بعد از زایمان میل جنسیم کم شده!

کم شدن میل جنسی بعد از زایمان و در دوران شیردهی طبیعیه؟!

مدت ۴ ماه از زایمان من می گذرد. میل جنسی من بسیار کم شده است و قرص های آسنترا و هالوپریدول برای افسردگی و مشکل روحی که دارم، مصرف می کنم. برای بهبود این وضعیت چه می توان کرد آیا این امری طبیعی است؟

پاسخ مشاور:

شیردهی بعد از زایمان، باعث کاهش هورمونهای جنسی، خشکی واژن و نزدیکی دردناک می شود.

قاعدتاً بعد از زایمان به خصوص آن ها که به نوزادشان شیر می دهند دچار بی میلی جنسی می شوند و بعد از قطع شیر و شروع عادت ماهیانه به تدریج برمی گردد چنانچه برگشت نکرد می توان با دارو آن را اصلاح کرد ولی بیمار باید معاینه شود تا مشکلی برای تجویز دارو وجود نداشته باشد.

گاهی نیز کسانی که از بچه داری خسته شدند و خواب و استراحت کافی ندارند از ترس بچه دوم از میل جنسی آن ها کاسته می شود که آن هم با تجویز قرص و با گذاشتن IUD و اطمینان دادن به بیمار که بچه دار نخواهد شد مشکل به مرور حل می گردد در هر صورت این قضیه موقتی است و به مرور گاهی خود به خود نیز برطرف می شود.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. بسیاری از خانم‌ها تا چند هفته یا چند ماه بعد از زایمان تمایلی به برقراری رابطه زناشویی ندارند. نیازی به عجله نیست. اکثر زوجین که درگیر مراقبت از یک نوزاد تازه متولد شده هستند، رابطه جنسی را در اولویت قرار نمی‌دهند.
    این را باید در نظر داشته باشید که رابطه جنسی باید لذت‌بخش باشد. اگر فعالیت جنسی شما باعث هرگونه درد یا ناراحتی می‌شود، بهتر است آن را متوقف کنید. درصورتی که محل برش دردناک است، پوزیشن‌هایی را امتحان کنید که هیچگونه فشاری بر شکم مادر وارد نکند.
    تغییرات هورمونی پس از سزارین ممکن است موجب خشکی واژن شود، بنابراین استفاده از روان‌کننده‌ها توصیه می‌گردد. درصورتی که مقاربت دردناک است، شاید بهتر باشد گزینه‌های دیگر رابطه جنسی مانند رابطه دهانی یا ماساژ را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *