جلوگیری از خروج مدفوع هنگام رابطه مقعدی

شستشوی مقعدی برای رابطه | دوش مقعدي چيست؟

اساسا ساختار مقعد برای انجام رابطه جنسی نمی‌ باشد و بگونه‌ای شکل یافته که برای خروج مدفوع کارایی داشته باشد نه برای دخول. هنگام آمیزش از راه مقعد نکات بهداشتی را کاملا رعایت نمایید. بعنوان مثال قبل از شروع روده خود را خالی کنید تا مانع خروج مدفوع هنگام رابطه از پشت بشوید.

رابطه مقعدی از راه دخول برای برخی زنان لذت بخش و برای برخی دیگر دردآفرین و غیر قابل تحمل می باشد. یکی از موهبات آن نوع رابطه این است که با آن دیگر خطر حاملگی وجود ندارد. البته این نوع از آمیزش خالی از ریسک نیست، زیرا لایه مخاطی انتهای روده بزرگ در مقایسه با واژن بسی نازکتر و به همین دلیل امکان از بین رفتن آن بر اثر اصطکاک بالاترست. با زایل شدن این لایه، خطر انتقال ویروس ایدز و باکتری بیماریهای جنسی به خون فرد، او را تهدید می کند. حلقه مقعد نیز تنها تا حد محدودی می تواند باز شود، و فشار بیش از حد باعث ایجاد شکاف در آن خواهد شد.

خروج باد معده هنگام رابطه مقعدی

خارج شدن باد معده در هنگام برقراری رابطه معقدی موضوعی کاملا عادیست و اصلا نباید بابت این موضوع احساس شرمساری داشته باشید. و باید بدانید که این اتفاق می تواند برای هر فردی پیش بیایید.

تخلیه روده برای رابطه مقعدی

سعی کنید هنگام آمیزش از راه مقعد نکات بهداشتی را کاملا رعایت نمایید. بعنوان مثال قبل از شروع روده خود را خالی کنید تا مانع خروج مدفوع هنگام رابطه از پشت بشوید. قبل از عمل نزدیکی از پشت میبایست کل روده را شستشو دهید . برای این کار میتوانید از دستگاه “دوچ – تنقیه و…” استفاده نمایید و همچنین داخل مقعد را با آب صابون و یا آب شامپو شستشو نمایید. توجه داشته باشید که نظافت مهمترین نکته در ارتباط از پشت میباشد.

همچنین هر دو دوش بگیرید. ناخنهای خود را کوتاه کرده و سوهان بکشید. همچنین استفاده از کاندوم و دستکشهای لاتکس، در صورت عدم وجود آلرژی به ماده لاتکس، توصیه می شود.

مطلب پیشنهادی: آیا رابطه مقعدی از نظر پزشکی قابل تشخیص است؟!

دوش مقعدی

دوش معقدی روشی است برای شستشوی انتهای روده از مدفوع برای برقراری رابطه جنسی معقدی.

برای این کار افراد می توانند با استفاده از شلنگی که در حمام و یا دستشویی وجود دارد و در سر آن یک قطعه گرد وجود دارد، وارد بدن خود بکنند و مقدار کمی از شیر آب را باز کنند. تا انتهای روده پر از آب شود. در انتهای برای خارج کردن آب از بدن خود همانند دفع مدفوع عمل کنند. برای انجام دوش معقدی در سفرها می توانند از یک وسیله که دارای یک حباب پلاستیکی نرم برای ذخیره آب است و در انتهای آن یک شلنگ کوتاه قرار دارد. برای انجام دوش معقدی با استفاده از این وسیله، قسمت حباب مانند آن را پر از اب کنند و شلنگ در در انتهای روده خود قرار بدهند و با فشار دادن محفظه حبابی شکل آب را منتقل کنند. و در انتها به شکل دفع مدفوع آب وارد شده به انتهای روده را تخلیه کنند.

شستشوی مقعدی برای رابطه

از روان کننده ها استفاده کنید

از آنجا که مقعد هیچگونه غدد ترشحی ندارد، باید برای ایجاد لغزندگی و سهولت کار از روان کننده های آبکی (Water Base) استفاده نمایید، زیرا نوع روغنی آن برای بخش مقعد مناسب نمی باشند و لایه ای روغنی در واژن یا روده بجای می گذارند که باعث رشد باکتریها و ایجاد عفونت در آن منطقه می شود. از طرفی نیز می توانند باعث پارگی کاندوم شوند. البته روان کننده های آبکی زودتر از انواع روغنی و سیلیکونی خشک می شوند، ولی با کمی ترشحات واژن و یا آب دهان می توان دوباره لغزندگی لازم را ایجاد نمود.

نکته مهم : لازم است همیشه قبل از استفاده از اینگونه ژلها ازعدم بروز آلرژی توسط آنها مطمئن شوید. مثلا می توانید کمی از ژل را روی بازوی خود بمالید و اندکی بعد نتیجه را مشاهده نمایید.

 رابطه جنسی مقعدی در بیشتر ادیان الهی ، همچنین دین اسلام منع شده است. این نوع رابطه تنها با رضایت هر دو طرف امکان دارد اما به نظر بیشتر مراجع تقلید مکروه است. توصیه میشود عزیزان به دلیل اثرات منفی احتمالی از این نوع رابطه خودداری نمایند و یا تعداد دفعات انجام آن را کم کنند.

شستشوی مقعدی برای رابطه

مطلب پیشنهادی: آيا نزديكی از پشت حرام است؟!

عوارض رابطه مقعدی چیست؟

از نظر پزشکی احتمال ابتلاء به بسیاری از عفونت‌ ها و بیماری‌ ها برای زن و مرد و به خصوص زن با رابطه جنسی از معقد وجود دارد. حلقه خروجی جداره مقعد به دلیل اینکه مانند واژن قابلیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری لازم برای نزدیکی و حرکت رفت و برگشتی آلت تناسلی مرد را ندارد، در نتیجه احتمال خراش برداشتن و خون ریزی آن بسیار بالا می‌ باشد. این خراش‌ها و بریدگی‌ها اغلب در بافت و بسیار ریز می‌باشند و معمولاً با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند.

هم چنین، نوک آلت تناسلی مردان نیز به دلیل عدم وجود محیطی مناسب برای حرکت رفت و برگشتی احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که این مورد خطر دریافت ویروس را در شخص فاعل هم افزایش می‌دهد.

اساسا ساختار مقعد برای انجام رابطه جنسی نمی‌ باشد و بگونه‌ای شکل یافته که برای خروج مدفوع کارایی داشته باشد نه برای دخول جسم خارجی، در نتیجه رابطه جنسی مقعدی کاملا غیر طبیعی است؛ عضلات اسفنگتر اطراف مقعد که کارکرد آنها بستن مجرا می‌باشد بگونه ای شکل گرفته‌اند که در اثر ورود آلت و با فشاری که مرد با آلت خود بر مقعد می‌آورد بنا به طبیعت خود منقبض می‌گردند تا از ورود جلوگیری کنند، این عمل کاملا غیر ارادی می‌باشد و موجب ایجاد زخم های بسیار ریز در دیواره داخلی می‌گردد ( حتی اگر این کار به آرامی صورت گیرد یا از مواد روان کننده استفاده شود).

این زخم ها اگر چه بسیار ریز بوده و شاید هیچگونه دردی نداشته و با چشم قابل مشاهده نباشند ولی شاهراه فوق العاده بزرگی برای ورود باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک (اعم از ویروسهای داخل روده و مدفوع و یا ویروسهایی که از طریق آلت مرد وارد می‌شوند) به داخل جریان خون می‌باشند. این میکروب‌ها می‌توانند بیماری های STD نظیر بیماری ایدز و انواع عفونت های دستگاه گوارشی عفونت های روده‌ ای را ایجاد کنند.
بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت روزانه شاهد بروز حدود یک میلیون مورد از بیماریهای آمیزشی(STDs) در دنیا هستیم. STD ها میکروب‌هایی هستند که می‌توانند پوست، مخاط، واژن (مهبل)، مقعد (رکتوم یا راست روده)، کبد، دستگاه گوارش و حتی چشم ، دهان و حلق را گرفتار کنند.

گزارش‌ها بیانگر این واقعیتند که STD ها خانمها را بیشتر گرفتار می‌کنند. طی تحقیقات انجام شده معلوم گشته که خطر ابتلا به برخی از STD ها نظیر ویروس HIV ( ایدز) از طریق رابطه جنسی مقعدی بیشتر از رابطه جنسی مهبلی (از طریق فرج) می‌باشد.

رابطه جنسی معقدی همچنین می تواند موجب آسیب های فیزیکی مانند باد شکم‌، بواسیر، شقاق مقعدی، بی اختیاری مدفوعی و نظایر آن گردد. در ضمن این عمل علاوه بر مشکلات یاد شده میتواند موجب پارگی رکتوم گردد که در این صورت نیاز به عمل جراحی می‌باشد.

برخی عوارض آمیزش از پشت با زن

۱. مهمترین عارضه ای که آمیزش از طریق مقعد برای زن دارد این است که چون لذت حقیقی جنسی برای زن از طریق آمیزش از فرج و مجرای تناسلی حاصل می­شود نه از طریق مقعد، بنابراین زن دچار سردمزاجی و بی میلی جنسی شده و در آینده نزدیک خود را موجودی می­یابد که وسیله دفع شهوت شوهرش شده و خودش نباید از این غریزه خدادادی لذتی ببرد.

۲. از آنجا که ساختمان مقعد طوری است که ظرفیت پذیرش آلت مرد را ندارد (بر خلاف واژن یا فرج که خاصیت ارتجاعی و لغزنده دارد) و هر لحظه امکان آسیب دیدگی ماهیچه حلقوی (اسفنگتر) دهانه مقعد و حتی پارگی آن وجود دارد. در نتیجه زن گرفتار درجاتی از بی ­اختیاری مدفوع شده و نیازمند جراحی و عوارض بعدی می­شود. چون مرد در حال لذت جنسی فقط به فکر دفع شهوت خود است و حرکات بدون کنترل او هر لـحـظه می­تواند به زن آسیب فیزیکی وارد کند.

۳. مقعد محل ذخیره فضولات دستگاه گوارش (مدفوع) است که حاوی میکروبهای زیادی است. در اثر مالش و دخول آلت این میکروبها می­توانند وارد دستگاه تناسلی مرد شده، خود او را به عفونتهای خاصی مبتلا سازند. در حالی که مقاربت از راه واژن یا فرج چنین عوارضی به همراه ندارد.

۴. مخاط مقعد بسیار ظریف و نازک اسیت و احتمال پارگی و انتقال ویروس ایدز از طریق آن به داخل خون زیاد است و حتی یکی از علل شیوع ایدز در غرب از طریق جنسی، لواط و مقاربت از طریق مقعد است.

۵. از آنجا که دهانه مقعد دارای ماهیچه­ای حلقوی است، مانند یک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج منی مانند یک سد عمل می­کند. و در اثر این عمل احتمال پس زدن منی به عقب و فشار به کیسه­ های منی و غده پروستات و عوارض ناشی از آن خیلی زیاد است.

۶. و نـکتـه آخـر اینکه از جمله عوارض مقاربت از راه مقعد ابتلای مرد به زودانزالی در آینده است در نتیجه نمی­تواند آنگونه که باید از همبستری با همسرش لذت ببرد و بنابراین دچار سردمزاجی شده و مشکلات روحی پیدا خواهد کرد.

مدفوع هنگام سکس

خارج شدن مدفوع در هنگام رابطه معقدی می تواند برای هر فردی پیش بیاید، و اگر در هنگام برقراری رابطه مدفوع در روده بزرگ وجود داشته باشد بر اثر فشار های وارده تحریک میشود و حرکت می کند. علاوه بر این تعدد و زیاده روی در رابطه معقدی باعث تضعیف عضله افنکنتر می شود و این موضوع نیز می تواند عاملی برای خروج مدفوع در هنگام برقراری رابطه جنسی باشد. ولی برای کمتر کردن احتمال خارج شدن مدفوع در هنگام رابطه معقدی باید مواردی را رعایت کنید، تا کمتر در این زمینه دچار مشکل شوید.

راهکار هایی برای کاهش احتمال دفع مدفوع در رابطه معقدی

  1. از خالی بودن روده خود اطمینان حاصل کنید.
  2. اگر از قبل برنامه مشخصی برای برقراری رابطه معقدی دارید از خوردن غذاهایی که مدت زمان بیشتری در روده باقی می مانند پرهیز کنید. غذاهای چرب و تند می توانند از این دست غذاها باشند.
  3. از شستشوی داخل معقد استفاده کنید.
  4. از طرف مقابل بخواهید تا دخول کمتری داشته باشد.
اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. قبل از رابطه مقعدی دوش مقعدی بگیرید ۰۰۰ شستشوی مقعدی یا دوش مقعدی (انگلیسی: Rectal douching) عملی است که برای شستن و پاکسازی انتهای روده از مدفوع و آماده‌کردن آن برای انجام رابطه جنسی مقعدی انجام می‌گیرد. هم به انجام این کار و هم به ابزار مورد استفاده از آن دوش مقعدی می‌گویند. اکثر افرادی که از این دوش برای شستشوی انتهای روده استفاده می‌کنند، مردان همجنسگرا هستند. به همین دلیل مطالعاتی دربارهٔ شیوهٔ دوش گرفتن مقعد و عوارض آن بر روی مردان همجنسگرا انجام شده است.

  2. برای کمتر شدن عوارض رابطه مقعدی بهتر است این رابطه را با فواصل طولانی انجام دهید و حتما روزانه ورزش های کگل را انجام دهید هم برای واژن و هم برای مقعد. ولی با این وجود نمی توان ادعا کرد که رابطه مقعدی برای سلامت بی خطر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *