باز شدن لوله های رحمی با داروی گیاهی

برای باز شدن لوله رحمی باید چیکار کرد؟ | درمان گیاهی چسبندگی لوله های رحمی

بسته بودن لوله های فالوپ، دلیل تقریبا ۴۰ درصد موارد ناباروری در زنان تخمین زده شده است. باروری در یکی از لوله های فالوپ اتفاق می افتد، اما جنین در رحم تکامل می یابد. مسدود بودن لوله های رحمی می تواند از حرکت تخمک به سمت اسپرم جلوگیری کرده و دلیلی برای ناباروری باشد.

باز شدن لوله های رحمی با داروی گیاهی

لوله رحم یا لوله فالوپ بخشی از دستگاه تناسلی زنانه ‌است. این عضو دو لوله ساده‌است که در دو طرف انتهای فوقانی رحم قرار دارند. انتهای این لوله از طرف تخمدان باز است . دکتر بن مول، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه آدلاید استرالیا گفت:” در قرن گذشته نرخ بارداری زنان نابارور که لوله های فالوپ شان با استفاده از آب و روغن باز شده افزایش یافته است. ”

او افزود:” تا کنون مشخص نشده، محلول استفاده شده برای باز کردن لوله های فالوپ تاثیری بر باردار شدن زنان داشته است یا نه، اما نتایج پژوهش های ما نشان می دهند تکنیکی قدیمی هم اکنون نیز جایگاه مهمی در دنیای پزشکی دارد. ”

این مطالعه بر روی بیش از هزار و ۱۰۰ زنی که ناباروری شان با استفاده از روغن خشخاش و آب درمان شده انجام گرفته و مشخص شده آمار بارداری زنانی که از آب و زوغن خشخاش استفاده کرده اند به ترتیب ۲۹ و ۴۰ درصد است.

استاد مدرسه پزشکی دانشگاه آدلاید گفت:” افزایش نرخ بارداری زنانی که با استفاده از روغن خشخاش و آب درمان شده اند به اندازه ای بالا است که امیدواری های تازه ای برای زوجین ناباروری که قصد نداشتند از لقاح مصنوعی استفاده کنند ایجاد کرده است. البته برای استفاده گسترده از این روش درمان ناباروری قدیمی به تحقیقات بیشتری نیاز است تا عوارض جانبی استفاده از این روش به درستی مشخص شود. ”

پروفسور ادوارد تومر، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد و متخصص برجسته ناباروری گفت:” استفاده از روش قدیمی درمان ناباروری در کلینیک ناباروری دانشگاه هاروراد در حال اجرا است. اندام های تناسلی بیماران دائما در حال کنترل است تا علاوه بر پیشگیری از بروز عوارض جانبی بررسی های بیشتر نیز بر روی این روش درمانی انجام گیرد.”

او افزود:” عارضه جانبی که تاکنون بروز کرده درد لگن است که با تجویز داروهای ضد درد کنترل و از میان می رود. برخی از بیماران نیز با خون ریزی واژنی دست و پنجه نرم می کنند. در موارد نادر نیز، عفونت لگن، تب و واکنش حساسیت زا گزارش شده است. ”

برای باز شدن لوله رحمی باید چیکار کرد

علائم بسته بودن لوله های رحمی

  • احساس درد شدید هنگام قاعدگی
  • درد هنگام ادرار کردن
  • درد در هنگام انجام رابطه‌ی جنسی
  • درد در قسمت پایین شکم
  • خروج ترشح غیر معمول از واژن
  • خستگی
  • درد در قسمت پایینی کمر

برای باز شدن لوله رحمی باید چیکار کرد؟

سیگار و الکل راغ ترک کنید

بسته بودن لوله های فالوپ می تواند برا اثر استرس باشد.  ترک عادات بد مثل سیگار کشیدن و اجتناب از خوردن الکل می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشد. و شما را آماده باروری کند.

یوگا کار کنید

تمرینات یوگا می تواند به بالا بردن سطح باروری‌ و رفع انسداد لوله های فالوپ کمک کند. یوگا می تواند زمینه های آسیب رسیدن به لوله های فالوپ را کنترل کند و با بالا بردن قدرت و روحیه شما، مشکلاتان را حل کند. یوگا با ایجاد گردش خون و افزایش میزان اکسیژن رسانی به قسمت های آسیب دیده بدن می تواند دستگاه تناسلی شما را فعال کند و شما را سرحال بیاورد.

از آنتی اکسیدان ها استفاده کنید

خوردن انواع سبزیجات تازه و میوه ها می تواند آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن شما را بخوبی تامین کنند. و یا اگر به خوردن قهوه و یا چایی علاقه دارید، به این علاقه خود اهمیت بدهید. زیرا در سلامتی شما نقش کلیدی دارند. سویا، شکلات، دارچین و پونه‌ی کوهی (اورگانو) نیز مقدار زیادی آنتی اکسیدان در خود ذخیره دارند.

استفاده از طب فشاری

طب فشاری یکی از اصول طب سنتی است که برای درمان خیلی از بیماری استفاده میشده است. در طب فشاری با استفاده از انگشت بر قسمت های آسیب دیده بدن فشار وارد میشود. این اعمال فشار می تواند آرامش را به بدن شما وارد کند و موجب رفع اختلال های بدن شما شود. نقاط مختلف بدن در طی جلسه‌ی طب فشاری برای افزایش گردش خون به اندام‌های تولید مثل، آرام کردن بافت‌های آسیب دیده و آرام کردن عضلات اطراف رحم مورد فشار قرار می‌گیرند. این روش می تواند انسداد لوله های فالوپ را بر طرف کند.

درمان بسته بودن لوله های رحم با طب سنتی

گیاه دارویی رز چروکی

رز چروکی منبع عظیمی از ویتامین c و آنتی اکسیدان است. این گیاه دارویی از لوله‌های فالوپ یا رحم در برابر عفونت‌ها و باکتری‌هایی که ممکن است به آن آسیب وارد کنند، محافظت می‌کند.

روغن کرچک

روغن گرچک با افزایش گردش خون و لنف در اطراف لوله‌های رحمی تاثیر خود را می‌گذارد. استفاده از روغن کرچک یکی از راه‌ها برای بهبود جریان لنف در طول زمان است. برای باز شدن لوله های فالوپ با استفاده از روغن کرچک کمی از این روغن را زیر شکم خود بمالید و و آن را تا زمان جذب شدن روغن ماساژ دهید. انجام دادن این ماساژ به مدت ۲ ماه می تواند تاثیرگذار باشد.

منبع خبر : healthday

اشتراک‌گذاری
142 نظر
  1. علایم بسته ب ودن لوله های رحمی چیست لطفا راهنمایی کنید من فیبروم داشتم عمل کردم که قبل ازفیبروم باعکس رنگی گفتن لوله هات بسته است الان ۸ماه عمل کردم امپول وقرص کلومیفن استفاده کردم اما جواب نگرفتم سنم ۳۵ساله دوساله ازدواج کردم لطفا راهنمایی کنید چه کارانجام بدم با تشکر

    1. اگر چسبندگی لوله های خود را بر طرف کرده اید مشکلی وجود ندارد پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید ضمنا همسر شما هم باید آزمایش اسپرم بدهد.

  2. سلام خسته نباشید خواهر من چسبندگی لوله رحمی دارن دوبار ivfانجام دادن و باردار نشدن. میخواستم بدونم راهی برای باز کردن لوله رحمی وجود داره؟این هوادهی لوله رحمی چیه و میتونه در این زمینه موثر باشه؟ اگه دکتری برای هوادهی توی اصفهان هست لطفا معرفی کنید. ممنونم از صبر و تحمل شما برای پاسخ به سوالات

    1. سلام ممنون. بستگی به شرایط و وضعیت جسمانی خواهر شما دارد واینکه مقدار چسبندگی چقدر باشد که پزشک جراح بهتر است نظر بدهد و معمولا با عمل لاپاراسکوپی امکان باز شدن لوله های رحمی هست.

    2. سلام دکتر حسن داوری خیلی خوبه امادگاه جنب داروخانه اصفهان

  3. من فرزند دومم که به دنیا آمد لوله رحمم رو بستم حالا رحم من یه فیبروم
    بزرگ در یه جای حساسی قرار داره آیا در آوردن بیرون با رحم همراه باشه در روابط زناشویی تاثیر میگذارد؟

    1. خیر در روابط زناشویی تاثیری نمی گذارد.

  4. سلام خسته نباشيد
    من حدود يه سال و خورده اي پيش سقط از طريق كورتاژ داشتم،الانم ٤ ماهه كه اقدام كردم واسه باردارى ولى متاسفانه نشده سونو از رحمم دادم و همه چي نرمال بود
    خواستم بدونم كه آيا كورتاژ ميتونه باعث چسبندگي بشه ؟؟؟باتوجه به اينكه همه چي تو سونو نرمال بوده
    ضمن اينكه همسرم آزمايش اسپرم داده اگه امكانش هست آزمايششو بفرستم ؟

    1. سلام احتمال اینکه دچار چسبندگی لوله های رحمی شده باشید خیلی ضعیف میباشد اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وازمایش همسر خود را شرح دهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  5. با سلام آیا امکان دارد لوله های بسته با عمل لاپارویکوپی باز نشود.؟ من چند ماه پیش عمل لاپاروسکوپی رو انجام دادم فقط دکتر نوشته هردو لوله بسته است و اقدامی در مورد باز شدن آن انجام نداده است . میخواهم شکایت کنم چرا با این پولی که دکتر گرفته لو له هارو باز نکرده. در صورتیکه با عکس رنگی با هزینه کمتر میشد بشته بودن لوله هارو تشخیص داد.

    1. سلام خیر باید با عمل لاپاراسکوپی باز شود .

  6. سلام وخسته نباشید آیا داروی گیاهی وجود دارد تا چسبندگی لوله ها را برطرف نماید..؟؟ اگر دارد نحوه مصرف آنرا توضیح دهید.. ممنونم شیری از شهر شیراز

    1. سلام از نظر طب پزشکی داروی شیمیایی وجود ندارد اما میتوانید از متخصص طب سنتی این مسئله را جویا شوید.

  7. با سلام و خسته نباشید
    ببخشید من ۳۰ سال دارم و ۴ سال ازدواج کردم..تا کنون اقدام به بارداری نکردم ولی برای چکاپ سونو دادم دکتر گفت با این سایز فولیکول(۸ و ۱۲) ۵ درصد احتمال بارداری داری حالا سوالم اینه من پریودهای کاملا منظم دارم وریشه ارثی هم ندارم ایا من دچار تنبلی تخمدان هستم؟ و چون خیلی نگرانم به شدت دارم تحقیق میکنم ..بمن زینک و متفورمین دادم و قصد دارم اقدام کنم از این ماه..بسیار نگرانم که نکنه باردار نشم….لطفا راهنماییم کنید…البته یکبار مقدار خیلی کمی خون داخل ادرارم بود ممکنه دچار چسبندگی باشم؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو سایز فولیکول شما بزرگ میشود و مشکلی برای بارداری وجود ندارد.

  8. سلام ۴۰ سالمه و من ۵ ساله که لوله هامو بستم به شکل کلیپی ولی جدیدا در ناحیه تخمدانم هر دو طرف درد بدی دارم، فقط اوایل موقع تخمک گذاری درد داشتم که الان هی دردم بیشتر و شدیدتر شده، حتی در ناحیه لگنم هم درد رو حس میکنم.شکمم ورم کرده، موقع نزدیکی هم درد شدید دارم و چند ماهی هست که دارم وزن زیاد میکنم بدون علت. رفتم دکتر عفونت ادرار داشتم که بر طرف شد ولی هنوز این مشکلاتم پابرجاست.
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام بهتر است سونوگرافی انجام بدهید.

  9. سلام ۲۵ سالمه شیش ساله عروسی کردم عکس رنگی مشخص شد لوله ها مسدودن رفتم لاپراسکپی باز نشد ، ای وی اف کردم منفی شد ، میخاستم بدونم ایا باذطب سنتی باز میشه ؟

    1. سلام با متخصص طب سنتی مشورت داشته باشید.

  10. سلام خسته نباشین من ۳۳ سالمه یه پسر دارم ۱۱ ساله بعد از ۸ سال فهمیدم که چسبندگی لوله دارم یک بار هم ای وی اف کردم میشه منو راهنمایی کنین چکار میشه کرد برای چسبندگیم به خدا خیلی هم هزینه کردم ولی نتیجه نگرفتم خیلی ممنون اگه راهنمایی کنین

    1. سلام می توانید زیر نظر پزشک مراکز تخصصی ناباروری در صورت صلاح دید شان لاپاراسکوپی انجام دهید ویا اینکه مجدد ای وی اف انجام بدهید.

  11. سلام,من پارسال عکس رنگی گرفتم هر دوتا لوله ها بسته بود و با ماده حاجب باز کردن و هر دوتاش باز شد,الان سوالم اینه که احتمال داره دوباره لوله هام بعد این یکسال بسته شده باشه؟ چون من الان دوباره تصمیم واسه بارداری گرفتم و با داروقوی بازم نشدم,

    1. سلام خیر احتمال آن ضعیف است .

  12. سلام من سه سال پیش بخاطرکیست لاپاراسکوپی انجام دادم که همون موقعه دکترم گفت که چسبندگی لوله داری وبازکردم بااینکه اقدام به بارداری کردم اما باردارنشدم الان زیرنظریک دکتردیگه هستم که برام عکس رنگی نوشته میخوام بدونم ممکنه دوباره چسبندگی لوله گرفته باشم درضمن من یک دخترشش ساله دارم که بعدازیکسال ونیم ازبدنیاآمدنش باردارشدم که باکرتاژسقط شد

    1. سلام با توجه به اینکه شما نازائی ثانویه دارید بهتر است اول همسر شما آزمایش اسپرم بدهد اگر مشکلی نداشت واز اقدام به بارداری شما ۶ ماه گذشته است عکس رنگی بیاندازید.

  13. سلام من بیست ویک سالمه دوساله ازدواج کردم نه ساله هم دیابت دارم تا یک سال پیش هم خودم همه کار کردیم برای بچه دار شدن دکترا گفتن مشکلی نداریم دوباره امسال سنوگرافی انجام دادم دکتر گفته هم تنبلی تخمدان دارم هم یکی از لوله هام بستی به نظر شما باید عمل کنم و برای دیابتی مشکلی به وجود نمیاد لطفاً جوابمو بدین ممنون میشم

    1. سلام نگران نباشید با باز بودی یک لوله امکان بارداری وجود دارد بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود از داروهای کمک باروری استفاده کنید .

  14. سلام دکتر بزرگوار
    خسته نباشید
    من ۳۵ سالمه و یک سال هست که اقدام به بارداری کردم و نشدم. یک کیست هفت سانتی دارم که با LD برطرف نشد چه کار باید بکنم؟
    همچنین عکس رنگی رحم دادم که گفت یکی از لوله ها ماده حاجب توش منتشر نشده که احتمال چسبندگی داد. به نظر شما احتمال بارداری هست؟ برای کیست باید چه کنم؟

    1. سلام زیر نظر پزشک باید دارو مصرف کنید.

    2. سلام خسته نباشید من پریودیم نامنظم هستش الان چند ماه اقدام کردم برای بارداری ولی نشدم کیست داشتم ک قرص خوردم رفع شد موقع پریودیم سمت چپ تخمدان وحشتناک درد میگیره احتمال داره ک لوله هام بسته باشه ممنون میشم جواب بدید

  15. باسلام خدمت مشاور عزیزمن به توصیه دکترم عکس رنگی انجام دادم که خداراشکر انسدادلوله نداشتم تخمک گذاری هم توسط دکترم چک شد که خوب بودشوهرم هم هرسه الی شش ماه آزمایش اسپرم هم میده که تا الان جواب خوب بوده ولی با این حال دکترم پیشنهاد داده که بعدازسه الی شش ماه اگه بارداری انجام نشد بهتره صبرنکنم وکاشت انجام بدم که این قضیه واقعا نگرانم کرده درضمن ۳۲سال سن دارم

  16. سلام من ۳۳سالمه یک پسر ده ساله دارم نزدیک به نوزده ماهه که برای بارداری اقدام کردم اما هنوز نتیجه نگرفتم همه آزمایشات خودم و همسرم نرمال بوده و هشت ماه پیش توی عکس رنگی متوجه شدم که فقط لوله سمت راستم کمی پیچ خوردگی داره ولی دکتر گفت بر طرف شده وتا شش ماه دیگه باردار میشی ولی هنوز نتیجه نگرفتم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام شما باید به کلینیک تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  17. سلام . اگر یکی از لوله ها بسته شده باشه با چند بار عکس رنگی باز نمیشه ؟ اگر چمد بار پشت سر هم عکس زنگی بگیریم ضرر داره ؟

    1. سلام اگر یکی از لوله های رحمی باز باشد احتمال بارداری وجود دارد خیر با عکس رنگی چسبندگی شدید باز نمی شود مگر آنکه خفیف باشد .

  18. سلام . اگر یکی از لوله ها بسته شده باشه با چند بار عکس رنگی باز نمیشه ؟ اگر چند بار پشت سر هم عکس زنگی بگیریم ضرر داره ؟

  19. سلام . آزاد شدن تخمک و رد شدن آن از لوله ها به چه صورته ؟ یعنی میشه که هر ماه فقط یکی از لوله ها تخمک آزاد کنه ؟

    1. سلام بله هر ماه یک تخمدان تخمک آزاد می کند .

  20. آیا روغن خشخاش و آب درمانی برای باز شدن لوله جواب داده ؟ و کجا این کار و انجام میدن ؟ لطفا روش مصرف روغن خشخاش هم بگید

  21. سلام و‌خسته نباشید
    من ۳۳ سالممه و ۲ سال پیش طبیعی باردارشدم
    ولی بدون کورتاژ ۷ هفتگی سقط شد، بعد متوجه شدم که کیست آندومتریوز در تخمدان چپم دارم،
    امروز عکس رنگی گرفتم و گفتن که لوله چپ بسته ولی راست سالمه، در ضمن در ۱۸ سالگی به خاطر کیست لاپراسکوپی شدم ، می خواستم بدونم الان درمان من لاپراسکوپی خواهد بود یا اینکه خود لاپراسکوپی باعث چسبندگی می شه؟

    1. سلام با توجه به اینکه لوله رحمی سمت راست شما سالم است با مصرف داروهای کمک باروری شانس باردار شدن دارید اگر با مصرف دارو در عرض ۳ ماه به نتیجه نرسیدید می توانید عمل لاپاراسکوپی انجام بدهید خود عمل لاپاراسکوپی جنبه تشخیصی و درمانی دارد و باعث چسبندگی نمی شود .

  22. سلام من ۲۳سال‌مه یک سال نیم ازدواج کردم باردارنمیشم رفتم دکتر اولش گفت تخم هات بزرگ نمیشن بعد چند ماه دارو آمپول برام عکس رنگی نوشت امروز رفتم گرفتم بیهوشم کردن ولی خیلی درد دارم دکتر گفت هردوت لوله هات بسته بودن ولی گفت برات باز کردم یعنی امکان داره دوباره بسته بشن باتشکر لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام احتمال این که تا چند ماه آینده لوله های رحمی شما مجدد بسته شوند ضعیف است .

  23. سلام خسته نباشید.من عکس رنگی گرفتم. مختصر چسبندگی در لوله های من مشخص شده. ایا با دوباره عکس رنگی گرفتن باز میشه؟؟ ایا با این وضعیت احتمال داری وجود داره یا خیر؟؟

    1. سلام معمولا چسبندگی های خفیف لوله های رحمی با گرفتن عکس رنگی برای اولین بار باز می شوند.

  24. سلام جناب دکتر خسته نباشید…
    ببخشید علائم چسبندگی لوله ها رو میگید؟
    من پارسال ۱۲ هفته سقط جنین داشتم و کورتاژ شدم الان نزدیک ب هشت مااهه ک اقدام کردم و باردار نشدم دکترم احتمال چسبندگی لوله رو دادن آیا با عکس رنگی لوله ها باز میشه؟

    1. سلام اول باید عکس رنگی از رحم ولوله های رحمی خود بیاندازید. 

      بستگی به میزان و اندازه چسبندگی دارد.

  25. سلام من ۴ ساله اذدواج کردم و هنوز صاحب فرزند نشدم آزمایش و سنو انجام دادم ولی هنوز باردار نشدم پریودم هر ۳ ماهی یا چهار ماهی طول میکشه پریود بشم منو راهنمایی کنید

    1. سلام باید به کلینیک تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا برای شما دارو های کمک باروری تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید.

    2. سلام من رفتم این عطاری جواب رفتم قم رفتم میدان مطهری کوچه چلو خورشتی ا آقای اسدی عطاری طیبن

  26. سلام خسته نباشید
    من برای بارداری عکس رنگی گرفتم از رحم
    متوجه شدم لوله هام از قسمت میانی بسته ۶ست و با نمای هیدروسالپنس با شدت بیشتر در قسمت سمت چپ
    میخواستم بدونم راه درمانم چیه

    1. سلام باید زیر نظر پزشک عمل لاپاراسکوپی انجام دهید .

  27. سلام خسته نباشید ببخشید روعن خشخاش را چه طوری استفاده کنیم

  28. با سلام و خسته نباشیو
    من ۹ ساله که ازدواج کردم یکسان برای بارداری اقدام کردیم ولی نتیجه نگرفتیم همسرم مشکل کم تحرکی اسپرم داره آما دکتر گفتن با دارو حل میشه خودم هم مشکل از نظر تخمدان و تخمک ها ندارم ولی بعد اینکه عکس رنگی انداختم دکتر می کن احتمال بسته بودن لوله ها مو میدن. در عکس رنگی ماده حاجب کامل رد شده و وارد فضایی سینو وبال شده نمی دونم چرا دکتر این حرف رو زده به نظر شما ممکنه بسته باشه؟ چند تافیبروم هم دارم که خیلی کوچک هستن و خارج رحمی

  29. من دختری دارم که متولد شهریور ۱۳۷۸ است ایشان در کلاس دوم راهنمایی یعنی ۱۳سالگی یه بار به مدت یک روز لکه بینی داشت بعد پاک شد و به فاصله دو سه ماه باز لکه بینی داشت وباز فطع شد واین حالت سه بار به فاصله تکرار شد ودیگه دخترم پریود نشد تا حالا که ۱۸ سالش است دکتر فوق غدد برایش آزمایش هورمونی کامل چند بار نوشت از لحاظ ال هاچ واف اس هاچ همه نرمال وهمچنین استرادیول وپرولاکتین هم در سطح نرمال بود در سونوگرافی تخمدانها سالم ودارای فولیکول های متعددوبدون کیست بودند وقطر آندومتر ۵سانت بوده است ورحم نیز دارای اندازه طبیعی بود صفات ثانویه جنسی هم رشد کافی نمودهاند حتی دکتر برای دخترم ام ار ای هم نوشت از هیپوفیز وهیپوتلاموس که خدا رو شکر سالم بودند به مدت دوماه هرشب نصف قرص استروژن ۶۲۵/۰مصرف کرد وبعد دوهفته یک قرص مدوکسی پروژسترون ویک قرص کامل استروژن ۶۲۵/۰ میلی گرم خورد اما بعد از قطع قرص باز هم پریود نشد دکترش هم به من گفت دیگه از من کاری ساخته نیست خواهش میکنم منو راهنمایی کنید از توجه شما متشکرم

  30. سلام من ۲۶ سالمه .۲سال و نیم که ازدواج کردم ۵ ماه ‍‍‍‍پیش سقط داشتم میخواستم بدونم امکان داره لوله م بسته بوده سقط شده.

    1. سلام خیر زیرا چسبندگی لوله های رحمی باعث ناباروری می شود .

  31. باسلام ۲۸ سالمه ایا با سونوی واژینال چسبندگی لوله ها مشخص میشه؟ من لکه بینی های مکرر و دلدردهای لگنی دارم باقاعدگی نامنظم . دکترم بی هیچ‌ معطلی فقط گفت لاپاروسکوپی کن . تخمدانهام و‌رحم نرمال بودن .‌اندومتر۷۳ بود

    1. سلام خیر چسبندگی های لوله های رحمی با سونوگرافی واژینال مشخص نمی شود بهتر است به پزشک دیگری مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  32. سلام خسته نباشید .من بیست سالمه چسبندگی لوله های رحمی دارم ک با عکس رنگی باز نشدن .ivfهم دلم نمیخواد بشم تو رو خدا کمکم کنید چیکار کنم

    1. سلام نگران نباشید با عمل لاپاراسکوپی مشکل شما برطرف می شود.

  33. با عرض سلام من یک سال پیش عکس رنگی گرفتم هر دو لوله هام باز بود ولی بعد از یک سال اقدام به بارداری ، باردار نشدم دکترم لاپاراسکوپی انجام دادن و کفتن لوله ها مسدود بود، ولی باز نکرد لوله ها رو، الان با چه راهی میشه لوله رو باز کرد و اینکه چطور در عرض یک سال لوله ها بسته شده، من دو بار باردار شدم قبلا که هر دو سقط شدن

    1. سلام باید به کلینیک تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شده و پروسه درمانی خود را ادامه دهید.

  34. با سلام من چسبندگی هردولوله دارم تو عکس رنگی نشان داده یک بار هم ای وی اف کردم نا موفق بود الان دکتر میگه باید تو عمل لاپاراسکوپی هر دو طرف لوله ها بر داشته بشه لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم باید چکار کنم ممنونم

    1. سلام نیازی به برداشتن لوله ها نیست بهتر است به کلینیک تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا مشکل شما بررسی شود .

  35. سلام من ۳۱ سالمه ۳ ساله که با عکس رنگی متوجه شدم هر دو لوله بسته است و لاپاروسکوپی انجام دادم اما فایده ای نداشت و پارسال میکرو کردم و اونم متاسفانه منفی شد میخواستم بدونم طرز استفاده از روغن خشخاش و آب به چه صورته؟؟؟
    ممنون

  36. سلام جواب ازمايش لوله فالوپ از كنتراست پر شده است يعني خوب نيست

  37. باسلام سی وهفت سالمه یک سال ونیمه ازدواج کردم یکبار سقط داشتم پارسال بود بعد ۵ ماهه اقدام به بارداری ردیم نتیجه نگرفتم دائماه عفونت دارم ازمایش فولیکول دادم خوب بود نمیدونم چی کنم میخام عکس رنگی بگیرم منو راهنمایی کنید.

  38. باسلام سی وهفت سالمه یک سال ونیمه ازدواج کردم یکبار سقط داشتم پارسال بود بعد ۵ ماهه اقدام به بارداری ردیم نتیجه نگرفتم دائماه عفونت دارم ازمایش فولیکول دادم خوب بود نمیدونم چی کنم میخام عکس رنگی بگیرم منو راهنمایی کنید.

    1. سلام باید زیر نظر کلینیک تخصصی ناباروری پروسه درمانی خود را ادامه دهید.

  39. باسلام سی وهفت سالمه یک سال ونیمه ازدواج کردم یکبار سقط داشتم پارسال بود بعد ۵ ماهه اقدام به بارداری ردیم نتیجه نگرفتم دائماه عفونت دارم ازمایش فولیکول دادم خوب بود نمیدونم چی کنم میخام عکس رنگی بگیرم منو راهنمایی کنید.

  40. سلام .من ۲۱ سالمه هر دو لوله ی رحمی بسته است عکس رنگی رفتم باز نشد .دکترم نوشت لقاح مصنوعی .منم این روش و دوس ندارم راه دیگه ای نداره .واینکه دکتر خوب راجب این موضوع کسی سراغ داره تو تبریز؟خواهشا کمک کنید

    1. سلام می توانید برای باز شدن لوله های رحمی خود عمل لاپاراسکوپی انجام بدهید.

  41. سلام دوستان من ی پسر ۱۱ ساله دارم.و دو ساله اقدام به بارداری کردم بعد ی عالمه این دکتر و اون دکتر با ی عکس رنگی یکی از لوله ها باز شد الان ی سال گذشته و من هنوز باردار نشدم به نظر تون باید دوباره برام عکس بگیرم خیلی خیلی درد داشت همون بار اول ماده حاجب و بدون بیهوشی تزریق کرد خیلی میترسم

  42. سلام دوستان من ی پسر ۱۱ ساله دارم.و دو ساله اقدام به بارداری کردم بعد ی عالمه این دکتر و اون دکتر با ی عکس رنگی یکی از لوله ها باز شد الان ی سال گذشته و من هنوز باردار نشدم به نظر تون باید دوباره برام عکس بگیرم خیلی خیلی درد داشت همون بار اول ماده حاجب و بدون بیهوشی تزریق کرد خیلی میترسم

  43. سلام دوستان من ی پسر ۱۱ ساله دارم.و دو ساله اقدام به بارداری کردم بعد ی عالمه این دکتر و اون دکتر با ی عکس رنگی یکی از لوله ها باز شد الان ی سال گذشته و من هنوز باردار نشدم به نظر تون باید دوباره برام عکس بگیرم خیلی خیلی درد داشت همون بار اول ماده حاجب و بدون بیهوشی تزریق کرد خیلی میترسم

  44. سلام. من سه ماه پیش عکس رنگی با بیهوشی گرفتم بعدش خیلی درد داشت تا سه روز نمی تونستم از جام پاشم. لوله سمت چپم گرفته بوده. الان هم از قبل از شروع پریودی تا الان که تقریبا تموم شده هنوز زیر شکمم سمت چپ دردهای شدید دارم.به طوری که حتما باید ژلوفن بخورم. ایا طبیعیه؟ برام سونو نوشتن ولی هنوز انجام ندادم.

    1. سلام بهتر است اول سونوگرافی را انجام بدهید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  45. سلام من شش ماه پیش بارداری خارج رحمی داشتم،لاپاراسکوپی کردم ولوله سمت چپ برداشتن،دوماه پیش عکس رنگی انداختم لوله راستم چسبندگی نداره ولی کمی پیچ sمانندداره،من بادارومیتونم بارداربشم؟یه دختر۵سال دارم

    1. سلام بله مشکل جدی وجود ندارد.

  46. سلام و خسته نباشید . من شش ماهه اقدام کردم سه دوره کلومیفن و امپول اچ سی مصرف کردم. ب صلاح دکتر عکس رنگی گرفتم و لوله راستم چسبندگی داره و چپم باز شد و بیست جلسه فیزیوتراپی کردم اما نتیجه نگرفتم بعد دکتر برای پانزده روز دوفاستون تجویز کرد اما باز پریود شدم. میخاستم ببینم اگه بدون مشورت پزشک از سوم پریودی کلومیفن بخورم ایرادی داره ؟؟ ممنون ازپاسخگوییتون

    1. سلام باید با تجویز پزشک معالج دارو مصرف کنید.

  47. سلام لطفاکمکم کنید راه برقرای تماس یاتلگرام باشماچجوری است به کمکتون احتیاج دارم لطفاکمکم کنید

    1. سلام می توانید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت ۶۲ ۱۹ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید.

    2. سلام خسته نباشی ۳۶سالمه میخوام باردارشم عکس رنگی گرفتم یه لولم چسپندگی دارع ایابایه لوله باردارمیشم

  48. سلام.وقت بخیر.من ۱۰ماهه تلاش برای بارداری دارم ۲ماه پشت سر هم کلومفین و لتروزل و آمپول زدم و با فولیکول ۱۸ و ۲۰باردار نشدم احتمال داره لوله هام مسدود باشن؟یا نازا حساب میشم؟درضمن ۳۱سالمه ۱۰ماهه عروسی کردم

    1. سلام بهتر است اول همسر شما آزمایش اسپرم بدهند اگر مشکلی نبود آن وقت شما عکس رنگی از رحم ولوله های رحمی بیاندازید.

  49. فرزانه رحیمی پاسخ

    سلام خسته نباشید ممنون از اینکه پاسخگو سوال های ماهستین عرض کنم که من چهارسال پیش سنو رنگی دادم که گفتن لوله سمت چپ رحم مسدود شده چندبار پیش دکتر رفتم و داروهای ناباروری تجویز کردن و باردار نشدم خواستم راهکاری جلوم بزارین که چکار کنم پیش دکتر میرم چی بهشون بگم که دارو ندن اگه عمل چیزی لازمه اقدام کنن درضمن یه دختر شش ساله هم دارم که اونم با دارو باردارشدم

    1. سلام اگر سایز فولیکول های شما با مصرف دارو مناسب بوده تخمک گذاری داشته اید و همسر شما نیز مشکل اسپرم ندارند می توانید تحت نظر پزشک عمل لاپاراسکوپی انجام بدهید.

  50. سلام’ من سه بار باردار شدم که دومی رو کورتاژ شدم و بعد کورتاژ باردار شدم و خود به خود سقط شد’ الان چند ماهه اقدام کردم فولیکول خووب داشتم’ اما باردار نشدم’ ایا سقط اخری من که هفته ۴ بود میتونه باعث بسته شدن لوله ی رحم باشه? شوهرمم کم تحرکی خفیف داره’

    1. سلام خیر سقط خود به خودی باعث بسته شدن لوله های رحمی نمی شود.

  51. سلام من ۵ ساله متاهل هستم و پارسال باردار شدم که خارج رحمی شده بود و به دلیل بی دقتی دکترم و پرستارا دیر فهمیدن ولوله راستمو از دست دادم که عملم کردن در طول همون عمل دوتای دیگه عمل انجام دادن درمان چسپندگی لگن و کیست تخم دان سمت چپ و همین عمل خارج رحمی و برداشت لووله فالوپ بعد ۱ سال تصمیم گرفتم باردار شم عکس رنگی گرفتم که توش نوشته التهاب دار و دکترم گفت پیچ غم دار راهی ولی بازه مایع رد شده گفت کار لازم نیست انجام بدی برو اقدام منم ۴ ماهه اقدام ولی باردار نشدم اینم بگم بچه ندارم الان من نیاز به عمل داره برای برطرف کردن پیچ و خم لوله اصلا من میتونم بچه دار شم بچه ندارم ۲۲ سالمه هیچ دارویم بهم نداد گفت ممکنه دوباره خارج رحمی شی من چه خاکی بر سر کنم از وقتیم عمل کردم خارج رحمی رو پریودام دوماه یباره نمیتونم زود بفهمم خارج رحمی یا تاخیره فقط میشه راهنماییم کنید اگه پیچ و خم داشت میتونست همون موقع عمل اینم پیچ و خمش برططرف کنه یا در اثر عمل اینجوری شده؟

  52. سلام من ۶ماه پیش بارداری خارج رحمی داشتم که با دریافت آمپول بتا صفر شد . علت خارج رحمی بودن مشخص نشد . میخوام دوباره اقدام داشته باشم. چطور باید بدونم که لوله هام سالم هست یانه؟ میترسم باز مثل سری قبل بشه . در ضمن سری قبل پیش از حاملگی معاینه و تست پاپ اسپیر هم دادم هیچکدوم مشکلی نبود . ممنون میشم منو راهنمایی کنید .

    1. سلام اگر نیاز باشد پزشک معالج برای شما عکس رنگی از رحم ولوله های رحمی درخواست می دهد.

  53. معصومه رحیمی پاسخ

    سلام.من۳۳سال دارم ۱۲ ساله ازدواج کردم وبچه دار نشدم و به خاطر اینکه ۲ بار عمل کیست انجام دادم شدیدا دچار چسبندگی لوله شدم.دکترم پیشنهاد ivfرو دادن ولی قبلش باید یه عکس رنگی انجام میدادم که به علت شدت چسبندگی عکس انجام نشد.به نظر شما راهی برای درمان من وجود داره؟؟

    1. سلام بهتر است با مشورت پزشک معالج خود عمل لاپاراسکوپی انجام بدهید‌.

  54. سلام واسه استفاده از این روش گیاهی درمانی کجابایدمراجعه کنم؟

  55. من دوبار لاپاروسکوپی انجام دادم ولی فایده نداشت لطفابگیدروش درمان گیاهی رو چطور انجام بدم

  56. باسلام
    ببخشید من دوبار لاپاراسکوپی کردم ودکتر گفت یکی از لولههای رحم من مادر زادی بست است خواستم ببینم ایا میشود کلا باز نشود.

  57. سلام خسته نباسین پنج ساله ازدواج کردم دوبار سقط داشتم یک بار با قرص و بعدی با آمپول الان دوباره اقدام کردم برای بارداری حدود سه ساله جلوگیری رو قطع کردم اما باردار نشدم همه ی ازمایشها نرمال بوده همسرم هم ازمایش داده نرمال بوده اما تا حالا عکس رنگی نرفتم امکان داره لوله ها چسبندگی پیدا کرده باشه؟

    1. سلام بله احتمال چسبندگی لوله های رحمی وجود دارد بهتر است به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا برای شما عکس رنگی از رحم ولوله های رحمی درخواست شود.

  58. سلام
    امکانش هست با لاپارسکوپی هم چسبندگی باز نشه؟
    انجام دادم و گفتند باز نشده ای وی اف هم کردم بعدش ولی منفی شد

    1. سلام بله بستگی به میزان چسبندگی لوله های رحمی دارد .

  59. سلام.من ۸ماه پیش عمل کورتاژداشتم الان ۴ماهه که اقدام به بارداری میکنم ولی باردارنمیشم.بجزتیروئیدخفیف وعفونت مکرر که سال هست درگیرشم مشکل دیگه ندارم سوالم اینه ممکنه عفونت مکررباعث بسته شدن لوله ها بشه

    1. سلام با توجه به اینکه سابقه بارداری دارید احتمال چسبندگی لوله های رحمی ضعیف است.

  60. سلام …دو ساله ازدواج كردم به دليل كيست باردار نشدم …تحت درمان براى كيستم بودم خدا را شكر بر طرف شد ..ولى دكتر رفتم خودش سونو كرد بهم كفت كه جسبندكى لوله دارى بايد لابراسكوبى بشى …بهم عكس رنكى داد تا مطمين بشم جسبندكى دارم و آندومتريوز ….عكس رنكى انجام دادم لوله هام سالم بودن ..دكترم رو عوض كردم با عكس رنكى رفتم يه دكتر ديكه ..دكتر بهم كفت سالمى معاينه كرد كفت فقط عفونت دارى تحت درمان عفونت بودم …بعد عفونت براى باردارى ..سه ماه براى باردارى اقدام كردم با فوليكول هاى ١٨.٢٠.٢١.١٦.١٣و خيلى از فوليكول هاى خوب ..ولى نتيجه نكرفتم شوهرم مشكلى نداره …از بس رفتم دكتر ديكه خسته شدم…الان بيش يه دكتر بازنشسته آشناست رفتم …با معاينه با دست بهم كفت كيست درشت ندارى …كيست ريز خيلى ريز جلوى لوله سمت راستت رو كرفتن به خاطر همين حامله نشدى با دارو درمان خودش كمى لوله ام باز شده ..منتظر باردارى ام فعلا …حالا يك سوال دارم آيا بستن يك لوله ربطى به باردارى داره؟ يك لوله بازه ؟

    1. سلام اگر لوله های رحمی بسته باشند قطعا داخل عکس رنگی مشخص می شود اینکه با معاینه به شما گفته اند کیست ریز جلوی لوله سمت راست را گرفته است غیر منطقی است زیرا با معاینه مشخص نمی شود بهتر است زیر نظر کلینیک تخصصی ناباروری پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  61. آزمايش هورمون دادم برولاكتينم بالا بود ولى با درمانش بايين اومد نرماله….

  62. سلام مادر من میخواد حامله بشه ولی نمیتونه و همین موضوع باعث افسردگی من شده لطفا کمک کنید ممنون میشم

  63. سلام …امروز روز بيست دوم بريودى منه ..ولى حالت درد بريودى دارم نميدونم دارم بريود ميشم …سه روزه اين حالت را دارم امروز يكم بيشتر شده ..ولى بريود نيستم …سيكل من سى روزه هستش؟؟؟؟

    1. سلام علائم بارداری با علائم پیش از قاعدگی به علت تغییرات هورمونی شبیه به هم هستند بهتر است صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

    2. با سلام من ۳۲ سال مه ۱۵ سال اذدواج کردم دکتررفتم لوله هات بسته است میشه با طبسنتی باز کرد

      1. سلام از نظر طب پزشکی لازد لاپاراسکوپی انجام شود می توانید از پزشک متخصص طب سنتی نیز مشورت بگیرید .

  64. سلام خسته نباشید ، در سال ۸۶ یه بار زایمان سزارین کردم و پسرم الان ۱۲ سالشه برای فرزند دومم اقدام کردم در بهمن ماه سال ۹۶ باردار شدم ولی بعلت تشکیل نشدن قلب در ۱۸ فروردین ۹۷ کورتاژ شد دوباره در تیر ماه باردر شدم که در هفته ۶ لکه بینی داشتم با مراجعه به بیمارستان و سونو متوجه شدن که یه کیست بزرگ در لوله چپم هست که فورا سزارین کردن و کیست رو جمع کردن و رویان کورتاژ شد و در آزمایش پاتولوژی هیچ مشکلی نبود میخواستم بدونم علت سقط هام میتونه وجود اون کیست باشه ؟

  65. سلام خسته نباشین
    من کیست تخمداندر سمت چپ دارم درد لگنی داشتم با گرفتن عکس رنگی متوجه شددم رحمم دوشاخه وچسبندگی سمت چپ لوله ورداخل رحم در شاخه چپ دارم میخوام آی یو آی کنم آیا امکان بارداری دارم؟؟؟؟
    آیا چسبندگی داخل رحم به جنین آسیب میرساند؟؟؟

    1. سلام رحم دوشاخ مانع بارداری نمی شود اما ریسک سقط و زایمان زودرس را بالا می برد اما نگران نباشید با داشتن استراحت ومصرف دارو می توان آن را کنترل کرد.

  66. سلام من وقتزیادی بر بارداری ندارم لوله هام هردو بسته است لطفا اگه روش گیاهی اب و روغن رو می دونید به ایمیلم بفرستید شهرستانم دسترسی به دکتر ندارم ضمنا نمی تونم کلومفین بخورم

  67. سلام.شش ماه بعدازعروسیم متوجه شدم تنبلی شدید دارم.متفورمین و دوفاستون مصرف کردم.لتروزول خوردم فولیکول ۲۰میلی در تخمدان راست داشتم.آمپولhcgزدم ولی باردار نشدم.ماه بعدش هم لتروزول مصرف کردم وروز۹و۱۰و۱۱پریودم آمپولhmgزدم و روز دوازده پریودم سونو انجام دادم ودوتافولیکول داشتم۲۲میلی در تخمدان راست و۱۷میلی در تخمدان چپ.hcg زدم ولی باز نشد.به فوق تخصص نازایی مراجعه کردم.شوهرم آزمایش اسپرم دادو مشکلی نداشت.خودمم عکس رنگی دادم یکی از لوله هام بسته بود.چکارکنم بارداربشم.خیلی تحت فشارم

    1. سلام درمان نازائی زمان بر است بنابراین باید صبور باشید و پروسه درمانی خود را تحت نظر مرکز تخصصی ناباروری ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  68. سلام وقت تون بخیر ، من پارسال باردار شدم و بعد از چند وقت مجبور شدم سقطش کنم تیر ماه بارداری خارج رحم داشتم که خود به خود برطرف شد و بتام تا ۲۰۰ بیشتر نرفت ،حالا دکتر عکس رنگی نوشته من استرس دارم میخواستم ببینم آیا احتمال بسته بودن لوله ها وجود دارد و اینکه چقدر ممکنه این بارداری به لوله ها آسیب بزنه

    1. سلام مشکل شما می تواند از عوارض سقط عمدی قبلی شما باشد ممکن است چسبندگی خفیف داشته باشید که با عکس رنگی برطرف شود نمی توان به این شکل صد در صد نظر قطعی را داد به همین علت پزشک معالج برای شما عکس رنگی درخواست داده است.

  69. سلام من ۴۰ سال دارم و هردو لوله ام بسته هست.. گفته میشه با لاپاراسکوپی ذخیره پایین میاود که من پایینه..لطفا بف مایید روش سنتی چطوره.خواهش میکنم

  70. دوستان این دکتر داوری که یکی از دوستان گفتند من رفتم اصلا هوادهی نمیکردند با اینکه قبلش از من
    شی هم پرسیده بودم فقط پول ویزیت الکی داد

  71. سلام من پارسال چسبندگی داشتم لوله هامو باز کردم. امسال برای باردار شدن آی یو آی کردم که گفتن چسبندگی داشتم لوله هام باز نشده اگه برم باز لاپاراسکوپی انجام بدم لوله هام باز میشن؟ امکان داره لوله هام دیگه باز نشن ؟ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام بستگی به میزان چسبندگی دارد .

  72. سلام من دو ماه پیش عمل اپاندیس داشتم البته اپاندیس نترکیده بود میخوام اقدام ب بارداری کنم میترسم لوله هام بسته شده باش و بارداری خارج رحمی اتفاق بیفت .ممکن با عمل اپاندیس لوله بسته شده باش؟چهار ماه پیش ی مرده زایی داشتم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام اگر لوله های رحمی بسته شده باشند شما دچار ناباروری می شوید‌.

  73. سلام دوستان من ۲۶ سال دارم . چند ماه پیش عمل لاپاراسکوپی داشتم دکترم گفتن چسبندگی شدید داری و یکی از لوله هات بسته ودیگری تاحدودی بازه خواهش می‌کنم یک دختر خوب بهم معرفی کنین در مشهد یا یزد

  74. سلام..خسته نباشی..من ۲۶ سالمه ۶ماه پیش بارداری خارج از رحم داشتم که با آمپول متوتروکسات بتام منفی شده ولی هنوز توده کاملا از بین نرفته..چه راه حلی برای از بین رفتن زودتر توده هست؟

  75. دکتر یوسفی در ساری متخصص طب سنتی در زمینه بیماری های زنان هستند. من خودم تحت نظر ایشون برای ناباروری هستم. آندومتریوز دارم. با دارو های گیاهی معالجه میکنن

  76. سلام من ده ساله ازدواج کردم ۸سال قبل به دکتر مراجعه کردم عکس رنگی گرفتن گفتن هردو تا لوله های تخمدانت بسته هست
    گفتن باید آی وی اف کنید.
    ممکن هست با استفاده دارو های طب سنی انسداد لوله ها باز بشه؟

    1. سلام احتمال آن ضعیف است اما می توانید با پزشک متخصص طب سنتی نیز مشورت داشته باشید.

  77. سلام من برای بچه دوم دو ساله اقدام کردم ولی باردار نشدم عکس رنگی دادم دکتر گفت لوله سمت راستت یه کم چسپندگی داره گفتن با یک لوله هم میتونی باردار شی قرص لتروزول با امپول mcg بهم داد ولی باز باردار نشدم دوباره مراجعه کردم گفت فقط ای وی اف ،خواستم بپرسم ایا با لاپروسکوپی امکان بازکردن لوله هام نیست و من فقط ای وی اف رو باید انجام بدم ؟

    1. سلام اگر همسر شما مشکل اسپرم ندارند بهتر است تحت نظر مرکز تخصصی ناباروری لاپاراسکوپی انجام بدهید.

  78. سلام میخواستم بگم من هشت سال ازدواج کردم بچه دار نشده ایم لا پاراسکوپی انجام دادم گفت لوله هات پیچ دارن دوتا شون ولی باز شدن دوبار ای وی افم کردم جواب منفی شد میخواستم بگم اگه لوله ام باز باشه میشه با لوله پیچ دار ای یو ای کرد احتمال بارداری هست خیلی ممنون

    1. سلام اگر وضعیت لوله های رحمی نرمال باشد و همسرتان مشکل اسپرم نداشته باشند می توانید طبیعی برای بارداری اقدام کنید نیازی به ای یو ای نیست البته با ورزش کردن و مصرف دارو شانس باروری افزایش می یابد.

  79. با سلام .آیا سونو هیستروگرافی واسه باز بودن لوله رحمی دقتش اندازه عکس رنگی هست؟؟؟آیا اشعه ایکس عکس رنگی مضره واسه بدن؟

    1. سلام بهتر است اول عکس رنگی انداخته شود .

  80. سلام برای باز کردن لوله رحم از چه نوع داروی گیاهی استفاده کنم لطفا پاسخ دهید

  81. سلام
    من ۳۳ سالمه و دو تا سقط داشتم.سقط اول درمانی بود و مجبور شدم سقط کنم .ولی بعد شیش سال که حامله شدم وارد هفته ی ۱۶ که شدم رفتم دکتر گفت بچه تو شکمت مرده و مجبور شدم کورتاژ کنم.
    الانم که بعد چند سال دوباره اقدام کردم برا بارداری ازمایشات و سونوگرافی ها سالم بود ولی تو عکس رنگی نوشته هر دو لوله باز هستند.هیدروسالپنکس در هر دو طرف دیده میشود،راه درمانی وجود داره ؟ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام نگران نباشید بله راه درمانی وجود دارد.

  82. ممنون از پاسخگویی
    فعلا دکترم جوابی نداده و گفته باید تو تیم تخصصی بررسی بشه و دو هفته دیگه جواب میدن که چیکار باید بکنم
    اکثرا شنیدم که لوله هارو باید بردارن و ای وی اف انجام بدن،خیلی نگرانم نکنه مال منم اینجور بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *