بهترین سن برای بچه دار شدن چه سنی است؟!

بهترین سن برای داشتن اولین فرزند چه سنی است؟
به نظر می رسد که سنین ۲۰ تا ۳۵ سالگی برای زنان، بهترین زمان برای حامله شدن و بچه دار شدن است. اگر مادر در سنی کمتر از ۱۸ سال یا بیشتر از ۳۵ سال حامله گردد، امکان بروز مخاطراتی برای او و نوزادش وجود دارد؛ یعنی نوزاد ممکن است دارای عیب ژنتیکی گردد یا به صورت نارس متولد شود. 

بهترین سن برای بچه دار شدن چه سنی است

بهترین زمان برای داشتن دومین فرزند چه وقت است؟
هر مادری پس از ازدواج مشتاق و مایل است که کودکانی داشته باشد و از رشد و نمو نشستن، راه افتادن، حرف زدن) کودکان زیبای خود لذت ببرد؛ اما چون حاملگی و زایمان و پرستاری از کودک در تندرستی مادر اثر دارد و از هر لحاظ، سلامت او را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین اگر پدر و مادر تمایل دارند فرزند دیگری داشته باشند، بهتر است فاصله مناسبی را رعایت کنند، یعنی حداقل سه تا شش سال بین تولد دو کودک اول و دوم خود فاصله بیندازند و با برنامه ریزی لازم، مقدم کودک دوم خویش را گرامی بدارند. 

از طرف دیگر وقتی کودک دوم یا سوم به خانواده اضافه می شود، تغییر فاحشی در ساختار خانواده به وجود می آید و سلامت کودکان خانواده به فراهم بودن نیازهای آنان مانند تغذيه کافی، بهداشت، ورزش و تفریح و بالاخره تعلیم و تربیت و حتی فراهم شدن امکانات ازدواج آینده آنها بستگی دارد، بنابراین هر پدر و مادری با توجه به امکانات خود باید برای داشتن فرزند دیگر تصمیم بگیرد.

اگر پدر و مادر هر دو شاغل هستند و امکانات اضافی برای رفاه خانواده در اختیار ندارند، باید بیشتر بیندیشند و سپس تصمیم به داشتن فرزند دیگر بگیرند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *