خرید آنلاین کاپ قاعدگی ملونا

خرید آنلاین کاپ قاعدگی

چرا هر خانمی باید کاپ قاعدگی داشته باشه؟

کاپ قاعدگی برای هر خانمی لازمه و بهترین جایگزین برای نوار بهداشتی است؛ با داشتن کاپ قاعدگی دیگر نیازی به نوار بهداشتی ندارید!

با استفاده از کاپ قاعدگی میتوانید با خیال راحت و بدون نگرانی از نشت خون از گردش، ورزش، خرید، مهمانی، مسافرت و حتی شنا کردن لذت ببرید.

کاپ قاعدگی داخل واژن قرار میگیرد، کاملا توسط عضلات واژن احاطه میشود و مانع از خروج خون می شود.

در مواد اولیه کاپ قاعدگی از لاتکس به هیچ عنوان استفاده نشده است و هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند و دارای مجوز وزارت بهداشت و ساخت کشور آلمان است.

لطفا این نکته را مورد توجه قرار دهید که طرز استفاده از کاپ قاعدگی در عین سادگی، در ابتدا نیاز به تمرین دارد. پس لازم است قبل از استفاده از کاپ برای شنا کردن، تمرین کنید و روش های مختلف تا زدن را امتحان کنید تا بهترین روش متناسب با بدن خودتان را بشناسید.
 

خرید آنلاین کاپ قاعدگی

 محتویات بسته بندی های فروش ملونا کاپ:

۱) کاپ قاعدگی

۲) بروشور

۳) کیف مخصوص نگه داری کاپ

سوالات شما درباره کاپ قاعدگی
کاپ قاعدگی برای دوشیزگان مناسب است؟
 به عزیزانی که مسئله بکارت برای آن ها حائز اهمیت است توصیه نمیکنیم که از کاپ قاعدگی استفاده کنند.
کاپ قاعدگی داخل واژن قرار میگیرد بنابراین استفاده از آن میتواند به پرده بکارت آسیب برساند. اما برای دخترانی که رابطه جنسی ندارند و در عین حال مسئله پرده بکارت برایشان اهمیتی ندارد، قابل استفاده است.
استفاده از کاپ از نظر علمی و پزشکی هیچ محدودیت سنی ندارد. ما میتوانیم از اولین دوره پریود تا آخرین پریود زندگی از کاپ قاعدگی استفاده کنیم.
ملونا کاپ برای تمام رده های سنی با ویژگی های متفاوت بدنی، سایز مناسب ارائه داده است.

آیا کاپ قاعدگی در رحم گم می شود؟
کاپ قاعدگی در رحم گم نمی شود و با کمی زور زدن پایین می آید. بنابراین نگران بالا رفتن و گم شدن کاپ قاعدگی نباشید.
آیا استفاده از کاپ قاعدگی دردناک است؟
اگر کاپ قاعدگی را درست جایگذاری کنید؛ کاپ را احساس نمی کنید و درد هم نخواهید داشت.
زمانی که سایز کاپ قاعدگی متناسب با نیازها و ویژگی های شما انتخاب شده باشد، به هیچ عنوان آن را حس نخواهید کرد (برای تعداد زیادی از بانوان عزیز، باور این مسئله تا قبل از اولین تجربه استفاده از کاپ کمی سخت است)

ممکن است در دوره اول استفاده که به مهارت کافی دست پیدا نکرده اید، کاپ را به درستی داخل واژن قرار ندهید، بنابراین کامل باز نشود و یا خیلی بالا قرار بگیرد،که در این صورت احتمال دارد شما کمی آن را حس کنید.

میتوانید کاپ را به راحتی خارج کنید و دوباره قرار دهید تا مشکل برطرف شود.
گاها ممکن است دنباله برای شما بلند باشد. این امکان وجود دارد که دنباله را تا اندازه مورد نظر کوتاه کنید و یا کاملا ببرید تا دیگر آن را حس نکنید.
?نکته: کاپ در خانم هایی که دچار عفونت واژینال و یا التهاب و عفونت دهانه رحم هستن میتواند احساس درد و سوزش ایجاد کند.

معمولا عفونت محدود به واژن علائمی مثل سوزش، خارش و ترشح دارد در حالی که عفونت دهانه رحم نشانه خاصی ندارد و با مراجعه منظم به پزشک زنان میتوان آن را تشخیص داد.
کاپ قاعدگی هر چند ساعت نیاز به تخلیه دارد؟
زمانی که برای اولین بار میخواهید از ملونا کاپ خود استفاده کنید، بعد از ۲ تا ۳ ساعت آن را خارج کنید و ببینید که چه میزان از حجم کاپ پر شده است. به این ترتیب می توانید حدس بزنید که در روزهای اول با حجم خونریزی بیشتر، بعد چند ساعت کاپ شما نیاز به تخلیه دارد.
افرادی که حجم خونریزی نرمالی دارند (۳۰_۶۰ میلی لیتر در کل دوره) میتوانند کاپ را تا ۸-۱۲ ساعت داخل بدن نگه دارند.
اما اگر حجم خونریزی بالایی دارید این تایم کوتاه تر میشود و ممکن است تعداد دفعات نیاز به تخلیه در یک روز بیشتر شود.
?کاپ ها توانایی نگه داری ۴ تا ۶ برابر خون بیشتر، نسبت به تامپون و نواربهداشتی دارند.
?اگر شرایط تخلیه برای شما فراهم بود، توصیه میکنیم هر ۶ ساعت، در هر ۲۴ ساعت سه الی چهار بار این کار را انجام دهید. (کاپ را خارج کنید و تخلیه کنید و مجددا بعد شست و شو استفاده کنید)
?توجه داشته باشید که کاپ قاعدگی نباید به هیچ عنوان بیشتر از ۱۲ ساعت داخل بدن، بدون تخلیه و شست و شو باقی بماند. یعنی در هر ۲۴ ساعت شبانه روز حداقل کاپ باید دو بار تخلیه شود.

استفاده از کاپ قاعدگی هنگام خواب؛ آیا خون به داخل رحم برنمی گردد؟
با استفاده از کاپ قاعدگی خون به داخل رحم برنمی گردد. بنابراین قبل از این که به رختخواب بروید می توانید کاپ را جایگذاری کنید و ۸ تا ۱۰ ساعت با خیالی آسوده بخوابید.
آیا استفاده از کاپ قاعدگی احتمال عفونت را افزایش می دهد؟
اگر از کاپ قاعدگی به درستی استفاده کنید، در رابطه با ایجاد عفونت، ایمن تر از سایر محصولات بهداشتی مثل پد یا تامپون میباشد.
حتما قبل از داخل گذاشتن و خارج کردن کاپ، دست های خود را به خوبی بشویید؛ چرا که بیشترین احتمال انتقال باکتری ها از طریق دست ها میباشد.
قبل و بعد هر دوره باید ملونا کاپ داخل آب جوش به مدت سه الی پنج دقیقه ضدعفونی شود.
?پس از هر بار تخلیه خون، باید کاپ را به خوبی با آب شست و شو دهید (شست و شو با آب کفایت میکند اما میتوانید از شوینده هایی مثل صابون های مایع و یا شامپو بچه و .. استفاده کنید. توجه داشته باشید که حتما شوینده ها فاقد چربی یا روغن و کرم باشند)
در پایان دوره قاعدگی هنگام جوشاندن ملونا کاپ میتوانید به آب مقداری نمک یا سرکه اضافه کنید (میزان سرکه: سه درصد کل آب)
نمک و سرکه باعث ضدعفونی بهتر میشوند و در عین حال کمک میکنند تا لک کمتری روی کاپ باقی بماند.
طی یک دوره طولانی استفاده از کاپ، ایجاد لک در هر برندی ممکن است اتفاق بیافتد، زیرا خون قابلیت رنگدهی بالایی دارد.
با شست و شوی دقیق و منظم می توانیم ایجاد لک را محدود کنیم. البته 
ایجاد لک هیچ تاثیری بر کیفیت کاپ نخواهد داشت.
ماکزیمم تایم داخل ماندن کاپ نباید از ۸_۱۲ ساعت تجاوز کند زیرا تغیراتی که در مدت زمان طولانی برای پروتئین خون اتفاق می افتد، ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوع شود؛ هر چند کاپ به طور معمول تمیز شده باشد. (این تغییرات به معنای آلوده شدن و عفونی شدن و میکروب دار شدن خون نیست)
برای جلوگیری از ایجاد بو، همیشه ابتدا کاپ را با آب سرد بشویید و زمانی که از کاپ استفاده نمیکنید آن را در مکانی خشک که دارای تهویه مناسب است قرار دهید (داخل کیف مخصوص)
برای کاهش میزان لک میتوان کمی نمک یا به میزان ۳٪ سرکه به آب جوشی که کاپ در آن ضدعفونی می شود اضافه کرد.
این کار به ضدعفونی بهتر کاپ هم کمک میکند.

آیا با وجود آیودی میتونم از کاپ قاعدگی استفاده کنم؟
بله- منعی ندارد. 

آی یو دی یا Intra Uterine Device یک وسیله پیشگیری از بارداری است، این وسیله T شکل توسط پزشک و بعد از انجام معاینات خاصی، داخل رحم جاگذاری میشه و دخالت مصرف کننده در نحوه ی استفاده آن بسیار ناچیز است و کنترل نحوه ی قرارگیری و عملکرد صحیح آن توسط پزشک و از طریق رشته ی نازکیست که به انتهای این وسیله متصل شده که به سیم یا نخ آی یو دی معروف است.
❄پس با توجه به اینکه IUD داخل رحم قرار میگیره و اینکه کاپ قاعدگی وسیله ی جلوگیری از بارداری نیست، داخل واژن قرار میگیره و کارش فقط جمع آوری خون قاعدگیه، استفاده این دو همزمان هیچ منع پزشکی ای نخواهد داشت.
❄ تنها نکته ای که لازمه بهش توجه بشه اینه که حتما قبل از استفاده از کاپ قاعدگی از پزشکتون بخواید اگر لازمه نخ یا سیم آی یو دی رو یه مقدار براتون کوتاه کنه.
اگر آی یو دی دارید و قصد استفاده از کاپ قاعدگی دارید قبل از استفاده از بهتره پزشکتون مشورت بگیرید. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.