برای افزایش وزن کودک چه باید کرد؟/ غذاهای پرکالری برای کودکان

چه غذاهایی باعث وزن گیری کودک می شود؟! دخترم یک و نیم سالشه و ۱۰ کیلو هستش. چیکار کنم وزن بگیره؟!

پاسخ مشاور:

مواد غذايي و پروتئيني براي رشد کودک ضروري اند براي اينکه پروتئين غذاي کودک بيشتر شود ميتوانيد:

✴️ حتي الامکان مقداري گوشت بصورت تکه اي يا چرخ کرده (مانند: گوشت مرغ، ماهي، گوسفند و گوساله ) به غذاي کودک اضافه کنيد.

???? حبوبات مثل نخود، لوبيا، عدس، ماش منبع خوبي از پروتئين هستند. با شروع ۹ ماهگي براي تأمين پروتئين مورد نياز کودک حبوبات کاملاً پخته و له شده به سوپ کودک اضافه کنيد.

☯ افزودن تخم مرغ به غذاي کودک ميتواند پروتئين غذاي کودک را بيشتر کند. براي مثال: تخم مرغ آب پز را داخل پوره سيب زميني و يا سوپ کودک بعد از طبخ رنده کنيد ( در مورد کودکان زير يکسال بايد فقط زرده تخم مرغ به کودک داده شود). 

✅ براي افزايش ويتامينها و املاح غذاي کودک هم:

سبزيجات منابع غني از ويتامينها هستند. استفاده از سبزيجات برگ سبز مثل اسفناج، جعفري، شبت و گشنيز و يا هر نوع سبزي ديگري که در دسترس است در داخل سوپ و ساير غذاهايي که به کودک داده مي شود ويتامينها و برخي از املاح مورد نياز براي رشد کودک مثل آهن را تأمين ميکند ( فراموش نکنيد در زير يکسال به کودک نبايد اسفناج داد) .

✴️سبزيجات زرد و نارنجي رنگ مثل : کدو حلوايي، هويج و گوجه فرنگي داراي ويتامين A هستند و استفاده از اين سبزيجات در غذاي کودک به تأمين ويتامين A مورد نياز براي رشد کودک کمک میکند.

براي كودكان از ۹ ماهگي تا ۱ سالگي يك زرده كامل تخم مرغ، يك روز در ميان و از ۲ سالگي به بعد براساس ميل كودك ۶-۵ تخم مرغ در هفته مجاز است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *