تميز كردن داخل ماشين لباسشويی/ چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟!

لاستیک دور محفظه لباس ماشین لباسشویی به شدت محلی آلوده و پر میکروب است. این محفظه را هربار بعد از شستشو باید با یک دستمال یا اسکاچ تمیز کرده و لا به لای لاستیک را پاک کنید. سپس در لباسشویی را باز بگذارید تا هم محفظه لباس و هم لاستیک با جریان آزاد هوا خشک شوند…

تميز كردن داخل ماشين لباسشويي، چگونه لاستیک دور لباسشویی را تمیز کنیم،  لاستیک درب ماشین لباسشویی،  تميز كردن ماشين لباسشويي با سرکه، پاک کردن ماشین لباسشویی، ضدعفونی كردن ماشين لباسشويي

ماشین لباسشویی اگرچه یک دستگاه تمیزکننده است اما الزاما همیشه تمیز نیست و اتفاقا به دلیل باقی ماندن رطوبت در آن، فضای مناسبی برای رشد میکروب و باکتری به حساب می‌آید. در واقع لباس‌هایی که از ماشین لباسشویی بیرون آورده می‌شوند، در ظاهر تمیز و بی‌لک هستند اما ممکن است میزبان میکروب‌ها و باکتری‌های زیادی باشند.

به همین دلیل نظافت فضای داخلی لباسشویی اهمیت زیادی دارد. به خصوص اگر از ماشین لباسشویی خود برای شستن لباس نوزاد یا لباس‌های زیر استفاده می‌کنید باید دقت بیشتری در حفظ نظافت لباسشویی داشته باشید و دست کم هفته ای یک بار آن را نظافت کنید.

اما نظافت دستگاهی که خود مسئول شستشو و نظافت است چگونه انجام می‌شود؟ این راهنما را بخوانید تا مرحله به مرحله با تمیزکاری ماشین لباسشویی آشنا شوید.

قدم اول: نظافت محفظه مواد شوینده
محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی محل تجمع آلودگی‌های زیادی است. انتهای این محفظه بعد از مدتی جرم می‌گیرد و لایه‌ای شبیه جلبک در دیواره‌های آن تشکیل می‌شود. خوشبختانه در بیشتر ماشین لباسشویی‌ها این محفظه قابل بیرون آوردن است. این محفظه را هر بار بعد از شستشو بیرون آورده و با مسواک و پودر لباسشویی یا مایع ظرفشویی بشویید و خشک کنید.

یادتان باشد بهترین روش برای کاهش آلودگی محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی، استفاده از مواد شوینده به اندازه لازم است، منظور به میزان خطوطی است که به عنوان حد و مرز تعیین شده است.اگر ناخواسته با پرکردن بیش از حد این بخش از ماشین لباسشویی لکه‌هایی ایجاد شده است با یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید تا به مرور زمان با کار کردن ماشین لباسشویی بوی بدی ایجاد نشود.

قدم دوم: نظافت محفظه فیلتر
پایین ماشین لباسشویی، محفظه فیلتر قرار دارد که این محفظه هم یکی از فضاهای آلوده ماشین لباسشویی است. به راحتی می‌توانید این محفظه را باز کرده و فیلتر را خارج کنید و با مسواک و شوینده بشویید و بعد از خشک شدن در جای خود قرار دهید.

قدم سوم: نظافت لاستیک محفظه اصلی
لاستیک دور محفظه لباس ماشین لباسشویی به شدت محلی آلوده و پر میکروب است. آب چرک یا آب آغشته به کف، خرده‌های پرز و موی روی لباس ها، دستمال کاغذی‌های جا مانده در جیب‌ها و جرم‌های دیگر در این لاستیک جای می‌گیرند و هم به سلامت لباس‌های شما صدمه می‌زنند، هم بوی بد ایجاد می‌کنند و هم عمر لباسشویی را کم می‌کنند.

این محفظه را هربار بعد از شستشو باید با یک دستمال یا اسکاچ تمیز کرده و لا به لای لاستیک را پاک کنید. سپس در لباسشویی را باز بگذارید تا هم محفظه لباس و هم لاستیک با جریان آزاد هوا خشک شوند. برای این کار نصف روز یا یک روز کامل باید درب ماشین لباسشویی باز باشد.

قدم چهارم: نظافت محفظه لباس
برای تمیز کردن محفظه اصلی لباسشویی یعنی همان جایی که لباس‌ها قرار می‌گیرند، هر ماه یک دور ماشین لباسشویی را خالی روشن کنید. برای تمیزی بیشتر بلور سودا یا یک قرص ماشین ظرفشویی داخل آن بیندازید و ماشین را روشن کنید. حواس‌تان باشد که دمای آب برای این کار حتما ۶۰ درجه باشد که قدرت تمیزی بالایی دارد.
سعی کنید به جای مایع‌های شوینده از پودر شست‌و‌شو استفاده کنید چون مایع شست‌و‌شو در محفظه‌ها باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود.

قدم پنجم: نظافت خروجی آب
محل تخلیه آب در لباسشویی را چند هفته یک بار با آب و صابون و یک مسواک کهنه تمیز کنید. نیم پیمانه نمک، یک پیمانه جوش شیرین و دو پیمانه سرکه را در محل تخلیه آب بریزید. این محلول حباب می‌سازد و شلنگ تخلیه و توری آن را نیز تمیز می‌کند.

شما همچنین با استفاده از مایع سفید کننده و آب داغ هم می‌توانید ماشین لباسشویی را پاکسازی کنید. در مدل‌های قدیمی به طور مستقیم و در مدل‌های جدید داخل محل مخصوص مایع شستشو یک فنجان مایع سفید کننده ریخته و لباسشویی را بدون لباس و با آب گرم روشن کنید تا چند دقیقه در این حالت کار کند.
چرخش آب داغ و مایع سفید کننده در مخزن داخلی ماشین لباسشویی به صورت فوق العاده ای موجب پاکسازی ماشین می‌شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *