ایا اب اسپرم را میکشد؟!/ شستن واژن بعد از نزديكی

دوش گرفتن، شستن بدن، شنا، آبتنی یا هرگونه فعالیتهایی که با آب سروکار دارد از بارداری جلوگیری نمی کند…

ایا اب اسپرم را میکشد، شستن واژن بعد از نزديكي، شستن اسپرم با آب،  ایا صابون اسپرم را میکشد ، احتمال بارداری با دست آغشته به اسپرم،  ادرار و اسپرم،  آیا ریختن اسپرم روی واژن باعث بارداری میشود ، باروری اسپرم خشک شده

شستن واژن بعد از نزدیکی یکی از بی اثرترین شیوه های پیشگیری از بارداری است. اسپرم ها در مدت چند ثانیه به سمت سرویکس و رحم حرکت می کنند و شاید بتوانید با شستن سریع واژن جلوی وارد شدن اسپرمها به رحم و بارور کردن تخمک را بگیرید اما حتی اگر بلافاصله بعد از نزدیکی واژن را بشویید، باز هم برای پیشگیری از بارداری دیر است.

با وجود ادرار کردن بعد از نزدیکی یا حمام کردن و دوش گرفتن هم امکان بارداری وجود دارد. ادرار کردن، دوش گرفتن و حمام کردن باعث خروج اسپرم نمی شود. این نظریه مبنی بر اینکه دوش گرفتن با نوشابه می تواند باعث کشته شدن اسپرم ها شود، صحت دارد اما انجام آن به هیچ وجه توصیه نمی شود چون می تواند به آهنگ باروری آسیب برساند. لازم به ذکر است که استفاده از شیاف ها یا اسپری های عطری هم نتیجه بخش نیست و می تواند به همان نسبت مضر باشد.

دوش گرفتن، شستن بدن، شنا، آبتنی یا هرگونه فعالیتهایی که با آب سروکار دارد از بارداری جلوگیری نمی کند.

پاسخ به ۷ سوال رایج!

۱٫ اگر بلافاصله بعد از آمیزش جنسی دوش بگیرم بازهم می توانم باردار شوم؟
بلی، می توانید. دوش گرفتن، شستن بدن، شنا، آبتنی یا هرگونه فعالیتهایی که با آب سروکار دارد از بارداری جلوگیری نمی کند، اسپرم‌ها موجودات ریز بسیار مقاومی هستند و می توانند رو به سمت بالا یا به سمت پایین و به هر جهتی شنا کنند.

۲٫ اگر بلافاصله بعد از آمیزش جنسی بلند شده و بایستم آیا باردار خواهم شد؟
ایستادن، نشستن، دراز کشیدن و حتی بالا و پایین پریدن تفاوتی در شانس باردار شدن شما ایجاد نمی کند، نیروی جاذبه زمین از شنا کردن رو به بالای اسپرم جلوگیری نمی کند.

۳٫ اگر زیر دوش یا داخل استخر آمیزش جنسی کنیم آیا همچنان می توانم باردار شوم؟
بلی، می توانید. اسپرم‎‌ها توانایی زیادی در شناکردن به سمت بالا دارند، بنابراین بودن شما داخل آب هیچ تفاوتی نمی کند. اما می تواند برایتان خطرناک باشد چرا که آب با فشار به داخل مهبل شما می رود.

۴٫ آیا زمانی که قرص ضد بارداری مصرف می کنم احتمال باردار شدنم هست؟
بلی. بخصوص اگر شما خوردن یک یا چند تای آنها را فراموش کنید، قرص دهانی ضد بارداری همچنین زمانی که شما دچار شکم درد، استفراغ یا اسهال هستید، ممکن است کارایی خود را از دست بدهد. بعضی از آنتی بیوتیک ها نیز ممکن است اثر قرص را خنثی کنند.

۵٫ فکر می کنم چون خیلی لاغر هستم نمی توانم باردار شوم. آیا این حقیقت دارد؟
در صورتی که خیلی نحیف باشید بازهم می توانید باردار شوید، بی اشتهایی عصبی می تواند منجر به توقف تخمک گذاری و عادات ماهانه شود اما این در مراحل پیشرفته است. گمان نکنید که چون سایزتان ٦ یا ٨ است از بارداری مصون بوده یا نازا خواهید بود.

۶٫ اگر هنگام آمیزش جنسی، کاندوم از آلت تناسلی شوهرم خارج شود آیا ممکن است باردار شوم؟
بلی، ممکن است. برای همین هنگامی که شوهرتان می خواهد آلت تناسلی خود را بیرون بیاورد حتماً باید یکی از شما کاندوم را در ته آلت تناسلی او محکم با دستش نگه دارد. در غیر این صورت ممکن است کاندومی که پر از منی است لیز خورده و خارج شود و داخل مهبل شما بماند.

۷٫ آیا در دوران شیردهی احتمال باردار شدنم هست؟
بلی. این احتمال وجود دارد، اما اگر شما در طول شب هم شیر می دهید و نوزادتان اغلب هم در روز و هم در شب شیر می خورد، در این صورت اگرچه احتمال باردار شدن کم است ولی همچنان امکان پذیر است.

اشتراک‌گذاری
5 نظر
  1. سلام
    من و شوهرم سكس داشتيم و تعادل از دستش خارج شد و ابشو ريخت و من همون سريع رفتم خودمو شستم ايا احتمال بارداري وجود دارد

  2. سلام خسته نباشید ببخشید… همسرم مایع منی رو روی شکمم ریخت من همون لحظه پاشدم سریع رفتم زیر دوش امکان باردارشدنم هست… نیاز از قرص های اضطراری مصرف کنم

    1. سلام خیر نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست .

  3. سلام ما داخل حمام نزدیکی داشتیم و منی روی تنم ریخت و بعد اونو شستم ایا منی که با اب مخلوط شده میتواند به واژن برود و باعث باروری شود؟

  4. سلام ببخشید من بعد ازنزدیک کمی اسپرم به دستم خورد اون رو با آب و صابون شستم آیا پس از سکته شدن دست باز هم نباید به آلت همسرم دست بزنم یا اینکه احتمال بارداری وجود نداره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *