جنسیت جنین در هفته چندم مشخص میشود؟!

تشخیص جنسیت جنین با سونوگرافی با اطمینان بالا در هفته ۱۸ بارداری انجام می شود اما جنسیت جنین از همان ابتدای لقاح مشخص است…

از زمان بارداری تا چند ماه بعد از آن در مورد تعیین جنسیت فرزند شما اطلاعاتی کسب نخواهید کرد، اما از لحظه شروع بارداری و لقاح قطعا جنسیت جنین معلوم شده است.

اگرچه می توان قبل از ۱۴ هفته حاملگی به دنبال علائم جنسی فرزند بود، اما احتمال اشتباهات بیشتر است. تصمیم گیری یا وابستگی عاطفی به تعیین جنسیتی که در اوایل بارداری به پایان رسیده است، ایده خوبی نیست.

بهترین زمان برای مشخص شدن جنسیت جنین با سونوگرافی هفته ۱۸ بارداری است.

جنسیت جنین در هفته چندم مشخص میشود

ژن های نوزاد تعیین جنسیت فرزند را مشخص می کنند. همه تخم ها حاوی یک کروموزوم X هستند، در حالی که اسپرم ها می توانند یک کروموزوم X یا Y داشته باشند. اگر تخمک توسط سلول اسپرم حامل کروموزوم X حاصل، فرزند XX حاصل می شود. در مقابل، اگر سلول اسپرم دارای کروموزوم Y باشد، فرزند کروموزوم XY مردانه خواهد داشت.

در ابتدا، همه فرزند صرف نظر از جنسیت یکسان به نظر می رسند. در حقیقت، اگر به دلیل اثر تستوسترون نبود، همه نوزادان دارای صفات زنانه می باشند. تا هفته هفتم بارداری، کودک شما ساختاری به نام “ریج دستگاه تناسلی” خواهد داشت. سپس در طی ۵ هفته آینده، کودک شما شروع به تولید هورمون هایی می کند که باعث تحریک رشد اندام های جنسی آن می شوند. تمام اندامهای جنسی از لبه دستگاه تناسلی ناشی می شوند. تخمدان ها و لوزه ها معادل بیضه ها هستند، به این معنی که از همان سلول ها درست مانند کلیتوریس و آلت تناسلی ایجاد می شوند. بنابراین هنگامی که این هورمونها شروع به کار کردند، لبه دستگاه تناسلی شروع به تمایز در این ساختارها می کند.

در پسران، لبه های تناسلی تا هفته ۹ شروع به طولانی شدن آلت تناسلی می کند و جوانه های کوچک در هفته ۱۰ پروستات تشکیل می شوند و سیستم ادراری تا هفته ۱۴ تشکیل می شود. در سه ماهه سوم در دختران، تخمدانها بین هفته های ۱۱ تا ۱۲ ایجاد می شوند و ۷ میلیون تخم اولیه را پر می کنند. این تخم ها تا زمان تولد به مقدار کم تولید می شوند و کودک دختر شما با تقریباً ۲ میلیون تخم در تخمدان های خود به دنیا خواهد آمد. دو ساختار به نام مجاری paramesonephric برای تشکیل رحم و واژن در ماه سوم بارداری فیوز می شوند. واژن حدود هفته ۲۲ باز خواهد شد.

۵ نشانه دختر بودن جنین!

باورها و اسطوره های محبوب زیادی وجود دارد که ادعا می کنند علائم اولیه پسر یا دختر را پیش بینی می کنند. و گرچه وسوسه انگیز است که فکر کنید می توانید تعیین جنسیت فرزند خود را از طریق علائم جسمی مشخص کنید، تحقیقات پزشکی بسیاری از این اسطوره ها را نادیده گرفته است. در اینجا حقیقت در مورد ۵ علامت بارداری فرضی برای یک دختر وجود دارد:

حمل کودک بالا است
یکی از معمول ترین اسطوره های مربوط به جنسیت فرزند می گوید که داشتن یک برآمدگی بالاتر به معنای داشتن دختر است. با این حال، این نشان داده شده است که یک افسانه است. بزرگترین عواملی که نحوه ظاهر برجستگی شما را تعیین می کند وضعیت جسمی شما، میزان حاملگی هایی که داشته اید، شکل بدنی عضلات شکم و افزایش وزن کلی شما در دوران بارداری است.
قبل از بارداری دارای استرس بسیاری هستند
یکی دیگر از باورهای رایج این است که قبل از بارداری میزان استرس شما می تواند در تعیین جنسیت فرزند شما نقش داشته باشد. و با کمال تعجب، مطالعات علمی همبستگی بین این دو واقعیت را پیدا کرده اند. یک مطالعه نشان داد که زنانی که سطح کورتیزول بالاتری دارند – هورمون استرس- احتمال بیشتری برای داشتن یک دختر دارند. با این حال، دلیل این هنوز کشف نشده است.
نوسانات خلقی
برخی فکر می کنند استروژن تولید شده توسط دختران می تواند بر شوخ طبعی مادر تأثیر بگذارد و باعث ایجاد نوسانات روحی شود. با این حال، مطالعات علمی نشان داده اند که این درست نیست. همه زنان باردار به دلیل نوسان هورمون های خود در حاملگی می توانند از نوسانات خلقی رنج ببرند. اما این تغییرات خلقی به جنسیت نوزاد شما مربوط نمی شود!
داشتن بیماری صبحگاهی بیشتر
یکی دیگر از باورهای رایج بیان می کند که از آنجا که دختران هورمون بیشتری تولید می کنند، مادران آنها از یک بیماری شدیدتر صبحگاهی رنج می برند. اما علم و تجربه هر دو نشان داده اند که بیماری صبحگاهی می تواند در زنان متفاوت باشد. همین زنان حتی می توانند در طی بارداری های مختلف سطح مختلفی از بیماری صبحگاهی را تجربه کنند. یک مطالعه که در مجله پزشکی “لنست” منتشر شده است، بین بیماری شدید صبحگاهی و احتمال داشتن یک دختر ارتباط کمی وجود دارد. با این حال، شواهد آنها قطعی نبود، بنابراین این اسطوره همچنان باقی می ماند … خوب، یک اسطوره.
داشتن آکنه یا پوستی تیره
آیا تاکنون شنیده اید که یک دختر بچه زیبایی مادر را به سرقت می برد؟ برخی افراد معتقدند اگر دختری دارید، پوست چرب یا کسل کننده و آکنه زیادی خواهید داشت. اما این فقط یک باور غلط دیگر است. هورمون حاملگی می تواند غیرقابل پیش بینی باشد، و آنها روی پوست و موهای هر زن متفاوت خواهند بود.

۵ نشانه پسر بودن جنین!

ولع غذاهای شور
تحقیقات نشان داده است که در هر جایی بین ۵۰ تا ۹۰٪ از کل زنان باردار در برخی از مواقع در دوران بارداری هوس غذا می کنند. و یک عقیده رایج بیان می کند که زنانی که دختران را حمل می کنند شیرینی بیشتری را میل می کنند. آنها همچنین فکر می کنند اگر شما پسر دارید، غذاهای غلیظ و شور را هوس می کنید. حقیقت این است که هوس های زن بیشتر از جنسیت فرزندشان به نیازهای غذایی آنها مربوط می شود. بنابراین این یک نشانه بارداری برای یک پسر نیست.
ضربان قلب پایین فرزند
اسطوره تعیین جنسیت دیگر ادعا می کند که اگر ضربان قلب کودک شما در حدود ۱۴۰ ضربه در دقیقه باشد، یک پسر است. ضربان قلب سریعتر به این معنی است که شما دختری را حمل می کنید. اما مطالعات علمی نشان داده اند که بین ضربان قلب فرزند های دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود ندارد. در حقیقت، فرزند های مرد ضربان قلب کمی سریعتر دارند، اما تقریباً ۳ ضربان در دقیقه است.
شکم پایین است
درست مانند شکم بالا، به این معنی است که شما بچه پسر دارید، اعتقاد بر این است که شکم پایین به معنای این است که کودک شما پسر است. اما هیچ مدرکی برای پشتیبان گیری از این تئوری موجود نیست. شکل برجستگی شکم شما توسط عوامل دیگری مشخص می شود.
مو و پوست سالم تر
این برعکس اسطوره است که داشتن یک دختر “زیبایی شما را از شما دور می کند”. بسیاری از مردم بر این باورند که اگر پسری دارید، پوست شما سالم تر به نظر می رسد و موهای ضخیم و براقی دارید. اما در واقعیت، این تغییرات فقط به هورمونهای بارداری بستگی دارد. برخی از خانمها می توانند رنگدانه یا آکنه پوستی ایجاد کنند، در حالی که برخی دیگر موهای ضخیم و “درخشش بارداری” دارند.
نوسان خلقی ندارد
آیا کسی واقعاً معتقد است که داشتن یک پسر به این معنی است که زنان باردار از نوسانات روحی جلوگیری می کنند؟ متأسفانه، این درست نیست! شما به همان اندازه ای احتمال دارد که پسر یا دختر داشته باشید، نوسانات خلقی را تجربه خواهید کرد. این یک مورد بسیار شایع برای بسیاری از زنان باردار است.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. تا نزدیک شدن روز سونوگرافی و تشخیص جنسیت بچه توسط متخصص، مادر با تشخیص های مختلفی از سوی نزدیکان و آشنایان رو به رو می شود که بر اساس آمارها و باورهای قدیمی و متون ابن سینا صورت گرفته است.

    بررسی ها نشان می دهند، اگر تعداد ضربان قلب کودک ۱۴۰ بار در دقیقه یا بیشتر باشد، فرزند دختر و اگر زیر ۱۴۰ ضربه در دقیقه یا بیشتر باشد، پسر است. حتی اعتقادی هم وجود دارد که می گوید اگر زن باردار میل شدیدی به خوردن غذاهای شور داشته باشد، فرزندش پسر است و اگر شیرینی دوست داشته باشد فرزندش دختر است.

    بررسی ها نشان می دهند، در بعضی متون آمده است پسر سمت راست شکم مادر و دختر در سمت چپ قرار می گیرد. اگرچه می شود روی بعضی از این موارد تا ۸۰ درصد حساب کرد ولی در موارد زیادی هم این باورها صادق نیست و ممکن است نتیجه درست نباشد.

    از آنجا که سونوگرافی ۲ پارامتر مهم برای اطمینان را دارد می توان راحت به آن اتکا کرد. کارآمدی و روش ایمنی آن بسیار بالاست و به همین دلیل طب سنتی نیز به آن اطمینان می کند.

  2. به خصوص در اوایل دوران بارداری، “دختر” ممکن است پسری باشد که آلت تناسلی او “پنهان” یا به وضوح قابل مشاهده نیست زیرا در موقعیت کودک یا رحم مادر قابل تشخیص نیست. فناوری سونوگرافی به طرز حیرت انگیزی دقیق است و اشتباهات بعید به نظر می رسد در بارداری بعد از ۱۸ هفته. گفته می شود، در کمتر از ۱ درصد موارد، این اتفاق می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *