تفاوت گریه های نوزادان/ هر نوزادی به زبان مادری خودش گریه می کند!

نوزادان با لهجه محلی خود گریه می کنند
بررسی های محققان آلمانی نشان می دهد که گریه نوزادان آلمانی با نوزادان چینی، کامرونی یا فرانسوی متفاوت است.

تفاوت گریه های نوزادان

زبان شناسان دانشگاه شهر وورتسبورگ آلمان با بیان این که گریه و شیوه فریاد زدن نوزادان چینی و کامرونی با نوزادان آلمانی تفاوت دارد، دلیل آن را ویژگی های آوایی می دانند که در زبان مادری موجود است و کودک آنها را از والدین خود کسب می کند.

برای مثال زیر و بمی صدا در زبان چینی و کامرونی اهمیت بیشتری دارد تا زبان آلمانی. به همین دلیل کودک چینی یا کامرونی با نواخت بیشتری گریه می کند، گویی آواز می خواند محققان از این موضوع نتیجه گرفته اند که نوزادان می کوشند صدای مادر را در ذهن خود ثبت کنند و این اقدام آنها بلافاصله پس از تولد صورت می گیرد، نه به هنگام سخن گفتن کودک محققان هفت سال پیش از این نیز در این دانشگاه تحقیقات مشابهی صورت داده و به نتیجه های مشابهی رسیده بودند.

نتایج تحقیقات پیشین این بود که نوزادان آلمانی گریه شان نسبت به گریه نوزادان فرانسوی از لحاظ ملودی و ریتم متفاوت است.

تحقيق هفت سال پیش نیز به این نتیجه رسیده بود که کودک در حالت جنینی ودر بدن مادر زبان والدین را در ذهن خود ثبت می کند.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. ?? نوزاد نسبت به صداهای شدید حساس است اگر در نزدیکی اش صدای بلندی ایجاد کنید یا او را به یک اتاق شلوغ و پر سرو صدا ببرید ، ساکت میشود مانند آنکه نتواند هیچ صدایی بشنود ، بی تفاوت میماند یا به شدت حساسیت نشان میدهد و با وحشت به گریه میافتد و با ایجاد حرکاتی که به بدن خود میدهد ، میخواهد از محل صدا دور شود? به عکس با شنیدن نجوای آرام یا یک موسیقی ملایم ، ساکت میشود? و سر و نگاه خود را به طرف صدای خوش آیند متمایل میکند.نوزاد نه تنها صدا را میشنود بلکه میتواند صداهایی را که قبلآ شنیده ، تشخیص دهد?

  2. ‍ ‍ ❇️تفاوت استفراغ های طبیعی نوزاد با رفلاکس:

    در استفراغ های طبیعی شیرخوار، علائمی از کاهش وزن و بی اشتهایی دیده نمی شود و کودک شیر را به صورت پنیری بالا می آورد ولی در استفراغ های مرضی ریفلاکس به صورت مزمن و چندین بار در روز بوده و حالت پنیری هم ندارد شیر را برمیگرداند و ممکنست با علائمی از قبیل
    ❌خس خس سینه
    ❌تنگی نفس
    ❌وزن نگرفتن مناسب
    ❌بیقراری و گریه شدید
    ❌ حتی سرفه های طولانی مدت همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *