تأثیر کافئین (چای و قهوه) بر باروری مردان و زنان چیست؟

تأثیر کافئین (چای و قهوه) بر باروری مردان و زنان چیست؟

آیا کافئین باردار شدن را برای زنان سخت تر می کند و همچنین باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان می شود؟ بیایید نگاهی بیندازیم که تحقیقات در مورد چگونگی تأثیر کافئین بر روی باروری انسان چه چیزی را نشان می دهد.

کافئین و ناباروری در زنان

به نظر می رسد زنانی که به طور مرتب قهوه و یا نوشیدنی انرژی مصرف می کنند، احتمال بارداری را کاهش می دهند. با این حال، هنوز از کنترل تولد تنها برای یک نوشیدنی انرژی‌زا بنگ استفاده نکنید. این کار تنها شانس یک زن برای حامله شدن را در حدود ۲۷ درصد کاهش می‌دهد.

کافئین و ناباروری در زنان یک مطالعه انجام شده در دانشکده پزشکی دانشگاه نوادا در رنو نشان داد که کافئین در انقباضات عضلانی لوله های فالوپ خلل ایجاد می کند. لوله های فالوپ وظیفه انتقال تخمک از تخمدان به رحم را دارند. در لوله های فالوپ است که لقاح صورت می گیرد. بنابراین، اگر انقباضات ماهیچه صاف کاهش یابد، تخمک در محل مطلوب برای لقاح قرار نخواهد گرفت.

این مطالعه بر روی موش‌ها انجام شد, اما به محققان بینش بیشتری در مورد نحوه کار لوله‌های رحمی در انسان می‌دهد و می‌تواند منجر به درمان انواع خاصی از ناباروری شود. محققان توصیه می کنند زنانی که سعی در بارداری دارند باید از مصرف کافئین خودداری کنند.

و اگر فکر می کنید می توانید کافئین را برای کنترل مضاعف تولد بنوشید، من به آن اعتماد نمی کنم چون طبیعت معمولاً راهی پیدا می کند.

کافئین و کاهش تعداد اسپرم

محققان گروه رشد و تولید مثل دانشگاه ریزهاسپیتالت در کپنهاگ، دانمارک، نتایج یک مطالعه را نشان دادند که بررسی کرده است که آیا مصرف زیاد کافئین بر تعداد اسپرم تأثیر می گذارد یا خیر.

برخی از شرکت کنندگان به غیر از مصرف روزانه ۸۰۰ میلی گرم کافئین، عمدتا کولا مصرف می کردند، در حالی که برخی دیگر عمدتا قهوه و چای را به عنوان منبع اصلی کافئین مصرف می کردند. نتایج نشان داد که گروهی که عمدتا نوشابه های کولا مصرف می کردند، ۳۰ درصد کاهش تعداد اسپرم داشتند. مردانی که در درجه اول قهوه و چای مصرف می کردند هیچ تغییری در تعداد اسپرم آنها وجود نداشت.

محققان بر این باورند برخی ترکیبات موجود در نوشابه کولای گازدار است که باعث این امر می شود، اما آنها مطمئن نیستند که این چه چیزی است، زیرا باید تحقیقات بیشتری برای تعیین علت بروز مشکل انجام شود. یک مطالعه جدید نشان داد که کافئین بر کیفیت مایع منی یا تعداد اسپرم تأثیر نمی گذارد.

کافئین و کاهش تعداد اسپرم

با این حال، تحقیقات خارج از بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون نشان داد که مردانی که ۲۶۵ میلی گرم کافئین یا بیشتر مصرف کرده اند ، کمترین احتمال پدر شدن را از طریق لقاح خارج از رحم (IVF) دارند. قابل درک نیست چرا این اتفاق افتاده است زیرا کافئین بر تعداد یا کیفیت اسپرم تأثیر نمی گذارد.

خبر خوب این است که مردان معتاد کافئین هنوز هم می توانند مثل خرگوشها تولید مثل کنند، خبر بد این است که اگر این ماده اسرارآمیز نیز در نوشیدنی های انرژی زا باشد، بسیاری از مردان می توانند مشکل داشته باشند.

کافئین مصرف شده در محصولات طبیعی مانند قهوه و چای معمولاً بهترین است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *