قرص روکین بهتره یا ال دی

قرص روکین بهتره یا ال دی | مقایسه انواع قرصهای ضد بارداری در بازار

قرص های خوراکی ضد بارداری داراری هورمون های ساختگی شبیه استروژن و پروستروژن طبیعی است که با مهار تخمک گذاری از بروز بارداری جلوگیری می کند. قرص‌های ضد بارداری از موثرترین روش های ضد بارداری به شمار می روند و در صورت مصرف صحیح تا ۹۸ درصد موثر می باشند. در ادامه این مطلب ما میخواهیم ببینیم که کدامیک از قرص های بارداری بهتر عمل می کنند؟، قرص روکین بهتره یا ال دی؟ ، قرص روکین ال دی است یا اچ دی؟

نحوه مصرف قرص روکین

  • در طول سه ماه اول ممکن است خونریزی نامنظم شود و احتمال لکه بینی نیز باشد که در صورت ادامه آن باید به پزشک مراجعه شود.
  • توصیه می شود که فاصله مصرف دو قرص متوالی بیش از ۲۴ ساعت نباشد.
  • در اولین دوره مصرف این دارو در ۷ روز اول از یک روش جلوگیری دیگر هم استفاده نمایید.
  • دارو را در ساعت معین و ترجیحاً بعد غذا و قبل از خواب میل کنید.
  • در هنگام مصرف دارو از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری نمایید.
  • در صورت مراجعه به پزشک وی را از مصرف دارو مطلع نمایید.
  • در صورت مشکوک شدن به بارداری مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه نمایید.
  • آغاز مصرف این قرص‌ها در دوران قاعدگی ( ۵روز اول) خواهد بود. بهتر است برای اطمینان بیشتر مصرف آن از روز اول خونریزی قاعدگی شروع و تا پایان۲۱ قرص شبی یک قرص میل شود.
  • مصرف بسته بعدی قرص، پس از یک فاصله هفت روزه آغاز می شود.

 قرص ضدبارداری روکین ( Rokin‌)

کیا قرص روکین میخورن

مزیت های قرص ضدبارداری روکین

  • قرص جلوگیری از بارداری “روکین” باعث افزایش وزن نمی شود و همچنین نفح و ورم، در مصرف روکین بر خلاف سایر قرص های ضدبارداری اتفاق نمی افتد.
  • قرص روکین ، در درمان آکنه (جوش صورت ) در بانوانی که تصمیم به استفاده از قرص جلوگیری از بارداری برای پیشگیری گرفته اند، از موثرترین داروهاست.
  • قرص روکین، در درمان عوارض قبل از قاعدگی نظیر درد قبل از قاعدگی، تغییرات اشتها و اضطراب موثرتر از قرص های جلوگیری از بارداری دیگر عمل می کند.
  • قرص روکین، علاوه بر بوجود آوردن یک سیکل قاعدگی منظم، مدت زمان و مقدار خونریزی را کاهش می دهد و در نتیجه در کاهش و کنترل کم خونی موثر است.
  • خانم هایی که مصرف روکین را قطع می کنند در مجموع کاهشی درمیزان باروری ندارند. با قطع قرص اثر ضدبارداری قرص نیز متوقف می شود.

احتیاط در مصرف قرص روکین

قبل از مصرف قرص روکین اگر به انواع استروژن و یا پروژسترون حساسیت دارید پزشک خود را در جریان قرار دهید. این محصول دارای مواد غیز فعالی می باشد که می تواند باعث ایجاد واکنش های حساسیتی شود. قبل از مصرف این دارو پرشک خود را در جریان سابقه پزشکی خود قرار دهید:

  • مشکلات غده آدرنال
  • سکته
  • لخته شدن خون
  • فشار خون بالا درمان نشده یا کنترل نشده
  • سرطان
  • اختلال انسداد خون
  • دیابت
  • سر درد یا میگرن شدید
  • بیماری های قلبی
  • مشکلات کلیوی و کبد
  • بالاب بودن سطح چربی خون
  • افسردگی
  • چاقی
  • مشکلات کیسه صفرا

قیمت قرص روکین خارجی

قیمیت این در سال ۹۸ چیزی در حدود ۹۵۰۰۰ تومان بوده است.

قرص ال دی (قرص کنتراسپتیو Tab . LD )

این قرص دارای رنگ کرم ( یا لیموئی یا زرد رنگ )‌ می باشد و نسبت به قرص سفید HD ضعیفتر می باشد بنابراین عوارض کمتری هم دارد و به طور معمول و رایج خانم ها از این قرص بیشتر استفاده می کنند.

قرص ال دی از ۱۵ صدم میلی‌گرم پروژسترون و ۳ صدم میلی گرم استروژن تشکیل شده است.

قرص اچ دی ( قوی) (قرص کنتراسپتیو اچ دی tab . HD‌)

این قرص سفید رنگ می باشد و نسبت به قرص ال دی LD قوی تر می باشد . بنابراین عوارض بیشتری هم دارد . قرص اچ دی از ۲۵ صدم میلی گرم پروژسترون و ۵ صدم میلی گرم استروژن تشکیل شده است .

قرص لاینسترنول ( شیردهی) tab. Lynestrenol

این قرص سفید رنگ ضد بارداری مناسب دوران شیردهی می باشد. آغاز مصرف این قرص از روز اول قاعدگی است، پس از اتمام یک بسته ۲۸عددی بدون انتظار برای شروع قاعدگی مجدد، بسته بعدی را آغاز نمایید .

قرص ضد بارداری اورژانسی

قیمت قرص روکین خارجی

قرص لوونورژسترل mg۷۵/ tab.levonorgestrel ‌

این دارو برای جلوگیری از آبستنی در شرایط اورژانسی ( در خانم هایی که مقاربت پیشگیری نشده داشته باشند یا به روش پیشگیری مشکوک می باشند) مصرف می شود.

مقدار مصرف دارو : در صورت استفاده از قرص ۵/۱ میلی گرم فقط یک قرص هر چه زود تر پس از مقاربت مصرف شود. در صورت استفاده از قرص ۷۵/. میلی‌گرم اولین قرص هر چه زودتر پس از مقاربت مصرف شود و قرص دوم درست ۱۲ ساعت پس از اولین قرص مصرف گردد. ( فاصله و مصرف قرص از زمان مقاربت نباید پیش از ۱۲۰ ساعت باشد.)

قرص ضد بارداری تری‌فاز‌یک (قرص سه رنگ یا سه مرحله ای tab.triphasic‌)

آغاز مصرف این قرص در دوران قاعدگی ( ۵ روز اول ) خواهد بود . بهتر است برای اطمینان بیشتر، مصرف آن از روز اول خون ریزی قاعدگی شروع و تا پایان ۲۱ قرص شبی یک قرص میل شود. مصرف بسته بعدی قرص پس از یک فاصله هفت روزه آغاز خواهد شد.

دارو را هر شب در ساعت معین و ترجیحاً بعد از غذا هنگام خواب میل نمایید. روز شروع مصرف ( روز اول ) و همچنین روزهای هشتم و پانزدهم مصرف دارو همواره در روزهای ثابتی از هفته قرار می‌گیرند، این روزها به رنگ قرمز درج گردیده‌اند تا شما بتوانید آنها را جهت حصول اطمینان از مصرف صحیح دارو چک نمایید. با قرص نارنجی شروع کنید پس از اتمام آن قرص های زرد و سپس سفید را مصرف کنید. در طول درمان با این دارو از قرار گرفتن در برابر نور آفتاب یا لامپ های خورشیدی به مدت طولانی خودداری نمایید.

  قرص‌ ضدبارداری یاسمین و قرص یاز (yaz) و (yasmin )

این قرص ها ساخت شرکت بایر کشور آلمان می باشد.

  قرص ضد بارداری بلارا (Belara)

با ضریب اطمینان ۹۶/۹۹٪ جلوگیری از بارداری ناخواسته- خواص مفید برای پوست و مو – درمان سیکل ماهیانه دردناک – ثبات وزن – ساخت کشور آلمان

 قرص ضد بارداری دزوسپتیو ( Desoceptive‌)

(کنتراسپتیو دی ای contraceptive DE)

این قرص ترکیب مشابه و هم قدرت قرص ال دی ( ضعیف ) دارد، ولی کیفیت بهتر از آن دارد و نوع خارجی آن “مارولون” می باشد .

  قرص ضدبارداری دیان (Diane)

این قرص هم نوع ایرانی دارد که به نام “سیپروترون کامپاند” می باشد و هم نوع آلمانی دارد که به نام “دیان Diane” می باشد.

اشتراک‌گذاری
502 نظر
  1. انواع قرص های ضد بارداری و حاملگی :

    ۱٫ مارولون تولید شرکت ابوریحان به صورت تحت لیسانس دارای دزوژسترل و اتینیل استرادیول می باشد. قیمت ۳۵۰۰ تومان

    ۲٫ دزوسپتیو (مارولون ایرانی)تولید شرکت ایران هورمون و دارای دزوژسترل و اتینیل استرادیول می باشد. قیمت ۲۱۰۰ تومان

    ۳٫ قرص روکین: (یاسمین ایرانی) قرص پیشگیری از بارداری و درمان آکنه و PMS – ساخت شرکت دارو سازی ابوریحان- دارای دروسپیرونون (۳ میلی گرم) و اتینیل استرادیول (۰٫۰۳ میلی گرم) – قیمت ۶۰۵۰ تومان –

    ۴٫ یاسمین: ساخت شرکت بایر آلمان و دارای دروسپیرنون و اتینیل استرادیول. قیمت ۱۴۹۰۰ تومان

    ۵٫ بلارا: ساخت شرکت گروننتال و دارای کلرمادینون و اتینیل استرادیول. قیمت ۱۳۰۰۰ تومان

    ۶٫ یاز (یاس) ساخت آلمان قیمت ۱۶۰۰۰تومان

    دزوسپتیو یا مارولون: قرص پیشگیری از بار

    1. عجب قیمت های ایده آلی!!!
      منبع این قیمت گذاری و محل فروش به این مبالغ رو هم اعلام کنید !!!
      قیمت یاسمین
      امروز ۵۰۰۰۰۰ ریال و به عبارتی ۵۰۰۰۰ تومان هست.

    2. این قیمتها و این نظر سال ۹۴ ثبت شده آخه!!! علتش اینه

  2. جالبه در قسمتی که درمورد قرص روکین توضیح داده شده ، نوشته شده ترجیحا همراه با غذا میل شود
    یکم پایینتر هم نوشته ترجیحا هنگام خواب و بعد از غذا .
    تناقض داره

    1. این قیمتا نیست روکین ۸۴۰۰ تومتنه و یاز و یاسمین ۴۹۰۰۰ تومانه

  3. من بلارا خریدم ۳۴هزارتومن!قبول نی اینطوری!

  4. سوالی داشتم کسی هست کمک کنه؟
    من روکین مصرف میکنم و بین دو بسته ۸ روز توقف رو انجام ندادم که بسته جدید رو شروع کنم.پشت سر هم بسته جدید رو شروع کردم. الان ۱۲ روزی میشه که پریود هستم.
    دیشب دیگه قرص رو قطع کردم.باید چیکار کنم

  5. با سلام من یکسال بیشتر هست که قرص روکین مصرف می کنم هر دوره پریودم خیلی کم می شود و تا جایی که کاملا قطع و در حد لکه بینی هست ایا خوردن قرص را برای دوره ی بعد ادمه دهم یا برای بدنم مصرف آن مضر است لطفا بنده را راهنمایی فرمایید

    1. سلام بهتر است قرص های جلوگیری را به مدت ۳ تا ۶ ماه مصرف کرده وبعد ۳ ماه به بدن خود استراحت بدهید بهتر است چند ماه قرص روکین را مصرف نکنید.

  6. سلام من قرص روکین رو به تازگی شروع کردم برای جلوگیری از بارداری
    صورتمم کم و بیش جوش میزنه آیا این قرص رو جوش صورتم اثر میزاره که کمش کنه ؟؟؟

    1. سلام ممکنه تاثیر بزاره.

  7. سلام خسته نباشین..میخاستم بپرسم کدوم یکی از این قرصای یاسمین یا مارولن یا دیان و…باعث بزرگیه سینه میشه…ممنون میشم جوابمو بدین…من سینه هام بعد بارداری چندین سایز کوچیک شدن و خیلی افسرده شدم…تا حالا از هسچ قرصی هم استفاده نکردم

    1. سلام عزیزم این قرصهای جلوگیری صرفا برای جلوگیری از بارداری و منظم شدن قاعدگیها تجویز میشوند.

  8. سلام من قرص جلوگیری روکین مصرف میکنم ولی تواین هفته بدلیل استرس دوبارآلپرازولام خوردم ممکنه باهم تداخل داشته باشن؟ضونانزدیکی هم داشتم.حامله نشم یوقت؟؟خیلی نگرانم.ممنون

    1. سلام ممکنه این قرص اثر قرص روکین را کم کند اما نگران نباشید یک بار ایرادی ندارد سعی کنید در تایم تخمک گذاری خود جلوگیری طبیعی هم داشته باشید یا از کاندوم استفاده کنید بهتره با پزشکی که این قرص را برای شما تجویز نموده هم تلفنی مشورت داشته باشید.

  9. سلام. خسته نباشید. میخواستم بدونه کدوم یکی از قرص های یاسمین با روکین بهتره و باعث چاقی نمیشه

    1. سلام ممنون این قرصها به خودی خود باعث چاقی نمیشوند فقط ممکنه کمی اشتها را زیاد کنند ان هم اگر مواظب رژیم غذایی خود باشید چاق نمیشوید نمیشه گفت کدام یک از این قرصها بهتر است زیرا هر دو هورمونی هستند.

  10. سلام من مشکل کیست و اندومتریوز دارم دکتر اینجوری دستور داده که۴ ماه پریود نشم منم الان ۳ ماهی هست که قرص روکین مداوم هرشب مصرف میکنم اما الان دچار لکه بینی شدم دکتر گفته شبی دوتا مصرف کن تا قطع بشه اما الان یه هفته شده باشبی دوتا لکه بینی قطع نشده علت چی میتونه باشه؟

    1. سلام بهتره با پزشک معالج خود مشورت نمایید زیرا دستور مصرف قرص روکین به این طریق را ایشان داده اند پس خودشان حتما باید جوابگو باشند.

  11. سلام .خواستم بدونم مبشه از روکین بخ عنوان اضطراری استفاده کرد.ممنون میشم که جواب بدین

    1. سلام بهتره از روشهای اورژانس به عنوان روش جلوگیری به علت عوارض بالایی که دارند استفاده نشود.

  12. با سلام من مدتی هست که زیر چانه و دور لبم خیلی تیره شده پوستم سفیده و این تیرگی خیلی توی چشم هست و همچنین همچنین قسمتی از گونه ام هم لک های قووه ای ایجاد شده امکان داره به خاطر مصرف قرص ضدبارداری باشه؟لطفا جواب بدید در ضمن من مشکل هرمونی هم ندارم

    1. سلام نمیشه صد درصد گفت که به علت مصرف قرص بوده یا نه میتوانید یه مدت مصرف قرصهای جلوگیری را قطع کنید ببینید خوب میشه یا نه.

  13. قرص روکین مصرف میکنم ۱۳تاش رااستفاده کردم لکه بینی دارم الان ۴روزهست لکه بینی دارم البته بچه شیرمیدم خواستم راهنماییم کنیدایاادامه بدم………؟

    1. میتونید روزی دو عدد مصرف کنید تا لکه بینی شما قطع شود.

  14. سلام من خیلی دنبال جواب این سوال گشتم ولی متاسفانه در سایتی پیدا نکردم.من ۴ ماهه که قرض روکین مصرف میکنم.البته پارسال هم مصرف کردم بمدت ۳ ماه.تنها مشکلی که با این قرص دارم کاهش میل جنسیه.آیا باید قرصم رو عوض کنم؟مثلا قرصی که پروژسترون کمتری داره مصرف کنم؟اون چه قرصیه؟ممنون می شم راهنمایی کنید چون بدلیل همین عارضه پارسال هم مصرف را قطع کردم

    1. بهتره با پزشک معالج خود تلفنی مشورت نمایید تا در صورت صلاح دید داروی دیگری برای شما تجویز نمایند.

  15. سلام من کیست آندومتریوز دوطرفه دارم و بچه شیرخوار هم دارم دکترم این قرص روکین رو برام تجویز کردن آیا تاثیر توی شیردهی ویا روی بچم داره ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام اگر کودک شما بالای ۶ ماه است میتوانید مصرف کنید.

  16. سلام من قرص روکین مصرف کردم . و دو روز تموم شده من از روز ده پریودم لک بینیم شروع شده و تا الان که قرصم تموم شده ادامه داره با کاهش شدید میل جنسی مواجه شدم
    الان نمیدونم پریود هستم نیستم
    چیکار کنم که لک بینیم قطع بشه

    1. سلام بهتره با مشورت پزشکتان قرص خود را عوض کنید.

  17. سلام تازه ازدواج کردم قرص مارولین رو پیشنهاد دادن ممنون میشم ی راهنمایی بکنین این بهتره ی روکین

    1. خیلی فرق نمیکنه هر دو از دسته قرصهای جلوگیری هستند بهتره قرصهای جلوگیری را طولانی مدت مصرف نکنید وبعد از چند ماه به بدن خود استراحت بدهید واز روشهای دیگری مثل کاندوم استفاده کنید یا روش جلوگیری طبیعی داشته باشید.

  18. سلام من اولین دوره هست که دارم روکین رو استفاده میکنم، از روز اول پریودم شروع کردم ولی الان ۹ روزه که پریدم هنوز و مثل روزای اول خونریزی و درد دارم، میخوام بپرسم قرص رو قطع کنم یا ادامه بدم؟

    1. سلام میتوانید با مشورت پزشکتان قرص را ادامه دهید وهر ۸ ساعت قرص مفنامیک اسید مصرف کنید وهم چنین هر روز قرص آهن.

  19. سلام بنده بدلیل عقب افتادن پریود به دکتر مراجعه کردم بعد از آزمایش هورمونی گفتن تخمدانها هنوز از کار نیافتاده ولی ضعیف شدن بعد در اثر آزاد نشدن تخمک دچار کیست شدم که دو ماه قرص روکین خوردم که پنج رو بعد از قطع پریود شدم بعد دیگه قرص مصرف نکردم و جلوگیری هم نداشتیم ک در یک هفته پنج بار نزدیکی داشتیم بعدش دچار نفخ معده و زیر دلم و تخمدانها درد داشتن میخواستم بدونم احتمال حاملگی بنده چقدر هست آیا با ضعیف بودن تخمدان میتونم حاملگی داشته باشم؟

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود داشتید میتوانید از تست بیبی چک استفاده کنید. و همچنین زیر نظر پزشک از داروهای تحریک تخمدان استفاده نمایید.

  20. سلام من۲۵سالمه و نامزد هستم.
    به تازگی فهمیدم دچار pco هستم ولی همیشه پریود میشدم.دکترم به مدت سه ماه قرص روکین داده بهم.دو تا سوال داشتم اینکه این قرصا بعد سه ماه کیستامو از بین میبره؟؟یکیم اینکه من این ماه پریود نشدم!بنظرتون اگر اولین رابطمو داشته باشم مشکلی پیش میاد؟؟
    وضمن اینکه من چاق هم نیستم.

    1. سلام بله با مصرف قرص کیست های شما بر طرف میشود میتوانید با همسر خود رابطه داشته باشید.

  21. سلام من۲۵سالمه و نامزد هستم. به تازگی فهمیدم دچار pco هستم ولی همیشه پریود میشدم.و ضمن اینکه وزنمم زیاد نیست.از ایتدای پریودم ک سوم راهنمایی بودم تو تایم پریودم تاخیر داشتمدکترم به مدت سه ماه قرص روکین داده بهم.دو تا سوال داشتم اینکه این قرصا بعد سه ماه کیستامو از بین میبره؟؟یکیم اینکه من این ماه پریود نشدم.مشکلی پیش میاره برام؟ یعنی یکستام یازد دشه یا تاثیر قرصاس؟؟اولین ۲۱روز و استفاده کردم ک این هفت روز استراحتم!بنظرتون اگر اولین رابطمو داشته باشم مشکلی پیش میاد؟؟
    خواهش میکنم جواب بدید.

    1. برای دریافت پاسخ لطفا ۴۸ ساعت صبر کنید.

  22. سلام ببخشيد من مشكل گوارشي دارم و اسيد معده ام زياده وقتي قرص جلوگيري استفاده ميكنم حس سوزش معده و درد دارم و اشتهام زياد ميشه و حالت تهوع ميگيرم يه بار بلارا استفاده كردم بهتر بود ميخوام ببينم روكين بهتر از بلارا واسه مشكل من يا فرقي با بلارا نداره؟

    1. سلام باید خودتان تست کنید زیرا علائم آن روی همه افراد به یک شکل نمیباشد باید تست کنید و ببینید کدام به بدن شما سازگارتر میباشد آن را استفاده کنید.

  23. سلام
    من یک بسته روکین مصرف کردم و امروز هفت روز از اتمام بسته گذشته، هنوز پریود نشدم، اگه پریود نشدم از روز هشتم مصرف بسته بعدی رو شروع کنم یا منتظر شم ک پریود شم، بی بی چک هم تست کردم منفی بود، نمیدونم چکار کنم، ممنون میشم راهنمایی کنید،

    1. سلام صبر کنید پریود شوید بعد از روز اول خون ریزی قرص روکین را شروع به مصرف کنید.

  24. سلام
    برای درمان pco قرص روکین اثر داره یا قرصای دیگه بهتره؟؟
    ایا بعد از اولین رابطه م روکین خوبه؟؟هم درمان هم جلوگیری؟

  25. سلام. قرص روکین حتما باید از روز اول پریود شرو کنیم؟ اگ یه هفته بعداز پریود شروع کنیم اشکال داره؟؟؟

    1. سلام بهتره در ۵ روز اول قاعدگی مصرف شود. این طور نیست که حتما در روز اول مصرف شود تا روز پنجم قاعدگی مهلت دارید.

  26. سلام.بعد ۲۱ روز استفاده از روکین دوره بعد ۸ رو دیگه باید شروع بشه؟اگه طی ۸ روز پریود نشدم استفاده کنم یا بمونم پریود بشم روز اول قاعدگی استفاده کنم؟؟

    1. سلام بله باید از روز هشتم شروع کنید بسته بعدی قرص روکین رو اگر پریود نشدید باید صبر کنید که پریود بشید بعد مصرف کنید اما در ۹۰ درصد خانمها در ۷ روز بعد مصرف قرص پریود میشوند.

  27. سلام ببخشید من روزی که رابطه داشتم تو دوره مشکوک تخمک گذاریم بود وازترس اینکه حامله نشم ۶ساعت بعدازرابطه ۲قرص روکین باهم و۱۲ساعت بعد دوقرص دیگه و۱۲ساعت بعد دوتادیگه خوردم.میخام بدونم صحیح عمل کردم یااحتمال حاملگی هست؟ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام بهتره روش جلوگیری مطمئن داشته باشید تا مجبور نشوید به صورت اورژانس قرص مصرف کنید زیرا عوارض زیادی دارد. احتمال حاملگی کم است.

  28. بله ولی الان که مصرف کردم میخام بدونم صحیحه یااحتمال حاملگی هست

    1. احتمال حاملگی بسیار کم است.

  29. ببخشین قیمت روکین و یاسمین تو بازار چنده دقیقا؟

    1. قیمت قرص روکین ۸۴۰۰ تومان و قیمت قرص یاسمین ۴۸۸۰۰ تومان می باشد.

  30. سلام وخدتقوت
    من فیبروم رحمی دارم وچندساله که سونومیدم اندازش تغییری نکرده،اگه ب دلیل مسافرت بخام دوماه قرص روکین مصرف کنم موردی نداره،باعث رشد فیبرومم نمیشه؟
    ممنون

    1. سلام با مشورت پزشک معالج خود میتوانید از قرص روکین استفاده کنید و مانعی ندارد.

  31. سلام
    من فیبروم رحم دارم وچندسالیه که سونومیکنم اندازش تغییری نکرده وهیچ مشکلی هم برام بوجودنیاورده،خاستم ببینم میتونم دوماه ازقرص روکین استفاده کنم؟اندازه فیبروموافزایش نمیده؟ممنون میشم جواب بدین

  32. سلام خسته نباشید.
    من بعد اتمام ۲۱قرص در روز دوم نزدیکی مشکوک داشتم الان روز سوم است و پریود نشدم ایا احتمال حاملگی وجود دارد اگه هست چه روشی برای منع بارداری وجود داره

    1. سلام ممنون خیر احتمال بارداری وجود ندارد زیرا شما تخمک گذاری نداشته اید شما در فاصله ۷ روز بین قرص نزدیکی داشته اید صبر کنید پریود میشوید.

  33. سلام خسته نباشین،من اولین دوره اس از قرص روکین استفاده میکنم تاالان ۴قرص اول رو مصرف کردم ولی امروز نزدیکی کردیم و شوهرم جلوگیری نکردن،ممکنه حامله بشم؟لازم هست قرص اورژانسی هم همزمان استفاده کنم یانه؟

    1. سلام ممنون خیر نیازی به مصرف قرص اورژانسی نمیباشد فقط اینکه باید قرصهای خود را کامل و تا آخر بسته مصرف کنید و فاصله ای بین مصرف قرص نیاندازید.

  34. با عرض سلام
    من یک هفته پیش قرص اورژانسی استفاده کردم وپریود نشدم وبی جهت وزنم۳ کیلو اضافه شده ایا بعد از قاعدگی این اضافه از بین میرود

    1. سلام ربطی به مصرف قرص اورژانسی ندارد اما در کل قرصهای اورژانسی عوارض زیادی دارند بهتره مصرف نکنید.

  35. سلام خسته نباشید
    ببخشید من pcosداشتم.سه ماه بود ک قرص روکین مصرف میکردم.الان قرصام چند تا بیشتر نمونده.بنظرتون بعد از قطع روکین پریودم منظم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ضمن اینکه مجرد هستم فعلا.
    خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام ممنون. بله مصرف قرصهای جلوگیری در منظم شدن پریود تاثیر مثبت دارند نگران نباشید اگر اضافه وزن دارید بهتره وزن خود را پایین بیاورید.

  36. ببخشید من اضافه وزن اصن ندارم.کمبود وزنم دارم.قدم صدو شصت و سه وزنم پنجاه و دو ..دستتون درد نکنه خانم یکم از استرسم کم شد

  37. سلام قرص جلوگیری ایرانی مثل روکین بهتره یا خارجی

    1. سلام میتوانید قرص خارجی جلوگیری را تهیه کرده و با نوع ایرانی ان که قبلا مصرف کرده اید مقایسه کنید زیرا در همه افراد عوارض قرص های جلوگیری یکی نمیباشد به بدن بعضی از افراد سازگاری دارد و به بدن بعضی ها سازگاری ندارد باید حتما خودتان تست کنید.

  38. سلام من دارم عادت ماهانه میشم هنوز نشدم فقط در حد لک هست میخوام قطع بشه فعلا نشم چون شنبه میخوام برم مسافرت میتونم روکین مصرف کنم تا فعلا پریود نشم؟
    ممنون میشم زود جواب بدید

    1. سلام بهتره جلوی پریود خود را با مصرف داروهای هورمونی نگیرید زیرا ممکن است سیستم هورمونی بدن شما به هم بریزد.

  39. سلام خانم خسته نباشید
    ببخشید من امروز سونوگرافیمو گرفتم و چیزهایی ک نوشته ایناس:
    رحم با ابعاد ۳۰*۴۲*۶۶میلیمتر و با سایز واکوی میومتر طبیعی بررسی شد.
    ضخامت اندومتر ۱۰میلیمتر میباشد.
    تخمدان ها دارای ابعاد بزرگتر از حد طبیعی و حاوی فولیکولهای متعدد کوچک پریفرال استرومای اکوژن میباشد ک مطرح کننده pcoاست.تطابق با یافته های بالینی و ازمایشگاهی توصیه میشود.
    در ادنکس دو طرف ضایعه ای دیده نشد.
    مثانه اکوفری و دارای ضخامت جدار نرمال است.
    سنگ و ضایعه فضا گیر در مثانه دیده نشد
    مایع ازاد در حفره لگن مشاهده نشد.
    ضمن اینکه نامزدم پ پرده دارم.واینکه سه ماه پیش به مدت سه ماه قرص روکین مصرف کردم.
    تروخدا راهنماییم کنید خانم

    1. سلام ممنون. نگران نباشید شما مشکل نگران کننده ندارید فقط تخمدان پلی کیستیک دارید که اگر پریود شما نامنظم می باشد باید دارو مصرف کنید.

  40. ببخشید خانم دکتر چه قرصی؟همون روکین؟
    در اینده مشکلی برای بچه ذار شدن و جلوگیری کردن برام پیش نمیاد بنظرتون؟؟

    1. لطفاً سوالات را به طور کامل و مستقل از سوال قبلی مطرح فرمایید.

  41. سلام خانم خسته نباشید ببخشید من امروز سونوگرافیمو گرفتم و چیزهایی ک نوشته ایناس: رحم با ابعاد ۳۰*۴۲*۶۶میلیمتر و با سایز واکوی میومتر طبیعی بررسی شد. ضخامت اندومتر ۱۰میلیمتر میباشد. تخمدان ها دارای ابعاد بزرگتر از حد طبیعی و حاوی فولیکولهای متعدد کوچک پریفرال استرومای اکوژن میباشد ک مطرح کننده pcoاست.تطابق با یافته های بالینی و ازمایشگاهی توصیه میشود. در ادنکس دو طرف ضایعه ای دیده نشد. مثانه اکوفری و دارای ضخامت جدار نرمال است. سنگ و ضایعه فضا گیر در مثانه دیده نشد مایع ازاد در حفره لگن مشاهده نشد. ضمن اینکه نامزدم پ پرده دارم.واینکه سه ماه پیش به مدت سه ماه قرص روکین مصرف کردم.
    حالا امروز رفتم دکتر برام مارُلین تجویز کردن.برای دوماه.وگفتن بیمارستان دقیق انجام نمیده سونوگرافی و اینبار برو شخصی انجام بده سونو.
    ببخشید نظر شما چیه؟
    قرص مارُلین عوارضی نداره؟؟سه ماهم ک قرص روکین خوردم!

  42. سلام ببخشید من سه ماه روکین خوردم مشکلم حل نشد پلی کیستیک.حالا رُمالین تجویز کردن دوماه.بنظرتون عوارض نداره؟ایا رُمالین بهتره؟

    1. سلام کیستهای ریز کامل از بین نمی روند فقط برای ما مهم این است که پریود شما منظم شود اگر قصد بارداری ندارید می توانید استفاده کنید.

  43. سلام وقت بخیر
    من ۱۰ روز از تمام شدن پریودم میگذره
    میتوانم از الان قرص بخورم تا بتونم تمام روزه رو بگیرم و پریود نشم از الان فایده داره ؟چه قرصی بخورم بهتره ؟
    سپاس

    1. سلام ممنون بهتره جلوی پریودی فیزیولوژیک خود را با مصرف قرصهای جلوگیری نگیرید زیرا ممکن است هورمونهای شما را به هم بریزد.

  44. سلام
    من برای درمان جوش صورت میخواستم قرص دیان ۳۵ استفاده کنم ولی الان در بازار موجود نیست حالا نمیدونم نوع ایرانی دیان برای جوش بهتره یا روکین که توی سایت باهاش آشنا شدم.لطفا راهنمایی کنید.با تشکر

    1. سلام میتوانید از قرص سیپروترون کامپاند استفاده کنید.

  45. سلام. من از قرص روکین برای جلوگیری استفاده میکنم اما دو ماه اول از پنجمین روز پریود شروع کردم البته با دستور پزشک اما ماه سوم از ششمین روز پریود خوردم.
    میخواستم بدونم که ممکنه در جلوگیری اثر نداشته باشه که یک روز دیرتر شروع کردم؟؟ و از وقتی قرص رو مصرف میکنم پریودم خیلی کم شده و در حد چند قطره هستش ، آیا طبیعی هستش؟؟ با تشکر

    1. سلام خیر مشکلی پیش نمی اید اما باید سعی کنید در ۵ روز اول قاعدگی قرص های جلوگیری را مصرف کنید علت کم شدن خون ریزی پریودی شما مصرف قرص روکین می باشد بهتره یک تا دوماه آینده از روش دیگری برای جلوگیری استفاده کنید وبعد مجدد از قرصهای جلوگیری استفاده کنید.

  46. سلام خسته نباشید.من اولین بارمه که ازقرص روکین استفاده میکنم و بیشترهدفم برای ماه رمضون بود تازه ازدواج کردم زیاد آشنایی ندارم واینکه تقریبا یک یادوهفته بعدپرویودی شروع کردم
    سوالم اینه باریختن آب منی احتمال حاملگی هست؟اگرنیس چندبار میشه رابطه داشت باهمین اوضاع که منی ریخته بشه؟۱۲روزه قرصه خوردم

    1. سلام ممنون. نگران نباشید قرص روکین از بارداری جلوگیری می کند فقط در کسانی که اولین بار هست که از قرصهای جلوگیری استفاده می کنند باید فقط در ماه اول در ۷ روز اول استفاده از قرص، جلوگیری طبیعی هم داشته باشند نگران نباشید اگر مایع منی داخل واژن هم ریخته شود این قرص مانع بارداری می شود.

  47. سلام من ۴۲سال سن دارم چکاب کامل از مایش خون دادم نرمال بود وسونوگرافی از رحم دکتر گفت رحم درحال حاضر نرماله ولی به صورت کنگره یا پشته از داخل وبیرون هست برام امپوال والرات۱۰ بیست عددداد که صبح وشب بزنم قرص اچ دی ۲بسته وشیاف کلوتر یمازول۱۰۰ داد گفت همقرص وهم شیاف روزی ۲بار صبح وشب از طریق وازن استفاده کنم حالا خیلی نگرانم که مشکلی برارحم پیش نیاد مراجعه من به دکتر هر۱۰روز عادت میشدم و۱۰روز کامل طول میکشد تاپاک شوم چکار کنم خانم دکتر

    1. سلام اصطلاحی را که پزشک شما به کار برده مفهوم نیست اگر فیبروم ویا پولیپ رحمی نداشته اید وضخامت اندومتر رحم شما نرمال بوده است نگران نباشید با مصرف قرص اچ دی مشکل شما درمان میشود.

  48. سلام میخواستم بدونم برای خرید قرص ضد بارداری باید با پزشکم صحبت کنم و اون تجویز کنه یا خودم میتونم بخرم

    1. سلام اگر بیماری خاصی ندارید می توانید از قرص های جلوگیری استفاده کنید البته اگر بالای ۴۰ سال نیستید.

  49. سلام
    من براي منظم شدن سيكل هام قرص جلوگيري مصرف ميكنم … به نظرتون واسه درمان آكنه ال دي بخورم يا مارولون يا روكين ؟ كدوم موثرتره ؟

  50. پاسخ ها بسیار عالی و کمک کننده است.ممنونم

  51. سلام خسته نباشیدبنده ب علت عقب افتادن پریودیم ب دکترمراجعه کردم و گفتن ک کیست دارم سه بسته قرص روکین برام نوشتن وگفتن که از روزاول قاعدگی مصرف کنم میخواستم بدونم عایا باعث قطع شدن پریودیم نمیشه واینکه بعداز تموم شدن پریودیم باید همچنان مصرف روکین رو ادامه بدم یا نه فقط روزایی ک پریودم
    خعلی ممنون میشم جواب بدید…

  52. سلام خسته نباشیدبنده ب علت عقب افتادن پریودیم ب دکترمراجعه کردم و گفتن ک کیست دارم سه بسته قرص روکین برام نوشتن وگفتن که از روزاول قاعدگی مصرف کنم میخواستم بدونم آیاا باعث قطع شدن پریودیم نمیشه واینکه بعداز تموم شدن پریودیم باید همچنان مصرف روکین رو ادامه بدم یا نه فقط روزایی ک پریودم
    خعلی ممنون میشم جواب بدید…

  53. سلام خانم دکتر من pco داشتم سه ماه روکین خوردم بعدش رفتم سونوگرافی گفتن یکم تنبلی داری هنوز.
    بعد بهم قرص مارُلین دادن.
    حالا من پریودام از اولش نامنظم بود.و به مرور بهتر شده بود قبل قرصام.
    ضمن اینکه نامزد هستم.در ضمن ممکمه دراینده برام مشکل نازایی پیش بیاد؟تمام روزام دارم به این فکر میکنم
    ممنون میشم ج بدید

  54. سلام خانم دکتر من pco داشتم سه ماه روکین خوردم بعدش رفتم سونوگرافی گفتن یکم تنبلی داری هنوز. بعد بهم قرص مارُلین دادن. حالا من پریودام از اولش نامنظم بود.و به مرور بهتر شده بود قبل قرصام. ضمن اینکه نامزد هستمو اضافه وزنم ندارم.واینکه سنمم۲۵٫در ضمن ممکمه دراینده برام مشکل نازایی پیش بیاد؟تمام روزام دارم به این فکر میکنم ممنون میشم ج بدید

    1. سلام نگران نباشید مشکل شما درمان دارویی دارد وبا مصرف دارو درمان میشود بهتر است بعد از ازدواج به مدت طولانی جلوگیری نداشته باشید.

  55. درود خداقوت،مدتی هست کیست دارم و دکتر برام روکین تجویز کرد ولی اصلا نگفت کی بخورم فقط گفت شبی یک عدد،حتی نگف دوره بعدو کی شروع کنم،اما من پس از هفت روز و پریود شدن و تمام شدنش بسته دومو شروع کردم،سرگردونم واقعا چجوری بسته سومو بخورم؟!؟

    1. ممنون. وقتی بسته دوم قرص شما تمام شد ۷ روز فاصله باید بگذارید واز روز هشتم بسته سوم قرص روکین را شروع به مصرف کنید.

  56. سلام خانم دکتر.
    من پلی کیستیگ دارم.
    سه ماه روکین مصرف کردم سونو دادم.دوباره الان دوماهه دارم رُمالین مصرف میکنم هنوز تموم نشده.
    باید برم سونو بدم وقتی تموم شد.دکترم میگه شاید سونوگرافی تو بیمارستان دولیت دقیق نیست برو شخصی انجام بده.احتمالا خوب شدی و تو سونوگرافی بیمارستان اشتباه زدن ک یه مقداری تنبلی داری هنوز.ایشون ماما هستن.بنظرتون پیش متخصص زنان برم اینبار.یا اینکه با همین خانم ماما ادامه بدم درمانو؟؟ضمن اینکه نامزد هستم ۲۵سالمه.

  57. سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    بنده ۲۸ساله و مجرد هستم.۴سال قبل کیست آندومتریوز داشتم جراحی کردم و تخمدان راست برداشته شد.از اون رمان تا الان کیست ندارم.قرص ldاشتباه مصرف کردم و دوهفته لکه بینی داشتم. پزشکم قرص روکین تجویز کردن. الان ۱۰ روزه بسته دوم رو استفاده میکنم.چند روزه نفخ معده گرفتم و ترشحات خونی کم . خیلی نگرانم . یه جا خوندم علائم سرطان تخمدان مشکل در غذا خوردن ایجاد میکنه ?پزشکم در حال حاضر نیستن
    ممنون میشم پاسخ بدین

  58. سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    بنده ۲۸ساله و مجرد هستم.۴سال قبل کیست آندومتریوز داشتم جراحی کردم و تخمدان راست برداشته شد.از اون رمان تا الان کیست ندارم.قرص ldاشتباه مصرف کردم و دوهفته لکه بینی داشتم. پزشکم قرص روکین تجویز کردن. الان ۱۰ روزه بسته دوم رو استفاده میکنم.چند روزه نفخ معده گرفتم و ترشحات خونی کم . خیلی نگرانم . یه جا خوندم علائم سرطان تخمدان مشکل در غذا خوردن ایجاد میکنه ?پزشکم در حال حاضر نیستن
    ممنون میشم پاسخ بدین

  59. سلام خسته نباشید،میخواستم بدونم مصرف همزمان قرص ریزش مو اناکپس و قرص های پیشگیری تداخلی با هم ندارند?و ابا قرصهای جلوگیری باعث ریزش بیشتر مو نمیشه?سوال دیگه اینکه اگر بخوام مصرف قرصو ۳ماه بعد از مصرف تا مدتی قطع کنم و طبیعی پیشگیری کنم تا چه زمانی بعد از قطع قرص پس از سه ماه میتونم نزدیکی مطمءن کنم و باردار نشم??

  60. ببخشید شما از بین قرصهای جلوگیری بلارا و روکین و مارولن کدومو پیشنهاد میکنید?که عوارض کمتری داشته باشن و در ضمن تداخلی با مصرف همزمان قرص اناکپس ضد ریزش مو نداشته باشن?

  61. سلام من شديدا با مصرف قرص ضد بارداري حالت تهوع مي گيرم طوري كه نسبت به بسته اين دارو شرطي شدم.فقط نوعي از اين دارو هست كه تهوع نده؟

    1. سلام باید قرصهای جلوگیری را شب قبل ازخواب مصرف کرد تا دچار حالت تهوع نشوید و میتوانید از نوع خارجی آن مانند قرص مارولین ویا باز استفاده کنید واگر بازهم حالت تهوع به سراغ شما آمد باید از قرص ویتامین ب۶ استفاده کنید.

  62. سلام خانم دکتر معذرت میخوام.ولی ی سوالی داشتم ک در رابطه با قرص روکین نیست.میخواستم بدونم اگه بخوام چرب ترین نوع کاندوم رو بگیرم.باید چی بگیرم؟ی چیزی ک خیلی روون و چرب باشه.

    1. سلام شما باید به داروخانه مراجعه کنید در قسمت مربوطه انواع کاندوم با برندهای مختلف در اختیار شما قرار میگیرد و توضیحات لازم به شما داده میشود وبه اختیار خود آن نوع ان را که مد نظر خودتان هست را انتخاب می کنید

  63. سلام خانم دکتر. من پلی کیستیگ دارم. سه ماه روکین مصرف کردم سونو دادم.دوباره الان دوماهه دارم رُمالین مصرف میکنم هنوز تموم نشده. باید برم سونو بدم وقتی تموم شد.دکترم میگه شاید سونوگرافی تو بیمارستان دولیت دقیق نیست برو شخصی انجام بده.احتمالا خوب شدی و تو سونوگرافی بیمارستان اشتباه زدن ک یه مقداری تنبلی داری هنوز.ایشون ماما هستن.بنظرتون پیش متخصص زنان برم اینبار.یا اینکه با همین خانم ماما ادامه بدم درمانو؟؟ضمن اینکه نامزد هستم ۲۵سالمه.

    1. سلام اگر پریود شما منظم شده است یعنی اینکه تنبلی تخمدان ندارید نیازی به انجام سونوگرافی نیست.

  64. سلام،من ١٠روز ديگه عازم سفرهستم و دقيقا ١٠روز ديگه پريودم شروع ميشه،وميخام از قرص يازاستفاده كنم كه به تاخير بيفته ولي توي دفترچه راهنما عوارضي رو ديدم كه واقعا من رو ترسوند،دررابطه با ايجاد لخته خوني و سكته،باتوجه به اينكه سابقه بيماري خاصي رو تا به حال نداشتم و تابه حال قرص ضدبارداري مصرف نكردم و برام مهمه كه تا ١٥روز آينده به هيچ وجه پريود نشم،ميشه راهنماييم كنيد؟

    1. سلام میتوانید از امشب قرص را شروع به مصرف کنید عوارض لخته شدن در کسانی که سن آنها بالای ۴۰ سال است ویا سابقه لخته خون دارند ویا طولانی مدت از قرص جلوگیری استفاده کردن ممکن است دیده شود در شما مشکلی ندارد

  65. سلام..میخواستم بدونم طریقه مصرف قرص روکین توی دوران شیردهی چه جوریه..چون من پریود نمیشم..

    1. سلام زیر ۶ ماه نمیشود از قرص روکین استفاده کرد .

  66. سلام ممنون بابت پاسخ ها و وقتي ك ميزاريد،من قرص روكين و براي بار اول استفاده كردم اما از روز ٦چون بهم گفتن پريودت ٧روز است اين دوره ارتباط داشته باشيم مشكلي پيش مياد؟

    1. سلام باید یک هفته اول مصرف قرص جلوگیری طبیعی نیز داشته باشید البته فقط ماه اول به این شکل است.

  67. سلام. من ماه دومی هست که بخاطر کیست قرص روکین مصرف میکنم، روز نوزدهم من در نزدیکی با همسرم دچار پاره شدن کاندوم شدیم.
    آیا احتمال بارداری وجود دارد؟؟؟ روشهای اورژانسی باید استفاده کنم؟؟
    سوال دوم:من اصلا جوش میزدم الان حتی کف سرم هم شروع به زدن جوشهای دردناک کرده، آیا از عوارض روکین است؟؟؟

    1. سلام قرص روکین به تنهایی جلوگیری از بارداری میدهد و نیازی به استفاده از کاندوم نبوده است.

  68. سلام، خسته نباشید، از قرص قرص روکین در موارد اورژانسی چجوری باید استفاده کنیم؟

    1. سلام بهتر است در موارد اورژانسی از قرص لونژیل ویا همان قرص اورژانسی استفاده کنید که به صورت تک دوز وجود دارد قرصهای اورژانسی را بهتر است زیاد استفاده نکنید زیرا عوارض زیادی دارند .

  69. سلام خسته نباشید من قرص روکین مصرف میکنم و بعد از اتمام ۲۱روز کمتر از۲۴ساعت نزدیکی مشکوک داشتم الان دو روز گذشت پریود نشدم ایا احتمال بارداری هست؟؟؟؟

    1. سلام ممنون خیر احتمال بارداری وجود ندارد تا ۷ روز زمان دارید تا پریود شوید نگران نباشید.

  70. سلام خسته نباشین.من خرداد ۹۵همش پریود بودم تا اینکه رفتم دکتر و فهمیدم کیست تخمدان و تنبلی دارم.۳بسته قرص جلوگیری مصرف کردم و دوباره سونوگرافی دادم کیست هام برطرف شده بود.۲ماه پریودم مرتب شده بود تا اینکه دوباره پریودم بهم ریخت طوری که کل ماه رو پریود بود دوباره دکتر رفتم و۲بسته دیگه از همون قرصا خوردم.یعنی بنده تا فرودین امسال قرص خوردم ولی خانم دکتر متاسفانه دوباره خرداد امسال همش پریود بودم و دوباره دکتر رفتم و طبق روال پارسال برام ۳بسته روکین تجویز کرد.الان در حال خوردن قرص روکین هستم .خانم دکتر من باید چیکار کنم مثله بقیه ادم ها پریود مرتبی داشته باشم؟الان دکتر واسم سونوگرافی و ازمایش هورمونی نوشته.خواهش میکنم کمکم کنید واقعاااا خسته شدم چون این قرص های جلوگیری اعصابمو بهم میریزه و زندگیم به هم ریخته.من دخترم و ۲۳سالمه سپاس از شما

    1. سلام اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید هر چه وزن شما کمتر شود تخمدان های شما به مراتب فعال تر خواهند شد بهتر است آزمایشات کامل هورمونی نیز انجام بدهید.

  71. ببخشید در سوال بالا باید می نوشتم من اصلا جوش نمی زنم ولی الان جوش زدم حتی کف سرم، آیا از عوارض قرص روکین است؟

    1. خیر از عوارض مصرف قرص روکین نیست .

  72. سلام خسته نباشین ممنون از پاسختون.خدمتتون عرض کنم که من اتفاقا لاغرم هستم و اصلا اضافه وزن ندارم.ازمایش هورمونی هم قبلا دادم و سالمم.ولی واقعا دلیل این پریود های مکرر رو نمیدونم.خانم دکتر ایا درمان مشکل من فقط خوردن قرص های ضد بارداریه؟اخه من شهرستان هستم و دکتر خوبی اینجا نیست.و اینکه این مشکل من میتونه از اعصاب باشه؟چون مدتیه زندگیه پر استرسی دارم و وقتی این قرص های ضد بارداری رو میخورم افسردگی میگیرم و همش گریه میکنم.ممنون میشم جوابمو بدید

    1. سلام ممنون.بله استرس واضطراب روی پریود شما تاثیر می گذارد بهتر است آرامش خود را حفظ کنید .

  73. سلام،ماه پيش رفتم سونو و قطر لوله اندومترم چاهارده بود و دكتر قرص اچ دي تجويز كردن كه از همون روز سوم پريوديم استفاده كردم به مدت بيستو يك روز و دو روز بعد دوباره رفتم سونو قطر لوله اندومترم دوازده بود كه گفتن با توجه به اينكه اين روزها بايد پريود شيد طبيعيه اين عدد و دو بسته قرص روكين تجويز كردن كه از روز پنجم پريوديم گفتن استفاده كنم حالا سوال من اينه ديروز روز پنجم پريوديم بوده و من روكين رو خوردم و امروز نزديكي داشته باشم نياز به جلوگيري از راه كاندوم هست يا خير و اينكه من روزانه بايد يك قرص آلپرازولام نيم استفاده كنم و تاثير روكين رو خنثي نميكنه چون تو راهنمايياتون گفتيد تاثيرشو كم ميكنه بايد چكار كنم؟
    سوال ديگه اينكه شميدم اگر براي پيشگيري از قرص ضد بارداري استفاده ميكنين براي افرادي كه تاحالا استفاده نكردن تا سريايه اول بايد پيشگيري با كاندوم هم داشته باشن شامل حال من ميشه ؟من تا حالا استفاده نكردم در طول زندگيم فقط ماه پيش اچ دي استفاده كردم يه بسته اين ماه هم تازه دارم روكين رو استفاده ميكنم باز هم نياز به استفاده از راه هاي ديگه پيشگيري هست يا خير،ممنون از راهنماييتون

    1. سلام فقط ۱۰ روز اول در ماه اول مصرف قرص جلوگیری نیاز به جلوگیری طبیعی نیز هست از ماه دوم دیگر نیازی نیست اما با توجه به اینکه قرص الپرازلام مصرف میکنید بهتر است در تایم تخمک گذاری خود جلوگیری طبیعی نیز داشته باشید.

  74. سلام دکتر
    ببخشید من ۲۵سالمه یه ک عقد هستم و هیچ رابطه ای ندارم.و ضمن اینکه اسفند ماه رفتم دکتر pcoداشتم.به مدت سه ماه روکین و دوماه هم مارُلین خوردم.الان سونو دادم گفتن ک اثری از کیست نیست.ولی بعد از اینکه رابطه برقرار کردی باید اقدام ب بارداری کنی.ولی من اگه الان رابطه برقرار کنم تا عروسی و یه سال بعدش بچه نمیخوام.حالا باید چیکار کنم؟؟یعنی من الان نمیتونم رابطه داشته باشم؟؟چون من الان عقدم و بچه نمیخوام!گفتن ک سعی کن جلوگیری نکنی.خب بس چیکار کنم؟؟؟؟

    1. سلام مشکلی نیست در دوران عقد از روش جلوگیری استفاده کنید.

  75. درود ،اولین بار هست که میخواهم از روکین استفاده کنم ،خواستم بدونم منظورتون ازاولین روز پریودی که فرمودین مصرف بشه اینه که حتما در روز خونریزی،دیده شود یا اگر هنگام شب و اخر شب خونریزی شروع شود به عنوان روز اول حساب میشه و باید قرص روکین رو خورد و سوال دوم اینکه حتما باید از روز اول شروع بشه یا میشه روز پنجم پریودی هم مصرف بشه ،ممنون از بردباریتون

    1. در ۵ روز اول پریودی میتوان قرص های جلوگیری را شروع به مصرف کرد.

  76. سلام.لطفا منو راهنمایی کنید.من یه کیست شکلاتی ۲ونیم سانتی در تخمدان دارم چه قرصی مصرف کنم تا کیست آب شه.دکترم گفته قرص اچ دی.شما چی توصیه میکنید.آیا اچ دی خارجی و ایرانی داره؟من قبلا ال دی خوردم سیپروترون حالمو بد میکرد.الان چکار کنم.اچ دی بخورم یا قرص دیگه؟

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج خود از قرص تجویزی استفاده کنید.

  77. سلام خسته نباشی.من کیست داشتم ودکتر قرص روکین رو بهم داد الان ۳ ماه مصرف میکنم وبی میلی شدید جنسی پیدا کردم.میخواستم بدونم دلیلش چیه؟؟

    1. سلام دلیل آن استفاده از قرص روکین میباشد.

  78. سلام دکتر اخه پزشکی ک رفتم پیشش گفت سعی کن جلوگیری نکنی.اگه جلوگیری کنی ممکنه نازایی بگیری.حالا من نمیتونم رابطه داشته باشم؟
    (دکتر ببخشید من ۲۵سالمه یه ک عقد هستم و هیچ رابطه ای ندارم.و ضمن اینکه اسفند ماه رفتم دکتر pcoداشتم.به مدت سه ماه روکین و دوماه هم مارُلین خوردم.الان سونو دادم گفتن ک اثری از کیست نیست.ولی بعد از اینکه رابطه برقرار کردی باید اقدام ب بارداری کنی.ولی من اگه الان رابطه برقرار کنم تا عروسی و یه سال بعدش بچه نمیخوام.حالا باید چیکار کنم؟؟یعنی من الان نمیتونم رابطه داشته باشم؟؟چون من الان عقدم و بچه نمیخوام!گفتن ک سعی کن جلوگیری نکنی.خب بس چیکار کنم؟؟؟؟)

    1. سلام از کاندوم استفاده کنید.

  79. سلام خسته نباشید، بنده به علت عقب افتادن پریودم به دکتر مراجعه کردم باتوجه به شرایطم اینکه دوتا بچه دارم وبرای اقدام به جلوگیری بادکترم مشورت کردم که چه قرصی بهتره مصرف کنم دوتاقرص روکین و مارلین تجویز کردن اینکه ازروز اول قاعدگی جفتشو همزمان بخورم بنظرتون دوتا قرص باهم اشکالی نداره مصرف کنم؟

    1. سلام خیر نباید همزمان با هم مصرف کنید.

  80. سلام.من مشکل pco دارم و دکتر قرص روکین برای ۳ماه تجویز کرد.از روز ۵قاعدگی.دوره اول با اینکه لکه بینی داشتم و پریود نمیشدم دکتر باتوجه به جواب سونو گفت شروع کنم که تا ۱۰روز مصرف،لکه بینیم قطع شد ولی باز شروع شد.سوالم اینه که من چهارشنبه هفته قبل قرصم تمام شد و همش لکه بیننی دهشتم و تازه دیروز که یکشنبه بود خونریزیم شروع شده.الان دوره بعدی قرص رو از کی باید شروع کنم که روز ۵حساب شه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام از روز پنج شنبه شروع به مصرف قرص کنید.

  81. سلام،من اولین بار هست که از قرس روکین استفاده میکنم،چهارمین روز مصرف قرص نزدیکی مشکوک داشتم ،۲۱ قرص رو مصرف کردم الان پنج روز از خوردن اخرین قرص گذشته و پریود نشدم فقت خونریزی خیلی خفیف دارم،ایا احتمال حامله بشدن هست؟

    1. سلام احتمال بارداری خیلی ضعیف میباشد.

  82. سلام من روکین مصرف میکنم اما بجای دوره بیستو یک روزه چهار روز بیشتر خوردم الان از تایم پریود شدنم میگذره و پریود نشدم میشه راهنمایی کنید

    1. سلام مشکلی نیست صبر کنید تا هفته آینده پریود می شوید.

  83. سلام خسته نباشید
    من این ماه قرص روکین را به درستی استفاده کرده ام ولی به علت ندانستن از اموکسی سیلین و استامینوفن هم همزمان با فرص استفاده میکردم….الان پنج روز از مصرف اخرین قرصم میگذرد و هنوز پریود نشدم،ایا احتمال بارداری وجود دارد؟؟

    1. سلام نگران نباشید احتمال بارداری خیلی ضعیف میباشد تا ۵ روز دیگر برای پریود شدن زمان دارید.

  84. سلام خسته نباشید
    من این ماه قرص روکین را به درستی استفاده کرده ام ولی به علت ندانستن از اموکسی سیلین و استامینوفن هم همزمان با فرص استفاده میکردم….الان پنج روز از مصرف اخرین قرصم میگذرد و هنوز پریود نشدم،ایا احتمال بارداری وجود دارد؟؟

  85. با سلام.
    من پریودهای طولانی دارم به این صورت که حتی در بعضی موارد تا ۵ الی ۶ روز بعد از شروع پریود وارد خونریزی مستمر نمیشم. و تازه بعد این مدت خونریزی شدید میشه و۷ روز هم از اون موقع طول میکشه تا تموم بشه به صورت کامل. باید بگم اصلا نمیتونم تشخیص بدم روز اول پریودم دقیقا از کی شروع میشه. برای مصرف قرص روکین دکتر به من گفتن از روز سوم شروع کنم.سوالم این هست که من باید از روز سوم شروع خونریزی شدید شروع کنم یا از همان روز اول سه روز رو محاسبه کنم؟ قبلا هم ال دی مصرف کردم هم سیپرو و یک قرصی به نام ویسان برای آندومتریوز

    1. سلام از روزی که خون ریزی شروع می شود محاسبه کنید.

  86. سلام من دور دوم مصرف قرص روكين،روز پنجم قرص نخوردم،و روز ١١فراموش كردم ك ساعت ٦صبح يادم افتاد البته شب قبلش ساعت ١خورده بودم الان چه كنم؟؟

    1. سلام قرص فراموش شده را مصرف کنید.

  87. سلام خسته نباشید،ببخشید خانم دکتر بنده ۲۹سالمه و۲۰مرداد ماه باید برم برای حج وقت پریود این ماهم ۱۷است به توصیه دوستان از دهم شروع به خوردن قرص اچ دی کردم اما الان که چهاردهمه حالت های قبل از پریود را دارم در د خفیفی رو هم در قفسه سینه احساس میکنم الان میتونم قرصم رو قطع کنم تا پریود بشم آیا پریودم ما ا منظم میشه ؟اگه نمی‌تونم قطع کنم میشه بجای اچ دی از رو کین استفاده کنم تا عوارض کمتری داشته باشه؟خواهش میکنم زودتر جواب سوالات من را بدید متشکرم

    1. سلام بهتر است قرص اچ دی را ادامه دهید زیرا اگر قطع کنید همان وقت پریودی خود پریود میشوید.

  88. سلام دکتر من حدوده چهار روزه که از قرص روکین برای پریود نشدن در ماه بعد استفاده میکنم اما کمر درد و معده درد و تنگی نفس دارم و در سمت چپ سینم احساس درد میکنم.میخواستم بدونم طبیعیه با قرصو قطع کنم؟اگه قطع کنم پریود میشم؟چن روزه که دوره ی قبلیه پریودم میگذره و ۱۶ سالمه

    1. سلام اگر دردهای شما شدید است میتوانید زیر نظر پزشک معالج خود قرص را قطع کنید.

  89. سلام دکتر من حدوده چهار روزه که از قرص روکین برای پریود نشدن در ماه بعد استفاده میکنم اما کمر درد و معده درد و تنگی نفس دارم و در سمت چپ سینم احساس درد میکنم.میخواستم بدونم طبیعیه با قرصو قطع کنم؟اگه قطع کنم پریود میشم؟چن روزه که دوره ی قبلیه پریودم میگذره و ۱۶ سالمه

  90. سلام من دو دوره قرص روکین و مصرف میکنم الان متوجه شدم سینه هام بزرگ شدن البته سینه هام کیست هم دارن آیا به دلیل خوردن قرص سینه هام بزرگ شدن یا نه؟

    1. سلام بله به علت استفاده از قرصهای جلوگیری و تغییرات هورمونی سینه ها کمی بزرگ تر می شوند شما که کیست سینه دارید بهتر است از ماه آینده از قرص های جلوگیری استفاده نکنید .

  91. سلام .من دودوره میشه روکین مصرف میکنم شیرم خیلی خیلی کم شده میتونه ازتأثیرقرص باشه؟؟

    1. سلام بله علتش مصرف قرص جلوگیری می باشد.

  92. سلام ، تا چند روز پس از اتمام قرص رروکین باید پریود شویم ؟

    1. سلام تا ۱۰ روز زمان دارید تا پریود شوید.

  93. سلام
    خسته نباشید
    من۲۰ سالمه و حدود ۴_۵ ساله که کیست تخمدان دارم
    و همینطور پریود نامنظم با مقدار خون کم دارم
    دکتر رفتم و بهم گفتن که تا دوسال باید قرص جلو گیری مصرف کنم
    به من قرص روکین رو پیشنهادکردن که بخورم
    الان یک ماه هستش که قرص رو از روز پنجم پریودیم خوردم
    یعنی از یکم تا ۲۲م همین ماه
    ۲۲م قرصم تموم شد
    و ۲۸م پریود شدم
    یعنی یک هفته طول کشیده تا پریود شم

    و میخوام بسته ی قرص دیگه رو شروع کنم
    خواستم بدونم تا روز پنجم پریودیم صبر کنم و بعد بسته رو شروع کنم؟
    یا اینکه روز هشتم،بعد از تموم شدنه بسته ی قبلی شروع کنم؟
    خواهشا نحوه صحیح خوردن قرص جلوگیری رو در چند ماه متوالی رو به من بگید.
    باتشکر

    1. سلام از روز هشتم شروع کنید ضمنا از مصرف طولانی مدت قرص های جلوگیری خودداری کنید ۳ تا ۶ ماه کافی است.

  94. باعرض سلام و تشكر بابت صبورى شما در پاسخ به سوالات
    من يك ماه پيش سقط داشتم و در سونوگرافى سقط كامل انجام شده بود و اينكه هنو لكه بينى دارم ،،دكتر براى من روكين تجويز كردند و گفتند تا زمان قطع لكه بينى روزى دوتا مصرف كنم و بعدش روزى يك قرص استفاده كنم
    حالا من متوجه نشدم تا زمان قطع لكه بينى بايد هر ١٢ساعت يكى مصرف كنم يا دوتا قرص رو با هم مصرف كنم؟؟؟
    ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    1. سلام فرقی نمی کند میتوانید شبی دو عدد استفاده کنید.

  95. سلام و خسته نباشيد
    براى قطع لكه بينى سقط دكتر قرص روكين تجويز كرد و گفتند روزى ٢تا تا زمان قطع لكه بينى و بعدش روزى يك عدد مصرف بشه
    حالا من متوجه نشدم هر ١٢ساعت يه قرص بخورم يا دو قرص رو همزمان مصرف كنم

  96. سلام دکتر
    بنده۲۵سالمه و عقد کرده هستم و هنوز دختر هستم.
    عید متوجه شدم دچار pcosشدم.بعد دکترم سه ماه روکین و دوماه هم رُمالین تجویز کردن.مدتی بعد از مصرف سونو دادم و گفتن برطرف شده.الان ک یه ماهه قرصی مصرف نمیکنم.۳۱مرداد وقت پریودم بود ولی الان ۲م شهریدور شده و من هنوز پریود نشدم.
    نظر شما چیه؟؟چیکار کنم حالا؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید تاخیر پریودی تا ۱۰روز طبیعی است.

  97. سلام من برای اولین بار قرص روکین مصرف میکنم و الان روز دهم هست که قرص رو میخورم از روز اول پریود هم مصرف رو شروع کردم ولی لکه بینی دارم و دردهایی شبیه درد پریود چکار باید بکنم که لکه بینی قطع بشه ایا میتونم قرص رو الان قطع کنم و دیگه مصرف نکنم عوارض اینکار چی هست؟

    1. سلام مصرف قرص را ادامه دهید.

  98. من الان یک ساله از دواج کردم ویک ماه قبل از ازدواج قرص ال دی مصرف میکنم اوایل خوب همه چیز منظم ولی الان تقریبا ۴ماه که تقریبا ۶روز بعد از مصرف قرص لکه بینی دارم تا وقتی قرصم تموم شه آیا این وضعیت خطرناکه ؟

    1. خیر خطرناک نیست اما بهتر است طولانی مدت از قرص های جلوگیری استفاده نکنید.

  99. سلام دکتر خسته نباشید من یه سوال داشتم ازتون من یک سال و تقریبا یک ماهه ازدواج کردم از یک ماه قبل ازدواجم شروع به مصرف قرص ال دی کردم سه ماه اول در زمان مصرف قرص لکه بینی داشتم بعدش تقریبا ۵ماه لکه بینی قطع شد الان حدود ۴ماهه که هشتمین روز مصرف قرصم لکه بینی دارم تا زمانی که قرصم تموم بشه الان نمیدونم چیکار کنم آیا این وضعیت خطرناکه الانم اصلا تصمیم به بارداری ندارم ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام خیر خطرناک نیست اما بهتر است طولانی مدت از قرص های جلوگیری استفاده نکنید واز روشهای دیگری مثل کاندوم استفاده کنید.

  100. سلام دکتر بنده۲۵سالمه و عقد کرده هستم و هنوز دختر هستم. عید متوجه شدم دچار pcosشدم.بعد دکترم سه ماه روکین و دوماه هم رُمالین تجویز کردن.مدتی بعد از مصرف سونو دادم و گفتن برطرف شده.الان ک یه ماهه قرصی مصرف نمیکنم.۳۱مرداد وقت پریودم بود ولی هنوز پریود نشدم!شما گفتین تا ده روز اشکالی نداره.فردا هفت روزه.اگه تا ده روز نشدم چیکار کنم؟؟؟؟

    1. سلام باید دارو مصرف کنید.

  101. سلام دکتر بنده۲۵سالمه و عقد کرده هستم و هنوز دختر هستم. عید متوجه شدم دچار pcosشدم.بعد دکترم سه ماه روکین و دوماه هم رُمالین تجویز کردن.مدتی بعد از مصرف سونو دادم و گفتن برطرف شده.الان ک یه ماهه قرصی مصرف نمیکنم.۳۱مرداد وقت پریودم بود ولی هنوز پریود نشدم!شما گفتین تا ده روز.
    اگه نشدم تا ده روز یعنی دوباره پلی کیستینگ دارم؟؟اخه اخرین سونو ک دادم برطرف شده بود

  102. سلام خسته نباشید.خانم دکتر راجبه پرده هلالی یکم توضیح میدید؟ایا پرده بکارت هلالی در شب زفاف خونریزی داره؟

    1. سلام بله خون ریزی دارد.

  103. خانم دکتر یکم بیشتر راجبه پرده بکارت هلالی توضیح میدید لطفا

  104. سلاموقرص روکین مصرف میکنم ودیر خونریریم بند میاد ولک بینی دارم چیکار کنم

    1. سلام سوال شما واضح نیست اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  105. سلام من قرص روکین مصرف میکنم برای بار اول حالا صبح ها حالت تهوع دارم و بالاتنه جوش میزنه از روز دوم مصرف، چند روز دیگر هم عروسیم هست ميخواستم ببینم میشه عوض کرد قرص رو با به قرص با دوز کمتر؟ آیا پریود نمیشم؟؟؟ لطفا جواب بدین ممنون….

    1. سلام خیر نمی توانید عوض کنید ممکن است پریود شوید برای درمان حالت تهوع خود از قرص ویتامین ب۶ استفاده کنید .

  106. سلام من به خاطر سفر از قرص روكين استفاده كردم كه پريود نشم ١٣ روز بعد از استفاده يك قرص رو فراموش كردم و نخوردم ولي از شب بعد به طور عادي ادامه دادم. الان دو روز از روزي كه قرص رو فراموش كردم گذشته و لكه ديدم نگران هستم كه پريود بشم. نميخوام پريود بشم بايد چي كاركنم؟

    1. سلام اگر پریود شدید شبی دو عدد از قرص را استفاده کنید.

  107. سلام با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم طوری ک ایشون ارضا شد و تمام ابش ریخت واژنم و چون با فشار بود ترسیدم حامله شم بعد از شستشو خونابه دیدم باید پریود میشدم…و فورا قرص لونژیل یکیشو همون موقه و دومیشو ۱۲ ساعت بعد مصرف کردم…از اون موقه تا الان پنج روز میگذره و خونریزی دارم البته روزای اول و دوم لخته مانند و لکه بود.. و بدلیل کیستم با تجویز دکترم یک بسته قرص روکین از امشب باید شروع کنم…و یدونه خوردم….آیا حامله هسم؟مگه نمیگن با خوردن قرصای اورژانسی تنظیم قاعدگی بهم میخوره؟؟ایا من باردارم؟؟؟؟کمکم کنید ممنون خیلی اضطراب دارم

    1. سلام خیر باردار نیستید قرص روکین را طبق دستور پزشک معالج خود شروع به مصرف کنید.

  108. سلام با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم طوری ک ایشون ارضا شد و تمام ابش ریخت واژنم و چون با فشار بود ترسیدم حامله شم بعد از شستشو خونابه دیدم باید پریود میشدم…و فورا قرص لونژیل یکیشو همون موقه و دومیشو ۱۲ ساعت بعد مصرف کردم…از اون موقه تا الان پنج روز میگذره و خونریزی دارم البته روزای اول و دوم لخته مانند و لکه بود.. و بدلیل کیستم با تجویز دکترم یک بسته قرص روکین از امشب باید شروع کنم…و یدونه خوردم….آیا حامله هسم؟مگه نمیگن با خوردن قرصای اورژانسی تنظیم قاعدگی بهم میخوره؟؟ایا من باردارم؟؟؟؟کمکم کنید ممنون خیلی اضطراب دارم

    1. سلام خیر باردار نیستید.

  109. سلام با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم طوری ک ایشون ارضا شد و تمام ابش ریخت واژنم و چون با فشار بود ترسیدم حامله شم بعد از شستشو خونابه دیدم باید پریود میشدم…و فورا قرص لونژیل یکیشو همون موقه و دومیشو ۱۲ ساعت بعد مصرف کردم…از اون موقه تا الان پنج روز میگذره و خونریزی دارم البته روزای اول و دوم لخته مانند و لکه بود.. و بدلیل کیستم با تجویز دکترم یک بسته قرص روکین از امشب باید شروع کنم…و یدونه خوردم….آیا حامله هسم؟مگه نمیگن با خوردن قرصای اورژانسی تنظیم قاعدگی بهم میخوره؟؟ایا من باردارم؟؟؟؟کمکم کنید ممنون خیلی اضطراب دارم

  110. سلام من به مدت ٤سال قرص سيپرو ترو كمپاد استفاده ميكردم البته سالى ٢ماه نمى خوردم ٣ماه پيش يه ماه نخوردم قاعدگيم ١٣روز عقب افتاد كه ترسيدم دوباره شروع كردم ماه بعدش بعد از ٦روز از مصرف قرص به لكه بينى افتادم كه بعد أز يه هفته لكه بينى رفتم دكتر بهم قرص روكين داد ولى ميترسم اين قرص باعث چاقيم بشه ميتونم از ماه ديگه دوباره سيپرو ترو كامپاد شروع كنم .چون وقتى رفتم دكتر گفت به بدنم ديگه نميسازه كه لك بينى دارم

    1. سلام قرص روکین با سیپروترون کامپاند خیلی فرقی ندارد هر دو قرص هورمونی هستند.

  111. سلام
    یک دوره است که برای جلوگیری از کامپاند استفاده میکنم….بعد از اولین دوره و خوردن ۲۱ قرص و بعد از پریود می توانم قرصم را عوض کنم؟عوارض ندارد؟
    و اگر عوض کنم دوباره باید در شروع قرص جدید از روش پیشگیری دیگری مثل ک ا ن د و م استفاده کنم؟چون قرصم رو عوض میکنم
    خواهشمندم نظرتون رو نسبت به قرص بلارا بیان کنید…تشکر

    1. سلام بله می توانیدقرص خود را عوض کنید اگر بعد از ۷ روز فاصله بین قرص قرص ها را شروع به مصرف کنید نیازی به جلوگیری نیست.

  112. من قرص کلوزپام استفاده میکنم فاصله زمانی با روکین چند ساعت بیشتر نیست احتمال حاملگی عست ایا

    1. بهتر است در تایم تخمک گذاری خود جلوگیری طبیعی نیز داشته باشید.

  113. سلام..
    من میدانم که قرص ضد بارداری بهتره از روز ۵ قاعدگی مصرف بشه….
    ولی اگر کسی یه هفته قبل پریود شروع به مصرف کنه و ۱۰ روز از مصرفش گذشته باشه ایا با این روش نیاز به کاندوم هست یا نه؟؟؟؟؟؟

    1. سلام خیر نیازی به استفاده از کاندوم نیست.

  114. سلام من قرص روکین اولین بار از روز ۵ قاعدگی شروع کردم برای دفعه های بعد دکتر گفته باید از روز ۷ شروع بشه مشکلی نیست

    1. سلام باید بین بسته های قرص ۷ روز فاصله بزارید واز روز هشتم مجدد بسته جدید را شروع به مصرف کنید.

  115. سلام خانم دکتر.من نامزد هستم۲۵سالمه چاق هم نیستم هر ماهم پریود میشم الان یه ماهه ک قرصام قطعه سروقت پریود شدم یعنی چهار روز دیر تر شدم ک گفتید تا ده روز طبیعیه حالا پارسال اسفند سونوگرافی دادم پلی کیستیگ داشتم بعد سه ماه روکین دوماه رمالین مصرف کردم سونو دادم حل شده بود.ولی دکتر گفت باید سه چهار ماه بعد از رابطه جنسی باردار بشم وگرنه نازا میشم.اگه من نخوام تا دوسال بچه بیارم بس باید چیکار کنم ؟؟
    فکر اینکه نازا باشم داره منو میکشه.

    1. سلام نگران نباشید بهتر است بعد از ۶ ماه تا یک سال که از ازدواج شما گذشت برای بارداری اقدام کنید.

  116. سلام من از روز پنجم قاعدگی مصرف قرص ال دی رو شروع کردم و بعد از ده روز مصرف به دلیل عارضه افسردگی مصرفش رو قطع کردم حالا بعد از دو روز از قطع مصرف دچار خونریزی شدم.آیا طبیعیه؟

    1. سلام بله طبیعی است.

  117. سلام . خداقوت . خانوم دکتر من درد زیر شکم و پهلوی راست داشتم که یکدفعه شدید شد . سونو انجام دادم در تخمدان راست کیستی ساده به ابعاد ۷۰ ×۵۰ mm دیده شد . دکتر به علت اینکه دو ماه بود پریود نمیشدم ۱۰ قرص دوفاستون تجویز کرد روزی دوتا . بعد که پریود شدم از شب اول روکین مصرف کردم . بسته ی اول امروز تموم شد و دکترم گفتن بلافاصله بسته ی دوم رو شروع کنم . دو سه روزیه درد در قسمت زیر شکم پهلوی راست و ران ها دارم . اشکالی نداره ؟ امکان داره کیستم بترکه ؟ خیلی نگرانم . ضمنا یک پسر ۱۸ ماهه دارم و قصد بارداری هم ندارم .

    1. سلام خیر نگران نباشید خطر ترکیدگی کیست وجود ندارد اما بهتر بود بین مصرف قرص جلوگیری یک هفته فاصله گذاشته شود .

  118. سلام خانم دکتر
    میخواستم بدونم خوردن همزمان قرص روکين،يدوفوليک و ويتاگنوس اشکال ایجاد میکنه?! ممنون

    1. سلام اگر قصد بارداری دارید مصرف قرص ویتاگنوس و یدوفولیک کافی است.

  119. سلام من قرص روکین رو از روز ۵ قاعدگی شروع کردم بسته اولم بود وبعد از ۷ رور استراحت پریود نشدم مشکلی نیست بسته بعدی رو شروع کنم

    1. سلام باید صبر کنید تا پریود شوید.

  120. سلام من قرص روکین رو از روز ۵ قاعدگی شروع کردم ولی بعد از یک دوره مصرف مرتب بعد از ۷ روز هنوز پریود نشدم تورو خدا زود جواب بدین چیکار کنم

    1. سلام باید صبر کنید تا پریود شوید.

  121. با مصرف منظم قرص روکین بازم احتمال بارداری هست اگه بعد از۷ روز پریود نشدم بی بی چک هم جوابش منفی بود

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  122. من دارم روکین مصرف میکنم و به صورت ناگهانی عجله برای دستشویی دارم و سریعا باید خودمو ب دستشویی برسونم و تکرر ادرار هم دارم . از مصرف این قرصاص؟؟

  123. من دارم روکین مصرف میکنم و به صورت ناگهانی عجله برای دستشویی دارم و سریعا باید خودمو ب دستشویی برسونم و تکرر ادرار هم دارم . از مصرف این قرصاص؟

    1. صبر کنید اگر بعد از اتمام قرص ها مشکل شما حل نشد باید ازمایش ادرار بدهید .

  124. سلام من اولین بار هس از روکین برا تنظیم قاعدگیام استفاده میکنم چونpcoهستم روز۱۹که قرص مصرف کردم نزدیکی داشتیم اب منی ریخت روی واژنم ایا احتمال بارداری هست؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  125. سلام خسته نباشید من یک سال برای جلوگیری از مارولیت استفاده میکردم بعد از بک سال قرص رو هیچ جا پیدا نکردم تا ده روز بعد از پریودم قرص روکین رو پیدا کردم و مصرف کردم بعد از خوردن ۴ تا قرص رابطه ی مشکوک داشتم ایا احتمال حاملگی هست؟

    1. سلام نگران نباشید مصرف قرص روکین را تا آخر ادامه دهید.

  126. سلام.
    من دو دوره هست که قرص روکین مصرف میکنم. قرص اول دوره سوم رو که باید از روز هشتم بعدازقطع بسته قبل میخوردم رو فراموش کردم و شب بعد دو قرص ابتدایی بسته رو باهم خوردم.نزدیکی محافظت نشده داشتم ایا احتمال بارداری هست؟
    سوال دیگر اینکه مصرف قرص اورژانسی همراه با قرص روکین امکان پذیر هست؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست.

  127. ضمن عرض سلام و تشکر
    روز دوم پریودم به خاطر مسافرتی که در ماه آینده در پیش دارم میخاستم پریودم را در ماه بعد یک هفته عقب بندازم .لطفا بنده را راهنمایی کنید که از چه زمانی مصرف قرص روکین را شروع کنم و تا کی ادامه بدهم.با تشکر

    1. سلام باید ۶ روز قبل از تاریخ پریودی شروع به مصرف قرص کنید .

  128. با عرض سلام و خسته نباشيد ، من دو دوره از قرص مارولون استفاده كردم بعد يكماه استفاده نكردم و بعد از اون دوباره در روز هفتم پريود شروع كردم در روز چهارم رابطه داشتم ميخواستم بدونم نياز به قرص اورژانسى هست؟ ممنون

    1. سلام خیر نیازی نیست.

  129. سلام ممنون ميشم سوْال منو سريع جواب بديد!من ماه دوم كه قرص روكين مصرف ميكنم الانم درماه به طور منظم قرصا خوردم الان از بسته دوم ٥ عدد مونده تا تموم بشه من ديشب رابطه داشتم با شوهرم اب مني داخل واژن نريخته ولي ٢ درصد احتمال ميديم كه شايد به اندازه ١ قطره ريخته آيل احتمال بارداري وجود دارد؟لازم است قرص اورژانسي مصرف كنم؟درضمن من كيسا تخمدانم دارم

    1. سلام خیر نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست.

  130. فاطمه دماوندی پاسخ

    سلام ، من از امروز ۷/۲۵ با شروع قاعدگی مصرف قرص روکین رو شروع کردم . با توجه به توضیحات من آبان ماه حدودا در تاریخ ۱٨ و آذر در تاریخ ۱۵ هُم پریود میشم . روز ۱۵ آذر روز عروسی من هست و با توجه به استرس اون روز من نمیخوام که پریود باشم . چیکار کنم ؟

    1. سلام باید صبر کنید ببینید ابان ماه چه تاریخی پریود می شوید بعد برای آذرماه تصمیم گرفته شود.

  131. سلام.من ۱۶سالمه و ۵۱کیلوام میخواستم ببینم کدوم قرص جلوگیری از بارداری برام خوبه

    1. سلام می توانید از قرص ال دی استفاده کنید.

  132. سلام
    من در روز پنجم (۱۳مهر )پریودیم رابطه داشتم واز همون شب هم شروع به استفاده از قرص روکین کردم
    بعد بخاطر ترس از حامله شدن درتاریخ ۲۳م قرصم رو قطع کردم که پریود شم خیالم راحت بشه اما پنج روز کامل گذشته و من هنوز پربود نشدم
    ایا من حامله ام؟اگر نیستم پس چرا پریود نمیشم؟

    ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام نگران نباشید تا ۱۰ روز برای پریود شدن زمان دارید بهتر بود برای اینکه هورمون های شما به هم نریزد کل ۲۱ عدد قرص را مصرف می کردید .

  133. خسته نباشید ببخشید سوال من اینه قرص مارولون استفاده میکردم به علت تموم شدن قرصم ونبود اون در داروخانه ها درهنگام مصرف قرصم را عوض کردم‌وقرص روکین گرفتم نمی دونم‌باید همین‌روند قرص خوردنمو ادامه بدم یاصبرکنم پریودبشم‌واز روز ۸م شروع به قرص خوردن کنم تازه چندروزم هست پریودم تموم شده اگه قرص نخورم بازم میشم

    1. سلام بین بسته های قرص باید هفت روز فاصله بزارید واز روز هشتم بسته بعدی را شروع به مصرف کنید .

  134. سلام خسته نباشیدمن شیش ماه میشه از روکین برا جلو گیری استفاده میکنم و این ماه تو فاصله ۸ روزه بین هر بسته نزدیکی داشتم و پریودم ک دقیق بود عقب افتاده،احتماله بارداری هس؟!

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  135. سلام من ۳۰ سالمه مجردم. رفتم سونو که به این شرح هستش
    رحم شکل، اندازه و اکوژنیسیته میو متر طبیعی دارد. ابعاد رح در برش میدساژیتال ۳۰*۷۴ میلیمتر اندازه گیری شد.
    ضخامت خط آندومتر ۹ میلیمتر می باشد. در کاویته آندومتریال ضایعه واضح مرضی مشاهده نمیشود.
    ۲عدد کیست با سپتاهای داخلی ظزیف به اقطار ۲۵*۳۷ و ۱۸*۲۶ میلیمرت در خمدان چپ مشهود است.
    تخمدان راست به ابعاد ۱۵*۲۷ میلیمتر اندازه گیری شد و سایز و نمای سونوگرافیک عادی دارد.
    فولیکول غالب در تخمدان ها دیده نمیشود.
    مایع آزاد صفاقی دیده نشد.
    رفتم دکتر سه بسته روکین داده که از روز اول پریودیم شروع کردم من پریودم ۷ روزه تموم میشد که الانشم درد دارم و لکه بینی داردم و هر دفعه خون میاد.باس چیکار کنم. لطفا راهنمائیم کنین.
    بی نهایت سپاسگزارم.

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج خود از قرص استفاده کنید.

  136. سلام خسته نباشین
    چرا سوالی که پرسیدم اینجا درج نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  137. سلام خوب هستین؟ دیروز یه سوال پرسیدم وضعیتمو گفتم اما هیچ جوابی نگرفتم . تو رو خدا کمکم کنین لطفااااااا

  138. الان ۱۰ روزه که دارم قرص روکین و میخورم از روز اول پریودیم شروع کردم ولی هنوز لکه دپبینی دارم. چیکار کنم که قطع بشه؟
    نمیتونم نماز بخونم. همش تو حموم گیر کردم. هر روزم لکه بینی دارم. تورو خدا راهنمائیم کنین. خدا بهتون طول عمر باعزت عنایت کنه ان شاء الله

    1. بهتر بود از روز پنجم قاعدگی قرص روکین را شروع به مصرف می کردید از قرص مفنامیک اسید هر ۸ ساعت استفاده کنید و قرص روکین را ادامه دهید .

  139. سلام من بسته دوم از روکین رو شروع کردم وروز۱۶از مصرف قرص در سری دوم نزدیکی داشتم ایا احتمال بارداری هست یا نه ؟ممنون

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  140. سلام
    من ۲۵سالمه نامزدم.از همون اول پریودم نامنظم بود ولی پیگیری نکردم هیچوقت.اسفند پارسال دکتر رفتم گفتن ک پلی کیسنگ دارم.بعدش س ماه روکین دوماه رمالین مصرف کردم و و گفتن کیستم برطرف شده با سونوگرافی ک کردم.بعدش تقریبا با ی روز تاخیر پریود میشدم الان ماه گذشته دیرتر شدم دو سه روز.این ماهم ک باید چهارم میشدم ک الان هشتمه و من نشدم.چیکار کنم خانوم دکتر؟من نمیدونم دگه باید چیکار کنم.تامهرماه هم به مدت دوماه و نیم قرص پرولاکتین مصرف کردم گفتن پرولاکتین سینه هات یکم زیاده مصرف کنی درست میشه.ولی دیگه ازمایش ندادم ببینم چی شد!خواهش میکنم ی جواب مشخص بهم بدید!نمیخوام دراینده مشکلی برام پیش بیاد!

    1. سلام نگران نباشید تاخیر در پریودی تا ۱۰روز طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  141. سلام خسته نباشید
    من اولین بارمه ازقرص روکین استفاده میکنم ماه قبل ازقرص دزوسپیتیواستفاده کردم دوروزه تموم شده میخوام بدونم اگه قرص روکین ازروز۵قاعدگی روکین استفاده کنم بایدتاهفت روز از روش پیشگبری دیگری استفاده کنم؟؟؟

    1. سلام خیر نیازی به استفاده از روش جلوگیری دیگری نیست زیرا ماه دومی است که از قرص جلوگیری استفاده می کنید.

  142. سلام خسته نباشید من حواسم نبود قرص روکینو گذاشتم زیرزبونم یخورده حل شد تا قورتش دادم مشکلی ک پیش نمیاد؟

  143. سلام خانم دکتر گفتید تاخیر پریود تا ده روز طبیعیه.من امروز هشتمین روزمه ک نشد!!چیکار کنم؟:دوباره برم سونو و دکتر!!خسته شدم بخدا!عرق رازیانه بخورم پریود میشم؟اثر داره؟

    1. سلام بله می توانید از عرق رازیانه استفاده کنید.

  144. سلام خسته نباشید.من اولین روز پریودم هست میخواستم ببینم چند روز بعد از مصرف قرص روکین پریودی قطع میشه؟

    1. سلام بستگی به طول دوره پریود شما دارد.

  145. سلام ببخشید عرق رازیانه دستور مصرفش چطوریه؟؟یعنی باید هرروز بخورم تا پریود بشم یا جور دیگه؟؟؟؟

    1. سلام بله به همین شکل است فقط در زمان پریودی نباید مصرف شود.

  146. سلام
    یه سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدین
    اگه در مصرف روکین در اولین دوره کمی بی نظمی وجود داشته باشه آیا در ماه دوم استفاده تاثیر منفی میگذاره یا خیر؟
    من در ماه اول استفاده دو بار فراموشی داشتم که هر دو بار شب بعد دو قرص خوردم . آخر دوره هم متوجه شدم که ظاهرا دو قرص اضافه خورده ام یعنی بسته زودتر از تاریخی که باید تمام شد به این دلیل اون دو قرصی که کم بود را از یک بسته دیگه مصرف کردم. بعد از قطع هم پریود شدم و از روز سوم پریودی که تقریبا روز پنجم قطع قرص بود بسته جدید را شروع کردم. این ماه را مرتب مصرف کردم. الان نگران هستم که آیا موارد ماه پیش تاثیر منفی در این ماه داره یا نه؟؟ چون جلوگیری به روش دیگه ای نداشته ام.
    در ضمن من هر دو دوره مصرف از روز سوم قاعدگی مصرف را شروع کرده ام نه از روز اول.
    ممنون میشم جواب بدید چون نگرانم.

    1. سلام نگران نباشید قرص به تنهایی جلوگیری از بارداری می دهد و مشکلی ندارد .

  147. سلام ببخشید من سوال قبلی خودم را اصلاح میکنم. من بسته دوم را یک هفته بعد از پایان بسته اول شروع کردم یعنی روز هفتم بعد از پایان بسته اول

  148. سلام ببخشید من اسفند پارسال پلی کیسنک داشتم بعدش پرولاکتینمم۳۲بود.بعد قرص خوردم سه ماه روکبن و دپماهم رومالین.تقریبا منظم بود پریودم.الان دوباره بهم ریخته طوری ک ابان ماه ششم باید پریود میشدم ولی الان ۲۰م ابانه ک من پریود نشدم.حالا نظر شما چیه؟البته یه بسته قرصم برای پرولاکتینم خوردم ک دوماه و نیم بودش ک اوایل مهرماه تموم کردم.حالا پیشنهاد شما چیه خانم؟؟من چیکار کنم؟؟نگرانم فرداروزی مشکلی برای بچه دار شدنم پیش بیاد!خواهش میکنم دقیق راهنماییم کنید لطفا ک چیکار کنم؟

    1. سلام نگران نباشید برای منظم شدن پریودی خود زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  149. سلام, من کیست تخمدان دارم و دکتر برای سه ماه قرص روکین گفته استفاده کنم, اولین بسته تمام شده ولی من بین سه روز یا چهار روز شک دارم , و نمیدونم برای شروع بسته بعدی روز هفتم کی میشود و امروز اولین روز پریودم است و از نظر جلوگیری چکار باید انجام بدم , لطفا راهنمایی میکنید , مرسی خانم دکتر

    1. سلام باید چهار روز را ملاک قرار دهید .

  150. سلام روز بخیر
    ببخشید به دلیل تاخیر پریود سونو دادم تنها چیری ک مشکل بود این بود:
    کیست حاوی اکوی داخلی به صورتstrandingبه ابعاد تقریبی ۴۶*۴۰ mm در تخمدان راست رویت شد.
    نظرتون چیه؟؟
    یعنی تخمدان من کیست سازه؟اخه پارسال م پلی کیسینگ داشتم با قرص رفع شد.یعنی هر چند ماه باید برم دکتر و کیستم و درمان کنم؟؟

    1. سلام باید زیر نظر پزشک برای منظم شدن پریودی خود دارو مصرف کنید هر زمانی که بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریودی داشتید ان وقت قرص مصرف کنید نیازی به انجام سونوگرافی مجدد نیست.

  151. سلام خسته نباشید.شما گفتید:
    باید زیر نظر پزشک برای منظم شدن پریودی خود دارو مصرف کنید هر زمانی که بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریودی داشتید ان وقت قرص مصرف کنید نیازی به انجام سونوگرافی مجدد نیست.
    حالا روقت تاخیر پریودی داشتم.چه قرصی مصرف کنم؟؟روکین؟یا هر قرصی ک دکترم این بار برای تاخیر تجویز قراره کنن؟؟

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید می توانید از قرص روکین استفاده کنید.

  152. سلام روز بخیر
    خانم دکتر سوال من اورژانسیه لطفا سریع جواب دهید.من تاریخ پریود این ماه دهم آبان بوده و ششم آذر ماه میخوام مسافرت برم و نمیخوام پریود بشم میخواستم بدونم باید از چه تاریخی قرص روکین و مصرف کنم؟

    1. سلام باید ۷ روز قبل از تاریخ پریودی شروع به مصرف قرص روکین کنید.

    2. خانم دکتر من از ده روز قبل از پریودی شروع کردم.مشکلی نداره؟

  153. سلام وقتتون بخیر ..الان من سه روزه از قرص روکین استفاده میکنم در دوره اول. همزمان از قرص هماتینیک بصورت دوشب درمیان هم استفاده میکنم ..میخواستم بدونم مشکل تداخل دارویی نداره و روی مکانیسم اثر روکین تاثیر نمیزاره؟ دوم اینکه چون دوره اولم هستش تا چندروز بعد از استفاده میتونم نزدیکی بدون جلوگیری داشته باشم؟ ممنون بابت پاسخگوییتون

    1. سلام بعد از ۷ روز استفاده از قرص روکین دیگر نیازی به جلوگیری طبیعی نیست وقرص به تنهایی جلوگیری می دهد قرص آهن با قرص های جلوگیری تداخلی ندارد .

  154. سلام خسته نباشید.
    ببخشید علایم زگیل تناسلی چیه؟
    و ایا از طریق خوردن ناحیه ی تناسلی و رابطه ی مقعدی به وجود میاد؟؟

    1. سلام بله اگر کسی ناقل این ویروس باشد از طریق تماس پوست به پوست این بیماری منتقل می شود .

  155. سلام خسته نباشید ببخشید تا چند وقت بعد از امپول برای پریود شد ن.باید پریود شد؟؟من شنبه ۲۷م تزریق کردن بهم دوتا شیشه ی کوچیک و با یه سرنگ زدن بهم.

  156. سلام
    مصرف قرص لونژيل و اچ دي مانع از كاراييشون ميشه؟

  157. سلام من نزدیکی باشوهرم داشتم وچون قرص جلوگیری روکین دردسترسم بود روژ نزدیکی دوعدد خوردم و دیگه نخوردم یه هفته بعدپریودشدم الان میخوام بدونم احتمال بارداری هست یانه

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  158. سلام و وقت بخیر.من دوره اوله از روکین استفاده میکنم از اولین روز پریود.و الان تو نهمین روز هنوز لکه بینی دارم..چیکار کنم لکه بینی قطع بشه؟ تو این شرایط میشه نزدیکی بدون جلوگیری داشته باشم؟ ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام بهتر بود از روز پنجم قاعدگی شروع به مصرف می کردید مصرف قرص را ادامه دهید بعد از ۷ روز قرص به تنهایی جلوگیری می دهد .

  159. سلام خسته نباشین.من ماه پیش ۹آبان پریود شدم ولی خیلی خونم کم بود مثل لکه بینی.احتمال دادم کیست دارم قرص روکین رو شروع کردم.تا ۲۹آبان که مصرف قرصم تموم شد.و ۳ روز بعد از اتمام قرص روکین پریود شدم الان روز دومِ خونریزی هستم.که البته مثل ماه پیش خیلی خون کمی دارم.مثل لکه بینی.به چه علت هست؟اصلا پریودی حساب میشود؟یا نه؟بسته دوم روکین رو از امشب که شب دوم خونریزیم هست شروع کنم؟نباید ۱ هفته بعد مصرف کنم؟توروخدا کمکم کنید استرس گرفتم.

    1. سلام نگران نباشید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی وازمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود نیازی به مصرف بسته دوم قرص روکین نیست.

  160. سلام خسته نباشین.من ماه پیش ۹آبان پریود شدم ولی خیلی خونم کم بود مثل لکه بینی.احتمال دادم کیست دارم قرص روکین رو شروع کردم.تا ۲۹آبان که مصرف قرصم تموم شد.و ۳ روز بعد از اتمام قرص روکین پریود شدم الان روز دومِ خونریزی هستم.که البته مثل ماه پیش خیلی خون کمی دارم.مثل لکه بینی.به چه علت هست؟اصلا پریودی حساب میشود؟یا نه؟بسته دوم روکین رو از امشب که شب دوم خونریزیم هست شروع کنم؟نباید ۱ هفته بعد مصرف کنم؟توروخدا کمکم کنید استرس گرفتم.

  161. سلام خسته نباشید
    ببخشید خانم من سونو کردم و گفتم تخمدان چپم کیست تقریبا اندازه ی یه گردوی کوچیک دارم.ابان ماه پریود نشدم.و ۲۷ابان دکتر امپول بهم تزریق کرد ک پریود بشم.ولی هنوز نشدم و هیچ علایمی ندارم برای پریود شدن.حالا باید چیکار کنم ک پریود شم.دو بسته قرص ضدبارداری هم برای درمان کیستم دادن ک از روز پنجم پریود بخورم.ولی نشدم!!اگه تا پانزده روز نشدم چیکار کنم؟؟

    1. سلام نگران نباشید تا ۱۴ روز بعد از تزریق امپول پروژسترون زمان دارید تا پریود شوید.

  162. سلام ببخشید میخواستم بدونم ک قرص دزوسپتیو با قرص اهن+فولیک اسید.اگه هرشب باهم مصرف بشن.تداخل دارن یا خیر؟؟؟

    1. سلام خیر داروهای ذکر شده با هم تداخل ندارند .

  163. سلام.من یکشب قرص روکین و فراموش کردم بخورم .و فردای اونروز که یادم اومد حدودا ۲۰ ساعت بعد ، بلافاصله یه قرص مصرف کردم.میخوام ببینم احتمال بارداری چقدره؟ قرص بعدی رو دوباره باید قبل خواب بخورم یا نه؟لطفا در اسرع وقت به بنده جواب بدین.خیلی استرس دارم

    1. سلام باید قرص فراموش شده را به محض به یاد افتادن مصرف کنید وقرص های بعدی را طبق منوال شب های قبل ادامه دهید به این شکل احتمال بارداری وجود ندارد.

  164. سلام به سوالی ذهنم و درگیر کرده قرص روکین همون قرص LDهست یا فرق میکنه

    1. سلام هر دو جزء دسته قرص های جلوگیری از بارداری هستند اما قرص روکین عوارض کمتری نسبت به قرص ال دی دارد که باید زیر نظر پزشک مصرف شود .

  165. سلام من ماه دوم هست روکین میخورم هرشب سرساعت معین روز۱۷ازمصرف قرص که میشه روز۱۹سیکلم با نامزدم نزدیمی داشتیم البته دخول صورت نگرفت احتمال بارداری هست؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  166. سلام ، خسته نباشین
    من دوره اولی هست که از روکین استفاده میکنم
    روز هفتم پریودیم دوره را شروع کردم
    دو روز بعد از استفاده از قرص رابطه داشتم و جلوگیری هم نداشتیم
    روز چهارم هم رابطه داشتیم ولی بعد از رابطه منی با کمی خون آبه خارج شد
    دلیلش چی میتونه باشه
    البته ۱۲ ساله که ازدواج کردم ، بچه ندارم و قرصهای جلوگیری دیگری خیلی وقت پیش استفاده کردم
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام نگران نباشید از عوارض مصرف قرص جلوگیری می باشد .

  167. سلام
    من تقریبا به مدت یک هفته است قرص سیپرو ترون کامپاند استفاده میکنم و چند روزبه که توی سرم احساس فشار میکنم امروز هم فشارمو گرفتم ۱۳شد وقتی هم که میخوام بخوابم به سرم فشار میاد میتونم قرصمو عوض کنم احساس میکنم تپش قلبم هم زیاده ممنون میشم از راهنماییتون

    1. سلام بهتر است به پزشک معالج خود اطلاع بدهید عوارض قرص های جلوگیری مثل هم هستند فرقی نمی کنند .

  168. سلام من مشکل معده دارم و همزمان با مصرف قرص روکین سه تا داروی دمپریدون، اس امپرازول وکلیدینیوم سی استفاده میکنم آیا اثر قرص رو برای جلوگیری از بین میبره ؟ممنونم

    1. سلام خیر این قرص ها اثر قرص روکین را کاهش نمی دهند نگران نباشید.

  169. سلام،من چند ماه هست که روکین مصرف میکنم،میخواستم ببینم بعد از اون ۲۱ روز که باید مصرف روکین رو قطع کنم تا زمانی که پریود میشم اگر تو همین چند روز رابطه داشته باشم احتمال بارداری وجود داره؟

  170. سلام،من چند ماه هست که روکین مصرف میکنم،میخواستم ببینم بعد از اون ۲۱ روز که باید مصرف روکین رو قطع کنم تا زمانی که پریود میشم اگر تو همین چند روز رابطه داشته باشم احتمال بارداری وجود داره؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  171. سلام سوالم فوریه خواهشا زود جواب بدید.
    من تازه قرص روکین را شروع کردم .
    ۶ تا دونه خورده بودم که بعدش با فعالیت جنسی منی داخل واژنم ریخته شد …حالا چیکار کنم دارم قرص را ادامه میدم .ایا امکان داره حامبه بشم ؟اگر اره باید چیکار کنم ؟

    1. سلام باید مصرف قرص روکین را ادامه دهید نگران نباشید احتمال بارداری وجود ندارد.

    2. سلام من اولین باره دارم روکین مصرف میکنم و از روز اول پریودی شروع کردم که ۱۲ام بود و تا الان ۱۱ عددشو خوردم ینی روز ۱۱ام دورمه ،میخام بدونم از کی میتونم رابطه بدون جلوگیری و کاندوم داشته باشم ؟ چون توی نت دیدم ک گفتن تا ماه اول جلوگیری بغییر از قرص هم لازمه و اینا و الان ترسیدم چون تازه ازدواج کردم و قصد حاملگیم ندارم ،و اینکه تا چقدر تاخیر تو خوردن قرص تاثیر منفی داره ؟مثلن اگه دو ساعت دیرتر بخورم بخاطر فراموشی یا مثلن ۱۰ دقیقه بازم اثر داره؟

  172. سلام.من دو هفته پیش پریود شدم الان دوباره باز شروع شده خونریزیم.دو روزی هم هست ک فشار روحیه زیادی روم بوده.اگه قرص روکین رو شروع کنم میتونم متوقفش کنم؟ اگه آره چند روز طول میکشه؟آخه پس فردا شب عروسیمه.میشه لطفا زود بهم جواب بدین؟؟

    1. سلام بله می توانید از قرص روکین استفاده کنید این قرص خون ریزی شما را کم می کند اما ممکن است کامل تا پس فردا قطع نشود و تبدیل به لکه بینی شود .

  173. با سلام یک سوال داشتم.من دکترم به دلیل نامنظمی قاعدگی بهم قرص روکین تجویز کرده که یک هفته هر ۱۲ ساعت بخورم و بعد قطع کنم تا پریود بشم.الان دقیقا یک هفته گذشته و من هنوز پریود نشدم.میخوام ببینم با توجه به اینکه هر ۱۲ ساعت میخوردم کی باید پریود بشم

    1. سلام ۲۱ عدد قرص روکین باید هر شب شبی یک عدد مصرف شود تا پریودی منظم شود این طریقه مصرف قرص صحیح نمی باشد .

  174. با سلام یک سوال داشتم.من دکترم به دلیل نامنظمی قاعدگی بهم قرص روکین تجویز کرده که یک هفته هر ۱۲ ساعت بخورم و بعد قطع کنم تا پریود بشم.الان دقیقا یک هفته گذشته و من هنوز پریود نشدم.میخوام ببینم با توجه به اینکه هر ۱۲ ساعت میخوردم کی باید پریود بشم

  175. با سلام یک سوال داشتم.من دکترم به دلیل نامنظمی قاعدگی بهم قرص روکین تجویز کرده که یک هفته هر ۱۲ ساعت بخورم و بعد قطع کنم تا پریود بشم.الان دقیقا یک هفته گذشته و من هنوز پریود نشدم.میخوام ببینم با توجه به اینکه هر ۱۲ ساعت میخوردم کی باید پریود بشم

  176. سلام من کیست تخمدان ۴۶ میلی دارم دکتر برام دو ماه قرص روکین تجویز کرده یک بسته اش رو خوردم تهوع و عوارضی اینچنینی ندارم فقط مشکلی که دارم درد کبد کمر و یک مقدار درد پهلوهاست بسته دوم روکین رو تازه شروع کردم و دو تاشو خوردم منتها درد کبدم باعث شد که دکتر برم دکتر برام آزمایش کبد نوشت و قرصمو به یاسمین تغییر داد میخوام بدونم این تغییر قرص به یاسمین واقعا میتونه عوارض کبدی رو برام نداشته باشه؟ اگه کبدم باز هم مشکل پیدا کرد روش دیگری برای درمان کیست وجود داره ؟منظورم روشی غیر از مصرف قرصه. سوال بعدیم اینه که دوز قرص روکین و یاسمین آیا یکیه چون دکتر دومم بهم گفت دوره ی درمانم رو سه ماه باید بکنم. تا جواب بگیرم اون وقت درد کبدم چی میشه؟ لطفا کمکم کنید.

    1. سلام اول باید آزمایشات کبدی را انجام بدهید تا بتوانیم نظر نهایی بدهید اگر واقعا کبد شما مشکلی داشت نباید از قرص های جلوگیری استفاده نمایید دارویی دیگری برای شما تجویز می شود .

  177. سلام من ۲۵روزه زایمان کردم طبیعی بچم شیر نمیدم شیر خشکیه میخواستم قرص روکین استفاده کنم ولی نمیدونم از کی شروع کنم؟ چهل روز تموم شه بعد استفاده کنم یا از الان؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام بعد از ۴۰ روز باید از قرص روکین استفاده کنید بهتر است در ۵ روز اول پریود ی از قرص استفاده کنید.

  178. سلام من امشب قرص روکین رو اولین بسته را تمام کردم.

    اگر فردا پریود نشدم 

    یا مثلا دو روز بعدش پریود شدم نحوه مصرف جلد قرص بعدی به چگونه است؟

    مثلا دو روز بعد از پایان جلد اول پریود شوم.

    حالا این هشت روز فاصله بین جلد اول رو از روز اول پریودی باید حساب کنم ؟ بعد جلد بعدی رو شروع کنم ؟

    یا باید ۲ روز اولی که نشدم رو با هفت روزم جمع کنم از روز پنجمم شروع کنم بخورم ؟

    1. سلام بعد از پایان بسته اول ۷ روز فاصله گذاشته واز روز هشتم بسته دوم را شروع به مصرف می کنید .

  179. سلام.من مجردم و۱۹سالمه وبخاطرنامنظمی پریودین رفتم دکترمتخصص زنان و بعدازسونوگفتن ک تنبلی تخمدان های دارم والبته اینم بگم ۲ساله بطورناگهانی چاق شدم وبیش ازحدی ک بودم..والان بهم قرص روکین دادن ب مدت ۴ماه ولی حالت خییلی بدی دارم حالت تهوع سرگیجه گرگرفتن بدن وحرارت بیش ازحد..وصورتمم خیلی جوش میزنه..میخواستم بپرسم من خوب میشم ودراینده ک ازدواج کنم میتونم بچه داربشم؟!ووقتی متاهل شدم بایدبرم دکتروقرص مصرف کنم؟!و یه سوال دیگ اینکه میگن اگ ازاین قرصااستفاده کنی اگ بچه داربشی احتمال چن قلوبودن زیاده؟!درست میگن یان؟!ممنون میشم جوابموبدین چون خییلی نگرانم کرده

    1. سلام نگران نباشید بله مشکل شما درمان دارویی دارد مشکلی به وجود نمی آید.

  180. سلام
    ببخشید مدتیه دوتا مشکل دارم.
    اولی اینکه مدتیه سینه ی سمت راستم استخونش گاهی درد میکنه یعنی ی وقتایی ک دست میزنم.البته همیشه نه فقط گاهی.
    و اینکه نامزد هستم و رابطه ندارم.مدتیه ک ی چیزی شکل جوش و خیلی ریز کنار جایی ک ادرارم ازش خارج میشه در اومده ولی انگار جوش نیست.نمیدونم چیه.سوزش خارش هیچ علایمی نداره!!
    نظرتون باید چیکار کنم؟؟؟؟
    ببخشید من برای کیستی ک دوماهه پیش داشتم الان دومین ماهه ک دارم داروی ضدبارداری مصرف میکنم.ممکنه اینا از اون باشه؟؟
    خواهش میکنم راهنماییم کنید من خیلی بلد نیستم مسایل مربوط به خانما رو و اینکه تازه وارد ۲۶سال دارم میشم

    1. سلام قبل پریودی درد سینه طبیعی است اگر رنگ ترشحات شما تغییر نکرده است و سوزش وخارش والتهاب واژن ندارید نیازی به پیگیری نیست.

  181. سلام خسته نباشید.من تازه ازدواج کردم و میخام از قرص واسه جلوگیری استفاده کنم.میشه لطفا یه قرص با عوارض کمتری بهم معرفی بکنید.

    1. سلام به هرحال همه قرص های جلوگیری مقدار کمی عوارض دارند وبه همین علت نباید طولانی مدت به صورت پیوسته مصرف شوند می توانید از قرص روکین استفاده کنید.

  182. با عرض سلام و خسته نباشید ، من ۱۴ ساله پیش به دلیل استفاده از قرص های ال دی ، تچ دی و سیپروترون کامپاد ، دچار سینوز ترمبوز کاورنوس شدم که دکتر بشدت منع مصرف بهم داد ، الان بعد ۱۴ سال دچار کیست تخمدان شدم و دکترم این قرص رو نجویز کردن. من ایشون گفتم که با اون سه تا قرص مشکل دارم و برام ضرر داره ، بخاطر همین ایشون قرص روکین بهم داد و گفت کاملا با اون سه نوع قرص تفاوت داره و مشکلی نداره خوردنش ، خواستم بپرسم ایا من میتونم ابن قرص رو بخورم با وجود اون بیماری که قبلا داشتم یا نه نباید اصلا استفاده کنم ، توروخدا کمکم کنید میترسم

    1. سلام بهتر است به همراه قرص روکین زیر نظر پزشک قرص آسپرین مصرف کنید البته اگر پزشک اجازه دادند زیرا بنده شرح حال کامل شما را ندارم .

  183. سلام ، من بخاطر کیست دکتر زنان به مدت سه ماه از روز ۵ پریودی روکین رو تجویز کردن و الان دوره اول هستم ، چندماه پیش بخاطر استرس و اضطراب شدیدی که داشتم با تجویز روانپزشک قرص آسنترا هم مصرف میکنم ،الان هر دو قرص رو میخورم ، واسه جلوگیری این دوتا قرص باهم تداخل ندارند ؟بخاطر مصرف آسنترا احتمال حاملگی وجود داره ؟

    1. سلام قرص های ضد استرس و اضطراب وضد افسردگی اثر قرص های جلوگیری را کم می کند بهتر است در تایم تخمک گذاری خود جلوگیری طبیعی نیز داشته باشید.

  184. سلام خانم دکتر وقت بخیر من حدود دو هفته پیش سونو از تخمدان انجام دادم ک متوجه شدم در تخمدان چپم یک کیست هموراژیک هست به ابعاد ۴۸*۵۳ میلیمتر ب دکتر مراجعه کردم بهم قرص روکین دادن و از روز اول خونریزی شروع کردم ..من پریودهای منظم داشتم و تقریبا هرماه جلو دو تا سه روز جلو می انداختم و بعد ۵ روز کلا پاک میشدم و فقط کمی لکه بود تا پایان هفت روز اما از روزی ک قرص را مصرف کردم روز ۱۰ هست ک هنوز خونریزی دارم مقدارش کم هست اما هست و این خونریزی تا کی ادامه داره و اینکه احتمال از بین رفتن کیستم با استفاده یک ورقش هست؟؟؟؟

    1. سلام باید مصرف قرص روکین را ادامه بدهید بله احتمال کوچک شدن سایز کیست وجود دارد.

  185. سلام خانم دکتر
    ۲۶سالمه و یک سال و نیمه ک عقد کردم هنوز نامزدم.
    قبل عقدمم واژنم کناره هاش کناره پاهام خیلی جوش میزد رفتم دکتر گفتن کیست داری الان دارم دوباره قرص میخورم برای درمان.با همسرم رابطه ندارم.یعنی یه چند باری معذرت میخوام ولی از طریق مقعد رابطه داشتم.
    و جدیدا یک چیزی شبیه به جوش روی لبه بزرگ واژنم به وجود اومده ک نمیدونم چیه!چند وقتی هست ک نه کوچیک میشه نه بزرگ همونجوری مونده.
    الان ولی دوباره کناره های پاهام یعنی کناره های روی . دونه های قرمز زده ک تو دونه ها مو هم هست.یعنی چون یه مقداری رشد کرده موهاش از اونه یا باید به پزشک مراجعه کنم؟خارش و ااتهاب ندارم.فقط دو دفعه است ک به گفته دوستم وقتی میرم دسشویی با جوش شیرین و اب ادرارم میشورم و اب خالی نمیزنم.
    لطفا راهنماییم کنید من نمیدونم باید چیکار کنم!
    ایا من بیماری خاصی دارم؟؟؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید.

  186. سلام خسته نباشید
    ببخشید من ۲۶سالمه و یه سال و نیمه ک نامزدم.
    معذرت میخوام ما چند باری رابطه ی مقعدی داشتیم.از جلو رابطه نداریم.
    و اینکه الان چند وقتیه روی لبه ی سمت راست واژنم یه چیزی مثل یک جوش در اومده ولی سر نداره.خارش نداره.التهاب هم نداره.نه بزرگ میشه نه کوچیک.قبلا هم خیلی جوش میزدم ک کیست داشتم و قرص روکین خوردم برطرف شد.
    حالا نمیدونم مشکلم چیه .ضمن اینکه الان هم یک مدل قرص ضدبارداری برای برطرف شدن کیست میخورم.

  187. سلام من کیست دارم دکترم قرص روکین رو معرفی کرد چون تابحال قرص ضد بارداری استفاده نکرده بودم نمی دونستم طریقه ی استفاده ی اش رواز روز هشتم یا نهم شروع کرد م به خوردن قرص روکین الان ۶تا قرص باقی مونده باوجودی که هرشب می خورم لکه بینی دارم درصورتی که هنوزقرصها تموم نشده علتش ممکنه چی باشه

    1. سلام قرص های جلوگیری باید در ۵ روز اول پریودی مصرف شوند طریق مصرف شما اشتباه بوده بهتر است مصرف قرص را قطع نمایید تا به خون ریزی بیافتید .

  188. سلام
    من الان دو ماه و خورده ای عادت ماهیانه نشدم دکتر رفتم گفت باید برای چند مدت قرص جلو گیری مصرف کنی می خوام مصرف کنم اما عادت نمی شم که بدونم روز اولم کیه که بخوام استفاده کنم من باید چکار کنم بعدش وقتی این قرصا رو می خورم بد جور اضافه وزن می یارم از این بابت هم می تونم چکار کنم تا کمتر وزن اضافه کنم بعد اینم اضافه کنم که من غذا مو زیاد نمی کنم بخاطر اشتهایم.

  189. سلام خسته نباشید
    ببخشید۲۵سالمه و یک سال و نیمه ک نامزد هستم معذرت میخوام ولی چند باری رابطه ی مقعدی داشتم.
    حالا ی مدته ی چیزی مثل جوش روی لبه ی بزرگ واژنم به وجود اومده هیچ تغییری هم نمیکنه.و اینکه اطراف واژنم به اندازه ی چند تا دونه لکه ی سیاهه برامده و خارش و التهاب و هیچ علایمی ندارم.فقط موقع پریود و مواقع تنگ پوشیدن یکم عرق میکنن بین باسنم و بهم میخورن.
    البته ی نوع قرص ضدبارداری هم مصرف میکردم ک تازه تموم شده.
    تشخیص شما چیه؟
    خیلی نگرانم!بنظرتون ماما تشخص میده اینا چین!؟تو رو خدا شما کمکم کنید!من نمیدونم باید چیکار کنم!؟پزشک متخصص هک اینجا اصن نمیدونم کجا هست!

  190. سلام .
    من قرص روکین رو دکترم گفته که از روز اول پریودم مصرف کنم.
    اما روی قرص نوشته از روز ۸ ام مصرف شود.
    اشکال ندارد من از روز ۸ ام شروع کنم؟

    1. سلام بهتر است از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف کنید.

    2. سلام من زیر چانم چند تا موی زائد در اومده دکتر بهم اسپیرونولاکتون داده ولی دستور مصرف نداده چه جوری مصرف کنم

    3. سلام من زیر چانم چند تا موی زائد در اومده دکتر بهم اسپیرونولاکتون داده ولی دستور مصرف نداده چه جوری مصرف کنم

  191. سلاممن قرص بلارا استفاده کردم از اول پریدم چهارتا مونده تا تمام بشه دو روز فراموش کردم پشت سر هم امروز لک دیدم وقرص یکی مونده به اخر خوردم چون لک دیدم یکی از اون دو روزی که نخوردم خوردم الان نگارنم نمیدونم چی کنم یعنی فردا که اخریش بخورم بدش مریود میشم اخه چرا انقد زود چی کنم ؟؟؟سوال بدیم این هست این قرص اولین بار مصرف میکنم بد خوردنش سر گیج دارم این عادیه؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید بعد از قطع قرص تا ۷ روز زمان دارید تا پریود شوید .

  192. سلام ..من اولین دوره قرص روکین رو دارم استفاده میکنم ….الان نزدیک به ۱۱ روز هست که پریودم …یعنی پریودم هفت روزه هست ولی الان یه سه چهر روزه خونریزی دارم …خونریزیم نه اونقدر هست که بشه گفت پریود نه اونقدر هست که بشه گفت لکه بینی باید چکار کنم ….زنگ زدم به دکترم …گفت اگه در حد پریود هست ادامه بده…..لطفا راهنماییم کنید …

    1. سلام بهتر است طبق دستور پزشک معالج خود مصرف قرص روکین را ادامه دهید .

  193. سلام ..من اولین دوره قرص روکین رو دارم استفاده میکنم ….الان نزدیک به ۱۱ روز هست که پریودم …یعنی پریودم هفت روزه هست ولی الان یه سه چهر روزه خونریزی دارم …خونریزیم نه اونقدر هست که بشه گفت پریود نه اونقدر هست که بشه گفت لکه بینی باید چکار کنم ….زنگ زدم به دکترم …گفت اگه در حد پریود هست ادامه بده…..لطفا راهنماییم کنید ..

  194. سلام ..من اولین دوره قرص روکین رو دارم استفاده میکنم ….الان نزدیک به ۱۱ روز هست که پریودم …یعنی پریودم هفت روزه هست ولی الان یه سه چهار روزه خونریزی دارم …خونریزیم نه اونقدر هست که بشه گفت پریود نه اونقدر هست که بشه گفت لکه بینی باید چکار کنم ….زنگ زدم به دکترم …گفت اگه در حد پریود هست ادامه بده…..لطفا راهنماییم کنید ..

  195. سلام ..من اولین دوره قرص روکین رو دارم استفاده میکنم ….الان نزدیک به ۱۱ روز هست که پریودم …یعنی پریودم هفت روزه هست ولی الان یه سه چهر روزه خونریزی دارم …خونریزیم نه اونقدر هست که بشه گفت پریود نه اونقدر هست که بشه گفت لکه بینی باید چکار کنم ….زنگ زدم به دکترم …گفت اگه در حد پریود هست ادامه بده…..لطفا راهنماییم کنید ..

  196. سلام من به دلیل اینکه زود پریود میشدم دکتر برام روکین تجویز کردن ولی بعد از خوردن ۱۳دونه دچار لکه بینی شدم دلیلش چیه ؟ ایا جزء عوارض این دارو هست ؟ یا من مشکل خاصی دارم

    1. سلام نگران نباشید به مصرف قرص روکین ادامه دهید.

  197. با سلام من به دلیل مشکلات پوستی به پزشک مراجعه کردم که بهم ۳ورق قرص اسپیرونوراکتون و ۲بسته روکین دادن الان قرصام تموم شده فقط یه بسته روکین مونده خواستم بدونم اگه دوره ی دوم قرص روکین رو شروع نکنم‌ایراد داره ضمن اینکه مشکلات پوستیم حل شده و ایودی هم دارم

    1. سلام خیر ایرادی ندارد.

  198. سلام خستخ نباشید من سه ماه پیش رفتم دکتر گفت کیست داری و دوبسته قرص ضدبارداری بهم داد ضمن اینکه اون ماه و باامپول پریود شدم.حالا ماه گذشته قرصم تموم شد.الان میترسم ۲۹م پریود نشم باز!نمیخوام باز دکتر برم.چیکار کنم؟ بنظرتون میشه از فردا یاامروز قرص بخورم تا بیست و نه م همین ماه قطع کنم تا پریود بشم یا نه؟وایستم تا همون موقع

    1. سلام ۳ تا ۷ روز بعد از قطع قرص جلوگیری شما پریود خواهید شد .

  199. سلام ببخشی یه سوال داشتم من تخمدان پلی کستیک دارم قرص ضد بارداری ال دی میخورم وزنم زیاد شده ماما گفت بهتره یاسمین بخوری عوارضش کمتره به نظر شما چکار کنم

    1. سلام می توانید از قرص روکین استفاده کنید.

  200. سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال فوری داشتم، من دفعه اولمه قرص روکین استفاده میکنم ماه اول تا ۱۵روز خونریزی داشتم که بالاخره با شبی دوعدد قرص خونریزیم تموم شد، الان بعد از تموم شدن دوره ۲۱ روزه هنوز دوروز نگذشته دوباره پریود شدم من ترسیدم و دیشب قرص خوردم حالا به نظر شما چیکار کنم ادامه بدم یا صبر کنم هفت روز بگذره دوباره شروع کنم و به پریودیم توجه نکنم

    1. سلام باید بین دو بسته قرص جلوگیری ۷ روز فاصله بگذارید.

  201. سلام
    /ببخشید من پارسال اسفند پریود نشدم سونو دادم پلی کیسینگ داشتم تقریبا تا شهریور دو تا دوره قرص روکین مصرف کردم ظاهرا اوکی شد.
    حالا از شهریور باز پریودام بهم ریخته.رفتم دکتر یه قرص دیگه دادو قبلش سونو دادم گفت کیست داری کوچکتر از یه گردو.دو دوره خوردم.بعدش الان ک ماه گذشته دی ماه تموم شد قرصم بهمن ماه باید ۲۹م میشدم نشدم.هیچ علایمی هم مبنی بر اینکه تو این چند روز بشم ندارم.چیکار باید کنم؟؟
    هیچ کس بمن جواب درستی نمیده!خواهش میکنم شما چیزی بگید

    1. سلام تا یک هفته دیگر برای پریود شدن زمان دارید.

  202. سلام. لطفا نحوه مصرف قرص روکین برای پریود شدن رو بگید

  203. سلام دکتر ببخشید گفتید تا هفت روز بعد از تاخیر پریود فرصت دارم پریود شم.اگر پریود نشدم شروع کنم با توجه به اینکه کیست داشتم قبلا شروع کنم به خوردن قرص روکین؟تروخدا یه راهی جلو پام بزارید میدونم چطوریه نحوه مصرفش.فقط بعد هفت روز اگر نشدم روکین بخورم یا نه چیکار کنم؟؟
    ایا پروژسترون مصرف کنم؟؟لطفا توضیح بدید

  204. سلام، وقتتون بخیر، ببخشید من از قرص LD و HD حساسیت دارم. وقتی میخورم حالت تهوع و سردرد میگیرم. الان هم یه سفر زیارتی در پیش دارم و نمیخوام تو اون زمان پریود بشم لطفا راهنماییم کنین که چه نوع قرص ضدبارداری بخورم که حساسیت نداشته باشه و هم پریود نشم.

    1. سلام می توانید از قرص روکین استفاده کنید .

  205. سلام، وقتتون بخیر، ببخشید من از قرص LD و HD حساسیت دارم. وقتی میخورم حالت تهوع و سردرد میگیرم. الان هم یه سفر زیارتی در پیش دارم و نمیخوام تو اون زمان پریود بشم لطفا راهنماییم کنین که چه نوع قرص ضدبارداری بخورم که حساسیت نداشته باشه و هم پریود نشم.

  206. سلام، وقتتون بخیر، ببخشید من از قرص های ضدبارداری LD و HD حساسیت دارم. حالت تهوع و سردرد میگیرم. الان هم یه سفر زیارتی در پیش دارم میخوام تو این زمان پریود نشم لطفا راهنماییم کنین که چه نوع قرص ضدبارداری مصرف کنم که هم پریود نشم و هم حساسیت نداشته باشه.

  207. سلام من برای اولین بار از روز دوم پری شروع به مصرف روکین کردم ولی خیلی از مارولون شنیدم میخواستم بدونم بهتره برای دوره بعد از مارولون استفاده کنم ویا روکین ادامه بدم چون اصلا دوست ندارم لک بینی داشته باشم و اینکه از روز دوم درست بود یا روز پنجم باید میخوردم .لبته روز اول فقط لک داشتم

    1. سلام بهتر بود از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص می کردید اما جای نگرانی وجود ندارد اگر قرص روکین با سیستم هورمونی بدن شما سازگاری داشت بهتر است قرص روکین را ادامه دهید .

  208. سلام من برای اولین بار از روز دوم پری شروع به مصرف روکین کردم ولی خیلی از مارولون شنیدم میخواستم بدونم بهتره برای دوره بعد از مارولون استفاده کنم ویا روکین ادامه بدم چون اصلا دوست ندارم لک بینی داشته باشم و اینکه از روز دوم درست بود یا روز پنجم باید میخوردم .لبته روز اول فقط لک داشتم

  209. سلام خسته نباشین من تخمدان پلی کیستیک دارم و قرص مارولون مصرف میکنم حدود یک هفته بعد از شروع مصرف قرص لکه بینی داشتم و الان تبدیل به خونریزی شده.میخواستم بپرسم آیا نگران کنندس و باید قرصمو عوض کنم یا خیر.و اینکه اولین ماهه که مصرف مارولونو شروع کردم

    1. سلام با توجه به اینکه اولین ماهی است که از این قرص استفاده می کنید باید مصرف قرص را ادامه دهید جای نگرانی وجود ندارد.

  210. سلام و خسته نباشید
    من بخاطر کیستم دکتر بهم دو ورق قرص دزوسپتیو داده.الان بسته ی دوم حدود ۱۰ تا مونده.مشکلم اینه که سینه هام خیلی بزرگ شده.میخوام بدونم وقتی دوره ی مصرف تموم بشه سینه هام همینجوری میمونه یا بحالت قبلش برمیگرده؟من ۳۰ سالمه و ۵ ساله ازدواج کردم.

    1. سلام بله به حالت اول بر می گردد‌

  211. با سلام و روز بخیر
    من تخمدان پلی کیستیک دارم و دوره های قاعدگی نامنظم …
    دکتر رفتم قرص روکین داد و گغت از شب پنجم دوره استفاده کن …
    ماه اول استفاده کردم مشکلی نداشت
    ماه دوم هم از شب پنجم استفاده کردم ولی نمیدونم تا چه حد بتونه جلو بارداری رو بگیره …
    الان روز پانزدهم دورمه و ده روز از مصرفش میگذره و من دیشب نزدیکی پرخطر داشتم … آیا احتمال بارداریم هست؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  212. سلام
    خسته نباشید
    ببخشید من تخمدان تنبل دارم و بخاطر تنظیم پریودم قرص روکین میخورم … دوره اول رو خوردم ولی بین تموم شدن و شروع دوبارش ده روز فاصله افتاد … در ضمن دکتر گفنت از روز پنجم دوره بخورم … الان از شروع قرصم ده روز گذشته و توی روز پانزدهم دوره هستم …
    عقدم و با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم ولی مقداری اسپرم داخل و روی واژنم رفت … امکانش هست من باردار شم؟ خیلی استرس دارم تورو خدا زود بگید

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  213. سلام …اول عرض خداقوت دارم بهتون بخاطر اینهمه سوالی که بدون چشم داشت جواب میدید و گره گشای مردم هستید …
    در ادامه خواستم بگم من اولین دوره قرص روکین رو از روز ششم عادت ماهانم شروع کردم …
    تا اینکه روز چهاردهم دورم رابطه داشتم ومنی داخل واژنم ریخت و ترس شدیدی از بارداری دارم … ب نظرتون امکان بارداریم هست؟ خیلی استرس دارم

    1. سلام نگران نباشید خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  214. سلام،
    من عازم سفر زیارتی هستم ،هفت روز قبل از پریودیم قرص روکین رو شروع کردم با شبی ۲عدد الان علایم پریودی دارم باید چه کار کنم که نشم.
    ممنون اگه پاسخ دهید.Dd2U

    1. سلام باید شبی یک عدد قرص روکین را مصرف می کردید این علائم شما در حین مصرف قرص روکین طبیعی است بهتر است شبی یک عدد از قرص روکین استفاده کنید زیرا به این شکل قرص های شما قبل از اتمام سفر زیارتی تمام می شود اگر به لکه بینی افتادید مجدد دو تا قرص مصرف کنید یکی صبح یکی شب .

  215. سلام ،خسته نباشید. من ۲۴ سالمه و مجرد هستم ، چند ماهی بود پریودم نامنظم بود ،دکتر رفتم برام سونوگرافی نوشت که یک کیست به ابعاد۳۲*۳۹ میلیمتر که فاقد اکو داخلی است در تخمدان چپ مشاهده شد.دکتر برام قرص روکین نوشت ،من پریودم یه هفته بود تموم شده بود دکتر گفت از همون روز شروع کن و منتظر دوره ی بعدی پریود نباش و ۳ هفته بعد دوباره سونو بده .
    دوباره سونو دادم نوشته که در کناره خلفی و داخلی تخمدان چپ تصویر یک ناحیه کیستیک به ابعاد ۳۵*۴۰ مشاهده می شود ( البته در دو جای مختلف سونوگرافی انجام دادم)تا امروز ۱۸ عدد قرص روکین استفاده کردم
    دوباره رفتم دکتر گفت کیستت بزرگ شده و از همین امروز روکین و قطع کن و hd شروع کن بدون این پریود بشم ، به نظرتون این درسته یا بعد از پریود باید شروع کنم؟؟؟ ممنون میشم اگه زود جواب بدین ????

    1. سلام بهتر است صبر کنید پریود شوید بعد از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص hd کنید‌

  216. سلام،من فردا عازم سفر زیارتی هستم،دوروز قبل از پریود شدنم قرص روکین مصرف میکنم،و الان پریودهستم،امروز روز سومم هستش،چیکارکنم که لااقل تا فردا یا پس فردا خونریزیم قطع بشه

    1. سلام قرص جلوگیری مصرف کنید .

  217. سلام. خسته نباشید. من ۳۰ فروردین عروسیم هست. امروز ۶ فروردین اول پریودمه و می خوام از امشب روکین مصرف کنم تا اون روز پریود نباشم. اما ۲۶ فرورذین ، ۲۱ عدد قرصم تموم میشه. چیکار کنم بسته دوم رو شروع کنم بلافاصله ؟من اولین بار است میخوام پریودم رو به تعویق بندازم . عوارضی نداره ؟ و اولین باره از روکین استفاده میکنم. سیکل من ۲۵ روز هست. و راه من چیه تا عروسیم پریود نباشم ؟ خیلی ممنونم ازتون

    1. سلام باید یک هفته قبل از تاریخ پریودی شروع به مصرف قرص روکین کنید .

  218. سلام خانم دکتر عزیز ایا من میخواهم که تاریخ ۳۰فروردین که عروسیمه پریود نباشم . اامروز ۶ فروردین تاریخ اول پریودمه و سیکل من ۲۵ روزه هست. ایا باید از امشب شروع کنم بخورم یا ۷ روز قبل از عروسیم روکین بخورم ؟ ،ممنونم

  219. سلام خسته نباشید خواستم بدونم قرض ضد بارداری رو از داروخانه بگیرم یا پزشک باید تجویز کنه

  220. باسلام خانم دکتر
    بنده دور دوم قرص روکین رو از ۲۳ اسفند شروع کردم
    و تو این مدت یه شب فراموش کردم فردا ظهر خوردم و همون شب فراموش کردم شب بعدش ۲ تا همزمان خوردم…
    و ۹ فروردین نزدیکی داشتم که منی دردهانه واژن خالی کرد همسرم چون باکره ام دخول نبود….
    احتمالش هست باردار باشم؟؟؟
    خواهشا زودتر جواب بدید خیلی استرس دارم

    1. سلام نگران نباشید خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  221. دکتر من قرص روکین رو در روز پنجم پریودم شروع به خودن کردم بعد از ۵ روز دیدم بهم نمیسازه قطعش کردم دوباره پریود شدم الان دو روزه پریودم ولی همراه خون رقیقی که دارم ترشح سبز رنگ هم هست
    علتش چی میتونه باشه
    خون خارج شده هم شبیه خون پریود نیست رقیق تر هست

    1. نباید قرص روکین را قطع می کردید باید مصرف قرص را ادامه می دادید باید صبر کنید تا پاک شوید اگر در دوران پاکی ترشحات سبز رنگ داشتید باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  222. سلام خسته نباشید من برای جلوگیری قرص روکین استفاده میکنم شب قبل اینکه قرصم تموم بشه نزدیکی داشتم بخاطر اینکه شک داشتم روز بعد قرص اورژانسی خوردم یک روز از پریود شدنم میگذره امکان داره باردار باشم

    1. سلام با توجه به اینکه روش جلوگیری از بارداری داشته اید واز قرص روکین استفاده می کردید و شب آخر اتمام قرص نزدیکی داشته اید با این شرایط احتمال بارداری وجود ندارد بهتر است با توجه به عوارض جانبی قرص اورژانسی بی جهت وبدون مشورت با پزشک قرص اورژانسی مصرف نکنید .

  223. سلام خسته نباشید من برای جلوگیری قرص روکین استفاده میکنم شب قبل اینکه قرصم تموم بشه نزدیکی داشتم بخاطر اینکه شک داشتم روز بعد قرص اورژانسی خوردم یک روز از پریود شدنم میگذره امکان داره باردار باشم

  224. سلام
    ببخشید من بخاطر تنظیم پریودم مجبور شدم سه بسته قرص روکین ک تجویز شده بود و بخورم الان سر بسته ی دومم ولی از وقتی ک این قرصا رو میخورم سینه هام درد میگیره دردش وقتی دست میزنم بدتر میشه.الان چهار تا از بسته ی دوم مونده میشه دیگه نخورم؟؟اخه از اونورم شش روز زودتر پریود میشم اگه نخورم.چیکار کنم؟؟

    1. سلام این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد باید ۴ عدد قرص باقی مانده را مصرف کنید .

  225. سلام.یه بسته قرص روکین امشب تمومه میخوام پرویدنشم میتونم بسته دومم روبلافاصله شروع کنم

    1. سلام به اندازه ۳ تا ۴ عدد قرص ادامه دهید مشکلی ندارد اما اگر بیشتر مصرف قرص را ادامه دهید ممکن است به لکه بینی بیافتید.

  226. سلام،من آخرین قرص روکین از دستم افتاد زمین گم شد،در واقع جای ۲۱ عدد من بیست عدد خوردم.مشکلی پیش میاد؟ یا حتما باید ۲۱ عدد بخورم؟ برای کیست آندومتریوز

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  227. سلام
    میخواستم بدونم روکین با مترونیدازول تداخل دارویی داره یا نه؟ مترونیدازول اثر روکین رو کم میکنه یا خیر؟

    1. سلام خیر تداخلی با هم ندارند ‌.

  228. سلام،من این ماه اولین باریه که قرص روکین مصرف میکنم،من از شب اول قاعدگیم شروع کردم به مصرف روکین و در روز یازدهم از دوره ام رابطه محافظت نشده داشتم،یک هفته بعد یک لک خیلی کمرنگ قهوه ای دیدم،من مشکوک به بارداری هستم؟خیلی نگرانم چون اصلا قصد بارداری ندارم

    1. سلام نگران نباشید شما روش جلوگیری از بارداری داشته اید .

  229. سلام.
    من۲۷ سالم هست و تنبلی تخمدان داذم سه ماه دوفاستون و متفورمین مصرف کردم دو دوره اول مشکلی نبود ولی بار اخر حدود یک ماههفته هست که پریودم یا لکه بینی دارم یا شدید میشه ولی قطع نمیشه.
    قرص های ترانگزامیک و مفنامیک هم مصرف کردم ولی هیچ اثری نداشت
    الان یک هفته است که قرص ال دی مصرف میکنم ولی بازم تغییری نمیبیمم.
    به نظرتون تا کی باید قرص ال دی اثرش بذاره؟.؟
    به شدت هرمون هام مشکل داره

    1. سلام بهتر است مصرف قرص ال دی را تحت نظر پزشک معالج خود ادامه دهید .

  230. سلام خسته نباشید من خانمی ۳۹ ساله هستم وتا حالا از هیچ قرصی واسه جلوگیری از بارداری استفاده نکردم میشه منو راهنمایی کنید که چه قرصی مصرف کنم که عوارضی نداشته باشه برام با تشکر از لطفتون .

  231. با سلام ،من اندومتریوز دارم دکترم قرص روکین تجویز کردن که دوماه مصرف کنم ،از روز پنجم پریود گفتن بخورم ،میخواستم بپرسم اگه جلوگیری نکنم باردار نمیشم؟ودرضمن من به ترتیب روزهای هفته قرصامو میخورم یعنی دوشنبه رو همون دوشنبه میخورم ،طریقه استفادم درسته،؟با تشکر از شما.

    1. سلام قرص روکین جزء قرص های جلوگیری از بارداری است نگران نباشید طریقه استفاده شما از قرص روکین صحیح است .

  232. سلام..من ب دلیل نامنظم بودن قاعدگیم از قرص روکین استفاده میکنم . چهار روزه که بسته اولم تموم شده ولی هنوز پریود نشدم، اگه تا یک هفته پریود نشدم باید چیکارکنم؟ بسته بعدی رو چموقع شروع کنم؟

    1. سلام باید صبر کنید تا پریود شوید بعد بسته بعدی قرص را شروع به مصرف کنید .

  233. سلام
    من دچار نامنظمی شدید پریود هستم و کیست هم دارم. به طوری که اول حدود ۵روز آلودگی و بعد تا ۱۴ روز حدودا خونریزی دارم.
    این دفعه مدت خونریزی خیلی زیاد شد، به دکتر مراجعه کردم و باتوجه به سونوگرافی و آزمایش اینکه کم خونی زیاری دارم سه بسته قرص روکین تجویز کردن و گفتن هز همون موقع که میشد روز ۲۷ ام از شروع آلودگی شروع کنم و بلافاصله و پشت سر هم بخورم و اگر لکه دیدم دوتایی بخورم.
    الان بسته ی اول رو تموم کردم، احساس میکنم سینه هام با کوچترین فشاری درد میگیرن، این مسئله به قرص ها مربوط میشه؟
    و این روش تجویز متداول هست؟ضرری نداره؟
    با توجه به اینکه از روز ۲۷ام شروع کردم ممکنه در طی این مدت باردار بشم یا شده باشم؟

    1. سلام بله علائم شما از عوارض مصرف قرص جلوگیری است باید یک هفته بین بسته قرص فاصله بگذارید.

  234. سلام لکه بینی همزمان با مصرف قرص روکین چطور است هنوز چهار تا از قرص هام مونده لکه بین دارم چه کار کنم قرص ها را قطع کنم یا ادامه بدم

    1. سلام بهتر است قرص ها را قطع کنید تا به خون ریزی بیافتید‌.

  235. سلام و خسته نباشید خدمت شما …
    دکتر من حدود پنج ماه بخاطر کیست و تنظیم دوره قرص روکین مصرف میکردم و چون جنبه جلوگیری هم داره توی رابطه جنسی راحت بودم …
    الان میخام قرص رو قطع کنم … ایا به محض قطع کردن اگر من رابطه پر خطری داشته باشم به سرعت باردار میشم؟
    یه جا خوندم نوشته بود تا چند ماه طول میکشه تخمک ازاد شه ایا درسته؟

    1. سلام بعد از تمام شدن قرص قطعا پریود خواهید شد بعد از اتمام پریود باید روش جلوگیری انتخاب کنید.

  236. سلام من تاحالا قرص روکین مصرف نکردم ولی بلافاصله بعدازرابطه مجبورشدم ۱عدداستفاده کنم نمیدونم تاکی وچندعدداستفاده کنم تقریبا۷روزازپریودم میگذره به نظرتون حامله میشم؟؟خیلی نگرانم میشه جواب منوبدید ممنون میشم

    1. سلام باید قرص روکین را از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف کنید اگر ۱۶ روز از نزدیکی شما گذشته است بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  237. سلام خسته نباشید…دکترمن برااولین بعدازرابطه شک داشتم بلافاصله قرص روکین خوردم بعد۱۲ساعت دوباره خوردم ازپریودم هم ۱هفته میگذشت که خوردم به نظرتون حامله میشم میشه لطف کنید جواب منوبدید خیلی نگرانم ممنون میشم

  238. سلام.من دوماه قرص یاسمین مصرف کردم خوب بود, ولی چون پیدا نکردم دیگه،قرص یاز گرفتم ،هنوز دوتا تو بستش هست پریود شدم،طبیعیه آیا؟ …دو باره یاسمین گرفتم،،الان مصرف یاسمین رو از کی شروع کنم؟پریودیم تموم شه یا نه؟
    یاز خیلی عوارض داشت واسم ،به خاطر همین دوباره یاسمین گرفتم

    1. سلام بله پریود شدن شما طبیعی است باید از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص کنید.

  239. سلام من دختر۲۱ساله هستم ۲۸ تیرعروسیمه من تاحالا از هیچ قرص پیشگیری از بارداری استفاده نکردم من امروز ینی ۲۴خرداد پریود شدم رفته بودم مامایی بهم قرص روکین داد وگف از۲۴خرداد ینی از شب اول قاعدگیم قرصارو شروع کنم بخورم تا چن روز بعد عروسی و گفتن اگه بسته ۲۱روزه تموم شد دوباره بخرید بخورید وقطع نکنید تا شب عروسیم پریود نباشم میخواستم بدونم ایا این کار که گفتن اگه بسته ۲۱روزه تموم شد قطع نکنید دوباره بخورید آیا ضرر داره؟آیا وقتی شب زفاف تمام شد من لز کی قرصارو قزع کنم تا پریود بشم؟
    من چون اولین باره از این قرصا استفاده می کنم اون شب علاوه بر قرص از روش پشگیریه دیگه هم استفاده کنم ؟ یا اینکه از الان این قرصارو شروع کردم تاثیرش زیاده؟نیازی به روش دیگه ای نیس؟عاخه خیلی نگرانم اطلاعات زیادی هم در این مودد ندارم میخوام خیالم راحت باشه
    در ضمن من قرصم رو بعدناهارخوردم بعدامتوجه شدم باید بعدازشام میخوردم آیا اشکالی نداره از روز دوم پریودم بعدشام قرص روکین رو بخورم؟
    ببخشید که سوالم طولانی بود لطفا سریع و دقیق به تک تک سوالاتم جواب بدید

  240. با عرض سلام من به مدت یکسال آ یو دی گذاشتم بدلیل پریودی مکرر بطوری که در طول یک ماه بیست روز پریود بودم بیرون آوردم بعدش دکتر برا جلوگیری دکتر برام قرص روکین رو نوشتن من از روز اول پریودیم شروع کردم الان بعد از گذشت سیزده روز من هنوز مثل روز اول خونریزی و درد دارم باید چکار کنم قطع بشه لطفا راهنماییم کنید کلافه شدم؟

  241. سلام دکترجان ..من به مدت دوسال در دوران عقد قرص روکین خوردم پوستم خیلی خیلی صاف شده بود بعد دوسال نخوردم بعد از قطع صورتم به شدت جوش میزنه دوباره شروع کردم یکسال خوردم باز خوب شد همینکه قطع میکنم قسمت چونم به شدت جوش میزنه…نمیدونم چیکار کنم نمیتونم قرصو قطع کنم ..به نظر شما چیکار کنم؟

    1. سلام نباید به مدت طولانی به صورت پیوسته از قرص های جلوگیری استفاده کنید باید با فاصله باشد.

  242. سلام دکتر … من در دواران عقد هستم و بخاطر تنظیم دوره حدود پنج ماه روکین مصرف میکردم …قرص رو قطعش کردم و پریود شدم … حدود دو هفته بعد از پریودیم یه رابطه بدون دخول با شوهرم داشتم … آیا امکان بارداری وجود داره؟ در ضمن من تخمدان تنبل دارم … استرس گرفتم اگه میشه راهنمایی کنید

    1. سلام خیر احتمال بارداری ضعیف است.

  243. سلام
    من دو سوال دارم
    اول اینکه من نمیخاهم در ماه مرداد پریود شوم به مدت یک ماه اما پایان دوره ام و شروع قاعدگی ام در اولابل مرداد است با توجه به نامزد گرفتتم در ماه مرداد
    ایا از تاریخ نزدیک ترین پریودم به مرداد قرص روکین را مصرف کرده و به مدت یک ماه نیم پشت هم بخورم که هم پریود نشم هم خاصیت ضد بارداری داشتبه باشه
    یا بگذارم ده روز مانده به پریود در مرداد قرص شروع کنم
    کدومش ضرر کم تر و ضد بارداریش بهتره

  244. سلام من دو سال گذشته به دکتر مراجعه کردم و برای من قرص پیشگیری روکین تجویز کردن داروخانه به من کنتراسمین دادن و گفتن همون قرص هست من در این مدت پس از هر دوره مصرف حدود دو روز بعد پریود شدم که همون موقع دوباره مصرف قرص را شروع کردم . امروز قرص روکین رو تهیه کردم و متوجه شدم روش مصرفم اشتباه بوده . در این مدت کمبود اهن و ویتامین d گرفته ام . و سردرد میگرنی هم که از قبل داشتم . الان باید مصرف را قطع کنم و عوارضی داره? ضمنا در ماه گذشته هنگام نزدیکی خونریزی کمی داشتم.

    1. سلام بهتر است قرص های جلوگیری به مدت طولانی به صورت پیوسته استفاده نکنید.

  245. من دیشب رابطه داشتم ومنی داخل ریخته شدهیچ قرص ضدبارداری مصرف نمیکنم میخواستم ببینم ایا روکین بخورم ازبارداریم جلوگیری میکنه لطفا جواب بدین اگه راهکاری هست

  246. سلام خسته نباشید بخشید ی چن تا سوال داشتم من این هفته عروسیمه و تاریخ پریودمم سه روز قبل عروسیمه ، برای اینکه تا بعد عروسی پریود نشم دو شب قرص روکین خوردم به خیال اینکه پریود نشم ولی دیروز پریود شدم از دیروز تا حالا هم فقط همون چند لکه اومده دیگه خونی نیومده ، بعد بهم گفتن دوباره ی بسته جدید رو شروع کنم دیشب که اولین روز پریودیم بود ی دونه از بسته جدید خوردم، ولی دیگه هیچ خونی نیومده توروخدا بگین چیکار کنم؟؟؟؟
    ایا تاثیر این قرصه که اینجوری شدم؟؟؟
    چند روز دیگه عروسیمه میخوام دکتر اینا برم نمیخوام پریود باشم ،،
    لطفا راهنمایی کنین???

  247. سلام دکتر جان من جوشهای هورمونی زیادی میزنم زیر چونه و اطراف لبم زیادن کلافه شدم میخام اقدام به بارداری کنم میخاستم بپرسم که به نظر شما اگر حامله بشم و یا بعد از بچه دار شدن این جوشها برطرف میشن؟ توروخدا راهنماییم کنین من باید چیکار کنم؟
    خیلی سپاسگزارم.

    1. سلام اگر علت جوش های صورت شما هورمونی باشد بله در دوران بارداری وبعد از زایمان به علت تغییرات هورمونی ممکن است این جوش ها کاهش یابند.

  248. سلام من خانمم پریود شد دو ماه پیش بعد از پریودیش به علت وجود کیست داخل رحمش دکتر یه قرص تجویز کرد بهش که در سه روز اول قاعدگی بخوره بعد از روز سوم یه بسته قرص ۲۱تایی روکین تجویز کرد که هر شب بخوره و بعد از اینکه بسته ی ۲۱ تموم شد چند روز نخورد که پریود شد و دوباره سه روز اول پریودیش همون قرصی رو که باید تو سه روز اول بخوره خورد و بعدشم دوباره از روز سوم بسته ی قرص روکین ۲۱تایی رو شروع کردوهشت روز که این قرص رو مصرف کرد ما مقاربت بدون پیش گیری داشتیم و بعد از اون دیگه هیچ قرصی نخورد همسرم الان سه روز گذشته اون لک دیده . ایا احتمال حاملگی وجود داره . خیلی نگران دکتر اگر میشه زودتر جواب بدین ‌ چاره ی کار چیه چه کار کنم که خیالم راحا بشه

    1. سلام خیر احتمال بارداری ضعیف است.

  249. سلام، خسته نباشید، من به جای شروع کردن دوره جدید قرص ها از روز هشتم، از روز هفتم شروع به خوردن بسته جدید کردم، الان مشکلی پیش میاد برام؟ باید چی کار کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  250. سلام وقت بخیر..من در تخمدان راستم کیست هموراژیک داشتم بعد دو ماه مصرف قرص رکین کیست رفع شد،الان حدود ۸ ماه بعد که دوباره قاعدگیم نامنظم شده و کیست دارم و پریود هم نشدم یک ماهه ایا میشه این قرص رکین رو الان مصرف کنم بدون اینکه صبر کنم تا پریود بشم؟؟؟؟؟چون ورزش حرفه ای میکنم..میترسم کیست حین ورزش خون ریزی کنه یا پاره بشه.

    1. سلام باید با تجویز پزشک معالج خود دارو مصرف کنید.

  251. سلام وقت بخیر
    من کیست هموراژیک داشتم حدود ۴ سانت‌.بعد از دو ماه مصرف رکین رفع شد.ولی دوباره ۸ ماه گذشته و کیست دوباره تشکیل شده و پریودیم نامنظم شده یک ماهه پریود نشدم و ورزش حرفه ای هم میکنم میترسم پاره بشه یا خون ریزی کنه امکانش هست رکین رو الان مصرف کنم بدون اینکه پریود بشم؟؟؟؟

  252. با سلام من از روز اول پریود قرص جلوگیری روکین شروع کردم اما الان ۷ روز گذشته خونریزی کم شده ولی قطع نشده چیکار کنم خیلی نگرانم قرص قطع کنم؟؟

  253. با سلام من از روز اول پریود قرص جلوگیری روکین شروع کردم اما الان ۷ روز گذشته خونریزی کم شده ولی قطع نشده چیکار کنم خیلی نگرانم قرص قطع کنم؟؟

    1. سلام بهتر بود از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص جلوگیری می کردید در حال حاضر مشکل جدی وجود ندارد مصرف قرص ها را ادامه دهید تا خون ریزی شما قطع شود.

  254. سلام سه روز مونده به پریود قرص روکین مصرف کردم دقیقا روزی که باید پریود میشدم رابطه بدون پیشگیری داشتم ایا احتمال حاملگی هست؟

    1. سلام با توجه به اینکه زمان تخمک گذاری شما نبوده است احتمال بارداری ضعیف است.

  255. سلام اگر یه هفته باشه روبین رو شروع کرده باشیم بعد رابطه مشکوک داشته باشی میشه از قرص اورژانسی استفاده کنیم

  256. سلام ،من یک سالی هست که ازدواج کردم و اولین باری هست که از قرص روکین و قرص اندروستین ۵۰ که از روز اخر پریودی تا ۱۰ شب استفاده میکنم ۲ ماه خوردم و الان ماه سوم هست که مصرف میکنم ،میتونم نزدیکی بدون جلوگیری داشته باشم که حامله نشم؟

    1. سلام بله اگر قرص روکین رویت را از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف کنید می توانید جلوگیری دیگری نداشته باشید.

  257. سلام
    بهمن ماه عروسیمه احتمال‌زیاد روز عروسی یا چند روز قبل وقت پریودیم میشه چه قرصی استفاده کنم ؟از چه روزی تا کی؟؟

  258. سلام خسته نباشید من اولین بار از قرص روکین استفاده میکنم و از روز۴پریودم شروع کردم تا کی نیاز هس از جلوگیری طبیعی استفاده کنم؟

    1. سلام یک هفته اول مصرف قرص نیاز به جلوگیری طبیعی است.

  259. سلام من باکره هستم با نامزدم رابطه داشتم هنگام رابطه منی نامزدم. وارد دهانه واژنم شد من بعده ۵دقیقه قرص روکین مصرف کردم بعده ۲ساعت دوباره خوردم و دوباره بعد ۲ساعت یکی دیگه خوردم یعنی بعد از رابطه توی یک روز ۳تا قرص روکین خوردم از فردا شبی ۱دونه خوردم. احتمال اینکه بادرار باشم هس؟لطفا زود جواب بدین??

    1. سلام باید قرص های جلوگیری را از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف کنید و یک هفته اول در ماه اول جلوگیری طبیعی نیز باید داشته باشید با توجه به اینکه مایع منی داخل واژن ریخته نشده احتمال بارداری ضعیف است.

  260. سلام ببخشید من میتونم خوردن قرص رو ادامه ندم؟

  261. سلام ببخشید من میتونم خوردن قرص رو ادامه ندم؟

  262. سلام خسته نباشید من ۲۱سالمه و باکره هستم با نامزدم رابطه داشتم ولی جفتمون یادمون نیس مایع منی داخل واژن رفته یا نه
    بعد از رابطه من ۳تا قرص روکین خوردم و از شب بعدش هر شب یدونه از شب چهارم قرص رو قطع کردم ک ببینم پریود میشم یا نه؟ احتمال اینکه حامله بشم هس؟ ب نظرتون قرص رو ادامه بدم؟با اینکه بکارت دارم احتمال حامله شدن هس؟

    1. سلام خیر نیازی به ادامه مصرف قرص روکین نیست .

  263. سلام من۲۳سالمه مجردم وتنبلی تخمدان یاهمون پلی کیستیک دارم و۳سال هست هرشب به جزشبایی که باید بینشون وقفه بندازم دارم سیپروترون کامباند استفاده میکنم دکترم میگه ارثیه وهیچوقت خوب نمیشی وبایدتاقبل ازسی سالگی ازدواج کنم وگرنه دیگه تخمک بالغی ک بتونه بارور بشه برام نمیمونه.میزان کلسترول قندخون ووزنم هم نرماله.میخواستم بدونم روش دیگه ای بجزسیپروترون ها واسه درمان هست؟اخه میترسم مصرف طولانی مدت این قرص هاناباروری یاعوارض دیگه ای بیاره

    1. سلام می توانید از داروهای گیاهی قاعده آور استفاده کنید زیرا مصرف طولانی مدت قرص های جلوگیری توصیه نمی شود.

  264. سلام من همون فرد قبلی هستم
    یعنی حامله نمیشم؟؟

  265. سلام من ماه قبل یک دوره ۳۰روزه قرص فیناستراید مصرف کردن بخاطر کیست تخمدان دکتر واسم تجویز کرده بود بعد از اتام قرص پریود نشدم هفت روز بعد قرص روکین مصرف کردم حدود دو هفته بعد ی رابطه ی مشکوک داشتم میخواستم بدونم قرص روکین از بارداری من جلوگیری میکنه؟

    1. سلام اگر کامل یک بسته را مصرف کرده باشید احتمال بارداری ضعیف است.

  266. سلام من سه ماهه ازدواج کردم و میخوام بچه دار بشم و جلوگیری هم نمیکنم.فقط پریودم خیلی نامنظمه.قبلا هم پلی کیستینگ بودم الان نمیدونم.الان هم شونزده روزه ک از وقت پریودم گذشته و پریود نشدم.ماه گذشته هم بیست روز تاخیر داشت پریود.
    چه قرصی مصرف کنم ک بتونم بچه دار شم و پریودمم منظم شه؟؟؟

  267. سلام من مجردم و ی کیست ۵سانتی دارم که دکتر گفت با قرص بر طرف میشه و روکین و برام تجویز کردن اما زمانی ک مصرف میکنم مدام لک بینی و ریزش مو و دلهره عجیبی دارم میخواستم بدونم اینا عوارض روکین هست آیا؟

    1. سلام بله می تواند به عوارض دارو مربوط باشد.

  268. سلام من تازه ازدواج کردم و برای اولین یک عدد قرص روکین مصرف کردم و شب بعد ک رابطه داشتم چهار قرص با هم خوردم و چن شب بعد یکی دیگه خوردم و دیگه مصرف نکردم واز روش طبیعی استفاده کردم ایا امکان بارداری وجود داره

    1. سلام اگر همزمان جلوگیری طبیعی نیز داشته اید خیر احتمال بارداری ضعیف است.

  269. سلام خسته نباشید من قبلاً آندومتریوز داشتم وبا جراحی در آوردند الان ۴ساله که ازش میگذره دوباره علایم وجود آندومتریوز را دارم سونو گرافی کردم ولی چیزی نشون نداده رفتم دکتر گفتند بعضی وقتها توی سونو نشون نمی ده ولی بهت قرص روکین که از روز ۵قاعدگی شروع کن تا ۳ماه همراه با اون قرص افلوکساسین و رویال۳بهم دادند ،گپسول پروا برای واژینال هم بهم دادند در ضمن خانم دکتر من مشکل نامنظمی در قاعدگیم ندارم خیلی هم خونریزی ندارم به نظرتون شروع به خوردن قرصهام بکنم خیلی درد دارم در ناحیه لگن ممنون از شما

    1. سلام می توانید یک دوره از این داروها استفاده کنید.

  270. سلام خسته نباشید. خدا خیرتون بده که سوال هارو جواب میدین. من یه سفر زیارتی برام پیش اومده که چون میخواستم پریود نشم یه شب قبل از پریودی قرص روکین خوردم ولی فردا پریود شدم. خواستم ببینم الآن چیکار کنم؟ مصرف قرصو ادامه بدم زودتر تموم میشه یا باید شبی ۲تا بخورم؟

    1. سلام می توانید شبی یک عدد از قرص روکین استفاده کنید تا زودتر پاک شوید و بسته قرص را کامل مصرف کنید تا ماه بعدی سر موعد خود پریود شوید.

  271. ببخشید من همونم که ظهر پیام دادم. خواستم بگم که پریود نشدم و لک دیدم. حالا چیکار کنم واسه مصرف قرص روکین؟

  272. سلام ببخشید من کیست تخمدان دارم .دکتر گفت کوچیک و سادس.ماه اول قرص ال دی مصرف کردم .هفته پیش برای جوشام به دکتر پوست مراجعه کردم دکتر گفت از ماه بعد (دوره بعد) به جای ال دی روکین مصرف کن.میخواستم بدونم مشکلی نداره؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد اما نباید طولانی مدت از این داروهای هورمونی استفاده کنید.

  273. سلام ببخشید من کیست تخمدان دارم .دکتر گفت کوچیک و سادس.ماه اول قرص ال دی مصرف کردم .هفته پیش برای جوشام به دکتر پوست مراجعه کردم دکتر گفت از ماه بعد (دوره بعد) به جای ال دی روکین مصرف کن.میخواستم بدونم مشکلی نداره؟

  274. سلام ببخشيدايا مصرف قرص روكين باقرص دپاكين كرونو مشكلي ايجاد ميكند؟ همچنين مصرف روكين با قرص ولبان ؟

  275. سلام.من کیست دارم.دیان میخوردم غول مه خیلیخوب بود.مشکلی هم باهاش نداشتم اما یمدت کلا نیست.پارسال بلارا خوردم یبار که اولش بدنم تاول زد بعد ۴امین قرص حمله تنفسی داد حساسیت داشتم‌.الان کلا دیان پیدا نمبکنم یاسمین گرفتم نه بشدت بلارا امابازم حساسیت دارم بدنم کعیر میزنه وخارش دارم م سینم خس خس میکنه و یکم حس میکنم تنفسی دچار نشکل شدم.البته تقریبا ۵تا ازش مونده.
    جایگزین برای دیان هست که حساسیت نده؟

    1. سلام اگر سایز کیست تخمدان شما کوچک باشد نیازی به مصرف مجدد این قرص ها ندارید .

  276. سلام خسته نباشید من ۱۰روزه قرص ال دی مصرف میکنم بعددیشب بانامزدم رابطه داشتم منیشو داخل ریخت منم روز بعدش دوتاقرص اورژانسی خوردم ایا حامله میشم ؟ از کی به بعد قرص ال دی تاثیرمیذاره ومیتونیم رابطه بدون جلوگیری داشته باشیم ؟
    من تاچهارسال نمیخوام باردارشم یه روش مطمئن میشه معرفی کنین؟ امپول یا برچسب های ضدبارداری چجورین ؟
    عوارضشم کم باشه
    ممنون

    1. سلام نیازی به مصرف قرص اورژانسی نداشتید ادامه مصرف قرص ال دی کفایت می کرد بهتر است بی جهت از قرص های اورژانسی که عوارض دارند استفاده نکنید .

  277. سلام، من کیست سینه دارم ولی دکتر واسه ی خونریزی های بیدلیل رحمی برام قرص روکین تجویز کرده، بنطرتون مشکلی ندارxه بخورم؟

    1. سلام یک دوره منعی ندارد .

  278. سلام .من pco هستم و یاسمین مصرف میکردم و صورتم کاملا صاف شده بود و بدون هیچ جوشی.به دلیل نبود یاسمین دکتر‌ گفتن میتونی‌روکین مصرف کنی .الان حدود ده روزه مصرف میکنم صورتم کمی‌متورم‌قرمز و جوش های قرمز روی گونه ام‌زده.ایا ممکنه بدنم به روکین دارد عادت میکند و در دوره های بعد این مشکل برطرف شود یا ربطی به مصرف رکین‌ندارد؟چون بلافاصله بعد از شروع قرص ها صورتم‌این‌شکلی شده است

    1. سلام بهتر است بعد از اتمام بسته قرص دیگر از این قرص استفاده نکنید .

  279. سلام .برای pco و جوش صورتم دکتر یاسمین داده که دیگر نیس ‌.بلارو در بازار موجود است ‌.بلارو همین اثر بخشی را برای پوست خواهد داشت؟

  280. سلام وقت بخیر
    من روکین مصرف میکنم برای کیست های کوچیک تخمدان (الان ده روزه مصرف میکنم)
    من تو اینترنت خوندم که افرادی که سایقه بیماری های مثل سرطان دارند مصرف نکنند
    من خیلی نکران شدم ولی الان نمیدونم جیکار کنم
    راهی هست که من روکین نخورم؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام بستگی به نوع سرطان دارد .

  281. سلام .سوال من‌را بدون جواب پست کرده ایید.
    من تخمدان pco هستم .و جوش صورت داشتم‌با یاسمین صورتم‌کاملا مشکلش برطرف شده بود .در حال حاضر قرص یاسمین‌در بازار نیست.بلارو همین اثر بخشی را برای پوست خواهد داشت؟

  282. سلام
    من روکین مصرف میکنم و شنیدم ک باعثه اضافه وزن میشود. میخواستم ببینم درسته؟؟ اخه من میخوام چاق شم. خواهش میکنم راهنماییم کنید

  283. سلام من پیام دادم پاسخی دریافت نکردم،
    من بار اوله روکین مصرف میکنم از روز اول پریودیم شروع کردم تا الان ۱۱ عدد خوردم و روز ۱۱ام دورمه خاستم بدونم از چ زمانی میتونم رابطه بدون جلوگیری داشته باشم ؟
    و اینکه لک بینی دارم ،ایا رفع میشه؟
    و همچین تا چقدر تاخیر در خوردن قرص اثر منفی داره ؟یکبار اول دوره یکساعت و نیم با تاخیر خوردم ،یکبارم ده دقیقه ایی دیرتر
    ممنون میشم جواب بدید خیلی نگرانم

  284. سلام من پیام دادم پاسخی دریافت نکردم،
    من بار اوله روکین مصرف میکنم از روز اول پریودیم شروع کردم تا الان ۱۱ عدد خوردم و روز ۱۱ام دورمه خاستم بدونم از چ زمانی میتونم رابطه بدون جلوگیری داشته باشم ؟
    و اینکه لک بینی دارم ،ایا رفع میشه؟
    و همچین تا چقدر تاخیر در خوردن قرص اثر منفی داره ؟یکبار اول دوره یکساعت و نیم با تاخیر خوردم ،یکبارم ده دقیقه ایی دیرتر
    ممنون میشم جواب بدید خیلی نگرانم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.