جنین پسر از هفته چندم تکون میخوره؟

جنین پسر از هفته چندم تکون میخوره؟

سلام هفته ی چندم بارداری جنین تکان میخورد؟، جنین پسر از هفته چندم تکون میخوره؟، هر چقدر که از مدت بارداری شما سپری میشود، مادر بهتر میتواند حرکت جنین را حس کند و این یکی از هیجان های دوران بارداری برای مادران است. برای گرفتن جواب سوالات خود در ادامه با ما همراه باشید.

جنین پسر در هفته چندم تکان میخورد؟

پاسخ مشاور:

زنان بایستی در بارداری اول خود، حرکت جنین در رحم را از هفته ۲۰ یا ۲۱ بارداری احساس کنند. در بارداری های بعدی این حرکات از هفته ۱۸ بارداری قابل احساس است. گفتنی است از هفته ۲۱ به بعد، بایستی جنین در طول دو ساعت، ده مرتبه تکان خورده که این حرکات وقتی زن حامله به پهلوی چپ خوابیده است، بیشتر ملموس است. حرکت جنین یکی از نشانه های حیاتی جنین است لذا توصیه میشود در صورت مشاهده نکردن تکان جنین در شکم خود تا هفته ۲۴ بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

 

جنین پسر از چند هفته تکون میخوره؟

حرکات جنین چگونه است؟

مادرها، حرکات جنین داخل رحم را به باز شدن پاپ کورن روی حرارت، لیز خوردن ماهی یا بال زدن پروانه تشبیه کرده اند. ابتدا شاید این حرکات و صداها را به غار و غور گرسنگی یا نفخ تعبیر کنید اما به زودی متوجه می شوید این صداها و حرکات به طور منظم تکرار می شوند و ناشی از حرکات دوست داشتنی کودک است و می توانید تفاوت آنها را تشخیص دهید. اینگونه نشانه ها را بیشتر هنگامی که نشسته یا دراز کشیده اید احساس خواهید کرد.

جنین پسر از چند هفته تکون میخوره؟

حرکت جنین در واقع از هفته های هفتم و هشتم بارداری آغاز میشود اما در این زمان به دلیل کوچک بودن جنین تماس و برخورد آن با دیواره رحم حس نمیشود. و از هفته ۱۶ به بعد این حرکت شروع میشود و این برای مادرانی که سابقه بارداری دارند ملموس تر است. اما اگر اولین بار است مادر شدن را تجربه میکنید احساس نکردن حرکت های جنین تا هفته ۱۸ و حتی تا هفته ۲۴ طبیعی است. این موضوع ربطی به جنسیت جنین ندارد و آغاز حرکت جنین پسر در همین هفته های بارداری احساس میشود.

تکان خوردن جنین در شکم مادر هر چند وقت صورت میگیرد؟

فاصله میان نخستین لگدهای جنین زیاد است. به طور مثال، امروز چندین حرکت او را حس می کنید و فردا دیگر هیچ خبری نیست. البته جنین به طور مرتب در حال حرکت و لگد زدن است اما برخی از آنها ضعیف و یواش است و مادر نمی تواند آنها را احساس کند. اما در سه ماهه دوم، قدرت این لگدها زیاد می شود و مادر به خوبی همه آنها را احساس می کند.

اگر با مادر باردار دیگری صحبت کردید و حرکات فرزندانتان با هم فرق داشت به هیچ وجه نگران نشوید، هر کودکی الگوی رفتاری خود را دارد. جنین ها مانند هم حرکت نمی کنند. اگر حرکات او کمتر از حد نرمال نباشد، تفاوت آن با دیگران مساله مهمی نیست.

آیا باید روند لگدهای او را پیگیری و ثبت کنم؟

هنگامی که جنین لگد می زند به آن توجه داشته باشید و اگر تعداد آن کاهش پیدا کرد حتما با پزشک خود در میان بگذارید. کم شدن حرکت جنین در رحم می تواند نشانه مشکلی باشد. در این حالت باید شرح حال بیوفیزیک یا تست عدم استرس بعلاوه سنجش فراصوتی از مشیمه جنین انجام دهید تا از سلامت جنین مطمئن شوید.

در سه ماهه سوم، شاید پزشک از ما درخواست کند در طول روز تعداد حرکات و لگدهای کودک خود را بشمارید. برای این منظور روش های مختلف و متنوعی وجود دارد. برای دانستن آنها از پرشک بخواهید به طور دقیق چند روش را توضیح دهد.

یکی از رایج ترین روش ها این است که: یک ساعت از روز را که اصولا جنین حرکت می کند، انتخاب کنید. (بهتر است برای مقایسه هر روز در همان ساعت و حوالی آن لگدهای جنین را شمارش کنید). بنشینید یا دراز بکشید سعی کنید حواستان به جنین باشد. زمان بگیرید تا ببینید چقدر طول می کشد تا ۱۰ ضربه مختلف– لگد، مشت یا حرکت کلی بدن – را تشخیص دهید. اگر در طول دو ساعت ۱۰ ضربه را احساس نکردید، شمارش را تمام کنید و با پزشک تماس بگیرید.

اشتراک‌گذاری
12 نظر
  1. من ۱۷ هفته از بارداریم میگذره ولی بچه ام هنوز تکون نمیخوره. نگرانم چکار.کنم لطفا کمکم کنید

    1. نگران نباشید از هفته ۱۸ تا ۲۲ بارداری مادران باردار زمان دارند حرکات جنین را احساس کنند .

  2. سلام من هفته ۱۸ هستم کمی حرکت رواحساس میکنم امابعدچند روز حسش نمیکنم،سابقه سقط هم دارم،خیلی نگرانم

    1. سلام با توجه به سن بارداری شما این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد از هفته ۲۲ بارداری به بعد حرکات جنین را واضح احساس می کنید.

  3. من هفته ۲۲ بارداریم هستم، اولین بارداریم هم هست،اصلا هیچ حرکتی رو احساس نمیکنم خیلی نگرانم

    1. نگران نباشید تا دو هفته دیگر برای احساس حرکات جنین زمان دارید.

  4. سلام هفته ۱۶ بارداریمه ی کم شکمم درد میکنه و تیر میکشه البته سمت چپم طبیعیه

    1. سلام این دردها که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است و علت آن بزرگ شدن رحم می باشد.

  5. سلام من هفته ٢٢بارداري هستم بچه اول تك توك نبض حس ميكنم ولي لگد زدن را حس نميكنم خيلي نگرانم

    1. سلام تا هفته ۲۴ بارداری برای احساس کردن حرکات جنین زمان دارید .

  6. سلام من هفته ٢٢ هستم مشكل هماتوم و دفع خونريزي شديد توي هفته١٦ داشتم الان امپول پروژسترون ميزنم هفته اي يك بار
    چند روز حركت هاي زياد حس ميكردم تقريبا از ٢٠ هفتگي اما امروز حركت ها ضعيف و تشخيص نميتونم بدم نگران شدم ايا به بيمارستان مراجعه كنم؟

    1. سلام نگران نباشید تا هفته ۲۴ بارداری زمان دارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *