می‌‌شود. در نتیجه خون بیشتری اطراف معده جمع می‌‌شود و روند هضم غذا تسهیل پیدا می‌‌کند. کاپسایسین همچنین برخی میکروب‌ها را در معده از بین می‌‌برد. در نتیجه می‌‌تواند به رفع مشکلات معده کمک کند. اما توجه داشته باشید که اگر بعد از خوردن فلفل احساس سوزش معده به شما دست داد، حتما این مسئله را با پزشک در میان بگذارید. معمولا در چنین مواردی داروهایی تجویز می‌‌شود که اسید معده را خنثی می‌‌کند.

کاهش وزن
اگر به دنبال لاغری هستید بدانید که تند کردن غذاها به کاهش سریع وزن کمک زیادی می کند. برای این منظور فلفل، زردچوبه، دارچین و چوب میخک را دریابید. این ادویه ها قادر هستند تا اثرات منفی چربی های جذب شده از طریق مواد غذایی را کاهش دهند.ترکیب اصلی فلفل یا همان کاپسایسین یک ترکیب ترموژنیک است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

قلب سالم
نتایج پژوهش ها نشان می دهند که در کشورهایی که غذاهای تندی مصرف می کنند خطر بروز سکته های قلبی و مغزی کمتر است. دلیل آن وجود فلفل و ادویه های تندی است که اثرات منفی کلسترول را کاهش می دهند و باعث بهبود عملکرد قلب می شوند. کاپسایسین با التهابی که عامل مشکلات قلبی است مقابله می کند.

افزایش ویتامین بدن
افزودن فلفل به غذاها به دریافت ویتامین ها و مواد معدنی توصیه شده کمک می کند. فلفل های سبز و قرمز حاوی میزان متعددی مواد معدنی و همچنین ویتامین C هستند. ویتامین C باعث کاهش دوره ی سرماخوردگی می شود و از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی پیشگیری می کند. توصیه می کنیم از مصرف فلفل دلمه ای نیز غافل نشوید.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. فلفل نبین چه ریزه تا اونجا که؛
    فلفل پس از جعفری غنی ‌ترین منبع ویتامین C است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *