تاثیر فولیک اسید بر اسپرم مردان/ آیا اسپرم را تقویت می کند؟!

آیا اسید فولیک برای مردان مفیده و باعث تولید اسپرم بیشتر می شود؟

سلام من در حال اقدام به بارداری هستم و به تجویز پزشک روزی ۱ عدد اسیدفولیک یک میلی گرمی می خورم. اسید فولیک برای مردان و تقویت اسپرم هم خوبه که همسرم هم استفاده کنه؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

بله اسید فولیک می تواند باعث تقویت کیفیت و حرکت اسپرم در مردان شود. همسرتان می توانند اسید فولیک را از مواد غذایی طبیعی دریافت کنند. آجیلها، گوشت، تخم مرغ، انواع حبوبات بویژه نخود و سبزیجات تیره رنگ مثل اسفناج سرشار از اسید فولیک هستند.

تاثیر فولیک اسید بر اسپرم مردان، اسید فولیک برای تقویت اسپرم

خوراکی‌هایی که به افزایش حرکت و کیفیت اسپرم کمک می‌کنند

شکلات تلخ

شکلات تلخ دارای آمینو اسید خاصی به نام آرژنین هیدروژن کلرید است که می‌تواند باعث افزایش میزان منی و اسپرم در آقایان شود. همچنین گفته می‌شود که شکلات تلخ می‌تواند شدت ارگاسم را نیز افزایش دهد.

مارچوبه

یکی دیگر از غذاهایی که با افزایش میزان اسپرم ارتباط دارد مارچوبه است. این غذا مملو از ویتامین ث بوده و تأثیرات بسیار گوناگون و مثبتی بر روی اسپرم شما دارد. همچنین این سبزی می‌تواند از سلول‌های بیضه شما حفاظت نماید و با رادیکال‌های آزاد بجنگد. نتیجه آن تولید مناسب سطح بیشتری از اسپرم است.

بروکلی

علاوه بر مارچوبه، بروکلی نیز که مملو از ویتامین ب ۹(اسید فولیک) است می‌تواند یکی از راه‌های بسیار مناسب برای بهبود باروری مردان باشد.

انار

این میوه خوشمزه نیز در افزایش میزان اسپرم و نیز در بهبود کیفیت منی تأثیرگذار است چرا که مملو از آنتی اکسیدان بوده و می‌تواند با رادیکل‌های آزاد خون مبارزه کند. البته نباید فراموش شود که مصرف بی رویه انار نتیجه کاملا عکس داشته و می‌تواند حتی موجب از بین رفتن اسپرم گردد.

گردو

گردو سرشار از اسید چرب امگا سه است که باعث افزایش تولید اسپرم به کمک افزایش جریان خون در بیضه‌ها خواهد شد.

سیر

سیر یکی از بهترین مواد غذایی شناخته شده در جهان برای بهبود دستگاه ایمنی است. این ماده نیز مانند گردو جریان خون در بیضه‌ها را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود که بدین وسیله تولید اسپرم بیشتر شود.

اشتراک‌گذاری
4 نظر
  1. ✅اسید فولیک: اسید فولیک ترکیبی از فولات است که به عنوان ویتامین ب ۹ نیز شناخته می شود.✅ زنانی که قصد دارند باردار شوند باید چند ماه پیش از بارداری این مکمل را مصرف کنند✅ تا از رشد لوله عصبی بدن فرزندشان اطمینان حاصل کنند.✅ زنانی که قصد دارند باردار شوند روزانه باید ۴۰۰ میلی گرم اسید فولیک دریافت کنند. ✔ مصرف این مکمل برای مردان نیز مفید است و نقش اساسی در حفظ تندرستی اسپرم ها ایفاء می کند.

  2. سیر به عنوان یک داروی طبیعی مقوی غرایز جنسی عمل می کند و تولید اسپرم را افزایش می دهد. این گیاه شامل ترکیبی به نام آلیسین است، که باعث افزایش استقامت اسپرم و همچنین بهبود گردش خون می شود. به علاوه، ماده معدنی سلنیوم در سیر کمک می کند تا تحرک اسپرم بهبود پیدا کند.⏪ از سیر به شیوه زیر استفاده کنید.: صبح ها یک حبه سیر را با آب بخورید. یا روزانه ۱ تا ۲ حبه از آن را به غذاهای خود اضافه کنید.

  3. آن مرد در باران آمد پاسخ

    خوردن این مکمل ها توسط ما آقایان سبب تقویت اسپرم میشود:
    ■ ویتامین سی روزانه ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ میلی گرم ■روزی یک عدد اسید فولیک یک میلی گرمی
    ■ویتامین ای ۴۰۰ الی ۸۰۰ واحد
    ■روی روزانه ۱۵ الی ۶۰ میلی گرم
    ■ ویتامین ب ۱۲ و سلنیوم، ال آرژینین و ال کارنیتین هم از جمله مواد موثر در بهبود وضعیت اسپرم ها هستند، از آنجا که مصرف یک به یک این مکمل ها دشوار است می توانید از یک مکمل حاوی تمام این مواد مانند ول من استفاده کنید. مصرف ?مرتب و چند ماهه اثربخشی خواهد داشت.
    ● می توانید از دکتر” تغذیه “رژیمی معادل طبیعی اینها را هم بگیرید.

    سلامت باشید!!

  4. اسید فولیک به درمان ناباروی مردان کمک می کند
    یکی از عواملی که می تواند بر روی تعداد تولید اسپرم ها تاثیرگذار می باشد دریافت مناسب اسید فولیک است . همانطور که میدانید اسید فولیک نقش بسیار مهمی در تقسیم و تکثیر سلولی دارد .
    در مطالعات دیده شده همانطور که خانم ها از ۳ ماه قبل از اقدام به بارداری شروع به مصرف مکمل اسید فولیک می کنند ، مردان هم بهتر است از ۳ ماه قبل از اقدام به فرزند آوری شروع به مصرف مکمل اسید فولیک با دوز ۱ میلی گرم در روز کنند .
    بخصوص در مردانی که تعداد اسپرم شان کم است مصرف اسید فولیک می تواند به افزایش تعداد اسپرم کمک کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *