زمان تشکیل اندام تناسلی جنین پسر

زمان تشکیل اندام تناسلی جنین پسر

اندام تناسلی جنین پسر در هفته دهم بارداری با سونوگرافی قابل تشخیص هست؟ بیضه ها و دستگاه تناسلی در پسران کی تشکیل می شود؟؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

زمان تشکیل اندام تناسلی جنین پسر

از هفته هفتم تا نهم بارداری اندام تناسلی جنین، چه پسر و چه دختر شروع به رشد می کند؛ اما از هفته ۱۲ بارداری به بعد امکان تشخیص جنسیت جنین با سونوگرافی وجود دارد که البته دقت و صحت آن در هفته ۲۰ بارداری به اوج خود می رسد.

اندام تناسلی جنین پسر در هفته ۱۲ بارداری

اندام تناسلی جنین پسر کی تشکیل می شود

جنسیت بلافاصله پس از لقاح مشخص می‌شود. بیست و سومین جفت از کروموزوم‌ها جنسیت کودک را مشخص می‌کنند. تخمک مادر دارای کروموزوم X است و اسپرم پدر کروموزوم دیگری دارد که می‌تواند X یا Y باشد.

یک ترکیب XX به معنی دختر بودن جنین و ترکیب XY به معنای پسر بودن اوست. این یعنی جنسیت کودک حتی قبل از آنکه جنین شود مشخص‌شده است. باوجودی که جنسیت نوزاد شما فوراً پس از لقاح مشخص می‌شود اما شما قادر نخواهید بود حداقل تا هفته‌ی ۱۲ بارداری متوجه آن بشوید.

 آلت تناسلی جنین در بین پاهایش دارد و از هفته دوازدهم مرئی می شود و اگر این برآمدگی به شکل بیضه و آلت تناسلی مردانه باشد، جنین مذکور پسر بوده و اگر به صورت لبیا باشد جنین دختر میباشد.

همچنین بخوانید:

تاثیر فولیک اسید بر جنسیت جنین/ آیا اسیدفولیک باعث پسرزایی می شود؟

علت دخترزا بودن زنان چیست؟!

مهمترین راه تشخیص جنسیت جنین دختر نداشتن برامدگی در بین پاهای جنین بوده و شکل آن به صورت کوتاهتر است و شامل خطوطی موازی نشانه وجود لبیا است. در صورتیکه جنین به سمت پهلوی سمت راست باشد و الت تناسلی به صورت موازی ستون فقرات باشد به جنین دختر تعبیر میشود. هر چند به این سادگی نیست.

عکس اندام تناسلی جنین دختر

عکس اندام تناسلی جنین دختر

موانع زیادی مانند حجم زیاد آمونیاک و یا چرخیدن و تاب خوردن بند ناف باعث خطا در سونوگرافی میشود و به یاد داشته باشید که همیشه دلایل زیادی برای تشخیص اشتباه وجود دارد.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. در ابتدا، همه جنین ها صرف نظر از جنسیت یکسان به نظر می رسند. در حقیقت، اگر به دلیل اثر تستوسترون نبود، همه نوزادان دارای صفات زنانه می باشند. تا هفته هفتم بارداری، کودک شما ساختاری به نام “ریج دستگاه تناسلی” خواهد داشت. سپس در طی ۵ هفته آینده، کودک شما شروع به تولید هورمون هایی می کند که باعث تحریک رشد اندام های جنسی آن می شوند. تمام اندامهای جنسی از لبه دستگاه تناسلی ناشی می شوند. تخمدان ها و لوزه ها معادل بیضه ها هستند، به این معنی که از همان سلول ها درست مانند کلیتوریس و آلت تناسلی ایجاد می شوند. بنابراین هنگامی که این هورمونها شروع به کار کردند، لبه دستگاه تناسلی شروع به تمایز در این ساختارها می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *