گروه خونی پسرزا

تاثیر گروه خونی در جنسیت جنین

عواملی مختلفی در تعیین جنسیت جنین دخیل هستند. مواد غذایی که پدر و یا مادر قبل از اقدام به بارداری، میخورند. نوع لقاح و…. . اما در این مطلب سعی کرده ایم به سوالات شما در رابطه با تاثیر گروه خونی در جنسیت جنین بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا گروه خونی مادر یا پدر بر جنسیت جنین موثر است؟، آیا واقعا برخی از گروه های خونی بعنوان گروه خونی پسرزا معروف هستند؟ برای اینکه اطلاعات شما در این زمینه تکمیل و به روز شود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تاثیر گروه خونی بر جنسیت جنین

تاثیر گروه خونی بر جنسیت جنین به لحاظ علمی ثابت نشده است. اما گروه خونی بر قدرت باروری موثر است. افرادی که گروه خونی O دارند به علت تعداد کمتر و کیفیت پایین‌تر تخمک ها در باروری دچار مشکل می‌شوند، در حالیکه در میان کسانی که گروه خونی A دارند باروری بیشتری دیده می‌شود.

در مطالعه ای که توسط متخصصین دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک انجام شده، بیش از ۵۶۰ زن شرکت کردند که میانگین سنی‌شان ۳۵ سال بوده و تحت درمان باروری بودند. نمونه‌های خونی افراد شرکت کننده برای اندازه‌گیری مقدار هورمون محرک فولیکی (FSH) – که یکی از علامت‌های باروری است – گرفته شد. در صورتی که مقدار این هورمون در خون بالاتر از ۱۰ باشد، نشان‌دهنده‌ی آن است که این فرد نسبت به کسانی که میزان این هورمون در خونشان کمتر از ۱۰ است، در باروری دچار مشکل خواهد شد. مقدار بالای این هورمون در خون نشان‌دهنده‌ی کاهش در ذخیره تخمدانی است. ذخیره‌ی تخمدانی در واقع کیفیت و تعداد تخمک‎های باقی مانده است که توانایی باروری دارند.

وقتی که یک زن به میانه یا سال‌های پایانی دهه‌ی ۳۰ تا ۴۰ سالگیش می رسد، ذخیره ی تخمدانی او رو به کاهش می‌گذارد. این روند پس از چهل سالگی سریع‌تر می‌شود.

این مطالعه نشان داد که احتمال داشتن مقدار FSH بیشتر از ۱۰ در زنانی که گروه خونی O دارند دو برابر بیشتر از گروه‌های خونی دیگر است. این یافته ها وقتی سن زنان نیز در نظر گرفته می‌شد، صدق می‌کردند. همچنین این نتایج زمانی که در دو گروه مختلف مورد بررسی قرار گرفتند نیز دیده شد. در این میان، مقدار بالای هورمون FSH در زنان با گروه خونی A نسبت به گروه خونی O به طور چشمگیری کمتر دیده می‌شد. افرادی که گروه خونی A دارند دارای آنتی ژن A هستند. آنتی ژن A پروتئینی است که در سطح سلول قرار دارد و در گروه خونی O دیده نمی‌شود.

دکتر ادوارد نجت، از بخش زنان و زایمان دانشکده‌ی آلبرت انیشتین، می‌گوید: در هردو گروه زنانی که به دنبال درمان ناباروری بودند، در گروه خونی O نسبت به گروه خونی A “مقدار بالای ۱۰ هورمون FSH ” حدوداً دو برابر بیشتر دیده می‌شد. ما متوجه شدیم زنانی که گروه خونی A یا AB داشتند – یعنی کسانی که دارای ژن گروه خونی A بودند – به نوعی از اثر کاهش ذخیره‌ی تخمدانی در امان بودند.

با توجه به جمعیتی که ما بررسی کردیم و با توجه به این که این مطالعه در دو مرکز متفاوت انجام گرفت و ترکیب خوبی از بیمار‌هایی با قومیت‌ها و نژاد های مختلف مورد بررسی قرار گرفت، میتوان گفت که در میان زنانی که به دنبال بررسی یا درمان ناباروری بودند، در کسانی که گروه خونی O داشتند “مقدار بالای ۱۰ هورمون FSH ” نیز دیده می‌شد. نجت می‌گوید مقدار این هورمون فقط یکی از نشانه‌های باروری است و مطالعات بیشتری مورد‌نیاز است: سن یک زن همچنان مهم‌ترین فاکتور در محدود کردن توانایی باروی اوست. مقدار پایه‌ی هورمون FSH یک زن تصویری از کیفیت و تعداد تخمک های او به ما می‌دهد.

تونی رادرفورد – رئیس جمعیت باروری بریتانیا – می‌گوید: این اولین باری است که محققان وجود رابطه میان گروه خونی و توانایی باروری را اثبات می‌کنند. هورمون‌های دیگری هم هستند که کاهش ذخیره‌ی تخمدانی را نشان می‌دهند و باید مورد بررسی قرار بگیرند. مطالعه‌ی بزرگتری بر روی عموم مردم مورد نیاز است تا اثرات احتمالی گروه خونی را بر مشکلاتی که ممکن است در زنانی که بدنبال باروری هستند بوجود بیاید، مورد بررسی قرار دهد.

مطلب پیشنهادی: آیا تعیین جنسیت جنین دخالت در کار خداست؟!

تاثیر گروه خونی بر جنسیت جنین

مطلب پیشنهادی: راهنمای پسردار شدن؛ معرفی تنها راه اثبات شده علمی برای باردار شدن جنین پسر

گروه خونی پسرزا

همانطور که در متن بالا اشاره شد تاثیر گروه خونی بر تعیین جنسیت جنین بطور علمی نفی شد. اما اینجا جا دارد کمی در رابطه افزایش احتمال پسرزا بودن برخی از خانم ها صحبت کنیم. تحقیقات نشان می دهد در زنانی که فاصله زمانی  بعد از تصمیم گیری برای حامله شدن تا وقوع حاملگی زیاد باشد، احتمال پسرزایی افزایش می یابد، بصورتی که اگر تاخیر در وقوع بارداری به میزان یکسال به طول بینجامد به میزان ۴% احتمال پسرزایی بیشتر میشود.

عامل دیگری که در پسرزایی زنان نقش اساسی دارد، استرس است. اگر زنان در طول دورانی که برای بارداری تلاش می کنند کمتر در معرض عوامل استرس زا قرار بگیرند، احتمال اینکه مادر یک پسر باشند بیشتر است.

رژیم تعیین جنسیت بر اساس گروه خونی

رژیم غذایی پدر و مادر در دوران تلاش برای فرزند آوری نقش کلیدی دارد. عموما جنسیت جنین برای والدین از درجه اهمیت کمتری برخوردار است و بیشتر موضوع سلامت فرزندی که قرار است به دنیا بیاید، اهمیت دارد. اما برخی از والدین در مورد جنسیت کودکشان نیز حساس اند و دوست دارند حتما یک پسر و یا یک دختر داشته باشند. در این رابطه باید بگوییم که آن دسته از والدینی که دوست دارند صاحب فرزند پسر باشند باید از مواد غذایی که دارای سدیم و پتاسیم بیشتر هستند، استفاده کنند. نمک یک منبع غنی از سریم به شمار می آید اما در رابطه با مصرف آن باید به این نکته نیز توجه کرد که زیاد خوردن نمک باعث افزایش فشار خون می شود و ممکن افراد را دچار دردسر کند.

حبوباتی مانند عدس و لوبیا و نخود و …. مواد غذایی سرشار از پتاسیم هستند و خوردن آنها برای پسرزایی توصیه میشود. زیراکه پتاسیم باعث تقویت اسپرم های مردانه می شود.

 

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. برای دختر دار شدن از رابطه جنسی عمیق دوری کنید. یک رابطه ضعیف و عادی اسپرم Y را از دهانه رحم دور نگه میدارد و آن را دفع میکند. اسپرم کروموزوم X جذب محیط اسیدی میشود و زودتر به واژن میرسد.

  2. با سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    من یه دختر ۱۰ماهه دارم و قبل دخترم هم یه پسر داشتم که تو جنینی و ۲۱هفته متاسفانه به دلیل زایمان زودرس از بین رفت
    میخواستم سوال کنم اگر بخوام فرزند بعدی ام پسر بشه باید چیکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.