برای درمان سریع یبوست چی بخوریم؟

برای درمان سریع یبوست چی بخوریم، برای یبوست چی خوبه بخوریم، درمان یبوست با خاکشیر، خاکشیر با آب گرم برای یبوست،  خاکشیر برای یبوست نوزاد ، درمان یبوست با داروهای گیاهی،  زمان مصرف خاکشیر برای یبوست،  طرز تهیه خاکشیر برای یبوست،  جوشاندن خاکشیر برای یبوست،  درمان یبوست با طب سنتی

افرادی که یبوست دارند، حرکات معده ای و گوارشی کندتری دارند. به طور کلی اگر کمتر از ۳ بار در هفته دفع مدفوع دارید و مدفوع تان سفت و خشک است احتمالا به یبوست مبتلا شده اید.

یبوست سرچشمه بسیاری از امراض است و نوع مزمن آن علاوه بر ناراحتی در هنگام دفع، انسان را بی‌حال و کسل کرده و خمیازه ایجاد می‌کند. همین طور باعث بد مزه شدن دهان شده و اشتها را از بین می‌برد به همین دلیل درمان آن باید جدی گرفته شود.

یبوست اثرات منفی بر رضایت فیزیکی و روانی شما و همچنین کیفیت زندگی شما دارد. یبوست به همراه عوارض جانبی مانند سخت رفتن به توالت، نفخ شکم، مدفوع سخت و خشک، درد شکمی و گاهی خونریزی را به همراه دارد. یبوست می تواند دلایل زیادی مانند عدم عملکرد صحیح روده، تغذیه نامناسب، عدم فعالیت،عدم مصرف آب و… داشته باشد. اگر از یبوست مکرر رنج می برید، مطمئن هستیم که به دنبال راه حل فوری برای یبوست هستید.

۷ خوراکی مفید برای درمان فوری یبوست!

شربت خاکشیر بنوشید

استفاده از خواص خاکشیر برای یبوست در طب سنتی بسیار شناخته شده است. نوشیدن شربت خاکشیر قبل از صبحانه می‌تواند به رفع یبوست و جوش‌های صورت کمک کند. مخلوط یک قاشق غذاخوری خاکشیر، نصف لیوان آب جوش و دو حبه قند یا معادل آن شکر تقریبا برای تمام مزاج‌ها مناسب است، به خصوص برای افرادی که شکم‌شان سخت کار می‌کند.

نکته مهم در مصرف خاکشیر، شستن صحیح و دقیق آن است زیرا به همراه دانه‌های ریز خاکشیر، خاک و ناخالصی‌های فراوانی وجود دارد.

دانه‌های خاکشیر را ۱۵ دقیقه درون آب خیس کنید سپس آب اضافی آن را خالی کنید، و چندین مرتبه شستشو را ادمه دهید. برای رفع یبوست خاکشیر ، باید با اب جوش مصرف شود و برای رسیدن به نتیجه بهتر، لازم است خاکشیر به همراه آب جوش ۵ تا ۶ قل بخورد و سپس با نبات سفید یا شکر شیرین شود. به طور کلی مصرف روزانه ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری خاکشیر با آب جوش و نبات علاوه بر بهبود یبوست به شفاف شدن و زیبایی رنگ چهره کمک می‌کند چرا که خاکشیر مقوی هاضمه و مقوی معده است.

نوشیدن آب

کم آب بودن بدن باعث ایجاد یبوست می گردد.به همین دلیل نوشیدن آب بسیار اهمیت دارد.اگر دچار یبوست شده اید، با نوشیدن آب معدنی می توانید این مشکل را حل کنید.علاوه بر آن می توانید نوشیدن آب به همراه لیمو را نیز امتحان کنید.اسید سیتریک در آب لیمو سیستم گوارش شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند که سموم بدن خود را از بین ببرید.

خوردن غذاهای فیبری

غذاهای فیبری به عنوان تمیز کننده در دستگاه گوارش عمل می کنند و باعث دفع سموم می گردند. خوردن ۲۰ تا ۳۵ گرم مواد غذایی فیبری می تواند باعث از بین رفتن یبوست شما گردد.محتوای فیبر در برخی از غذاها مانند لوبیا، عدس، بلغور جو دوسر، بادام و زردآلو زیاد است.

قهوه بخورید

یکی از راه حل های فوری برای درمان یبوست ،نوشیدن قهوه است. قهوه نوشیدن به شما کمک می کند تا به توالت بروید زیرا کافئین عضلات سیستم گوارش شما را تقویت می کند. علاوه بر این، از آنجا که مقدار کمی فیبر در قهوه وجود دارد، می تواند نه تنها یبوست را درمان کند بلکه از آن جلوگیری نیز کند.

غذاهای حاوی پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک می تواند با متعادل نمودن سطوح باکتری در روده ها از یبوست مزمن جلوگیری کند.علاوه بر آن باعث تنظیم حرکت روده ها می شود.شما می توانید برای درمان یبوست ماست پروبیوتیک مصرف کنید.

چای نعناع بخورید

ماده موجود در چای نعناع باعث تسریع حرکت روده ها می گردد. از سوی دیگر نوشیدن آب ولرم نیز باعث درمان یبوست می گردد.

خوردن آلو خشک

اگر از یبوست رنج می برید، بهترین مواد غذایی که می توانید مصرف کنید، آلو خشک است. آلو یکی از ملین های طبیعی است که دارای محتوای فیبر بالا نیز هست.

ورزش کنید

ورزش تاثیری بر تعداد دفعات توالت رفتن شما ندارد اما مشکلات یبوست را تا حد زیادی برطرف می کند. شما می توانید با پیاده روی منظم یبوست خود را کاهش دهید.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. اولش خاکشیر خوردم گفتم ای بابا هر کسی یه چی میگه پس چرا یبوست برطرف نشد ولی چند روز با ناامیدی ادامه دادم و رفع شد. فهمیدم یک مرتبه بخوری و انتظار داشته باشی شاید نشه پس ادامه باید بدی…

  2. … برای پدربزرگم که هم یبوست داره
    هم گرفتگی عروق داره

    روزی دو عدد کیوی میدم
    بعد از ماه اول یبوستش رفع شد
    و گرفتگی رگ هم بسیار کم شده

    دوستانی که گرفتگی عروق دارند
    شاید از یبوستشون باشه
    چه بسا وقتی احساس درد در رگ داشته باشند
    جسارتا دستشویی سنگین برند
    خواهند دید
    که گرفتگی عروقشان برطرف شده

    اگه کسی میخواد اینو امتحان کنه
    نتیجه رو برا دیگر دوستان بگه

    چون خودم هم یک مدتی مانند پدربزرگم شده بودم
    که با این روش مشکلم حل شد
    اینو گفتم شاید به درد کسی بخوره و
    بهرمند بشند و انشاالله که دعاگو باشه!

    با احترام و تشکر از سایت خوب نی نی نما

  3. از صبح که با یک لقمه میریم سرکار
    خسته کوفته، یه غذای نیمه آماده بخوریم یا نه
    حالا این به کنار

    می خواستم بدونم اگر مانند آدم همه چی بخوریم
    ولی استرس همچنان به روان و قلبمان فشار بیاره
    آیا باز هم یبوست ادامه خواهد داشت ؟
    یعنی اثر استرس علاوه بر معده به روده هم هست؟
    ???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *