با شربت سکنجبین از میهمانان پذیرایی کنید

● مواد لازم:

▪ شكر= ۲/۵ كیلو
▪ سركه سفید= نیم لیتر
▪ نعناع تازه= چند شاخه

● طرز تهیه :

۷لیوان آب را با شكر مخلوط كرده و روی حرارت می گذاریم تا شكر در آب حل شود و همانطور كه روی حرارت است نعناع تمیز شده را با نخ می بندیم و در شكر و آب می گذاریم تا شربت قوام آید، بعد سركه را داخل شربت می ریزیم چند جوش كه زد شربت را از روی حرارت بر می داریم، بعد از اینكه شربت سرد شد، آن را صاف می كنیم. در شیشه ریحته و در جای خنك نگهداری می كنیم و برای پذیرایی از میهمانان مانند شربتهای دیگر یک چهارم لیوان شربت و بقیه را آب خنک اضافه می کنیم.

نوش جان!

 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. سکنجبین برای تسکین عطش، بازکردن انسداد عروق، رفع سر درد، گرم، برای تقویت معده و کبد مفید است. اگر سرکه و عسل برابر باشد برای بیمارهای بلغمی، بازکردن انسداد عروق، تقویت کبد و معده و تب های مزمن نافع است ولی اگر از سرکه و شکر سرخ برابر استفاده شود، مزه آن ترش خواهد بود و نوشابه مایل به سردی است و برای رفع صفرا، تب، بازکردن انسداد عروق، رفع تشنگی، ناراحتی های طحال، کبد و معده مصرف می شود.

    اگر کاهو را با سکنجبین یا سرکه بخورند، اشتها آور است.
    اگر شیرین‌بیان را در آب سکنجبین و فراسیون یا با ماءالجبن بخورید برای قولنج که در اثر غلبه سردی است، مفید خواهد بود.
    اگر آب پخته کاسنی را با سکنجبین میل کنید بهترین داروی تب‌های طولانی و مداوم است.
    در درد کبد اگر با سرخی رنگ و امتلا بدن همرا باشد. علاجش زدن رگ باسلیق، دادن شیره کاسنی با سکنجبین بزوری، مالیدن صندل سفید با گلاب و کافور به ناحیه کبد و نوشاندن جو آب و سکنجبین و خوراندن نان با آبغوره است.
    اسطوخودوس گیاهی است بی ضرر که همه می‌توانند از آن استفاده کنند . فقط برای اشخاص صفراوی مزاج خوب نست و باعث آشفتگی می‌شود . اینگونه اشخاص باید آنرا با سکنجبین یا کتیرا بخورند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.