آیا بادمجان باعث نفخ نوزاد میشود

آیا بادمجان باعث نفخ نوزاد میشود؟

نوزادم ۲ ماهه است و فقط شیر خودمو می خوره. عاشق کشک بادمجان و قیمه بادمجان هستم اما از این بابت که ممکنه حساسیت زا باشه برای بچه، تردید دارم که استفاده کنم یا نه؟؟؟ آیا مصرف بادمجان در شیردهی می تونه مشکل آفرین باشه؟، آیا بادمجان باعث نفخ نوزاد میشود؟، خوردن کشک بادمجان در دوران شیردهی می تونه موجب نفخ نوزاد بشه؟

بادمجان در شیردهی

بادمجان در برخی افراد ممکن است ایجاد حساسیت کند. بادمجان خام قابلیت حساسیت زایی بیشتری نسبت به بادمجان پخته شده دارد. اگر علایم حساسیت به بادمجان مثل سوزش گلو و خارش ندارید در حد معمول می توانید از غذاهای حاوی بادمجان در شیردهی استفاده کنید؛ البته بهتر است تا شش ماهگی نوزاد، در مصرف بادمجان کمی احتیاط کنید و کمتر مصرف نمایید زیرا بادمجان نفاخ نیز هست و ممکن است در شیرخوار ایجاد دل درد کند.

چرا بادمجان حساسیت زاست؟

بادمجان سرشار از ترکيب‌هاي پروتئيني و شيميايي از جمله هيستامين است که رابطه مستقمي با واکنش‌هاي بدن دارد و بسيار حساسيت‌زا است. بعضی از سبزیجات و میوه ها دارای ماده هیستامین (عامل ایجاد خارش، قرمزی و تورم پوست و بافت ها) می باشند. بادنجان (همانند گوجه فرنگی) حاوی هیستامین بوده لذا بهتر است بادمجان خام (گوشت و پوست آن) با پوست تماس نداشته باشد! افرادي که به برخي از مواد غذايي از جمله بادمجان حساسيت دارند بايستي اينگونه مواد را از برنامه غذايي خود حذف کنند چرا که باعث بروز علائمي از جمله سوزش گلو و دهان مي‌شود.

مطلب پیشنهادی: حساسیت به بادمجان: علائم، تشخیص و درمان آلرژی به بادمجان

بادمجان در شیردهی

اگر به بادمجان حساسیت دارید

بعضي از افراد بعد از استفاده از سبزيجاتي نظير بادمجان به حساسيت‌هايي بسيار آزار دهنده مبتلا مي‌شوند که بهتر است اينگونه مواد با ماست مصرف شود. با توجه به آنکه رقم های مختلف بادمجان ممکن است از نظر حساسیت زایی باهم متفاوت باشند، بنابراین برای پیشگیری از بروز واکنش های آلرژیک، باید در مصرف انواع مختلف بادنجان احتیاط لازم را در نظر داشت!

حساسیت شدید به بادمجان

 

افراد با حساسیت و آلرژی شدید به بادمجان باید حتما به مواد تشکیل دهنده مواد غذایی تجاری خریداری شده توجه داشته و بدقت برچسب آنها را مطالعه نمایند. افرادی که دارای آلرژی به بادنجان هستند در مواقعی که برای صرف غذا به رستوران ها می روند باید حتما از مواد تشکیل دهنده غذای سفارش داده شده مطلع شوند. در موارد حساسیت شدید به بادنجان، مقادیر اندک مواد حساسیت زای بادنجان می تواند در افراد آلرژیک باعث بروز واکنش آنافیلاکسی شدید شود.
بدلیل واکنش متقاطع مواد حساسیت زا درمیان بعضی از سبزیجات، فرد حساس به گوجه فرنگی، سیب زمینی و یا فلفل دلمه ای باید در مصرف بادنجان احتیاط نمایند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *