توانایی جنین در ماه چهارم بارداری چگونه است؟!

 جنین در ماه چهارم قادر به انجام چه حرکاتی است؟

ماه چهارم بارداری (هفته های پانزدهم تا هیجدهم): در این مدت کودک به سرعت به رشد خود ادامه داده و در مایع آمنیوتیک شناور است. در هفته ی شانزدهم میزان مایع مذکور به حدود ۱۸۰ میلی متر می رسد.

در این زمان ناخن ها پدیدار شده و چشم ها، گوشها و بینی به خوبی شکل خود را پیدا می کنند. همچنین اسکلت سخت شده و حالت استخوانی تر پیدا می کند و اعضای تناسلی به رشد خود ادامه می دهند، چنان که آلت تناسلی به آسانی قابل تشخیص است.

 جنین در ماه چهارم

عکس جنین ۱۵ هفته ای

دامنه ی حرکاتی که کودک می تواند انجام دهد پیچیده تر شده و قادر است به بند ناف چنگ بیاندازد، انگشتان خود را بمکد و چهره ی خود را در هم کشد. بازتاب تنفسی به خوبی در این زمان استوار می شود، به نحوی که کودک مایع آمنیوتیک را استنشاق و دفع می کند.

کیسه های هوای ریه هنوز وسعت بیشتری پیدا نمی کنند، بلکه کودک اکسیژن و مواد غذایی را توسط جفت از جریان گردش خون مادر دریافت می دارد. در این زمان کودک اعمال گوارشی را توسط بلع مایع آمنیوتیک و دفع آن به خارج از راه مثانه تمرین می کند. بر سطح زبان سلول های مخصوص حس چشایی به وجود می آیند و نیز طول بدن کودک در حدود ۱۹ سانتی متر و وزن وی در حدود ۱۷۰ گرم است.

احساس مادر در این دوره: در اواسط حاملگی (ماههای ۴ و هم چنین ۵ و ۶) احتمالا احساس خواهید کرد که کاهش انرژی و خشکی رفع شده و دیگر با وضعیت حاملگی خود سازگار شده اید. اکثر زنان در این هنگام احساس سلامتی و خوب بودن می کنند.

پوست و موی آنها به درخشنده گی بی نظیری می رسد و احساس نیرو و راحتی می کنند، زیرا رباطها و ماهیچه ها نرمتر می شوند. در این وقت برای ورزش و تمرین های مناسب، زمان خوبی است و شما می توانید با استفاده از حرکات یوگا به طور روزانه و تنفس عمیق کمال استفاده و لذت را ببرید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *