تب خال تناسلی در بارداری خطرناک است؟

تبخال تناسلی یک بیماری مقاربتی است که از راه رابطه جنسی منتقل می‎شود. این بیماری با ایجاد زخم‎های کوچک در ناحیه تناسلی موجب تب، خارش، سوزش و مشکل در دفع ادرار می‎شود. تبخال تناسلی یک عفونت ویروسی است که در ۲ نوع ۱ و ۲ دیده می‎شود.
این بیماری در سال‎های اخیر به شدت رایج شده است چرا که بسیاری از زنان متوجه ابتلا به آن نمی‎شوند زیرا یا علائم خفیفی دارند یا هیچ نشانه‎ای از بیماری نمی‎بینند؛ حتی آن را با التهاب واژن، عفونت مجاری ادراری یا بواسیر اشتباه می‎گیرند. متاسفانه هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد و پزشکان تنها می‎توانند این بیماری را کنترل کنند. تبخال تناسلی به صورت دوره‎ای ظاهر می‎شود؛ در زمانی که نشانه‎ای از بیماری نمی‎بینید بیماری خفته است و زمانی که ویروس فعال شود بیماری دوباره عود می‎کند.

در زنان باردار؛ تبخال تناسلی خطرناک است چرا که ویروس می‎تواند در زمان زایمان به نوزاد منتقل شود. اگر بارداری اول باشد احتمال خطر برای جنین بیشتر است. عفونت هرپس سیمپلکس می‎تواند به معلولیت‌‎های شدید و حتی مرگ نوزاد ختم شود. همچنین در صورتی که نوزاد از طریق زایمان طبیعی به دنیا بیاید احتمال ضایعات چشمی نیز وجود دارد. پزشکان برای مادران مبتلا به تبخال تناسلی زایمان سزارین را توصیه می‎کنند؛ در این موارد امکان ابتلا نوزاد به بیماری بسیار کم می‎شود و تنها در صورتی نوزاد به ویروس آلوده می‎شود که کیسه آب مادر چند ساعت قبل از زایمان پاره شده باشد.
پزشکان معمولا توصیه می‎کنند زنان بارداری که دچار تبخال تناسلی عودکننده هستند، با نزدیک شدن به زمان زایمان از داروهای ضدویروسی استفاده کنند تا از ظهور بیماری جلوگیری شود. فراموش نکنید تزریق واکسن در دوران بارداری مجاز نیست. 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. تبخال تناسلی عفونتی مقاربتی بوده که در پی آلوده شدن با ویروس تبخال تناسلی رخ می دهد. ویروس تبخال تناسلی به دونوع ویروس تبخال تناسلی نوع ۱ و ویروس تبخال تناسلی نوع ۲ تقسیم می شود.

    ویروس تبخال تناسلی نوع ۲ عموما باعث بوجود آمدن تبخال می شود. این ویروس از طریق ترشحات دهان و ترشحات آلت تناسلی منتقل می شود.
    ویروس تبخال تناسلی نوع ۱ عموما برروی دهان و لب تاثیر گذاشته و باعث آفت و تاول در این ناحیه می شود، هرچند که در نواحی تناسلی نیز می تواند ظاهر شود.
    این ویروس با رابطه جنسی دهانی و معمولی و مقعدی به سایر افراد منتقل می شود. از آنجاییکه این ویروس خارج از بدن زنده نمی ماند، پس آلوده شدن از طریق ارتباط با وسایل استفاده شده توسط فرد آلوده تقریبا غیرممکن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *