خوردن املت در بارداری چه فوایدی دارد؟

مصرف املت در بارداری ضرر داره یا مفیده؟

سلام من ۲ ماهه باردارم. سوالم اینه که خوردن املت در بارداری مفید هست یا ضرر داره؟ روزی چند تا می تونم تخم مرغ بخورم؟!

پاسخ مشاور نی نی نما:

مصرف املت در دوران بارداری نه تنها ضرری در حالت عادی ندارد بلکه بسیار مفید نیز هست. به اندازه روزی یک عدد توصیه می‌شود و هیچگونه عارضه ای از نظر ایجاد ورم و تولید آلبومین در ادرار ندارد.

تخم مرغ سرشار از پروتئین است برای رشد مغز جنین مفید است. بهترین روش مصرف تخم مرغ آبپز کردن آن است فقط باید مراقب باشید که کاملاً پخته باشد و تاریخ مصرف آن نگذشته باشد.

گوجه فرنگی موجود در املت نیز از ورم بارداری، فشار خون بارداری و عفونت بارداری پیشگیری می کند و سرشار از ویتامین ث و اسید فولیک است است که در ۳ ماهه اول بارداری از نقص سیستم عصبی جنین پیشگیری می کند. اما مصرف زیاد گوجه فرنگی در بارداری به دلیل اسیدی بودن ممکن است باعث سوزش معده شود.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. خوردن املت زیاد در بارداری باعث میشه کلسترول خون بره بالا و همچنین بدنتون و دست و پاتون ورم می کنه. من عاشق املت هستم اما دکترم گفت ورم پاهات و بدنت به خاطر خوردن زیاد املت گوجه فرنگی هستش

  2. تخم مرغ از منابع غنی امگا۳ به شمار می آید این ماده خوراکی بسیار مقوی است و می تواند مناسب برای افراد باردار باشد.
    چون تخم مرغ یا املت برای رشد سیستم عصبی مرکزی جنین مفید است و همچنین باعث تقویت حافظه جنین بشود.

  3. داخل املت تخم بلدرچین هم بشکنید. تخم بلدرچین یک بمب ویتامینی و تغذیه‌ای است.تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ، ۵ برابر فسفر، ۷ برابر آهن، ۶ برابرویتامین B۱۲ و ۱۵ برابر ویتامین B۲ دارد (هرچند اندازه یک تخم مرغ حدود ۵ برابر تخم بلدرچین است).تخم بلدرچین منبع غنی اسید چرب امگا ۳ است که برای تقویت هوش و حافظه بسیار مفید است.کلسترول در تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ بسیار کمتر است.گفته شده که چون بلدرچین در برابر بیماری‌های مختلف بسیار مقاوم‌ تر از مرغ است، پرورش آن بدون استفاده از دارو و آنتی بیوتیک انجام می‌شود، بنابراین گوشت و تخم بلدرچین محصولی کاملاً ارگانیک و سالم است که ذخیره داروئی مضری برای مصرف کننده در بافت خود ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *