اگر قرص یاز یک شب فراموش شود چه کنم؟!

سلام من ٩ تا از قرص یاز را مصرف کردم. شب دهم فراموش کردم مصرف کنم الان باید چیکار کنم؟؟ اگر قرص یاز یک شب فراموش شود چه می شود؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام قرص فراموش شده را مصرف کرده و به مصرف بقیه قرص های یاز را طبق روال عادی ادامه دهید.

اگر یک قرص را فراموش کنید یا یک روز در شروع بسته جدید تاخیر داشته باشید، هنوز در برابر بارداری محافظت می شوید. شما نیازی به استفاده از دیگر روش های پیشگیری از بارداری اضافی ندارید. قرصی را که فراموش کردید بلافاصله بخورید (حتی اگر این بدین معنی باشد که دو قرص را در یک روز مصرف کنید)، بقیه بسته را طبق معمول ادامه دهید.

اگر قرص یاز یک شب فراموش شود

نحوه مصرف قرص یاز

بسته ۲۱ عددی فعال آن موجود است. از روز اول سیکل ،بسته از ابتدا شروع شده و بدون وقفه ،بسته ی دوم شروع شود . قرصهای سفید ،خنثی بوده و دارای هورمون نیستند.

نکته مهم درباره مصرف یاز

خانم‌ها بهتر است پیش از مصرف قرص‌های ضدبارداری حتما با پزشک مشورت کنند تا با گرفتن شرح حال بتواند بهترین تصمیم را برای استفاده یا عدم‌ مصرف قرص‌های یاز را داشته باشند. قطعا با یک دوره مصرف یاز فرد دچار عوارض خطرناکی نمی‌شود و زمانی این قرص می‌تواند عوارض خطرناکی مانند سرطان یا ناراحتی‌های کبدی داشته باشد که بدون مشورت با پزشک و به صورت خودسرانه و طولانی‌ مدت این قرص مصرف شود.

زیرا به عنوان مثال مصرف این دارو برای افرادی که سابقه بیماری هایی مانند صرع، میگرن و سرطان داشته باشند بسیار خطرناک است و موارد بسیاری گزارش شده که مصرف این داروها سبب بیدار شدن مجدد سرطان در فرد مصرف کننده شده است. همچنین افرادی که زمینه بیماری هپاتیت را دارند از افراد پرخطر برای مصرف داروهای پیشگیری از بارداری «یاز» و «یاسمین» به شمار می روند.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. سلام من سه ماهه از قرص یاز استفاده میکنم. قرص شب دوم رو فراموش کردم، فردا صبحش اونو مصرف کردم. مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *