تست بارداری چند روز بعد از عقب افتادن پریودی جواب میدهد؟!

بیبی چک از یک روز بعد از تاخیر در پریود قابل استفاده است اما بهترین زمان برای استفاده از تست بارداری بیبی چک یک هفته بعد از تاخیر در پریود است…

استفاده از بیبی چک، ۳ روز بعد از عقب افتادن پریودی جواب میدهد؟

ما سه ماه پیش اقدام به بارداری کردیم این ماه باید پانزدهم پریود میشدم. دل درد و سینه درد هم داشتم اما فقط چند لکه خون دبدم و دیگه تموم شد الان سه روز میگذره میخواستم بدونم آیا احتمال بارداری هست و اینکه کی بیبی چک بگیرم؟ 

چند روز بعد از عقب افتادن پریود بی بی چک جواب میده؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام می توانید از تست بی بی چک استفاده کنید. بیبی چک از یک روز بعد از تاخیر در پریود قابل استفاده است اما بهترین زمان برای استفاده از تست بارداری بیبی چک یک هفته بعد از تاخیر در پریود است.

تست بارداری چند روز بعد از عقب افتادن پریودی جواب میدهد

چه زمانی از بیبی چک استفاده کنیم؟

بهترین کار این است که منتظر نمایان شدن علائم بارداری بنشینید! با قطع عادت ماهانه و آغاز حالت تهوع، می‌توانید از این تست‌ها استفاده کنید، اما خیلی عجله نکنید، چون اگر پیش از موقع استفاده کنید، احتمال جواب منفی زیاد است.

برخی افراد بعد از رابطه زناشویی بدون پیشگیری، از تست‌های بارداری استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند باردار نیستند. در حالی که این کار بی‌فایده است.

بعد از اینکه لقاح صورت می‌گیرد، ۶ تا ۷ روز طول می‌کشد تا تخمک‌ بارورشده به رحم برسد و لانه‌ گزینی کند و هورمون بارداری ترشح شود. حتی بعد از ۶ تا ۷ روز هم میزان این هورمون آنقدر نیست که بارداری را نشان دهد.

توجه: بعد از سقط جنین یا کورتاژ تا هفته‌ها میزان این هورمون در بدن مادر بالا می‌ماند و تست‌های بارداری ممکن است جواب مثبت را نشان دهند. پس مراقب باشید این جواب مثبت می‌تواند هم نشانه بارداری مجدد شما باشد، هم به اشتباه به دلیل بالا بودن هورمون در اثر سقط قبلی باشد.

چطور از بیبی چک استفاده کنیم؟

تست‌های بارداری حاوی پادتن‌هایی هستند که در مواجهه با هورمون بارداری عکس‌العمل‌ نشان می‌دهند. یک خط آبی یا دو خط قرمز یا… می‌تواند نشانه باردار بودن یا نبودن شما باشد.

از آنجا که این علائم با توجه به مارک تست متفاوت است، بهترین کار، مطالعه دستورالعمل قیدشده روی جعبه تست است. در حال حاضر حتی تست‌هایی وارد بازار شده‌اند که می‌توانند تاریخ بارداری شما را هم مشخص کنند.

روی اکثر تست‌های بارداری در مورد زمانی که در طول روز باید مورد استفاده قرار گیرد، مطلبی درج نشده است.

در طول شبانه روز گاهی میزان هورمون در ادرار بسیار زیاد است و در صورتی که باردار باشید احتمال دیدن جواب مثبت بیشتر است.

خوردن مایعات زیاد قبل از انجام تست سبب رقیق شدن ادرار می‌شود و در این حالت ممکن است جواب تست درست نباشد.

آیا بیبی چک ها قابل اطمینان هستند؟

جواب مثبت این تست‌ها تا ۹۹ درصد قابل‌اطمینان است. اما اگر جواب منفی دیدید و حس می‌کنید باردار هستید، می‌توانید یک آزمایش خون هم بدهید. میزان هورمون بارداری در خون بیش از ادرار است.

منبع خبر : tebyan،nininama

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. سلام.سیکل من ۲۶روزه است.۲۵بهمن باید پریود میشدم. اماخبری نشده. بنظرتون اگربا۴-۵روزتاخیراز بی بی چک استفاده کنم
    جواب دقیقی میده یا بیشتر صبرکنم.
    درضمن از تست وایتکس استفاده کردم روش کف نکرد فقط کمی گازدارشدوحبابای ریزی ایجاد شد.این یعنی چی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *