تقویت اسپرم سازی با ۱۲ ماده غذایی!

تقویت اسپرم سازی، افزایش سرعت اسپرم،  داروی تقویت اسپرم ، تقویت اسپرم ضعیف،  تقویت حرکت اسپرم ، تقویت اسپرم و تخمک،  تقویت اسپرم برای بارداری،  خوراکی های افزایش دهنده اسپرم،  تقویت اسپرم در طب سنتی

 تقویت اسپرم برای بارداری

از شایع‌ترین مشکلات در مردان تعداد کم اسپرم‌ها و البته ضعیف بودن اسپرم‌ها است. از میان هر ۲۵ مرد یک نفر اختلال کم بودن تعداد اسپرم‌ها را دارد. فاکتورهای سبک زندگی نظیر استرس، چاقی، و رژیم غذایی نامناسب می‌تواند بر تعداد و فعالیت اسپرم‌ها تأثیرگذار باشد. اگر شما و همسرتان قصد داشتن فرزند را دارید، تغییرات تغذیه‌ای روش خوبی برای تضمین سلامت باروری است. در واقع تغییرات رژیم غذایی به تولید اسپرم‌های سلامت و قوی کمک خواهد کرد.

۱- برای تقویت اسپرم انار بخورید

انار با دارا بودن آنتی اکسیدان ترکیباتی در بدن که مسئول آسیب رساندن به اسپرم است را کاهش می دهد. با مصرف مداوم انار رادیکال های آزاد را از بین برده و به بهبود اسپرم کمک می کنید.

۲- برای تقویت اسپرم گوجه فرنگی بخورید

گوجه فرنگی با دارا بودن لیکوپن میزان اسپرم را بالا می برد. البته در سس گوجه فرنگی هم لیکوپن وجود دارد و مردان با رغبت بیشتری به افزایش اسپرم خود کمک می کنند.

۳- برای تقویت اسپرم شکلات تلخ بخورید

شکلات تلخ دارای ماده فعال شناخته شده ای است که باعث افزایش تعداد اسپرم و حجم مایع منی می شود. مردان با مصرف شکلات تلخ ارگاسم بهتری را تجربه خواهند کرد.

۴- برای تقویت اسپرم کلم بروکلی بخورید

کلم بروکلی باعث افزایش تعداد اسپرم می شود. همان طور که می دانید اسید فولیک برای زنان در طول دوران بارداری و قبل از لقاح مفید است و حتی برای مردان از نظر زیاد شدن تعداد اسپرم هم حیاتی خواهد بود. کلم بروکلی سرشار از اسید فولیک است و بهتر ست آن را به سالاد یا غذاهایتان اضافه کنید. البته آب پرتقال هم منبع اسید فولیک است.

۵- برای تقویت اسپرم آووکادو بخورید

آووکادو دارای اسید فولیک، ویتامین بی ۶ و ای است که باعث افزایش تحرک اسپرم و قدرت نفوذ تخمک خواهد شد.

۶- برای تقویت اسپرم آجیل بخورید

آجیل با داشتن روی، آنتی اکسیدان و ویتامین ای باعث افزایش تعداد اسپرم می شود. پس به طور مداوم آجیل مانند بادام بدون نمک بخورید.

۷- برای تقویت اسپرم لوبیا بخورید

مردان اغلب به خاطر کمبود روی به ناباروری دچار می شوند. لوبیا منبع روی است و برای جلوگیری از خستگی و تقویت اسپرم مفید است.

۸- برای تقویت اسپرم سیر بخورید

سیر دارای آلیسین بوده و باعث بهبود گردش خون می شود. علاوه بر آن باعث گردش خون در اندام های تناسلی و تقویت اسپرم خواهد شد . سیر دارای سلنیوم و ویتامین بی ۶ است و ترشح هورمون های جنسی و آسیب اسپرم را کنترل می کند.

۹- برای تقویت اسپرم اسفناج بخورید

اسفناج منبع سرشار از اسید فولیک است و باعث افزایش تعداد اسپرم می شود. علاوه بر آن اسید فولیک به تقویت اسپرم و بالا بردن تحرک آن کمک می کند.

۱۰- برای تقویت اسپرم موز بخورید

موز دارای بروملین است که آنزیمی است که باعث کنترل هورمون های جنسی می شود. موز با دارا بودن ویتامین آ ، بی ۱ و سی باعث افزایش تولید اسپرم شده و آن را فعال نگه می دارد.

۱۱- برای تقویت اسپرم مرکبات بخورید

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین سی باعث افزایش تعداد اسپرم می شود. آب پرتقال و آب گریپ فروت درای ۱۰۰ درصد آب میوه خالص است و به باروری آنها کمک می کند. مردانی که آب میوه نمی خورند کمی لیمو در آب بریزند و بخورند.

۱۲- برای تقویت اسپرم گردو بخورید

گردو که سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و آنتی‌اکسیدان‌ها است، تأثیر قابل‌توجهی در افزایش تحرک، جنبندگی و البته زیست‌پذیری و زنده ماندن اسپرم‌ها دارد. گردو حاوی سلنیوم بالا است و از طرفی جریان خون به اندام‌های جنسی را نیز افزایش می‌دهد.

علاوه بر قدرت گردو در کیفیت عملکرد و جنبندگی اسپرم‌ها، گردو با تأثیر بر چربی خون و کاهش سطح کلسترول عملکرد مغزی و قابلیت یادگیری را نیز افزایش می‌دهد. برای رسیدن به این تأثیرات مصرف روزانه ۸ عدد گردو در روز می‌تواند مناسب باشد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *