تعداد کل تخمک های زن/ تعداد تخمک های زن در یک ماه؟!

تعداد کل تخمک های زن در هنگام تولد ۲ میلیون تخمک است؛ در دوران بلوغ تا زمان یائسگی، هر خانم هر ماه در وسط دوران قاعدگی یعنی حدود روز چهاردهم قاعدگی، تعداد ۱۰۰ تا ۱۵۰ تخمک از کیسه کوچکی که آن را فولیکول می نامند آزاد می کند ولی فقط یکی از این تخمک ها تکامل می یابد…

هر دختر خانمی در موقع تولد خود، حدود ۲ میلیون تخمک در تخمدان خود دارد، ولی موقعی که به سن بلوغ می رسد، تعداد تخمک های او کم خواهد شد.

در دوران بلوغ تا زمان یائسگی، هر خانم هر ماه در وسط دوران قاعدگی یعنی حدود روز چهاردهم قاعدگی، تعداد ۱۰۰ تا ۱۵۰ تخمک از کیسه کوچکی که آن را فولیکول می نامند آزاد می کند ولی فقط یکی از این تخمک ها تکامل می یابد.

تعداد تخمک های زن در یک ماه

تخمک های آزاد شده با پاهای مژک مانند خود به طرف لوله شیپوری حرکت می کند. تخمک ها بسیار کوچکند، به طوری که به سختی با چشم دیده می شوند. زمانی که تخمک به لوله شیپوری رسید اگر در خلال ۱۲ ساعت سلول اسپرم (نطفه مرد) در لوله شیپوری حضور پیدا کند، به آن نزدیک می شود و در آن نفوذ می کند و باروری انجام می گیرد. 

علایم تخمک گذاری: تخمک گذاری در بیشتر خانم ها هیچ گونه علامتی ندارد، ولی یک چهارم خانم ها ممکن است دردی در ناحیه تحتانی شکم (ناحیه تخمدان ها) احساس کنند.

موقع تخمک گذاری معمولا مایع سر رحم رقیق می شود تا اسپرم ها به آسانی بتوانند عبور کنند. علامت دیگر تخمک گذاری، افزایش درجه حرارت بدن است به طوری که حرارت بدن در هنگام تخمک گذاری به ۳۷/۴ تا ۳۷/۶ درجه سانتیگراد می رسد. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *