در بارداری خارج از رحم پریود میشویم

آیا در بارداری خارج از رحم پریود میشویم؟

خونریزی در بارداری در سه ماه اول بارداری رایج است. در اوایل بارداری ممکن است شما در زمان پریودتان دچار خونریزی خفیف بشوید. پریود شدن در بارداری دلایل و علل مختلفی می تواند باشد، عللی مانند عفونت، خونریزی سابکرونیک و یا سقط جنین، باردای خارج از رحم نیز یکی از دلایل پریود شدن در بارداری است. که ما قصد داریم در این مطلب به بارداری خارج از رحم و پریود بپردازیم و بگوییم که در بارداری خارج از رحم چه اتفاقاتی می افتد و به این سوال پاسخ دهیم که آیا در بارداری خارج از رحم پریود میشویم؟

بارداری خارج از رحم و پریود

در حاملگی نرمال، یک تخمک در یکی از لوله های فالوپ که تخمدان ها را به رحم متصل می کند، توسط اسپرم لقاح می یابد. تخمک لقاح یافته سپس به سمت رحم حرکت می کند و خود را در جداره داخلی رحم یا اندومتر مستقر می کند، و در آنجا باقی می ماند و رشد می یابد.

همان طور که گفته شد اگر تخمک لقاح یافته خود را در جایی خارج از رحم مستقر نماید، حاملگی خارج از رحم روی داده است. حاملگی خارج از رحم معمولاً در لوله های فالوپ رخ می دهد که منجر به پارگی و آسیب لوله ها یا عدم توانایی در عملکرد درست آنها در آینده می شود. در موارد نادر (تقریباً ۲ مورد از ۱۰۰ مورد حاملگی خارج از رحم)، این اتفاق در تخمدان، حفره لگنی و یا گردن رحم رخ می دهد.

عقب افتادن پریود و یا خونریزی واژنی غیر معمول، که از عادت ماهیانه طبیعی متفاوت است، ممکن است قرمز روشن تر، شفاف تر یا تیره تر از حد معمول یا آبکی باشد، برخی از زنان آن را مشابه آب گوجه فرنگی توصیف می کنند، ممکن است لخته وجود داشته یا نباشد.

چه زمانی بارداری خارج از رحم اتفاق می افتد؟

بارداری خارج از رحم می تواند در هر زمانی بین هفته ۵ و هفته ۱۴ بارداری رخ دهد، با این حال رخداد آن بیشتر در هفته ۶ بارداری است چرا که بیشتر زنان علائم را حدود دو هفته پس از قطع عادت ماهیانه تجربه می کنند.

چرا بارداری خارج از رحم اتفاق می افتد؟

به صورت طبیعی حدود ۵ هفته طول می کشد تا تخم از تخمدان و از طریق مجرای تخم بر به رحم تان برسد که اگر بارور باشد، در آن جا جایگزین شده و شروع به رشد می کند، اگر بارداری خارج از رحم دارید به این معنی است که تخمک نتوانسته خود را به رحم برساند و در مجاری تخم بر جایگزین شده و شروع به رشد می کند. این حالت ممکن است به علت آسیب به مجاری تخم بر اتفاق بیفتد که موجب باریک شدن بیش از حد مجرا و انسداد در مسیر عبور تخم به رحم می شود.

آیا خطر بارداری خارج از رحم در من وجود دارد؟

بارداری خارج از رحم می تواند در همه زنان اتفاق بیفتد و در حدود یکی از سه زنی که بارداری خارج از رحم داشتند هیچ فاکتور مستعد کننده شناخته شده ای وجود نداشت، شرایطی که احتمال این نوع از بارداری را افزایش می دهد شامل:

• اگر بیماری التهابی لگن (PD) که اغلب توسط کلامیدیا (یک انگل داخل سلولی) ایجاد می شود، این بیماری می تواند باعث آسیب و ایجاد بافت جوانه ای در مجاری تخم بر شود.

• اگر سابقه جراحی ناحیه شکمی دارید مثلا جراحی آپاندیس یا سزارین، جراحی مجاری تخم بر همانند جراحی معکوس عقیمی برای برگشت باروری

• اگر بعد از درمان IVF باردار شده اید، باید در همان مراحل اولیه اسکن های لازم برای تعیین ناحیه جایگزینی جنین را انجام دهید.

• اگر با وجود استفاده از دستگاه های ضد بارداری داخل رحم یا استفاده از قرص های ضد بارداری، باردار شده اید.

• اگر سابقه بارداری خارج از رحم دارید خطر آن از ۱ در ۹۰ به ۱ در ۱۰ افزایش می باید.

• سایر فاکتورهای مستعد کننده که اهمیت کمتری دارند شامل مصرف دخانیات و سن ۴۰ سال و به بالا است.

مطلب پیشنهادی: بارداری خارج از رحم چطور اتفاق می افتد و عوارض آن چیست و چه کسانی در معرض خطر بارداری خارج از رحم قرار دارند؟

ایا در بارداری خارج از رحم پریود میشویم

بارداری خارج از رحم چه علائمی دارد؟

تشخیص علائم بارداری خارج از رحم چندان ساده نیست، ممکن است همانند درد عادت ماهیانه احساس شود یا ممکن است احساس بعد از سقط جنین را داشته باشید با علائمی چون اسپاسم و خونریزی کم، علائم ممکن است به طور تدریجی یا ناگهانی ظاهر شوند یا ممکن است در مراحل اولیه هیچ علامتی را حس نکنید.

نشانه های زیر به شما کمک می کنند تا بارداری خارج از رحم را تشخیص دهید:

۱- نشانه های بارداری، همانند قطع عادت ماهیانه یا عادت ماهیانه دیر، دردناک شدن سینه ها

۲- خونریزی واژنی غیر معمول ، که از عادت ماهیانه طبیعی متفاوت است، ممکن است قرمز روشن تر، شفاف تر یا تیره تر از حد معمول یا آبکی باشد، برخی از زنان آن را مشابه آب گوجه فرنگی توصیف می کنند، ممکن است لخته وجود داشته یا نباشد.

۳- درد ملایم تا شدید در ناحیه پایینی شکم یا لگن، این درد ممکن است به صورت تدریجی یا ناگهانی آغاز شده و ممکن است یکطرفه باشد، اگر شما این حالت را تجربه می کنید و فکر می کنید باردارید با پزشک تان تماس بگیرید.

اگر بارداری خارج از رحم زود تشخیص داده نشود، با بزرگ شدن جنین مجاری تخم بر کشیده شده و پاره می شود، این حالت معمولا باعث خونریزی داخلی و علائمی چون:

  • احساس ضعف و گیجی
  • اسهال یا درد در زمان دفع
  • شوک و غش کردن به علت خونریزی داخلی
  • درد انتهای شانه (دردی که از ناحیه بازو شروع شده و در شانه خاتمه می یابد) موقعی که خونریزی داخلی به اندام های داخلی همانند دیافراگم صدمه بزند، درد ممکن است در زمان دراز کشیدن شدیدتر شود و ممکن است به ضد درد جواب ندهد.

اولین گام برای تشخیص پرسش و پاسخ بین بیمار و پزشک و همچنین معاینه پزشک است.

گام بعدی معمولاً انجام تست کمی بارداری (مثبت یا منفی) و یا کیفی (اندازه گیری سطح هورمون ها) است. در برخی موارد امکان دارد پزشک معالج به هنگام معاینه لگنی وجود یک توده کوچک را احساس کند. در صورتی که پزشک به وجود حاملگی خارج از رحم مشکوک باشد، ترکیبی از تست های بارداری و سونوگرافی لگنی می تواند به تشخیص کمک کند.

بهترین روش سونوگرافی واژینال است. البته امکان دارد با وجود انجام این تست پزشک نتواند نظر قطعی بدهد اما دست کم می تواند وجود توده ای در لوله های فولوپ و یا نقاط دیگر را تشخیص دهد و همچنین عدم وجود جنین در رحم را نیز تشخیص دهد.

اشتراک‌گذاری
64 نظر
  1. رحم تک شاخ و رابطه ش با حاملگی خارج رحم

    داشتن رحم تک شاخ نادر است. این بدان معنی است که رحم شما نصف اندازه رحم طبیعی است زیرا یک طرف قادر به رشد نیست.
    خطر افزایش حاملگی خارج از رحم، سقط جنین یا زایمان زودرس وجود دارد.
    جنین ممکن است در اواخر بارداری در موقعیت ناخوشایندی قرار بگیرد و زایمان سزارین توصیه شود.

    زنان مبتلا به رحم تک شاخ باردار می شوند، اما شیوع رحم تک شاخ در زنان نابارور بالاتر است.

    با تشکر از “نی نی نما”

  2. سلام من باکره هستم و حدودیک ماه و نیم پیش یه رابطه ی سطحی داشتم یعنی بکارتم سالمه فقط یکم از منی ریخت اطراف واژنم که زود همون لحظه شستمش ولی چون باکره م خیلی میترسم که باردار بشم یک ماه بعد رابطه یعنی دو هفته پیش ازمایش خون دادم منفی بود تهوع و اینا هم ندارم دو بار هم پریود شدم ولی بازم میترسم همین الانم روز چهارمه پریودمه چیکار کنم که صد در صد مطمئن بشم باردار نیستم؟چه بارداری طبیعی چه خارج از رحم
    توروخدا زود جوابمو بدین کمکم کنین

    1. منم مثل شما با نامزدم رابطه سطحی داشتم اما عروسیمون ۲ ماه دیگه ست ۲ روز تاخیر در پریودی داشتم ممکنه باردار باشم یا از استرس عقب انداختم ؟

  3. سلام
    ماه پیش رابطه داشتم
    ۱٫بعداز رابطه چون منی ریخته شداورژانسی خوردم یکساعت بعد
    ۲٫ چهار روزبعد تورابطه منی داخل ریخته نشد و قرص مصرف نکردم
    دوهفته بعد پریودشدم خونریزی سبک مثله همیشه و سروقت
    روز۶درد در چپ شکم داشتم
    و لخته دوسه سانتی خارج شد بعدش دیگه درد نداشتم و الان ۱۲روز خونریزی سبک دارم. نکنه بارداری خارج رحم باشه?

    1. سلام مشکل شما از عوارض مصرف قرص اورژانسی است باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  4. سلام من یک بار حاملگی خارج از رحم داشتم حدود ۶ماه پیش. پربودام همیشه نامنظمه. اما این ماه اصلا پریود نشدم نگرانم ک باز حاملگی خارج ازرحم داشته باشم علائم خاصی ندارم حتی دوبار هم آزمایش خون دادم و تست بارداریم منفی بوده هرکدوم هم ب فاصله ۱ماه ازهم بوده میشه راهنمابیم کنید توروخدا خیلی نگرانم ک چرا پریود نمیشم

  5. سلام من یک بار حاملگی خارج از رحم داشتم حدود ۶ماه پیش. پربودام همیشه نامنظمه. اما این ماه اصلا پریود نشدم نگرانم ک باز حاملگی خارج ازرحم داشته باشم علائم خاصی ندارم حتی دوبار هم آزمایش خون دادم و تست بارداریم منفی بوده هرکدوم هم ب فاصله ۱ماه ازهم بوده میشه راهنمابیم کنید توروخدا خیلی نگرانم ک چرا پریود نمیشم

    1. سلام نگران نباشید اگر باردار بودید داخل آزمایش خون مشخص می شد برای منظم شدن پریود خود باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  6. سلام خسته نباشید من ۳ ماه پریود نشدم بعد از اون قرص اورژانسی خوردم و پریود شدم اما هم خونریزی,کم داشتم هم رنگش خیلی تیره بود تا ماه بعدش,ک دوباره پریود شدم و اینبارم رنگ تیره داشت و کم بود من ۴ تا قرص سیپروترون کامپاند خوردم روزی یدونه برای تنظیم قاعدگی ک شب چهارم کل بدنم بی حس شد و ب بیمارستان رفتگ بعد از اون شب این پریودی تا ۲۰ روز طول کشید و بعد از ۸ روز پاکی دوباره من پریود شدم خیلی میترسم ک حامله گی خارج از رحم داشته باشم و من سردرد و حالت تهوع بدی دارم میشه کمکم کنید من الان ک پریودم میتونم از بی بی چک استفاده کنم یانه باید چیکارکنم

    1. سلام اگر خون ریزی شدید و طولانی داشته اید احتمال بارداری وجود ندارد.

  7. سلام
    بنده عادت ماهانه طبیعی داشتم ولی شدیدن درد سینه دارم و شکمم بزرگ شده معدم خیلی گاز میگیره و چندین بار بالا اوردم و ناراحتی ورم معده دارم و فکر میکردم از ورم معده است ولی روز به روز درد سینه هام زیاد میشه و شکمم بزرگتر ایا امکان داره حاملگی خارج از رحم داشته باشم؟

    1. سلام خیر ربطی ندارد اگر تاخیر در پریود خود داشته اید باید اول تست بارداری انجام بدهید.

  8. سلام من سه ماهه نزدیکی دارم و تو این سه ماه نزدیم زمان پریودیم بدن دردواستخون دردو تب لرزه دارم و همش۶روز جلوتر پریود میشم واقعا مشکلم چیه نکنه حاملگی خارج از رحم دارم؟

  9. سلام من سه ماهه پریودیم جلو میزنه شش روز بعدش پریود میشم و پریودیم با استخون دردو تب لرزو بدن درده مشکلم حاملگیه خارج از رحمه؟

  10. من عمل بارداری خارج از رحم انجام دادم تو تخمک سمت راستم بود بعد از عمل چهارروز بعد سمت چپم زیر سکمم احساس درد میکنم حس میکنم تخمک سمت چپمه….دلیلش چیه؟پریودم هستم

    1. باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید تا در صورت نیاز سونوگرافی درخواست شود.

  11. سلام ایا کیست ۵۳*۵۱ در آدم کش چپ که مقدار کمی هم خونریزی کرده باشه خطرناکه

  12. سلام من مجردم ۵ ماه پیشیه رابطه سطحی داشتم هرماهم پریود شدم الان ماه پنجممه و من تقریبا یک ماه هست که لک بینی خون ریزی دارم و کلا پاک نشدم از قبلم عفونت داشتم که خوب میشد باز دوباره شروع میشد خون ریزی این یک ماه منو خیری نگران کرده تورو خدا زود جواب بدین یه وقتی خارج از رحم حامله نشدم

  13. سلام.در بارداری خارج از رحم هم میشه از بیبی چک‌ استفاده کرد؟

    1. سلام بارداری خارج از رحم شایع نیست و اکثر بارداری ها داخل رحمی است بنابراین نگران نباشید اگر تاخیر در پریود خود داشته اید باید تست بارداری انجام بدهید.

  14. سلام من ۱۸روز از پریوردم گذشته بود همه علائم بارداری را داشتم بی بی چک گرفتم منفی یا اصلا خطی نبود که رفتم به یکی از کارکنهای داروخانه گقتم چرا تست نشون نمیده گفت باید آزمایش خون بدم بعد من و شوهرم نزدیکی داشتیم خیلی درد بدی داشتم تا اینکه خونریزی کردم وشکم و کمرم و لگن و پاهام خیلی درد میکنه بیمارستان رفتم قبولم نکردند گفتند پریوردم تموم شد برم به نظرتون من باردارم کمکم کنید بگید چیکار کنم

    1. سلام طبیعی است که باردار نیستید این درد شما مربوط به پریودتان است نیازی به پیگیری ندارد.

  15. سلام من یک ماه پیش یه رابطه داشتم که روی واژگانم ریخت کمتر از بیست چهار ساعت قرص او سبز مصرف کردم و چند روز بعد خونریزی عادت ماهانه شد ولی این ماه.نشدم احساس میکنم شکم ورم داره میشه کمکم کتین

    1. سلام می تواند از عوارض مصرف قرص اورژانسی باشد.

      1. سلام من دوماه پیش پریودم عقب افتاد فک کردم حاملم ولی پریود شدم این ماه هم پریود شدم ولی الان انگار تخمدان سمت راستم ورم کرده و درد میکنه ایا بارداری خارج از رحمه؟

  16. سلام،من حدود ۲ ماه و بیست روز پیش با نامردم رابطه سطحی داشتم و اقدام خاصی برای جلوگیری نکردم،در ضمن من هنوز با کره هستم،اما حدود دو هفته بعد در سمت چپ شکم احساس درد دارم،تست بارداری ندادم و علائم بارداری هم نداشتم و از اون موقع دو مرتبه سر موقع پریود شدم،آیا امکان داره با درد یک طرفه چپ بارداری خارج رحمی داشته باشم؟و اینکه اصلا در بارداری خارج رحمی امکان پریود هست؟

  17. سلام دو هفته پیش رابطه داشتم با نامزدم
    بعد از دو هفته پریود شدم ولی روز اول پریودی خییلی درد داشتم .
    خارش و سوزش هم گرفتم .
    و موقع پریودی لخته خون بزرگ غیر عادی از من خارج شد .
    میترسم حامله باشم یا خارج رحمی باشه .
    امکانش هست ؟؟؟
    ولی منی رو اصلا داخل نریخت جلوگیری طبیعی داشتم

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  18. سلام من رابطه از پشت داشتم بعد تو این ۷ماه ۶بار قرص اورژانسی خوردم الان شکمم گنده شده پهلو دراوردم و پریودیمم نامنظمه ایا حاملم؟

  19. سلام من دوماه پیش سقط داشتم ماه قبل ۱۲دهم اردیبهشت پریود شدیدی شدم بیستم هم لکه بینی داشتم تا بیست و پنجم باید این ماه پریود میشدم که نشدم از بست و سوم خرداد هم لک بینی دارم بیبی چک هم دوبار کم رنگ نشون داد دوباره چند چند روز پیش استفاده کردم تک رنگ بود درد ملایمی زیر شکمم دارم به نظرتون حاملگی خارج از رحم دارم من

    1. سلام باید اول تست بارداری یا آزمایش خون انجام بدهید تا مشخص شود باردار هستید یا خیر اگر باردار نبودید باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  20. سلام من این ماه یک بار رابطه داشتم الان هم یک هفته از پریودم گذشته ولی عادت نشدم هفته قبل آزمایش خون دادم ۳۰٫۶بود دکتر گفت خیلی کم احتمالا پریود بشی ولی پریود نشدم بی بی چک هم منفی بود من چیکار کنم

    1. سلام باید مجدد آزمایش خون انجام بدهید.

  21. سلام تقریبا اواسط فروردین رابطع مقعدی داشتم ولی از آب منی فکرکنم داخل ریخته شده دریک ماه دوبار پریودمیشم ولکه بینی هم دارم میخاستم ببینم بارداری خارج ازرحم امکان دارع؟چون همه علائماشو دارم ازبیبی چک استفاده کنم مشخص میشه یافقط آزمایش باید بدم؟

  22. آیا با وجود دوبار پریود شدن در ماه خطر حاملگی از خارج از رحم وجود داره بعداز ۲۷ روز بیبی زده منفی بوده ایا خطر حاملگی خارج از رحم وجود داره

    1. خیر باردار نیستید .

  23. سلام من باكره هستم يه رابطه داشتم ٢سال پيش و چند روز بعد پريود شدم الان ٢ سال ميگذره
    و هميشه پريودى نامنظمى داشتم
    الان ٢ بار هنگام پريودى از درد زياد زير شكم مثانه درمانگاه رفتم و ميكن زدم
    ميشه بارداى خارج رحمى باشه ؟؟

  24. سلام من باکره هستم یه هفته پیش با نامزدم رابطه داشتم ک منی رو واژنم ریخته شد ولی بعدش یه قرص Ldخوردم الان یه هفته گزشته از رابطمون ک من لکه بینی داشتم با درد زیاد کمر
    درصورتی ک باید دوهفته دیگ پریود بشم ـخاستم ببینم احتمال حاملگی خارج از رحم وجود داره ؟

    1. سلام احتمال آن ضعیف است.

  25. درود.من ۴۰ سال دارم .باید بیست و هشتم شهریور پریود میشدم که نشدم .چون ده روز قبلش به فاصله ی پنج روز از هم دو بار مجبور شدم قرص اورژانس بخورم .بیست و هشت شهریور پریود نشدم تا امروز. که مجدد وقت پریود این ماهمه .پنج روز پیش رفتم ازمایش خون دادم و بی بی چک زدم هر دو منفی بود .دکترم امپول پروژسترون نوشت دو تا باهم زدم .پنج روز صبر کردم پریود نشدم .مجدد رفتم پیش دکترم ازمایش و سونوی واژینال نوشت انجام دادم .ازمایش منفی بود .سونو کیست تخم دان سمت چپ و یک کیست دیگه رو نشون دادو نوشته بود احتمال بارداری خارج از رحم هست .در حالی که ازمایش خونم بتای ۱٫۰ رو نشون میده دکتر چهار تا امپول نوشت دو تا پروژسترون دو تا هم استرادیول.ممکنه خارج رحم باردار باشم .دل درد و حالت تهوع دارم.

    1. نیازی به تزریق این مقدار دوز بالای پروژسترون نبوده است شما باید صبر می کردید تا زمان خود پریود شوید مشکل شما از عوارض مصرف قرص اورژانسی است و هورمونهای شما به هم ریخته است زمان می برد تا هورمونهای بدن شما تنظیم شود باید صبر کنید تا پریود شوید .

  26. سلام من ۲۰سالمه و با نامزدم ۲بار نزدیکی داشتیم تو زمان های مختلف و به فاصله ی تقریبا ۱ماه و خورده ای هربار هم با اینکه اب منی داخل ریخته نشد قرص اورژانسی مصرف کردم میخواستم بدونم احتمال داره باردار بشم یا مثلا بارداری خارج از رحم..پریود هم میشم

  27. سلام من نزدیک یک ماه پیش، هنوز یک‌ماه نشده، رابطه مقعدی داشتم که مطمئن نیستم منی داخل ریخته یا نه، هیچگونه پیشگیری هم نداشتیم، علائم بارداری رو داشتم که ۹ روز بعد از رابطه ازمایش خون دادم منفی بود و سر تاریخ پریود شدم، روز اول خون ابکی بود ولی فکر کنم به خاطر عرق رازیانه‌ایی که خوردم بود چون از روز دوم طبیعی بود، اما هنوزم احساس درد گاهی تو تخمدان راستم و گاهی پهلوی چپم دارم و گاهی درد دور نافم، بازوی چپمم خیلی درد میکنه، سه چهار روز پیش بیبی چک گرفتم بازم منفی بود، میخواستم بدونم ممکنه حاملگی خارج رحم باشه یا نه؟ خیلی استرس دارم

    1. سلام خیر احتمال آن ضعیف است.

  28. سلام من برا تنظیم پریودی قرص مصرف میکنم. ماه قبل بعد رابطه به مدت چند روز تو شونه و کمرم درد احساس میکردم تا هفته پیش ک قرص قطع کردم و پریودشدم ولی متفاوت بود با دفعات قبل و نصف همیشه خون ازم رفت. الان دوروزه حالت تهوع اسهال و دلپیچه دارم.ایااحتمال حاملگی وجود داره?

    1. سلام می توانید برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  29. سلام من چندماه پریود میشم.ماهی دوبار پریود میشم خیلی نگرانم نکنه حاملگی خارج رحم داشته باشم .اول ماه پریود شدم اخر ماه پریود میشم.میشه کمک کنید خیلی نگرانم…

    1. سلام بارداری خارج از رحمی یک مقوله جدا است و ربطی به زود پریود شدن شما ندارد باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی و آزمایشات هورمونی بررسی شود.

  30. سلام خسته نباشید
    من طبق تاریخ ماهانم پریود شدم و همیشه شیش روزه تموم میشد اما ایندفعه شب شیشم پاک شدم و توی یه روز دوبار با همسرم رابطه داشتم فرداش زیر دلم خیلی درد میکرد و روز بعدش دیدم لکه دارم و این لکه به مرور بیشتر میشد درواقع هشت روز هم از پریودیم میگذشت
    سابقه لکه بینی هم نداشتم
    الانم لکه دارم و درد زیر شکم
    احتمال حاملگی خارج از رحم هست؟
    یا میتونه خونریزی پریودی باشه؟

    1. سلام علت این بوده است که شما کامل پاک نشده بودید .

  31. سلام من ۲۷مهر نزدیکی از مقعد داشتم و بعد ۹روز بتا دادم منفی ۵بوده وماه ب ماه دقیق پریود میشم باردوم بعد ۵۷روز تیتر بتا دادم باز منفی ۵بود شکمم هم کمی بزرگ شده بنظر شما باردارم؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام خیر باردار نیستید.

  32. سلام
    من نزدیک ۵/۴هفته پیش رابطه داشتم که منی داخل واژن نریخت و قرص هم مصرف نکردم هفته ی بعدش هم رابطه داشتم ولی قرص مصرف کردم تا ۲ هفته درد زیر شکم و حالت تهوع داشتم ازمایش خون دادم اچ سی جی ۱.۲ بود بعد از ازمایش هم پریود شدم ولی هم درد دارم هم حالت تهوع به بوی غذا دارم و هم بی اشتهام میخواستم ببینم احتمال بارداری خارج از رحم وجود داره؟ نیاز به ازمایش دوباره هست؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام خیر احتمال بارداری ضعیف است.

  33. سلام وقت بخیر
    من ۹ دی ماه پریود شدم و ۲۴ دی رابطه بدون دخول و بدون برخورد واژن با اب منی داشتم و ۷ بهمن ماه پریود شدم ولی خیلی استرس شدید دارم خیلی یکم درد خفیف زیر دلم و‌پهلوهام‌دارم ممکنه باردار باشم؟

  34. سلام خسته نباشید من بانامزدم رابطه داشتم مقعدی از کاندومم استفاده کردم و پاره نشد اما به دلیل مشکوک بودن همان روز قرص اورژانسی اووسیز مصرف کردن و چهار روز بعد پریود شدن اما با دفعات قبل فرق داشت اول ماه هم پریود شده بود یعنی دوبار در یک ماه الان تا به امروز پریود نشدن اما علاعم پریود را دارند از بی بی چک هم بعد گذشت ۴۳روز استفاده کردن منفی بود ایا حامگی در ایشون رخ داده یا نه ممنون از پاسختون

  35. سلام خسته نباشین من ۲،۳ماه پیش رابطه ای سطحی داشتم و باکره ام ،ماه پیش با چندروز تاخیر پریود شدم ونرمال بود خونریزیم،ولی این ماه پریود نشدم و علائم بارداری خارج از رحم ندارم و قرص های اورژانسی هم مصرف نکردم بنظرتون امکان بارداری هست چیکار میشه کرد لطفا جواب بدین،

  36. سلام خسته نباشین،من ۲،۳ماه پیش رابطه سطحی داشتم وباکره ام و منی روی شکمم ریخته شده و قرصی مصرف نکردم و ماه پیش هم با تاخیر پریودشدم و خونریزی نرمالی داشتم ،و علائم بارداری خارج از رحم ندارم و حالت تهوع هم ندارم ،ولی این ماه پریود نشدم و خیلی میترسم از اینکه بارداری خارج از رحم بشه ،نظرتون چیه چیکار میتونم بکنم لطفا جواب بدین

  37. آیا در بارداری خارج از رحم بیبی چک احتمال دارد مثبت باشد؟مثلا در هفته ۶ بارداری

  38. سلام عادت ماهیانه من سرموقع است ماه گذشته به دلیل این که یک سفر در ییش داشتم چند روز قرصLD مصرف کردم چون سفرکاری همزمان یریودیم بود نمی خواستم موقع سفر یریود باشم وبعد از چند روز مصرف مسافرتم کنسل شدن قرصها را قطع کردم بعد درد شدید در یهلو وکمر وشکم ونوک سینه وبین دوکتفم دارم وموقع یریودیم که شددردش چند برابر شد ومدت دوره سه روز هم کامل نبودمقدار کم ورنگ تیره داشت الان دوروز از اتمام خونریزی(روز ۵یریودی) میگذزه دردم شدیده وحتی بالای شکم وزیرقفسه سینه هم درد میکنه وترشحات زرد رنگ دارم من تقریبا قبل از خوردن قرصها باهمسرم رابطه داشتم ونا گفته نماند که قبل از یریودیم به دلیل درد و ورم شکمم از بیبی چک استفاده کردم و منفی بود حالا علت چی هست ؟آیا ممکنه حاملگی خارج رحمی باشه یا چیز دیگه؟ ممنون میشم جواب بدید.

  39. خسته نباشید
    بنده چهار ماه پیش یه رابطه سطحی بدون دخول داشتم و باکره هستم
    توی این سه ماه پریود شدم ولی نا منظم
    یه بیبی چک ماه اول زدم و دو تا بیبی چک ماه چهارم همشون منفی بودن
    العان درد زیر شکم و حالت تهوع دارم و پریود نشدم
    به نظر شما بنده حامله ام؟

  40. سلام من ۱۰ شهریور یه رابطه داشتم ولی منی با واژن برخورد نکرد ۲۲ شهریور پریود شدم ۷ روز کامل مثل همیشه خون پریودم اول غلظت بود و تیره بعد اواخر پریود کم شد و رنگش روشن شد آزمایش بتا و بی بی چک منفی بود ولی ۱۱ ساعت قبل آزمایش از قرص مترو نیدازول مدروکسی پروژسترون فنازومکس اسپیرو نولاکتون سپیروفکت و…استفاده کرده بودم همش سرگیجه و تهوع دارم و درد در قسمت پایین لگن و زیر دلم سمت چپ و دور نرفتم میسوزه و تیر میکشه احتمال داره باردار باشم یا بارداری خارج از رحمی داشته باشم ؟من باکره هم هستم لطفا کمکم کنید

  41. سلام من ۱۰ شهریور یه رابطه داشتم ولی منی با واژن برخورد نکرد ۲۲ شهریور پریود شدم مثل همیشه اول خون غلیظ و تیره و چند روز اول سنگین بعد کم شد و رنگش خون روشن بی بی چک ۶ مهر منفی بود آزمایش بتا ۹ مهر دادم منفی بود ولی ۱۱ ساعت قبل آزمایش بتا قرص اسپیرونولاکتون و فنازومکس مترو نیدازول مدروکسی پروژسترون سپیروفکت و قطره نیستات و … استفاده کرده بودم حالت تهوع شدید داشتم سرگیجه به بوی غذا حساسم ب گفته دکتر فقط فقط مترونیدازول و تاوانکس و مدروکسی پروژسترون رو ادامه دادم بقیه رو نخوردم الان زیر دلم سمت راست شدید درد میکنه و دور نافم تیر میکشه قسمت پایین لگنم درد میکنه ب نظرتون مشکوک ب بارداری یا بارداری خارج رحم نیستم لطفا کمکم کنید من باکره ام و خیلی استرس دارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *