فواید قهوه برای اسپرم

آیا قهوه اسپرم را زیاد میکند؟

سبک زندگی و نوع رژیم غذایی تأثیر قابل ملاحظه ای بر توانایی باروری در مردان و زنان دارد. یک سوم علت ناباروری مربوط به مردان، یک سوم مربوط به زنان و یک سوم مربوط به هر دو نفر می باشد و یا اصلاً علت آن مشخص نیست. علت ناباروری مردان معمولاً مربوط به عدم تولید اسپرم سالم و کافی است، ولی علت ناباروری در زنان متفاوت است. حال این وسال پیش می اید چگونه می توان اسپرم سالم داشته باشیم؟، آیا خوردن قهوه برای تقویت اسپرم مفید است؟، بهترین قهوه برای تقویت اسپرم کدام است؟

مطلب پیشنهادی: تاثیر قهوه در افزایش سرعت حرکت اسپرم و درمان ناباروری مردان

فواید قهوه برای اسپرم

در مورد فواید قهوه برای اسپرم گفته های متناقض زیاد است، اما ما برای بیان فواید قهوه برای اسپرم فقط به منابعی اعتماد کردیم که اساس علمی داشتند و  فقط  به سایت هایی که صحت علمی آنها مورد تایید متخصصان قرار گرفته است استناد کرده ایم.

تحقیقات نشان داده که خوردن قهوه می تواند شانس موفقیت آمیز بودن درمان های ناباروری بر مردان را کاهش می دهد. هر چند قطعیت این موضوع به صورت کامل تایید نشده است.

مطالعاتی دیگری که در ایتالیا در رابطه با تاثیر قهوه بر تقویت اسپرم در مردان صورت گرفت نشان داد، مردانی که بیشتر از ۴ فنجان قهوه در طول روز میخورند، قهوه می تواند بر قدرت اسپرم آنها تاثیرگذار باشد و می بایستی برای حفظ سلامتی خود در خوردن قهوه به مقدار زیاد تجدید نظر کنند. این تحقیق نشان داد در مورد مردانی که ۳ فنجان قهوه در طول روز میخورند نگرانی کمتری وجود دارد. از جمله تاثیرات قهوه بر روی اسپرم این است که قهوه می تواند به DNA مردان آسیب بزند و موجب ایجاد انحرافات ژنتیکی در فرزندان آنها شود.

نکته ۱) توصیه می شود که برای اینکه رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنید، ۸ ساعت قبل از برقراری رابطه از نوشیدن، نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید.

نکته ۲) قهوه برای گروه خونی A سودمند، برای گروه خونی B بی اثر و برای گروه های خونی O و AB مضر می باشد.

تاثیر قهوه بر اسپرم

تاثیر قهوه بر اسپرم

اینکه نوشیدن قهوه به قدرت باروری شما صدمه می‌زند یا آن را تقویت می‌کند، چندان روشن و آشکار نیست. گرچه برخی تحقیقات نشان می‌دهد که قهوه باروری آقایون را مختل می‌کند، اما یک تحقیق برزیلی نشان داد که اسپرم مردانی که قهوه مینوشند، قدرت شناوری بیشتری داشته که می‌تواند باعث تقویت قدرت باروری شود. مطمئن‌ترین کار این است که مصرف قهوه را تا یک تا دو فنجان در روز محدود کنید.

 

پزشکان آمریکایی اظهار داشتند بررسی های اولیه روی تعداد محدودی از افراد از نقش مصرف قهوه در جلوگیری از به ثمر رسیدن دوره درمان ناباروری حکایت دارد و لازم است بررسی های بیشتری انجام شود تا نقش این ماده خوراکی در روند طبیعی بارداری هم به اثبات برسد.

متخصصان دانشکده سلامت عمومی هاروارد در بوستون به ارزیابی تاثیر مصرف قهوه روی درمان ناباروری و میزان تولد به روش لقاح مصنوعی پرداختند. این گروه روی ۱۰۵ مرد با میانگین سنی ۳۷ سال تمرکز کردند که در ۲۱۴ مورد روش درمانی لقاح مصنوعی انجام شده طی سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ میلادی شرکت کرده بودند. در مورد نوع رژیم غذایی این افراد پیش از شروع درمان پرسش هایی مطرح شد.  در نهایت مشاهده شد در هر یک از مردان که بیشترین میزان مصرف کافئین را داشتند نسبت به مردانی که کمترین میزان کافئین را مصرف کرده بودند روند موفقیت آمیز بودن لقاح مصنوعی کمتر بوده است.

علاوه بر این پزشکان با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون سن و چاقی اظهار داشتند در زوج هایی که مرد بیشترین میزان مصرف کافئین را داشته احتمال آنکه نوزاد زنده به دنیا بیاید ۱۹ درصد کمتر بوده است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *