تعداد دفعات شیرخوردن کودکم را چگونه تنظیم کنم و چطور متوجه سیري و گرسنگی او شوم؟

شیرخوار را باید برحسب تقاضایش و بطور مکرر شیر بدهید و از تنظیم بر حسب ساعت پرهیز نمایید. معمولا شیرخواران۲۰ -۳۰ دقیقه را صرف علائمی می کنند که نشان می دهند آماده شیر خوردن هستند و با حرکاتی نشان می دهند که بیدار هستند. این علائم عبارتند از :

حرکت کره چشم، بهم زدن پلک ها، حرکت دهان و انگشت یا دست و یا هرچیزي را به دهان می برند. وقتی شیرخوار این علائم را نشان می دهد، اجازه ندهید گریه کند و برافروخته شود. گریه، جیغ زدن و کمانه زدن علامت دیررس گرسنگی است و نباید اجازه داد گرسنگی شیرخوار به این مرحله برسد. چنانچه شیرخوار گریه کند و آشفته شود، ابتدا باید او را آرام کرده و سپس به پستان گذاشت تا بتواند آن را درست بگیرد.در غیر این صورت ممکن است زبان بجاي آن که در کف دهان قرار گیرد، بالا برود و شیرخوار نتواند پستان را درست بگیرد.

علائم سیري عبارتند از : توقف صداي بلع، توقف بیشتر بین دفعات مکیدن،رفع علائم گرسنگی،افزایش مکیدن هاي غیر تغذیه اي، رها کردن پستان و ریلاکس (شل شدن) و به خواب رفتن.

 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. مشاورین شیردهی و پزشکان می توانند با توجه به میزان وزنی که نوزادها اضافه می کنند، مشخص کنند که آیا بچه ها شیر کافی دریافت می کنند یا نه. نوزادان معمولا در ابتدا بین ۵ تا ۹ درصد از وزن زمان تولد خود را از دست می دهند، که البته بعد از مدت کوتاهی و اغلب تا دو هفتگی، این وزن از دست داده شده را مجددا به دست می آورند. آنها باید در پنجمین روز پس از تولد، تقریبا ۳۰ گرم در روز وزن اضافه کنند. در صورتی که نگران هستید، از کارشناس یا مسول مرکز بهداشتی و درمانی یا پزشک متخصص اطفالی که بر وضعیت کودک شما نظارت می کند بخواهید تا وزن آنها را بررسی کنند.
    روشهای دیگری نیز وجود دارند که می توانید تشخیص دهید آیا نوزادان شما شیر کافی دریافت می کنند یا خیر. از دست دادن آب بدن در نوزادان به ندرت رُخ می دهد؛ اما اطلاع از نشانه های سلامت کودک ضروری است تا در صورتی که مشکلی برای کودک پیش آمد بتوانید به سرعت به متخصص کودکان اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *