تغییر جنسیت جنین در ماه دوم بارداری ممکن است؟!

من ۲ ماهه باردارم. با رژیم غذایی رو جنسیت جنین تغییر میزاره آیا؟؟؟

پاسخ مشاور:

خیر- جنسیت جنین زمانی که لقاح صورت می گیرد تعیین می شود و با تغذیه هم در طول بارداری قابل تغییر هم نیست. اما پیش از بارداری نوع تغذیه می تواند در جنسیت جنین تا حدی موثر باشد.

« مادری که تمایل به داشتن فرزند پسر دارد باید مصرف لبنیات را در رژیم غذایی خود کم کند و میوه‌جات و سبزیجات بیشتری مصرف كند. همچنین مصرف گروه نان و غلات، انواع گوشت‌ها و میوه‌ها و حبوبات و دانه‌های روغنی، کره، مایونز، انواع ادویه‌جات، انواع شیرینی‌های فاقد شیر و انواع شربت‌ها بدون اشکال است.»

مواد غذایی غیرمجاز در رژیم غذایی جنین پسر شامل میگو و تخم مرغ و از گروه میوه‌ها و سبزیجات کرفس و اسفناج، لوبیای سبز، کاهوی سبز، بیسکویت، کاکائو و شکلات است.

در رژیم پیشنهادی در تعیین جنسیت جنین دختر « حذف نمک در غذاها از نکات مهم در این رژیم است. از گروه میوه‌ها و سبزیجات مادر می‌تواند هویج، خیار، لوبیا سبز، سیب، ترب و سیب‌زمینی و پیاز مصرف کند ولی در مصرف انواع لبنیات هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.»

رعایت رژیم به مدت شش ماه مجاز است. در صورتی که در طی این مدت بارداری اتفاق نیفتد رعایت رژیم غذایی بیش از مدت شش ماه سبب ایجاد کمبود مواد مغذی خواهد شد.

در انسان تعیین جنسیت تحت کنترل کروموزوم Y است، و خانم در ایجاد جنسیت دختر و پسر نقشی ندارد، زیرا تمام تخمک‌ها حاوی کروموزوم X هستند و در نهایت مرد جنسیت جنین را مشخص می‌کند.

به طور کلی بعد از این‌که جنین شکل گرفت، چنانچه در سلول‌های این جنین کروموزوم "Y" وجود داشته باشد و زنجیره واکنش‌هایی که تحت تأثیر کروموزوم Y شروع می‌شوند، به درستی ایفای نقش کنند جنسیت به سمت مذکر شدن پیش می‌رود.

اگر در سلول‌های جنین کروموزوم Y وجود نداشته باشد یا در صورت موجودیت فقدان عملکرد داشته باشد، آنگاه جنین به سمت مونث شدن پیش خواهد رفت.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *