بهترین نوشیدنی بعد از شیر مادر!/ شیر نارگیل چیست؟

روزانه چقدر برای خرید نوشیدنی های مضر مثل نوشابه های گازدار هزینه می کنید؟! همین الان یک حساب سر انگشتی بکنید. اگر پیشنهادی برای شما داشته باشیم که به جای ضرر رساندن به بدن شما ، حس سرزندگی به شما بدهد ، آیا حاضرید این هزینه را جای دیگر خرج کنید؟! با ما همراه باشید.

پژوهشگران آمریکایی در مطالعات جدید خود به این نتیجه رسیده اند که بهترین نوشیدنی بعد از شیر مادر ، شیر نارگیل است که خواص زیادی دارد و انتخاب خوبی برای افراد است.
تحقیقات انجام شده نشان داده است شیر حاوی لاکتوز (نوعی قند) است که هضم آن برای بسیاری از افراد مشکل است، اما شیر نارگیل حاوی این ترکیب نیست و هیچ گونه مشکلی برای هضم در افراد ایجاد نمی‌کند.

لازم به ذکر است که شیر نارگیل با آب نارگیل متفاوت است. میزان کلسترول نارگیل در سطح صفر است و در هر ۱۰۰ میلی لیتر ۷۵ کیلو کالری انرژی دارد، چربی آن یک تا سه درصد و کربوهیدرات آن ۱۵ تا ۱۶ درصد است.

پس لطفا این پیشنهاد را جدی بگیرید و شیر نارگیل را یک بار هم که شده امتحان کنید.حتما خوشتان می آید!

طرز تهیه  شیر نارگیل

ابتدا این نکته را خاطر نشان کنم که شیرنارگیل را با مایعی که درون نارگیل وجود دارد و در واقع آب نارگیل است اشتباه نگیرید. برای جایگزین شیرنارگیل آماده این روش مناسب خواهد بود.

شما با یک عدد نارگیل که پوست گرفته و رنده شده است همراه با ۱ پیمانه شیرداغ به همراه آب نارگیل مذکور؛ می‌توانید شیرنارگیل درست کنید.

نارگیل رنده شده را در یک ظرف مقاوم در برابر حرارت قرار دهید، روی آن یک پیمانه شیر و آب نارگیل مذکور را بریزید و روی حرارت کم هم بزنید تا جوش بیاید سپس بگذارید این مخلوط در دمای اتاق سرد شود. یک الک یا صافی ریزدانه را روی یک کاسه بزرگ قرار دهید و مخلوط نارگیل را داخل پارچه تنظیف ریخته و روی صافی قرار دهید تا آب آن از صافی عبور کند. وقتی آب آن کامل از صافی عبور کرد با فشار دادن پارچه تنظیف تمام شیره نارگیل را هم از آن خارج می‌کنیم. شیرنارگیل شما آماده است.

تفاله نارگیل را که در تنظیف باقی مانده روی سینی فر پهن کرده و در فر با دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد خشک کنید. توجه داشته باشید که این پرک‌های نارگیل زود می‌سوزند و دائم باید آنها را هم بزنید. این پرک‌ها را برای تهیه شیرینی استفاده کنید.

شیرنارگیل را در یک ظرف دربسته داخل یخچال قرار دهید و حداکثر تا ۵ روز استفاده کنید. برای جایگزین شیرنارگیل آماده این روش مناسب خواهد بود.

منبع خبر : بانک پزشکان تهران

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *