خونریزی شدید بعد از گذاشتن ای یو دی

بعد از گذاشتن آیودی خونریزی شدید پریودی دارم! | علت لکه بینی بعد از گذاشتن IUD

سلام من ۳۵ سالم و الان سه ماهه که آی یو دی گذاشتم تو این سه ماه پریودی هام نامنظم بود همراه با درد شکم و سوزش ران ها و اغلب تا ده روز طول می کشید ولی روزهای آخر در حد لکه بینی بود ولی این سری که پریود شدم الان دوازده روز شده و خونریزیم همچنان ادامه داره و زیاد هم هست دیگه خسته شدم می خواستم ببینم عادیه این امر و اینکه آی یو دی من از نوع نقره هست چون به بدلیجات حساسیت داشتم. بعد از گذاشتن آیودی خونریزی طولانی و لکه بینی دارم…  علت خونریزی بعد از گذاشتن iud چیه؟، برای درمان لکه بینی بعد از گذاشتن ای یو دی چه باید بکنم؟،

اولین پریود بعد از گذاشتن ای یو دی

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر خون ریزی شما قطع شود ضمنا باید قرص آهن نیز مصرف کنید. از عوارض شایع استفاده از آی یو دی لکه‌بینی و درد زیرشکم است. در بسیاری از بانوان این دردها به‌مرور از بین می‌روند. بسته‌ به نوع آی یو دی ممکن است تغییراتی در عادت ماهیانه ایجاد شود. برخی از بانوان نیز نخی را که به انتهای آی‌ یو دی متصل است و برای خروج آن استفاده می‌شود، احساس می‌کنند و ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشند.

علت خونریزی بعد از گذاشتن iud

برخی از افراد با گذاشتن ای یو دی  دچار خونریزی شدی می شوند که البته این خونریزی ها بعد از گذشت ۲-۳ ماه خود به خود بر طرف می شود. در این رابطه باید اضافه کنیم برای از بین بردن این خونریزی ها نیازی نیست که از قرص های جلوگیری استفاده شود،اما اگر بعد از گذاشتن IUD دچار خونریزی و به طبع آن دچار کم خونی شدید، از قرص آهن استفاده کنید.

نحوه‌ی کارگذاری آی یو دی درون رحم چگونه است؟

ابتدا پزشک با انجام آزمایش باید مطمئن شود که فرد درحال‌حاضر باردار نیست یا احتمال بارداری در چند روز گذشته وجود نداشته است. سپس بقیه‌ی مراحل شبیه معاینه‌های معمول صورت می‌گیرد.

پزشک با استفاده از اسپکولوم، دهانه‌ی رحم را باز می‌کند. ممکن است برخی از پزشکان از داروهای بی‌حسی استفاده کنند یا برای اطمینان از نبودن عفونت‌های مقاربتی نمونه‌برداری انجام شود. سپس با استفاده از وسیله‌ای دهانه‌ی رحم باز نگه داشته می‌شود و از یک وسیله‌ی اندازه‌گیری باریک برای سنجش عمق رحم استفاده می‌شود. با این روش می‌توان محل دقیق کارگذاری آی‌ یو دی را مشخص کرد. در این مرحله پزشک آی‌ یو دی را درون رحم قرار می‌دهد؛ ابتدا بازوهای T شکل دستگاه جمع و آی یو دی شبیه به چوب‌کبریت می‌شود و وقتی که درون رحم قرار می‌گیرد این بازوها دوباره باز می‌شوند. تمام این مراحل به‌سرعت صورت می‌گیرد؛ به‌طوری که کارگذاری آی‌ يو دی در عرض چند دقیقه انجام می‌شود.

مطلب پیشنهادی: معرفی انواع دستگاه داخل رحمی (IUD) و بررسی خطرات، مزایا و معایب هر یک

درمان خونریزی بعد از گذاشتن iud

مطلب پیشنهادی: درد شکم بعد از گذاشتن ای یو دی طبیعی است؟!

درمان لکه بینی بعد از گذاشتن ای یو دی

تغییر دوران قاعدگی برای هر کسی اتفاق نمی‌افتد، اما در آی‌ یو دی نوع هورمونی، به‌سبب ترشح هورمون و نازک‌شدن جداره‌ی رحم ممکن است خون‌ریزی در دوران قاعدگی کاهش یابد و یا حتی متوقف شود. برخی از بانوان ممکن است در سه ماه یا شش ماه اول دچار لکه‌بینی شوند. لکه‌بینی مشکل پزشکی نیست و به سطح آرامش فرد بستگی دارد. معمولا بعد از شش ماه این مشکل برطرف می‌شود و عده‌ی بسیار کمی ممکن است ماهی یک بار آن را تجربه کنند.

آی‌ یو دی‌ مسی در چند ماه اول باعث افزایش خون‌ریزی در دوران قاعدگی می‌شود و ممکن است به‌سبب افزایش خون‌ریزی، دردهای قاعدگی نیز افزایش پیدا کند. در بسیاری از افراد پس از سه ماه این تغییرات از بین می‌رود. با آگاهی از این موضوع می‌توان از نگرانی‌هایی که ممکن است به‌دلیل افزایش خونریزی به‌وجود بیاید جلوگیری کرد.

آیا کارگذاری آی یو دی دردناک است؟

کارگذاری آی یو دی بدون درد نیست اما شدت درد برای هر فرد متفاوت است. عده‌ای درد خفیف و عده‌ای دیگر درد شدیدی را تجربه می‌کنند. کارگذاری این وسیله ممکن است سبب ایجاد احساس گرفتگی در رحم شود. شدت گرفتگی در مدت ۱۵ دقیقه از حالت شدید به دردهای معمول در دوران قاعدگی تبدیل می‌شود. ممکن است هرازگاهی این گرفتگی باز هم تکرار شود.

منبع خبر : chetor

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. علت دل درد بعد از گذاشتن آیودی؟
    در طی ماههای اول ممکن است درد و خونریزیهای نامرتب داشته باشید. ابتدا آزمایش بارداری انجام دهید و در صورت عدم بهبود با مسکن معاینه و سونوگرافی نیاز دارید.
    سونوگرافی انجام دهید چرا؟
    تا ببینید IUD در محل مناسب مشاهده میشود؟

  2. IUD به عنوان جسم خارجی عمل می کند، اگه ترشحات بد بو و درد دارید، احتمالا عفونت لگن دارید، اگر به درمان خوراکی جواب نمی دید، احتمالا بستری شده و آنتی بیوتیک وریدی دریافت کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *