جبران کمبود آب دور جنین با خوردن نارگیل در بارداری!

میوه و آب نارگیل برای افزایش سیستم ایمنی بدن و سلامتی زنان باردار و نوزاد مفید است و از بروز انواع عفونت های خطرناک پیشگیری می کند. همچنین باعث افزایش سطح مایع آمنیوتیک یا آب دور جنین می گردد که در حفظ سلامت عمومی جنین نقش مهمی را ایفا می کند.

آب نارگیل انباشته از الکترولیت و مواد مغذی است که با معده ی خالی جذب بهتری دارند؛ در نتیجه زمان ایده آل نوشیدن آب نارگیل در دوران حاملگی، صبح ها می باشد. روزتان را با یک لیوان آب نارگیل و افزایش سریع انرژی شروع کنید.

جبران کمبود آب جنین، برای افزایش اب دور جنین چه بخوریم

نوشیدن آب نارگیل در هنگام حاملگی به پایین آوردن احتمال عفونت دستگاه ادراری و هر عفونت دیگری کمک می‌کند.

نوشیدن آب نارگیل همچنین می تواند از کمبود شدید منیزیم در بدن جلوگیری کند که آن هم به فشار خون بالا مرتبط است. مقاله ای علمی در ۲۰۱۴، در داروسازی بی ام سی، ادعا کرده است :« مصرف پایین کلسیم و منیزیم با فشار خون بالا در هنگام حاملگی ارتباط دارد».

 تاثیر نارگیل در زیبایی جنین
از دیگر خواص آب نارگیل در بارداری ، تاثیر آن بر زیبایی جنین می باشد . با توجه به تحقیقات به عمل آمده ، تغذیه رابطه ی مستقیمی با زیبایی کودک شما دارد . اگر میخواهید بچه شما در خوشگلی و زیبایی تک باشه ، نارگیل بخورید ( در صورت نداشتن دیابت ) . میوه ها و مخصوصا نارگیل میتواند کودک شما را زیبا کند . همنین میتوانید از شیره نارگیل هم استفاده کنید . مطمئن باشید ، با این خوراکی ها و میوه ها ، جنینی زیبا در شما رشد خواهد کرد.

نارگیل غنی از کالری، ویتامین ها و مقدار زیادی مواد معدنی است. به طور متوسط ۴۰۰ گرم نارگیل تقریبا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در یک روز را تامین میکند. ۱۰۰ گرم نارگیل حاوی ۳۵۰ گرم کالری است.

میوه نارگیل شامل: اسید های اشباع مانند اسید لوریک و ترکیبات فعال زیستی است که برای سلامت ضروری می باشد.

هسته آن منبع عالی از مس، کلسیم، منگنز،منیزیم و روی است. همچنین منبع خوبی از فولات، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین است و در کل سرشار از پتاسیم می باشد.

آب نارگیل نیز بسیار با طراوت است و حاوی قند های ساده، الکترولید ها، مواد معدنی، اسید فسفاتیز، کاتالاز، دی هیدروژن پروکسید و پلی مراز است.

نه تنها آب نارگیل بلکه روغن آن نیز به عنوان یک غذای فوق العاده طبقه بندی میشود. ترکیب منحصر به فرد آن از اسید های چرب میتواند تاثیر عمیقی روی سلامت شما داشته باشد.

چندین مزایای شگفت انگیز نارگیل در بارداری:
خواص و مزایای مطرح شده در این بخش از سلامت نمناک برای پوست، مو و سلامتی است.

۱٫نارگیل سرشار از فیبر:
نارگیل میوه ای سرشار از فیبر رژیمی است که حدود ۶۱ درصد فیبر را تامین می کند. فیبر موجود در نارگیل باعث کاهش سرعت گلوکز و پایین آمدن قند خون میشود و موجب انتقال آن به سلول ها و تبدیل به انرژی می شود که این عمل در کاهش استرس در سیستم آنزیمی و لوزالمعده مفید بوده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

یبوست در بارداری یکی از مشکلات معمول طی حاملگی است. این مسئله به دلیل کاهش تحرک دستگاه هاضمه یا در نتیجه مصرف قرص آهن رخ می‌دهد.

فیبر و آب موجود در آب نارگیل، در درمان یبوست در دوران حاملگی، موثر هستند. فیبر به مدفوع حجم می دهد و روده ها را تمیز نگاه داشته و به عملکرد صحیح آنها کمک می‌کند.

به علاوه، آب نارگیل می تواند همانند یک ملین طبیعی، اما ملایم، عمل کرده و حرکات روده ی شما را منظم کند.

۲٫ نارگیل برای کنترل دیابت:
مصرف نارگیل ترشح انسولین و استفاده از قند خون را بهبود می بخشد و با تاثیر مثبت که روی هورمون های کنترل قند خون دارد، باعث کاهش ابتلا به دیابت می شود.

۳٫ نارگیل برای تقویت سیستم گوارشی و کمک به هضم:
نارگیل دارای فیبر است و به همین دلیل حاوی مزایای گوارشی بوده و باعث هضم بهتر غذا می شود و از اختلالات معده و روده پیشگیری می کند. مصرف نارگیل در درمان تهوع و استفراغ نیز مفید است.

۴٫ خواص ضدپیری نارگیل:
سیتوکینین، کینتین و ترانسیتین موجود در نارگیل دارای اثر ضد سرطانی و ضد پیری برای بدن هستند.

۵٫ نارگیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن:
مواد مغذی موجود در نارگیل برای سیستم ایمنی بدن مفید است. نارگیل به دلیل دارا بودن خواص ضدویروسی، ضدقارچی، ضدباکتریایی و ضدانگلی، از بدن در برابر انواع ویروس ها و باکتری های مضر محافظت کرده و مصرف آن در درمان شدیدترین بیماری های عفونی مانند عفونت گلو، عفونت ادراری و کرم های روده مفید است.

۶٫ نارگیل برای درمان و آب کردن چربی دور شکمی:
برای از بین بردن چربی های خطرناک شکمی نارگیل مصرف کنید ؛چربی های شکم خطرناک ترین چربی ها هستند و عامل اصلی برخی بیماری ها می باشد که مصرف روزانه ۲۰۰ گرم نارگیل باعث کاهش چشمگیر چربی های دور شکم و دور کمر در طی ۱۲ هفته می گردد.

نباید بگذارید اضافه وزن طبیعی ای که در حاملگی رخ میدهد، در زیاد روی مصرف مواد غذایی شما تاثیر بگذارد؛ اما مهم است که چه می‌خورید.

آب نارگیل دقیقا مناسب افرادی است که به وزنشان اهمیت می‌دهند، زیرا کالری کمی دارد و فاقد چربی است.

زنان حامله همچنین با هوس چیزهای شیرین، نا آشنا نیستند که اغلب آنچنان شدید است که هرگونه کنترل کمی که روی رژیمشان دارند را از دست می‌دهند. طعم شیرین و خوشمزه ی آب نارگیل، میتواند این عطش شما برای شیرینی را به راحتی رفع کند و کالری اضافه ای را هم به همراه نداشته باشد.

پس دفعه بعدی که هوس یک چیز شیرین کردید ، بدون عذاب وجدان آب نارگیل بنوشید و نوشیدنی های گازدار پرکالری را کنار بگذارید!

۷٫سلامت کلی:
تحقیقات ثابت کرده است، افرادی که روزانه نارگیل مصرف میکنند در مقایسه با بقیه افراد در معرض کمتری برای ابتلا به بیماری هستند و سالم می باشند.

۸٫ نارگیل برای تقویت انرژی:
نارگیل با افزایش انرژی به چربی سوزی کمک میکند ؛ تری گلیسیرید موجود در روغن نارگیل انرژی را در طی ۲۴ ساعت به میزان ۵ درصد افزایش میدهد و در طولانی مدت باعث کاهش وزن میشود. تحقیقات نشان می دهد نارگیل باعث کاهش اشتها می شود، به طوری که افراد بعد از مصرف نارگیل می توانند تا چندین ساعت بدون احساس گرسنگی یا کاهش قند خون سپری کنند. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *