خواص شستن مو با دلستر/ شستن مو با ماءالشعیر برای موهای ضعیف

ماءالشعیر می‌تواند با احیا دوباره تارهای ضیف مو به سلامت موها کمک کند. خانم‌ها به دلایل مختلفی، نکات آرایشی و زیبایی را دنبال می‌کنند. اما در کنار این نکات مهم، ترفندهای دیگری هم برای افزایش زیبایی خانم‌ها وجود دارند. این ترفندها شاید در برخورد اول خیلی عجیب و غریب به نظر برسند، اما واقعا به نتایج مثبت و چشمگیری منجر شده‌اند. 

زمانی‌ که درباره‌ی ترفندهای زیبایی برای خانم‌ها صحبت می‌شود، کمتر کسی می‌تواند استفاده از ماءالشعیر کلاسیک را در این زمینه حدس بزند. با این حال خواص ماءالشعیر برای مو کم نیست زیرا این نوشیدنی می‌تواند تار موهای ضعیف را دوباره احیا کند.

خواص ماءالشعیر برای مو
ماءالشعیر تقویت موها تاثیر ماءالشعیر بر ضخامت و سلامت موها ماءالشعیر حاوی ویتامین‌های گروه B است. مصرف این نوشیدنی برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن مفید است. ماءالشعیر حاوی چند نوع ترکیب مختلف است؛ از جمله ساکارز، گلوکز، مالتوز، ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، اسیدهای آلی، انواع آمینواسیدها، املاح، اسید نوکلئیک و آب گازدار.
ویتامین‌های گروه B، محلول در آب هستند و به راحتی وارد فاز آبی ماءالشعیر در حین جوشش می‌شوند. این ویتامین‌ها همچنین در سنتز میانجی‌های عصبی، نقش مهمی دارند. به طور مثال باعث رفع استرس و بسیاری از اختلالات عصبی دیگر می‌شوند.
همچنین ویتامین‌های گروه B و آمینو اسیدهای موجود در ماءالشعیر برای پوست و مو بسیار مفید هستند. این ویتامین‌ها برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن می‌توانند تاثیر بسزایی داشته باشند.

رازک ماده‌ای مغذی برای مو
رازک و جوی طبیعی استفاده شده در تهیه نوشیدنی ماءالشعیر، حامل مواد مغذی ارزشمندی برای موها هستند. ته مزه تلخ ماءالشعیر بیشتر از همه مربوط می‌شود به رازک. رازک خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد که به پایداری ماءالشعیر کمک می‌کند.
عصاره رازک خواص طبی بسیاری دارد. از جمله دفع کننده‌ی سنگ کلیه و ضدعفونی کننده دستگاه گوارش و دستگاه تنفس. هر تار مویی احتیاج به تقویت دارد. موها برای آنکه بهترین وضعیت را به خود بگیرند و خوش حالت، نرم و لطیف باشند، باید تغذیه شوند.
ماءالشعیر برای زیبایی ماءالشعیر تنها یک نوشیدنی خوشمزه نیست. خواص ماءالشعیر برای موها تنها به قوی کردن موها محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند موجب درخشان شدن موها نیز شود. زمانی که پروتیین‌ها به کوتیکول مو می‌چسبد موجب نرم‌تر و صاف‌تر شدن سطح موها می‌شوند. در نتیجه نور بهتر بازتاب می‌شود. یعنی موها درخشان‌تر می‌شوند.
این درخشانی را مدیون ویتامین B موجود در نوشیدنی ماءالشعیر هستیم. حتما می‌دانید که همزمان با افزایش سن، موها نیز نازک‌تر می‌شوند. همین اتفاق می‌تواند حجم طبیعی موها را از بین ببرد. ماءالشعیر با ضخیم‌تر و پُرتراکم کردن تارهای مو، حجم موها را به وضعیت طبیعی خودشان باز می‌گرداند.

ماسک ماءالشعیر
ماسک ماءالشعیر برای مو ماسک تهیه شده از ماءالشعیر یک ماسک طبیعی تمامی خواص ماءالشعیر برای مو را در خود خواهد داشت. برای این کار یک بطری اسپری را بردارید و ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری از ماءالشعیر را با نصف فنجان آب در آن مخلوط کنید. زمانی که موها را در حمام با شامپو شستید، مقداری از این ترکیب را روی موهایتان اسپری کنید. در ادامه، موهای آغشته به ماءالشعیر را به ‌خوبی ماساژ دهید تا به ریشه‌ی موها راه پیدا کند.
اجازه دهید این ترکیب بین ۲ الی ۳ دقیقه قبل از آبکشی، روی موها باقی بماند. در نهایت موها را آبکشی کنید تا ماءالشعیر از روی موها پاک شود. اکنون سر خود را با پارچه و حوله ببندید. به محض اینکه موهای شما خشک شود، بوی ماءالشعیر نیز از بین می‌رود.
با استفاده از ماسک ماءالشعیر برای مو، موهای شما برای مدت طولانی‌تری با طراوت باقی خواهد ماند. ماسک ماءالشعیر باعث تقویت و تمیزی موهای شما خواهد شد و تاثیرات آن روی زیبایی پوست و مو، شما را به یکی از طرفداران ماءالشعیر تبدیل خواهد کرد.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. سلام خیلی ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.